Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vain yksi uusi tapa tuottaa kuvia. Jos joku tykkää niin saa mun puolesta maksaa niin paljon kuin haluaa, itse en maksaisi enempää kuin halvasta julisteesta.

En tuomitse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luultavaahan on, että vasuriterroristit on taas heittelemässä pyörätelineitä ikkunoihin kun jehu käskee. Joutuneeko vastuuseen agitoinnistaan?

Arhinmäki kehottaa kansaa kaduille vastustamaan oikeistohallitusta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Arhis ja Hallis kyllä ansaitsevat toisensa. Anarkistivasuri vihjaa vasemmiston perinteisen marssin muuntamisesta vastarinnaksi, ja oikeistohallituksen takapiru kutsuu kasakoita valmiuteen kaitsemaan vasemmiston perinteistä mielenosoitusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.04.2023 22:52 ^ Arhis ja Hallis kyllä ansaitsevat toisensa. Anarkistivasuri vihjaa vasemmiston perinteisen marssin muuntamisesta vastarinnaksi, ja oikeistohallituksen takapiru kutsuu kasakoita valmiuteen kaitsemaan vasemmiston perinteistä mielenosoitusta.
Vasemmistonuorten kommunisti kehotti jo suoremmin vastarintaan. Ei taida anarkistikommarit karvoistaan päästä. Kun pärjätä vaaleissa, rikkomaan paikkoja ja riehumaan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sote alueilta on jo rahat loppu. Ei ole vielä edes toukokuu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009542210.html

Kainuu itkee esim vuokratyövoiman kalleutta ja valittelee, ettei henkilöstöä saada virkasuhteeseen. Miten minulla on sellainen mielikuva, että jengi hyppäisi kiljuen virkasuhteeseen, jos palkka olisi kohdallaan? Tuollainen haaveilu on tietenkin turhaa, jos palkatuille ei olla valmiita maksamaan enempää kuin niille nyt vakiduunissa oleville.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muakin harmittaa, että kukaan ei suostu henk. koht. miespalvelijakseni 200 euron kuukausipalkalla! Ehdotan muiden työsuhteiden kieltämistä, jotta saisin palkattua.

Tarvisin ehdottomasti!

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ihmettelin eilen palautusjuoman korkkia, joka ei toiminut. Jäi jotenkin kiinni ja meni paskaksi hankaloittaen tuotteen käyttöä.

Nyt selvisi, että on joku aivopieruasetus, että korkkien pitää pysyä kiinni
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009541549.html

Nyt pitää ottaa muovimuki mukaan, jotta saa juoman juotua. Luonto kiittää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Meppien pitäisi keskittyä kurkkujen käyryyteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tuo A-luokan EU aivopieru. Samaan kastiin kuin suorat kurkut.

Yrität kaataa maitoa kahviin niin aina osuu vähän korkin reunaan ja loiskuu ties minne.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2023 10:04 Meppien pitäisi keskittyä kurkkujen käyryyteen.
Intissä oli muuten tapana kajauttaa välillä: "Hei, hei huorat, meil' on kyrvät suorat!" ...en tiedä liittyikö tämä nyt varsinaisesti mihinkään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 28.04.2023 10:05 ^ Tuo A-luokan EU aivopieru. Samaan kastiin kuin suorat kurkut.

Yrität kaataa maitoa kahviin niin aina osuu vähän korkin reunaan ja loiskuu ties minne.
Vuodessa luontoon päätyy nyt 2kg vähemmän muovia ja vahingot jäävä alle 15 miljoonaan euroon.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4298
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti: 28.04.2023 10:05 ^ Tuo A-luokan EU aivopieru. Samaan kastiin kuin suorat kurkut.

Yrität kaataa maitoa kahviin niin aina osuu vähän korkin reunaan ja loiskuu ties minne.
Motivoi juomaan neekerin hien ilman lisäaineita.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 67643afefa
Yllättävä uutinen. Vaikea uskoa Minnan versiota.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Käytettävissä olevan tiedon valossa ei kyllä paniikkikohtaukselta vaikuta. Yleensä silloin ihminen vain haluaa nopeasti pois, eli tässä tapauksessa jättäisi tavarat kauppaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Voisitko kirjoittaa lääkärintodistuksen? Täytin veroilmoituksen paniikkikohtauksessa hieman väärin ja siitä nousi kauhea haloo.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.04.2023 13:35 ^Käytettävissä olevan tiedon valossa ei kyllä paniikkikohtaukselta vaikuta. Yleensä silloin ihminen vain haluaa nopeasti pois, eli tässä tapauksessa jättäisi tavarat kauppaan.
En usko että paniikkikohtaus saa vaihtamaan hintalapun.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 05.04.2023 20:23 Onkin ollut vähän ankeaa, kun Tampere on ollut viime ajat monessa mielessä Suomen modernein ja edelläkäyvin kaupunki: https://yle.fi/a/74-20025755
Vähän kyllä naurattaa edelleen. Voihan tää vanhus olla vaikka kuinka hyvä, mutta silti.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009551929.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2841
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2023 7:39 Vähän kyllä naurattaa edelleen. Voihan tää vanhus olla vaikka kuinka hyvä, mutta silti.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009551929.html
Mutta etkö ole ollut jäkisjätkä jo nuoresta. Itse olen lähinnä vihannut kiekkoa. Tosin Tampereen lähellä asuvana varhaisteininä kannatin Tapparaa, koska luokan mulkuimmalla koulukiusaajalla oli Ilveksen takki.

Edit:"kiekkovihakin" on lientynyt vanhemmiten. Peruskoulussa urheilullisesti lahjakkaat olivat yleensä pahimpia kiusaajia, ja erityisesti joukkuelajien harrastajat. Tosin kukaan ei ollut missään seurassa, vaikka nykyään pikkupaikkakunta voittaa yhdessä palloilulajissa epäreilun usein mestaruuden. Voittipa muuten paikallinnen shakkikerhokin kai joukkuepelien suomenmestaruuden. Olin aikoinaan ko. shakkikerhossa muttta olin aivan paska. Selo-kelpoisissa turnauksissa en tainnut voittaa peliäkään.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 29.04.2023 8:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 29.04.2023 7:51
urpiainen kirjoitti: 29.04.2023 7:39 Vähän kyllä naurattaa edelleen. Voihan tää vanhus olla vaikka kuinka hyvä, mutta silti.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009551929.html
Mutta etkö ole ollut jäkisjätkä jo nuoresta. Itse olen lähinnä vihannut kiekkoa. Tosin Tampereen lähellä asuvana varhaisteininä kannatin Tapparaa, koska luokan mulkuimmalla koulukiusaajalla oli Ilveksen takki.
Mä tykkään joo edelleen seurata jääkiekkoa. Mut urheilujohtaminen ja erilaiset vanhojen äijien urheiluorganisaatiot eivät ehkä näyttäydy kovin raikkaina ilmiöinä. Mulle Kummola jotenkin henkilöi tällaista vanhaa ummehtuneisuutta. Toki en oikeasti tiedä asiasta mitään, voin olla aivan kohtuuton, ja siksi olenkin tässä koettanut vain puhua imagosta tai mielikuvasta, en itse asioista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2841
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2023 7:57 Mut urheilujohtaminen ja erilaiset vanhojen äijien urheiluorganisaatiot eivät ehkä näyttäydy kovin raikkaina ilmiöinä. Mulle Kummola jotenkin henkilöi tällaista vanhaa ummehtuneisuutta. Toki en oikeasti tiedä asiasta mitään, voin olla aivan kohtuuton, ja siksi olenkin tässä koettanut vain puhua imagosta tai mielikuvasta, en itse asioista.
Jatkoin vielä edellistä viestiä. En siis suhtaudu asioihin enää nuoren miehen mustavalkoisuudella. Mutta olisi Kummola aika huumoriveto imagon kannalta, joo.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kalella lienee mainiot verkostot. Ja sosiaalisesti taitava, luulen. Koska mikään ei tule niin kalliiksi kuin nostalgia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2841
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.04.2023 9:09 Kalella lienee mainiot verkostot. Ja sosiaalisesti taitava, luulen. Koska mikään ei tule niin kalliiksi kuin nostalgia.
Voisiko sitlä lainata johdon Turkuun. Edes kokoomuslaiseen pormestariin en luota talousasioissa, kun kaikki näyttää menevän pieleen. Esim rakenettiin maailman kallein kävelysilta. (Funikulaarille siitä on kävelymatka.)

Ratikkaa ei varmaan saada, eikä mitään korvaavaa vaihtoehtoakaan. Föli-sovellus on sentään alkanut puolen vuoden tauon jälkeen osin toimia. Siis tuo bussiappi on sama kuin HKL:llä. Osa busseista näkyy taas reaaliaikaisessa seurannassa, oikeasti eikä vaan virtuaalisesti ohi kulkevina, kuten aiemmin oli satunnaisesti.

Appin kehittäjille tekisi mieli sanoa pari sanaa: kartta-välilehdellä oli vielä puoli vuota sitten vakionäkymänä reittihaku. Ok, kartasta pääsee back-napilla hakuun, jos ei ole koskenut karttaan. Paikannus toimii yleensä sovelluksen käynnistyksen jälkeen mutta useimmiten ei. Ainakin iPhonella useiten tarvittu toiminttu toiminto on pois swaippaus. Kartassa epätoivoinen zoomaus johtaa vain siihen, että sovellus palauttaa näkymän "Paikannus" myös estää oikean paikan valinnan.

Nostalgiasta en tiedä... joku poltti juuri suojellun puutalon sataman lähellä. Neljän vuoden takaisisen uhkasakon kanssakaan rakennusliike ei tehnyt mitään sen eteen että talo pysyisi korjauskunnossa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25745
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Zelenskyi Suomessa :o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kova.

Toivottavasti nyt lähtee tuotantoa pyörimään. Olisi pitänyt pyöriä jo yli vuoden.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.05.2023 12:44 ^ Kova.

Toivottavasti nyt lähtee tuotantoa pyörimään. Olisi pitänyt pyöriä jo yli vuoden.
En kyllä oikeasti ymmärrä miten pahasti pallo on Venäjän suhteen tiputettu. Sekä strategiset reservit että puolustustarvikkeiden tuotantokapasiteetti ovat länsimaissa US lukuunottamatta kukkahattutasolla ja ei se US myöskään ole lainkaan peer-to-peer sotaan valmis.
Universaali disclaimer.