Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse olen armeijan käynyt, mutta jos olisin 18-30 vuotias ja en haluaisi käydä, käyttäisin varmasti tätä metodia. Tämähän on käytännössä 15 min homma. Kaikki muut keinot olisivat vaivalloisempia. Täytettyäni 30, muuttaisin sukupuoleni takaisin mieheksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2022 9:45 Itse olen armeijan käynyt, mutta jos olisin 18-30 vuotias ja en haluaisi käydä, käyttäisin varmasti tätä metodia. Tämähän on käytännössä 15 min homma. Kaikki muut keinot olisivat vaivalloisempia. Täytettyäni 30, muuttaisin sukupuoleni takaisin mieheksi.
Sä olet varmasti erittäin pieneen vähemmistöön kuuluva poikkeus tässä. Keittiöpsykologisimpina hetkinäni joskus Kitinässä mietin, että sun oma valmiutesi väärinkäyttää tai vähintäänkin kyseenalaisesti hyödyntää julkisen systeemin porsaanreikiä omaksi lyhyen tähtäimen eduksesi, yhdistettynä väärinkäsitykseen, että tällainen ketkuilu olisi jotenkin yleistä, saattaa selittää yllättävän paljon sun yhteiskunnallisesta katsannostasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 9:57 Sä olet varmasti erittäin pieneen vähemmistöön kuuluva poikkeus tässä.
Kyllähän iso joukko pyrkii jo nyt välttämään intin? Suurin osa siviilipalvelusmiehistä toteuttaa sivaria, koska "sivari vituttaa vähemmän kuin intti" eikä mistään pasifistisista syistä. Jos "sivari vituttaa vähemmän kuin intti" jengille tarjotaan vapaudut vankilasta korttia, niin tietenkin he käyttävät sitä.

Bonuksena näistä velvollisuuksiaan välttelevistä tulee jotain muuta kuin halveksittavia heteromiehiä. Ovat muodikkaita ja kaikkea.

EDIT: Intin keskeytti 18%
https://www.hs.fi/paivanlehti/16032020/ ... 40579.html

Inttiin meni n. 20 000, sivariin n 2 000.

Jos puolet keskeyttäneistä ja sivareista vain pakenee vitutusta, niin puhutaan vuositasolla n. 5000 uudesta naisesta. En usko luvun toteutuvan ensimmäisenä vuonna, koska osa jengistä on epätietoisia sukupuolen vaihtamisen mahdollisista haitoista.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 10.10.2022 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2022 10:01
urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 9:57 Sä olet varmasti erittäin pieneen vähemmistöön kuuluva poikkeus tässä.
Kyllähän iso jukko pyrkii jo nyt välttämään intin? Suurin osa siviilipalvelusmiehistä toteuttaa sivaria, koska "sivari vituttaa vähemmän kuin intti" eikä mistään pasifistisista syistä. Jos "sivari vituttaa vähemmän kuin intti" jengille tarjotaan vapaudut vankilasta korttia, niin tietenkin he käyttävät sitä.

Bonuksena näistä velvollisuuksiaan välttelevistä tulee jotain muuta kuin halveksittavia heteromiehiä. Ovat muodikkaita ja kaikkea.
No, jää nähtäväksi. Voi olla, että olette oikeassa. Epäilen kuitenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 9:57
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2022 9:45 Itse olen armeijan käynyt, mutta jos olisin 18-30 vuotias ja en haluaisi käydä, käyttäisin varmasti tätä metodia. Tämähän on käytännössä 15 min homma. Kaikki muut keinot olisivat vaivalloisempia. Täytettyäni 30, muuttaisin sukupuoleni takaisin mieheksi.
Sä olet varmasti erittäin pieneen vähemmistöön kuuluva poikkeus tässä. Keittiöpsykologisimpina hetkinäni joskus Kitinässä mietin, että sun oma valmiutesi väärinkäyttää tai vähintäänkin kyseenalaisesti hyödyntää julkisen systeemin porsaanreikiä omaksi lyhyen tähtäimen eduksesi, yhdistettynä väärinkäsitykseen, että tällainen ketkuilu olisi jotenkin yleistä, saattaa selittää yllättävän paljon sun yhteiskunnallisesta katsannostasi.
Kiitoksia kauniista sanoistasi :]

itse koen, että pelkästään miehiä koskeva asevelvollisuus on niin törkeä tasa-arvoloukkaus, että moraalis-eettisesti eo ei olisi väärin. Erityisesti tämä perin yksinkertainen sukupuolen vaihtamisen perusteella tapahtuva asevelvollisuudesta vapautuminen vielä alleviivaa tätä törkeyttä.

Selvyyden vuoksi todettakoon, että mulla ei ole erityistä kantaa translakiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2022 10:06 itse koen, että pelkästään miehiä koskeva asevelvollisuus on niin törkeä tasa-arvoloukkaus, että moraalis-eettisesti eo ei olisi väärin. Erityisesti tämä perin yksinkertainen sukupuolen vaihtamisen perusteella tapahtuva asevelvollisuudesta vapautuminen vielä alleviivaa tätä törkeyttä.
Tää on kyllä hyvä kehystys! Ehkä tuosta vielä tuleekin ilmiö :think:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onhan se nyt ihan huikeaa, että sanomalla "X" saa jotain tuhansien eurojen arvoisia vapauksia.

EDIT: 32.000€ tämän mukaan:
https://www.maailma.net/nakokulmat/asev ... koko-hinta
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voiko alkaa elätellä toivoa, että Iranin mielenosoitukset johtaisivat johonkin merkittävään? Olisi aivan tavattoman hienoa. (Ja Afganistan kans.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 11:54 Voiko alkaa elätellä toivoa, että Iranin mielenosoitukset johtaisivat johonkin merkittävään? Olisi aivan tavattoman hienoa. (Ja Afganistan kans.)
Toivoa voi, Afganistanin osalta taitaa kyllä olla toivotonta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 11:54 Voiko alkaa elätellä toivoa, että Iranin mielenosoitukset johtaisivat johonkin merkittävään? Olisi aivan tavattoman hienoa. (Ja Afganistan kans.)
Toivottavasti Iranista tulee Irakin tai Libyan kaltainen modernimpi muslimimaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 10:08
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2022 10:06 itse koen, että pelkästään miehiä koskeva asevelvollisuus on niin törkeä tasa-arvoloukkaus, että moraalis-eettisesti eo ei olisi väärin. Erityisesti tämä perin yksinkertainen sukupuolen vaihtamisen perusteella tapahtuva asevelvollisuudesta vapautuminen vielä alleviivaa tätä törkeyttä.
Tää on kyllä hyvä kehystys! Ehkä tuosta vielä tuleekin ilmiö :think:
Pitäisi muistaa että vaikka ihmisiä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti niin ihmiset eivät ole kyvyiltään ja lahjoiltaan tasa-arvoisia. Naiset ovat huonompia sotijoita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 10.10.2022 20:13 Naiset ovat huonompia sotijoita.
Kun nyt puhut kokemuksen laajalla rintaäänellä niin kerrohan mikä tekee naisista huonompia sotilaita?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 10.10.2022 20:13
urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 10:08
James Potkukelkka kirjoitti: 10.10.2022 10:06 itse koen, että pelkästään miehiä koskeva asevelvollisuus on niin törkeä tasa-arvoloukkaus, että moraalis-eettisesti eo ei olisi väärin. Erityisesti tämä perin yksinkertainen sukupuolen vaihtamisen perusteella tapahtuva asevelvollisuudesta vapautuminen vielä alleviivaa tätä törkeyttä.
Tää on kyllä hyvä kehystys! Ehkä tuosta vielä tuleekin ilmiö :think:
Pitäisi muistaa että vaikka ihmisiä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti niin ihmiset eivät ole kyvyiltään ja lahjoiltaan tasa-arvoisia. Naiset ovat huonompia sotijoita.
Ei kaikki sotiminen ole sitä, että vedetään ahkiota metrin hangessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.10.2022 9:31
Homeboy65 kirjoitti: 10.10.2022 20:13
urpiainen kirjoitti: 10.10.2022 10:08
Tää on kyllä hyvä kehystys! Ehkä tuosta vielä tuleekin ilmiö :think:
Pitäisi muistaa että vaikka ihmisiä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti niin ihmiset eivät ole kyvyiltään ja lahjoiltaan tasa-arvoisia. Naiset ovat huonompia sotijoita.
Ei kaikki sotiminen ole sitä, että vedetään ahkiota metrin hangessa.
Naiset ei ehdi armeijaan eikä sotaan, koska synnyttävät sotilaille söpöjä lapsia. Naiset lisäksi tuoksuvat hyvälle, ovat herkkiä ja kauniita ja puhtaita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Juuri Murto kertoi, että suomessa lasten hankinnasta on tulossa korkeakoulutettujen miesten hommaa. Matalasti koulutetut voidaan siis laittaa rintamalle, eikä väestönkehitys notkahda lainkaan. Tästä syystähän historiassa on aina uhrattu nuoret miehet, varsinkin ylimmän luokan alapuolelta, ml. toiset ja kolmannet pojat. Suomen syntyvyydellä WWIII sotiminen ryssiä vastaan naisia käyttäen olisi demografinen itsemurha.

Fyysisyys on ihan oleellinen elementti monissa armeijahommissa. Keskimääräinen nainen jää kauas keskimääräisestä miehestä. Fyysisiä juttuja on yllättävän paljon intissä. Viestimiehenkin pitää roijata laatikoita ja kalustoa. Tankkimiehistön pitää irrottaa tankki mudasta ja laittaa tela paikalleen yms.

Aivot taitavat olla yksi elementti. Ymmärtääkseni palvelusiässä miehet ovat aivoiltaan paremmin muokattavissa. Tämä voi olla kyllä ihan mutua. Mutta muistelen, että vanhempia miehiäkään on vaikea totuttaa sotaan. Indoktrinointi pitää tehdä nuorena ja ilmeisesti palveluissä naiset eivät enää lähde mukaan kaikkeen sontaan.

Veikkaan Suomen siirtyvän vapaaehtoisuuden / palkka-armeijan suuntaan Natoon liittymisen jälkeen. Tasa-arvokysymys poistuu ja halukkaat voidaan valita objektiivisten kriteerien perusteella sukupuolesta riippumatta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nähdäkseni pelkästään fyysiset erot sukupuolten välillä eivät kyllä millään oikeuta tätä epätasa-arvoa armeijan suhteen. Maan ja maailman tapa ja perinteet, perinteiset sukupuoliroolit, kunnia-ajattelu jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, eihän soveltuvuus oikeuta epätaa-arvoon. Tasa-arvoista olisi langettaa amolemmille sukupuolille sama kustannus, eli 35.000€.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 10.10.2022 21:04
Homeboy65 kirjoitti: 10.10.2022 20:13 Naiset ovat huonompia sotijoita.
Kun nyt puhut kokemuksen laajalla rintaäänellä niin kerrohan mikä tekee naisista huonompia sotilaita?
Nainen on heikompi astia, fyysisesti heikko. Noin 30 % miestä fyysisesti heikompi.
Niin että "kokemuksen laajalla rintaäänellä". Ei tarvitse olla lehmä jotta tietää että maito on hapanta. Tajuatko? :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 11.10.2022 14:46 Nainen on heikompi astia, fyysisesti heikko. Noin 30 % miestä fyysisesti heikompi.
Niin että "kokemuksen laajalla rintaäänellä". Ei tarvitse olla lehmä jotta tietää että maito on hapanta. Tajuatko? :wink:
No kerrohan omasta palvelusajastasi missä siellä tarvittiin voimaa.

Minä taisin tarvita kerran. Kun kannettiin kapiaisten viina-arkkua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos en nyt ihan väärin muista, niin naisen yläkropan voimat ovat 50-60% ja alakehon/jalat 70% miesten tasosta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 11.10.2022 14:58
Homeboy65 kirjoitti: 11.10.2022 14:46 Nainen on heikompi astia, fyysisesti heikko. Noin 30 % miestä fyysisesti heikompi.
Niin että "kokemuksen laajalla rintaäänellä". Ei tarvitse olla lehmä jotta tietää että maito on hapanta. Tajuatko? :wink:
No kerrohan omasta palvelusajastasi missä siellä tarvittiin voimaa.

Minä taisin tarvita kerran. Kun kannettiin kapiaisten viina-arkkua.
Palvelusaikani oli 1 päivä. Odotan että 6.12.2022 minut ylennetään majuriksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 11.10.2022 15:12Palvelusaikani oli 1 päivä. Odotan että 6.12.2022 minut ylennetään majuriksi.
Kakit sitten housuun jo ekana päivänä?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009132209.html

Toivottavasti tämä on oikea ketju, eikä kuuluisi sotaketjuun. Veikkaan, että tämä on oikea ketju. Olisi uskomatonta tyhmyyttä Venäjältä, jos ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.10.2022 11:10 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009132209.html

Toivottavasti tämä on oikea ketju, eikä kuuluisi sotaketjuun. Veikkaan, että tämä on oikea ketju. Olisi uskomatonta tyhmyyttä Venäjältä, jos ei ole.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009132211.html

Ehkä jonkun roiskeläppäpitsa kärynnyt uunissa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin