Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ongelma on se, että ihmiset oikeasti haluvat eri asioita, kuin mitä kertovat haluavansa. Puhumattakaan siitä, mitä poliitikot sanovat heidän haluvan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ "Kysymys on kokonaisuudesta, aika monen pätkän pitää vielä valmistua"

Tarpeeksi kun rakennetaan pyöräbaanoja ja haitataan autoilua, niin eiköhän joku viimein siirry sähköpyöräilijäksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ennen kuin rakennetaan lisää baanoja, olemassa olevia pyöräteitä pitäisi parantaa Helsingissä. Tarkoittaa esim. kerrostalojen vieressä asvalttiin rouhittujen sadevesirännien poistaminen, rotvallikivien poistaminen pyörätien päästä suojatien kohdalla, mukulakivien päällystäminen asvaltilla, liikennevalojen suoja-aikojen poistaminen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

VIhreät haluavat lisätä katu- ja kouluturvallisuutta ja heittää rättipäät ulos maasta.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Olen vuosikausia toitottanut, että yhteiskuntakelvottomat yksilöt, kuten ammatti- ja taparikolliset, tulisi ampua tykillä avaruuteen. No niin. Ei kun tilausta vetämään.

Hypersonic space cannon promises 10 minutes from ground to orbit
https://newatlas.com/space/greenlaunch- ... as-launch/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan tuo tanskalaispellen perseily järjetöntä. Patukalla päähan ja takaisin salmen yli kotiin.

Mutta muuten voi taas todeta, että sitä saa mitä tilaa. Toki nämä, jotka nyt joutuu ottamaan paskan (kivet, polttopullot, yms sellaisen) niskaansa, on syyttömiä tilanteeseen. Vasuripoliitikot vain voivottelee norsunluutorneissaan kuinka raukoilla on paha olo.

Jopa Ruotsin poliisiylijohtaja myöntää, että pääsiäismellakat ovat jotain ennen kokematonta: ”Näin ei voi jatkua”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 17.04.2022 16:54 Onhan tuo tanskalaispellen perseily järjetöntä. Patukalla päähan ja takaisin salmen yli kotiin.
Ruotsin oikeusministeri Morgan Johansson sanoi Ruotsin televisio SVT:n mukaan maanantaina, että Ruotsissa eletään demokratiassa, jossa vallitsee sananvapaus
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008757671.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 17.04.2022 16:54 Onhan tuo tanskalaispellen perseily järjetöntä. Patukalla päähan ja takaisin salmen yli kotiin.
Oliko toi tanskalainen siis se koraanin polttaja?

Mites tää nyt menee, missä kohtaa tuhoan koraanin:
a) suljen koraanin sisältävät selaimen tabin
b) tallennan koraanin levylle ja deletoin sen
d) tallennan koraanin muistitikulle ja poltan sen
e) printtaan koraanin ja poltan sen nivaskan
f) käyn painattamassa koraanista itselleni kovakantisen version ja poltan sen
g) ostan jostain käytettynä jonkun muun painattaman koraanin ja poltan sen
h) ostan imaamilta ihan virallisessa käytössä olleen koraanin ja poltan sen

Kiinnostaa tietää, pystynkö polttamaan 15 poliisiautoa sulkemalla selaimen tabin Tukholman satamassa ennen kotiin lähtöä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.04.2022 8:38
Bluntly kirjoitti: 17.04.2022 16:54 Onhan tuo tanskalaispellen perseily järjetöntä. Patukalla päähan ja takaisin salmen yli kotiin.
Oliko toi tanskalainen siis se koraanin polttaja?

Mites tää nyt menee, missä kohtaa tuhoan koraanin:
a) suljen koraanin sisältävät selaimen tabin
b) tallennan koraanin levylle ja deletoin sen
d) tallennan koraanin muistitikulle ja poltan sen
e) printtaan koraanin ja poltan sen nivaskan
f) käyn painattamassa koraanista itselleni kovakantisen version ja poltan sen
g) ostan jostain käytettynä jonkun muun painattaman koraanin ja poltan sen
h) ostan imaamilta ihan virallisessa käytössä olleen koraanin ja poltan sen

Kiinnostaa tietää, pystynkö polttamaan 15 poliisiautoa sulkemalla selaimen tabin Tukholman satamassa ennen kotiin lähtöä.
Mun mielestäni on mielenkiintoista, että uskoakseni voit polttaa useamman poliisiauton ja haavoittaa poliiseja sillä, että ilmoitat tulevasi Ruotsiin polttamaan koraanin. Ei tarvitse mennä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos en ole ihan noin radikaali, niin voinko polttaa poliisiautot ilmoittamalla aikovani menevän Ruotsiin sulkemaan koraani-tabin?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hoitajat ottavat siis Sari Sairaanhoitaja ajoilta tutun joukkoirtisanoutumisuhkauksen käyttöön. Tällä kertaa aikovat tehostaa sillä, että pyytävät Valviraa poistamaan ammattioikeudet, jotta ei voi määrätä pakkotöihin.

Nostan hattua rohkeudesta.

Persut ja kokkarit ovat varmasti oikein tyytyväisiä, että ovat oppositiossa. Hallitus ei voi oikein mitenkään selvitä tästä ilman negatiivisia vaikutuksia suosioonsa.

Melkoista raivoa Lindenin twitterissä

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 9:00 Hoitajat ottavat siis Sari Sairaanhoitaja ajoilta tutun joukkoirtisanoutumisuhkauksen käyttöön. Tällä kertaa aikovat tehostaa sillä, että pyytävät Valviraa poistamaan ammattioikeudet, jotta ei voi määrätä pakkotöihin.
Epäilemättä tähän mafiameininkiin tulee poikkeuslaki, jos sopu ei kohta synny.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 20.04.2022 9:18
James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 9:00 Hoitajat ottavat siis Sari Sairaanhoitaja ajoilta tutun joukkoirtisanoutumisuhkauksen käyttöön. Tällä kertaa aikovat tehostaa sillä, että pyytävät Valviraa poistamaan ammattioikeudet, jotta ei voi määrätä pakkotöihin.
Epäilemättä tähän mafiameininkiin tulee poikkeuslaki, jos sopu ei kohta synny.
MÄ!!! katsoin A-studion eilen, jossa Linden puolusteli ettei poikkeuslaki ole poliittinen valinta vaan ministerin virkavelvollisuutena on huolehtia potilasturvallisuudesta. Tästä voinee johtaa ettei sairaanhoitajien anneta kiristää ihmishengillä tulevaisuudessakaan oli vallassa ketkä tahansa ja miten tahansa koittavat lakkonsa järjestää, vaan aina tulee poikkeuslaki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös töissä käymisen pitäisi länsimaisessa demokratiassa olla vapaaehtoista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisi. Enkä näe mitään eroa sairaanhoitajien lakon takia kuolleella ihmisellä ja ahtaajien takia menetetyllä 3 miljoonalla eurolla. 2014 ahtaajien lakko maksoi 138 miljoonaa, eli noin 40 ihmishenkeä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 9:46 Eikös töissä käymisen pitäisi länsimaisessa demokratiassa olla vapaaehtoista?
Mieluusti. Toisaalta valtio polkee oikeuksia silloin kun on tarve. Itsekin tuli kulutettu 11kk pakollisessa asepalveluksessa. En nyt oikein osaa ottaa lakko-oikeuden rajaamista kriittisten toimien kohdalla mitenkään tolkuttoman pahana vääryytenä.

Ei mulla oikein muuta kantaa tähän hoitajakeissiin ole kuin, että en ole innokas maksamaan lisää veroja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mulla on kaksi kantaa!

1)En halua maksa lisää veroja.
2)Töissä käymisen pitää olla vapaaehtoista.

Tai laitetaan vielä
3)Toivon saavani sairastuessani hyvää hoitoa. Samaa toivon läheisilleni.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 10:40 2)Töissä käymisen pitää olla vapaaehtoista.
Mä näen että noissa poikkeuslaissa on ollut enemmän kyse lakko-oikeuden rajaamisesta kuin siitä ettei työssäkäyminen ole vapaaehtoista. Mielestäni ammattiyhdistykset voisivat omalta osalta kunnioittaa asiaa eikä yrittää kiertää normaaleja lakkokäytäntöjä, ja valtion velvollisuutta järjestää kriittinen terveydenhoito, joukkoirtisanoutumisilla kikkailemalla.

Noin periaatteellisella tasolla mä en ota kantaa kuin omaan palkkaani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.04.2022 11:36
James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 10:40 2)Töissä käymisen pitää olla vapaaehtoista.
Mä näen että noissa poikkeuslaissa on ollut enemmän kyse lakko-oikeuden rajaamisesta kuin siitä ettei työssäkäyminen ole vapaaehtoista. Mielestäni ammattiyhdistykset voisivat omalta osalta kunnioittaa asiaa eikä yrittää kiertää normaaleja lakkokäytäntöjä, ja valtion velvollisuutta järjestää kriittinen terveydenhoito, joukkoirtisanoutumisilla kikkailemalla.

Noin periaatteellisella tasolla mä en ota kantaa kuin omaan palkkaani.
Jos uhkasakon nojalla aletaan pakottamaan töihin, on mun mielestäni vaikea väittää, että työssäkäynti olisi vapaaehtoista.

ceterum censeo;

Olen iloinen, että tämä pommi jäi demareiden syliin

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1 ... d69032899b
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mutta entäs KOKOOMUS!? Entäs HOITAJAMITOITUS! Miksi KOKOOMUS ei suostu sanomaan NUMEROA!?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 11:47 Jos uhkasakon nojalla aletaan pakottamaan töihin, on mun mielestäni vaikea väittää, että työssäkäynti olisi vapaaehtoista.
Me selvästi katsotaan tätä eri kulmilta. Mä olen terveyspalvelujen kanssa tekemisissä vaan kuluttajan puolelta, joten mun on helpompi painottaa apuatarvitsevien hätää.

Tää ero katsantokannassa on muuten siinä mielessä hämmästyttävää, että noin yleisesti mä suhtaudun meistä suopeammin ilman työtä tukien varassa loisimiseen aka oikeuteen olla vastaanottamatta työtä jonka ehdot ei miellytä :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.04.2022 12:16

Tää ero katsantokannassa on muuten siinä mielessä hämmästyttävää, että noin yleisesti mä suhtaudun meistä suopeammin ilman työtä tukien varassa loisimiseen aka oikeuteen olla vastaanottamatta työtä jonka ehdot ei miellytä :think:
Mun puolestani jokainen saa aivan vapaasti olla tekemättä töitä. Vastustan ainoastaan sitä, että haluaa muiden kustantavan sen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 12:19
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2022 12:16

Tää ero katsantokannassa on muuten siinä mielessä hämmästyttävää, että noin yleisesti mä suhtaudun meistä suopeammin ilman työtä tukien varassa loisimiseen aka oikeuteen olla vastaanottamatta työtä jonka ehdot ei miellytä :think:
Mun puolestani jokainen saa aivan vapaasti olla tekemättä töitä. Vastustan ainoastaan sitä, että haluaa muiden kustantavan sen.
Niin ja mä kannatan vastikkeettomia tukia tai suoraan sanottuna kansalaispalkkaa eli mun puolesta on ok että muut kustantaa sen. Joten kantani on suopeampi, kuten esitin. Mutta se mikä oli mielenkiintoista, niin tässä sairaanhoitajakeississä asemamme muuttuu. Luulisin sen johtuvan omista ammateistamme ja sosiaalisesta viitekehyksestä. Jos sairaanhoitajien lakko-oikeutta rajataan, niin se varmasti koskee myös lääkäreiden lakko-oikeutta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.04.2022 12:33 Mutta se mikä oli mielenkiintoista, niin tässä sairaanhoitajakeississä asemamme muuttuu. Luulisin sen johtuvan omista ammateistamme ja sosiaalisesta viitekehyksestä. Jos sairaanhoitajien lakko-oikeutta rajataan, niin se varmasti koskee myös lääkäreiden lakko-oikeutta.
Vaikea sanoa (koska en voi astua itseni ulkopuolelle), olisiko kantani eri, jos en olisi alalla. Luulen, että ei olisi, mutta eihän sitä voi tietää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vääryys: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008761772.html

Anom puhelin oli niin hieno vedätys, että tosi tyhmää, jos ei siitä voida ottaa kaikkia todisteita käyttöön. Yksi parhaista pränkeistä koskaan :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin