Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hei me koodataan.

Selvitys: Apotti on kallis eikä säästä aikaa kuten luvattiin
Poliitikoille esitelty selvitys esittää yhtenä kolmesta vaihtoehdosta, että Apotin tilalle lähdettäisiin ostamaan uutta tietojärjestelmää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Se on jännä, että järjestelmätoimittajalla ei taida olla mitään vastuuta sen suhteen ettei ohjelma vastaa lupauksia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 24.04.2024 15:39 ^ Se on jännä, että järjestelmätoimittajalla ei taida olla mitään vastuuta sen suhteen ettei ohjelma vastaa lupauksia.
Riippuu täysin kuinka hyvät asiakkaan vaatimusdokkarit ovat olleet.

Jos ei ole vaatimusta niin ei voi vaatia toiminnallisuuttakaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ yleensä juuri ylimitoitetut vaatimukset kusevat homman. Vaaditaan sitä ja tätä, mutta ei kontrolloida mitenkään, että lekuri saa vastaanottoajan puitteissa kirjattua tiedot ja vielä sivussa hoidettua potilaankin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 23.04.2024 13:04
So Hard kirjoitti: 23.04.2024 11:44 Nää kyllä valitsee parhaitaan.
Pelkään, että klovnikavalkadin tapauksessa tämä on kirjaimellisesti totta.
MOT

Rikosepäilyt | PS:n kansan­edustajan kerrotaan olleen osallisena ampuma­väli­kohtauksessa Helsingissä – edustaja­kollega näki osan tapahtumista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010389581.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vaimo bongas ton twiitin ennen mua. Ensireaktio oli, että persun on pakko olla tekijä, koska ei ollut uhriutumista mukana. MOT :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2840
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2024 23:24 Rikosepäilyt | PS:n kansan­edustajan kerrotaan olleen osallisena ampuma­väli­kohtauksessa Helsingissä – edustaja­kollega näki osan tapahtumista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010389581.html
Ex-valtakunnanoliitikko Mikko Kärnä läheistyi Twitterissä asiaa näin:
Ottamatta nyt kantaa mihinkään on kamalan jännää, että poliisi tarvitsee aina ihan kamalasti Sanna työrauhaa tällaisissa, mutta kun kyseessä on potentiaalisesti maahanmuuttajan tekemä rikos niin työrauhaa ei tarvita. Silloin voidaan aina julistaa miten kävi.
ja tilanteen kehityttyä (kun koitin hakea em. lainausta)
Ottamatta nyt kantaa mihinkään, pidän melkoisen hämmentävänä, että meillä on kaiken järjen mukaan poliisilla kopissa törkeästä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta epäilty kansanedustaja, jota kukaan ei kykene tavoittamaan eikä viranomainen itse varsinaisesti kommentoi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No onneksi oikeusministeri just pari päivää sitten julisti, että näitten toistuvasti rikoksiin syyllistyvien, aseistettujen jengien jäsenten toilailuihin aletaan suhtautua jyrkemmin.

Oikeastaan kun nämä eivät nyt vuosikymmenten yrityksen jälkeenkään näytä millään sopeutuvan länsimaiseen liberaalidemokratiaan, voisi vaikka pilotoida sitä haluttua Ruanda-ohjelmaa ja roudata kaikki Persut Afrikkaan leireille, kun ne selvästi eivät osaa olla täällä, vaan rikoksia kertyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010392702.html

Aiemmin jossain luki, että jos kansanedustaja pidätetään, siitä pitää ilmoittaa eduskunnalle. Mitenköhän homma noin käytännössä menee? Tuskin joka poliisilla on eduskunnan päivystävän upseerin yhteystietoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tämän jälkeen on. Siinä näytön alalaidassa post it lapulla. Kehitys kehittyy.

On tää yhtä parodiaa. Mutta tällaisia hallituksia kansa ansaitsee.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2024 11:27 ^ tämän jälkeen on. Siinä näytön alalaidassa post it lapulla. Kehitys kehittyy.

.
Kännykän pikavalinnassa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010392676.html

Vornanen näytti vähän minkälainen on meininki isolla kirkolla! Riitti siinä kotimatkalla puhumista. "ammuskeleekohan ne aina?".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 11:30 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010392676.html

Vornanen näytti vähän minkälainen on meininki isolla kirkolla! Riitti siinä kotimatkalla puhumista. "ammuskeleekohan ne aina?".
Mielestäni Timo otti tilanteessa mainiosti haltuun Tonyn -> Anon -> Teuvon jättämän aukon sekoilevana persupunaniskana, jolla kunnia meni mutta maine sen kun kasvaa.

#eisemitäsanottaiteetvaanmitäedustat
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vornasella saattaa tulla kenkää sekä eduskunnasta (2/3 päätöksell mahd. erottaa) että poliisista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 12:10 Vornasella saattaa tulla kenkää sekä eduskunnasta (2/3 päätöksell mahd. erottaa) että poliisista.
Jos olisi yhtään ns. munaa, hakisi eroa itse.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 29.04.2024 12:19
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 12:10 Vornasella saattaa tulla kenkää sekä eduskunnasta (2/3 päätöksell mahd. erottaa) että poliisista.
Jos olisi yhtään ns. munaa, hakisi eroa itse.
Tää voisi olla aika kiinnostava keissi. Eikä kansanedustaja voi saada eron tehtävästään vain, jos esittää eduskunnalle hyvin vakuuttavat perusteet erolleen? (Toki tämä on viiesitään Marinin jälkeen vhän vesittynyt, mutta periaatteessa.) Mitenköhän Vornanen perustelisi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 12:44 Mitenköhän Vornanen perustelisi?
Ampumaharrastus!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 12:44
So Hard kirjoitti: 29.04.2024 12:19
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 12:10 Vornasella saattaa tulla kenkää sekä eduskunnasta (2/3 päätöksell mahd. erottaa) että poliisista.
Jos olisi yhtään ns. munaa, hakisi eroa itse.
Tää voisi olla aika kiinnostava keissi. Eikä kansanedustaja voi saada eron tehtävästään vain, jos esittää eduskunnalle hyvin vakuuttavat perusteet erolleen? (Toki tämä on viiesitään Marinin jälkeen vhän vesittynyt, mutta periaatteessa.) Mitenköhän Vornanen perustelisi?
Kansanedustaja voi pyynnöstään saada eduskunnalta vapautuksen edustajantoimesta, jos siihen on hyväksyttävä syy. Minusta se, että on vakavasta rikoksesta epäilty on ihan hyväksyttävä syy myöntää ero.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vastoin tahtoa erottaminen vaatii muistaakseni sen, että on lainvoimainen tuomio. Eikös lainvoimainen tarkoita, että ei ole valitusta otettu prosessiin? Eli voi hyvin tämä vaalikausi mennä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 13:01 Vastoin tahtoa erottaminen vaatii muistaakseni sen, että on lainvoimainen tuomio. Eikös lainvoimainen tarkoita, että ei ole valitusta otettu prosessiin? Eli voi hyvin tämä vaalikausi mennä.
Tuomioistumet ovat nykyään niin hitaita, että lainvoimaista tuomiota ei kyllä tällä vaalikaudella enää saada.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 29.04.2024 12:59
urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 12:44
So Hard kirjoitti: 29.04.2024 12:19

Jos olisi yhtään ns. munaa, hakisi eroa itse.
Tää voisi olla aika kiinnostava keissi. Eikä kansanedustaja voi saada eron tehtävästään vain, jos esittää eduskunnalle hyvin vakuuttavat perusteet erolleen? (Toki tämä on viiesitään Marinin jälkeen vhän vesittynyt, mutta periaatteessa.) Mitenköhän Vornanen perustelisi?
Kansanedustaja voi pyynnöstään saada eduskunnalta vapautuksen edustajantoimesta, jos siihen on hyväksyttävä syy. Minusta se, että on vakavasta rikoksesta epäilty on ihan hyväksyttävä syy myöntää ero.
Ilman muuta. Silti minusta on jollain tasolla jopa vähän huvittava tilanne, että Vornanen pyytää vapautusta, koska ei oman arvionsa mukaan voi enää edustaa äänestäjiään, kun tulee kännissä ammuskeltua.

Voikohan se myöskään palata poliisiksi tällaisen jälkeen? Persutkin varmaan erottavat sen eduskuntaryhmästä ja ehkä myös puolueesta, ehkä se ihan taloudellisista syistä jatkaa kansanedustajan palkalla jossain pohjois-karjalan pyssymiehet -eduskuntaryhmässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 13:01 Eikös lainvoimainen tarkoita, että ei ole valitusta otettu prosessiin? Eli voi hyvin tämä vaalikausi mennä.
Joo, itse muotoien tuon: tuomiosta ei voi valittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.04.2024 13:49
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 13:01 Eikös lainvoimainen tarkoita, että ei ole valitusta otettu prosessiin? Eli voi hyvin tämä vaalikausi mennä.
Joo, itse muotoien tuon: tuomiosta ei voi valittaa.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Haistattelin pomolle. Kirjoitatko saikkua vaikka pari viikkoa? Pitäs päästä Pattyalle vähän selvitteleen päätä.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset ... 91a65b688b
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25728
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hauska yksityiskohta keississä, että eduskuntaan voi tuoda mukanaan aseen, kunhan jättää sen säilytykseen.
Kansanedustajat voivat Rauhion mukaan säilyttää ampumaharrastuksessa tai metsästyksessä käyttämäänsä asetta eduskunnassa, jos kansanedustaja tarvitsee sitä harrastuksessaan työpäivän jälkeen.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010390286.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin