Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 10:51
sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2023 10:47 Montako esimerkkiä haluat?
No yksikin olisi hyvä alku. Tuo ei tietenkään kelpaa. Kyllä nyt otsaluullakin näkee, että esitetty kanta on suurin piirtein, että henkilö haluaisi kiristää yleisesti verotusta ja olisi tällöin tietysti myös itse valmis ilomielin maksamaan enemmän veroja osana yhteistä ponnistusta.

Edit. Tuosta Honkasalon kuvasta nousikin aikanaan yhden kaltaisenne autistissävyisen literalistin aivopierun takia älyllisen haaksirikon syvyyttä kuvaava keskustelu: https://juhanavartiainen.fi/2020/haluan ... an-veroja/
Juhanallahan on aivan hyvää tekstiä
Reilumpaa ja selkeämpää olisi, jos lapussa lukisi ”Haluan muiden maksavan lisää veroja ja minäkin osallistun!”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Juhana ymmärtää tuossa asian oikein.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:01
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 10:51
sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2023 10:47 Montako esimerkkiä haluat?
No yksikin olisi hyvä alku. Tuo ei tietenkään kelpaa. Kyllä nyt otsaluullakin näkee, että esitetty kanta on suurin piirtein, että henkilö haluaisi kiristää yleisesti verotusta ja olisi tällöin tietysti myös itse valmis ilomielin maksamaan enemmän veroja osana yhteistä ponnistusta.

Edit. Tuosta Honkasalon kuvasta nousikin aikanaan yhden kaltaisenne autistissävyisen literalistin aivopierun takia älyllisen haaksirikon syvyyttä kuvaava keskustelu: https://juhanavartiainen.fi/2020/haluan ... an-veroja/
Juhanallahan on aivan hyvää tekstiä
Reilumpaa ja selkeämpää olisi, jos lapussa lukisi ”Haluan muiden maksavan lisää veroja ja minäkin osallistun!”
Joo, kun Juhana teki tuon pointin twitterissä, Hellström vastasi siihen heti perään ihan osuvasti (sivustahuutaja-diclaimer: tästä huomiosta ei seuraa, että minusta Hellström edustaisi pohjatonta hyvyyttä tai olisi jotenkin tätä kommenttia yleisemmin esikuvallinen keskustelija tai ajattelija), että Juhana oli siis sittenkin ymmärtänyt alkuperäisen viestin ihan oikein, mutta lähti vain tahallisen väärinymmärryksen kautta tarkoituksellisesti sotkemaan keskustelua. Ja sitten jotkut urpot vielä pitävät tätä tahallista sotkemista hyvänä vastauksena!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Onhan se mielenkiintoista, että verotuksessa asiat menevät "tietenkin näin". Mutta jostain syystä dave osti sähköauton, vaikka muiden ei ollut pakko. Kaipa verotus ja auto ovat sitten niin erilaisia, ettei niitä voi verrata.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 11:04
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:01
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 10:51
No yksikin olisi hyvä alku. Tuo ei tietenkään kelpaa. Kyllä nyt otsaluullakin näkee, että esitetty kanta on suurin piirtein, että henkilö haluaisi kiristää yleisesti verotusta ja olisi tällöin tietysti myös itse valmis ilomielin maksamaan enemmän veroja osana yhteistä ponnistusta.

Edit. Tuosta Honkasalon kuvasta nousikin aikanaan yhden kaltaisenne autistissävyisen literalistin aivopierun takia älyllisen haaksirikon syvyyttä kuvaava keskustelu: https://juhanavartiainen.fi/2020/haluan ... an-veroja/
Juhanallahan on aivan hyvää tekstiä
Reilumpaa ja selkeämpää olisi, jos lapussa lukisi ”Haluan muiden maksavan lisää veroja ja minäkin osallistun!”
Joo, kun Juhana teki tuon pointin twitterissä, Hellström vastasi siihen heti perään ihan osuvasti (sivustahuutaja-diclaimer: tästä huomiosta ei seuraa, että minusta Hellström edustaisi pohjatonta hyvyyttä tai olisi jotenkin tätä kommenttia yleisemmin esikuvallinen keskustelija tai ajattelija), että Juhana oli siis sittenkin ymmärtänyt alkuperäisen viestin ihan oikein, mutta lähti vain tahallisen väärinymmärryksen kautta tarkoituksellisesti sotkemaan keskustelua. Ja sitten jotkut urpot vielä pitävät tätä tahallista sotkemista hyvänä vastauksena!
Kiinnostavaa on myös, että kukaan viserrykseeni kielteisesti reagoinut ei ajatellut tulkinnan 1 olevan edes oikeasti mahdollinen. Kukaan vasemmistovisertäjäkään ei siis ajatellut Veronikan olevan oikeasti näin altruistinen, vaan kaikki pitivät minua tyhmänä ja mauttomana kun en ymmärtänyt, että Veronika tarkoitti oikeasti yleisen veroasteen nousua. Olin kuitenkin ajatellut myös sitä mahdollisuutta, että Veronika oikeasti on hyväsydäminen altruisti, joka on valmis uhraamaan jotain siitä riippumatta, miteh paljon veroa muut maksavat. Veronika voisi esimerkiksi kuitata piruiluni laittamalla rahaa valtiokonttorin tilille ja julkaisemalla tiliotteensa. En pitänyt tätä tulkintaa todennäköisimpänä, mutta en pitänyt sitä mahdottomana. Ehkä Veronika vielä toimiikin niin, kukaties. Tällöin häntä voisi toki motivoida vastapiruilun halu mutta myös altruismi.

Miksi tulkinta 1 olisi mahdoton? Muilla yhteiskuntaelämän alueilla kuin verotuksessa on tuiki tavallista, että ihmiset mainostavat altruistista käyttäytymistään, ilman että oletuksena on että joku olisi pakottamassa kaikkia muita samaan. Tämä on aivan ilmeistä ympäristö- ja ilmastopolitiikassa, koska monet ihmiset rehentelevät jatkuvasti ilmastomyönteisillä valinnoillaan ja uhrauksillaan. On jopa kuultu mielipiteitä, joiden mukaan olisi erityisen arvokasta ja suorastaan välttämätöntä, että kaikki tekevät henkilökohtaisia uhrauksia.
Mielestäni on miedosti kiinnostavaa, että rahan antaminen erilaisiin keräyksiin on mahdollista tai ympäristön hyväksi voi tehdä enemmän kuin laki määrää, mutta kaikki pitävät mahdottomana, että veronkorotuksia haluava henkilö omatoimisesti maksaisi enemmän veroja kuin laki määrää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis onko toi Vartiaisen sössötys susta oikeasti jotenkin fiksua, oivaltavaa ja perusteltua tekstiä? Mun mielestä se on idioottimaista kuopan kaivamista entistä syvemmälle, kun olisi pitänyt vain pyytää anteeksi tahallista väärinymmärrystään ja keskustelun sotkemista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Katso lisäämääni kappale loppuun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:13 Mielestäni on miedosti kiinnostavaa, että rahan antaminen erilaisiin keräyksiin on mahdollista tai ympäristön hyväksi voi tehdä enemmän kuin laki määrää, mutta kaikki pitävät mahdottomana, että veronkorotuksia haluava henkilö omatoimisesti maksaisi enemmän veroja kuin laki määrää.
Et ymmärrä nyt ollenkaan. Verotus on Ihan Eri Asia. Minä laitoin 900€ Ukrainaan, vaikka muiden ei ollut pakko. Mutta se oli Ihan Eri Asia kuin verotukseen laittamani 1€. Nämä ovat Ihan Eri Asioita. On tyhmää olla ymmärtämättä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:13 Mielestäni on miedosti kiinnostavaa, että rahan antaminen erilaisiin keräyksiin on mahdollista tai ympäristön hyväksi voi tehdä enemmän kuin laki määrää, mutta kaikki pitävät mahdottomana, että veronkorotuksia haluava henkilö omatoimisesti maksaisi enemmän veroja kuin laki määrää.
Ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että Honkasalo maksaisi ylimääräisiä veroja tai muuten antaisi rahaa valitsemaansa hyväntekeväisyyteen. Jos hän näin toimii, hän varmaan itse harkitsee, haluaako tällaisesta toiminnasta tehdä numeroa julisesti vai ei. Sen sijaan varmaan kaikille on, jostain ihme tarkoitushakuisesta sössötyksestä huolimatta, aivan päivänselvää, että jos Honkasalo tai Lindén julistaa julkisesti, että maksaisi mielellään enemmän veroja, tämä ei ole hätähuuto kadonneen tilinumeron puolesta, vaan kannanotto tulosopeutuksen puolesta mahdollisesti sillä twistillä, että toivoisi korotuksen kohdistuvan nimenomaan kaltaisiinsa hyvätuloisiin. Mä olen niin itsestäänselvästi oikeassa tässä asiasas, että on tosi vaikea ymmärtää tarvetta idioottimaiseen jankkaukseen.

Laitetaan vielä Sivustahuutaja-disclaimer: mun mielestä Honkasalo ja Lindén eivät ole erityisen kannatettavia poliitikkoja, eikä heidän tapansa käydä tätä debattia ole mielestäni kovin fiksu tai sellainen, jota itse suosisin. Mutta vastaaminen vielä typerämmällä tahallisella väärinymmärryksellä ei auta asiaa, vaan on vielä pahempi rimanalitus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 11:26 Ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että Honkasalo maksaisi ylimääräisiä veroja
Nyt mennää aika teoreettisen puolelle, jos kerran Norjassa ylimääräistä kertyi yhteensä 1300€. Voidaanhan me sanoa, että ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että lehmät lentävät ja Honkasalo maksaa ylimääräisiä veroja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 11:26
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:13 Mielestäni on miedosti kiinnostavaa, että rahan antaminen erilaisiin keräyksiin on mahdollista tai ympäristön hyväksi voi tehdä enemmän kuin laki määrää, mutta kaikki pitävät mahdottomana, että veronkorotuksia haluava henkilö omatoimisesti maksaisi enemmän veroja kuin laki määrää.
Ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että Honkasalo maksaisi ylimääräisiä veroja tai muuten antaisi rahaa valitsemaansa hyväntekeväisyyteen. Jos hän näin toimii, hän varmaan itse harkitsee, haluaako tällaisesta toiminnasta tehdä numeroa julisesti vai ei. Sen sijaan varmaan kaikille on, jostain ihme tarkoitushakuisesta sössötyksestä huolimatta, aivan päivänselvää, että jos Honkasalo tai Lindén julistaa julkisesti, että maksaisi mielellään enemmän veroja, tämä ei ole hätähuuto kadonneen tilinumeron puolesta, vaan kannanotto tulosopeutuksen puolesta mahdollisesti sillä twistillä, että toivoisi korotuksen kohdistuvan nimenomaan kaltaisiinsa hyvätuloisiin. Mä olen niin itsestäänselvästi oikeassa tässä asiasas, että on tosi vaikea ymmärtää tarvetta idioottimaiseen jankkaukseen.

No tottakai kaikki oikeasti ymmärtävät mitä Honkasalo tai Lindén tarkoittavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2023 11:29
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 11:26 Ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että Honkasalo maksaisi ylimääräisiä veroja
Nyt mennää aika teoreettisen puolelle, jos kerran Norjassa ylimääräistä kertyi yhteensä 1300€. Voidaanhan me sanoa, että ei varmaan kukaan pidä mahdottomana, että lehmät lentävät ja Honkasalo maksaa ylimääräisiä veroja.
On jopa aivan mahdollista, että Norjan 1300 € ovat Honkasalon maksamia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei voi väittää tuon olevan mahdotonta, joten tuo voi olla jopa todennäköistä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:30 No tottakai kaikki oikeasti ymmärtävät mitä Honkasalo tai Lindén tarkoittavat.
No sitten kai se metrikaupalla lainaamasi Vartiaisen venkoilu on aika ilmeisen typerää, ja tällaiselle kannalle on kovin vaikea keksiä mitään perusteita:
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 9:10 Mun mielestäni valtionkonttorin tilinumeroiden jakaminen on aivan ok vastaus kaikille, jotka haluavat lisää veroja.
Paitsi tietysti jos pitää tahalliseen väärinymmärrykseen perustuvaa viuhtomista jotenkin fiksuna keskusteluna.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta on ihan asiallista rohkaista julkisuuden henkilöä viestimään selkeämmin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:13
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:30 No tottakai kaikki oikeasti ymmärtävät mitä Honkasalo tai Lindén tarkoittavat.
No sitten kai se metrikaupalla lainaamasi Vartiaisen venkoilu on aika ilmeisen typerää, ja tällaiselle kannalle on kovin vaikea keksiä mitään perusteita:
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 9:10 Mun mielestäni valtionkonttorin tilinumeroiden jakaminen on aivan ok vastaus kaikille, jotka haluavat lisää veroja.
Paitsi tietysti jos pitää tahalliseen väärinymmärrykseen perustuvaa viuhtomista jotenkin fiksuna keskusteluna.
Tuntuu, että suhtaudumme asiaan eri vakavuudella. Mun mielestäni tuo on hauska (vaikka ehkä kulunut) piruileva vitsi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta varsinkin poliitikoilta ja julkisen sektorin janttereilta voidaan vaatia selkeämpää viestintää. "Mitä te tarkalleen tarkoitatte tuolla?".
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 12:27
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:13
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 11:30 No tottakai kaikki oikeasti ymmärtävät mitä Honkasalo tai Lindén tarkoittavat.
No sitten kai se metrikaupalla lainaamasi Vartiaisen venkoilu on aika ilmeisen typerää, ja tällaiselle kannalle on kovin vaikea keksiä mitään perusteita:
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 9:10 Mun mielestäni valtionkonttorin tilinumeroiden jakaminen on aivan ok vastaus kaikille, jotka haluavat lisää veroja.
Paitsi tietysti jos pitää tahalliseen väärinymmärrykseen perustuvaa viuhtomista jotenkin fiksuna keskusteluna.
Tuntuu, että suhtaudumme asiaan eri vakavuudella. Mun mielestäni tuo on hauska (vaikka ehkä kulunut) piruileva vitsi.
Mjoo, tai ehkä erilaisen vakavuustulkinnan sijaan meillä on vain erilainen huumorintaju. Tässä viimeisen parin sivun aikana ette mun mielestä ole sivustahuutajan kanssa vaikuttaneet ollenkaan hauskoilta, vaan varsin typeriltä ja epämiellyttäviltä. Ja Vartiainen myös.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:52
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 12:27
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:13
No sitten kai se metrikaupalla lainaamasi Vartiaisen venkoilu on aika ilmeisen typerää, ja tällaiselle kannalle on kovin vaikea keksiä mitään perusteita:

Paitsi tietysti jos pitää tahalliseen väärinymmärrykseen perustuvaa viuhtomista jotenkin fiksuna keskusteluna.
Tuntuu, että suhtaudumme asiaan eri vakavuudella. Mun mielestäni tuo on hauska (vaikka ehkä kulunut) piruileva vitsi.
Mjoo, tai ehkä erilaisen vakavuustulkinnan sijaan meillä on vain erilainen huumorintaju. Tässä viimeisen parin sivun aikana ette mun mielestä ole sivustahuutajan kanssa vaikuttaneet ollenkaan hauskoilta, vaan varsin typeriltä ja epämiellyttäviltä. Ja Vartiainen myös.
Ite oot!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 12:54
urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:52
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2023 12:27
Tuntuu, että suhtaudumme asiaan eri vakavuudella. Mun mielestäni tuo on hauska (vaikka ehkä kulunut) piruileva vitsi.
Mjoo, tai ehkä erilaisen vakavuustulkinnan sijaan meillä on vain erilainen huumorintaju. Tässä viimeisen parin sivun aikana ette mun mielestä ole sivustahuutajan kanssa vaikuttaneet ollenkaan hauskoilta, vaan varsin typeriltä ja epämiellyttäviltä. Ja Vartiainen myös.
Ite oot!
Näin se joulumieli leviää kun oikein yrittää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 12:52 Mjoo, tai ehkä erilaisen vakavuustulkinnan sijaan meillä on vain erilainen huumorintaju. Tässä viimeisen parin sivun aikana ette mun mielestä ole sivustahuutajan kanssa vaikuttaneet ollenkaan hauskoilta, vaan varsin typeriltä ja epämiellyttäviltä. Ja Vartiainen myös.
Olemme nuivia ja toteuttavia lisäveronmaksajia, emme iloisia ja feikkejä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2023 10:07Ehkä mä olen sitten vain ottanut tämän velkapaniikkipuheen liian vakavasti, mutta jo paljon ennen vaaleja ekonomisteista valtaosa taisi sanoa, että valtiontalouden tasapainottaminen, tai edes sitä kohti siirtyminen, edellyttää ilman muuta sekä tulo- että menosopeutuksia. Nythän Suomen kokonaisveroaste on laskusuunnassa; ajattelen kyllä, että silläkin puolella olisi tehtävää. On makaaberi tilanne tämä nykyinen sopeutustoimien kohdennus.
Ihan liian vakavasti. Nyt on tarpeen ottaa reipas askel yhtenäisemmän euroopan suuntaan ja laskea tuloverotusta, ottaa lisää velkaa ja rakentaa infraa pelastuspakettia ja euroopan liittovaltiota odotellessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

HIekkaneekerit häädetään tolpalta.

Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kakkaajat ovat olennainen osa katalonialaisten jouluperinteitä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/619 ... 7e855d59fd

Nyt hävettää. Ollaan noudatettu katalonialaisia tapoja, mutta ymmärretty ne vähän väärin. Pitää pyytää tolta paimenelta anteeksi ja soittaa sille ambulanssi. Jätetään myös noi papanat syömättä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23544
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.