Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.09.2022 11:43
Toivottavasti Sanna ei sitten eroa. Eihän siihen löytyisi ketään halukasta tilalle.
Aina on Paavo I.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.09.2022 11:43
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2022 11:36 Totean taas, että PM ei voi onnistua. Hän on vain kusitolppa, jota ei pestä.
Toivottavasti Sanna ei sitten eroa. Eihän siihen löytyisi ketään halukasta tilalle.
Yhtälö ei ole tuo, vaikka sinulle hyvin sopisi. PM on aina ollut kusitolppa. Siinä voi selviytyä, mutta sanotaanko, että ihan sama kuka PM on, niin ei kateeksi käy.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tarkoitin siis, että halukkaita tuntuu löytyvän. En osaa pitää pääminiseriä uhrina.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onhan se aivan /c:stä oleva homma. Itse en ryhtyisi missään tapauksessa. Meinasin ensin kirjoittaa "en mistään hinnasta", mutta _ehkä_ jos saisin miljooona euroa kk:ssa verottomana, voisin ryhtyä joksikin aikaa. Kait sitä joku 10 kk voisi jaksaa. Tietysti pitäisi neuvotella esim 5 miljoonan kultainen kädenpuristus, jos erotetaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, aivan sietämätön homma olisi. Mutta halukkaita tosiaan riittää.

Mut en mä kuitenkaan ajattele, että niillä (meillä), jotka kritisoivat informaatiotilan toistuvasti täyttävän Marin-vainon totaalista ääliömäisyyttä, olisi jotenkin mielessä se, että pääministeri olisi uhri ja häntä pitäisi sääliä. Pikemminkin on huoli julkisen sfäärin resilienssistä disinformaatiovaikuttamisen ja tyhjänpäiväisen älämölö-öyhöttämisen edessä. Ja just siinä ei mene kovin hyvin. Olisi ihan asiallista kritiikkiäkin esitettävänä Marinia kohtaan, mutta idiootit louskuttaa mitä sattuu. Kiritiikin sisällöllä ei tunnu olevaan mitään väliä, lyödään ihan millä tahansa, mitä joku tarjoaa käteen. Ihannevaltiossa kaikki jauhojengi-, vaahtokarkki- tai krapulaviuhtomiseen lähteneet laitettaisiin pitkälle jäähylle - ja vaikka jäähyilijöitä on aika paljon, ehkä penkillä olisi nyt tilaa, kun Stubbin shortseista ja Sipilän piposta julkisia kierroksia ottaneet voisi ehkä pikku hiljaa päästää sieltä vuorostaan pois.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ajattelen kahtiajakoisesti. Yksi ajatus on, että koska pääministeri on maan vaikutusvaltaisin henkilö, häntä on mahdotonta haukkua liikaa. Lisäksi pmi:ksi pyrkivät ovat pakostakin jo lähtökohtaisesti psykopaatteja, joten en usko sen, onko epäasiallinen haukkuminen vain kympillä vai peräti yhdellätöista, halukkaiden joukkua juuri vähentävän.

Toisaalta tietysti olisi hyvä, jos puhuttaisiin oikeista asioista, mutta tämmöistä tämä nyt demokratiassa ja sananvapaudessa on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2022 13:00 Mut en mä kuitenkaan ajattele, että niillä (meillä), jotka kritisoivat informaatiotilan toistuvasti täyttävän Marin-vainon totaalista ääliömäisyyttä, olisi jotenkin mielessä se, että pääministeri olisi uhri ja häntä pitäisi sääliä.
Kritiikkisi tuntuu olevan hyvin yksipuolista. Ilmeisesti koet öyhötyksen olevan yhteiskunnallisesti merkittävämpää kuin esim. Uniperin miljardien valumisen Saksaan? Uniper siis maksoi jokaiselle suomalaiselle 3000€. Aika monta vuotta kuuntelisin öyhötystä tuolla rahalla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2022 13:05 ^Ajattelen kahtiajakoisesti. Yksi ajatus on, että koska pääministeri on maan vaikutusvaltaisin henkilö, häntä on mahdotonta haukkua liikaa. Lisäksi pmi:ksi pyrkivät ovat pakostakin jo lähtökohtaisesti psykopaatteja, joten en usko sen, onko epäasiallinen haukkuminen vain kympillä vai peräti yhdellätöista, halukkaiden joukkua juuri vähentävän.

Toisaalta tietysti olisi hyvä, jos puhuttaisiin oikeista asioista, mutta tämmöistä tämä nyt demokratiassa ja sananvapaudessa on.
Mä taas en jotenkin pääse yli siitä, että aivan keskeisiä ongelmia nykyaikana on tällainen totuusneutraali kiihotuspuhe, jossa ensin päätetään se, mitä halutaan sanoa, ja vasta sitten keksitään mitä tahansa evidenssiä viestin tueksi vähät välittäen perusteiden osuvuudesta tai edes totuudesta, kunhan niillä saadaan ajettua oikeaa asiaa. Tai jopa vahvemmin, mitä raflaavampia perusteita saadaan keksittyä totuudesta välittämättä, sen parempi.

'Mun mielestä pahimpia esimerkkejä tästä on ollut Trumpin meiningit Jenkeissä tai Putinin propaganda Venäjällä, mutta on sitä meilläkin näkynyt poliittisilla populisteilla, rokotekriitikoilla ja ties kenellä. Ja nyt tämä on siirtynyt Marin-kritiikkiin, jossa syyllinen on tiedossa, ja tarkoitushakuisesti mutta ilmeisen naurettavasti etsitään rikosta.

Sietämätöntä. Ja vaarallista. Voin olla puolueellinen, mutta ei tätä minusta aiemmissa kusitolppameiningeissä ole tässä mittakaavassa näkynyt. Ei soisi pesiytyvän Suomen vakaviinkin viestimiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^jonnet ei muista

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakavammin; kyllähän tämä liittyy someen. Ennenkin esson baarissa puhuttiin kaikenlaista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kekkosta maalitettiin vain koska hän oli kalju. Valtaapitävät hiukselliset näkivät hänet uhkana omalle maailmankuvalleen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saattaa liittyä radikaalifeministien mustamaalauskamppanjaan, koska miestyypin kaljuus on kuitenkin määritelmällisesti miesten asia. Ehkä false flag -tyyppisesti tuossa yhdessä lehdessä on juttua myös lesbojen bordellista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2022 13:52 ^jonnet ei muista
Mun mielestä olen kirjoittanut aika monta kertaa, että ongelma on nimenomaan se, että esimerkiksi tämä huumekehystys ui välittömästi ja ilman normaalia lähdekritiikkiä ylilaudalta YLEen ja Hesariin, joiden luulisi olevan erityisen valppaita disinformaatiovaikuttamisen suhteen näinä aikoina. Mulla ei ole mitään hajua, mikä oli Sensaatiouutiset, mutta en usko, että se vertautuu hyvin. Ja onhan siinä sekin, että Kekkosta kohtaan saattoi olla henkilökohtaisempia antipatioita 50-luvulla kuin nykyisin - silloin oli kuitenkin alle 40 vuotta siitä, kun Kekkonen oli ampunut poliittisia vastustajiaan Haminan valleilla.

Mutta pitänee paikkansa, että mun kritiikin kritiikissäni menee helposti sekaisin Hesarin uutisointi ja ääliöiden viuhtominen netissä, joka kai olisi sitä nykypäivän sensaatiouutista. Täytyy olla tarkempi.

Edit:
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.09.2022 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2022 14:08

Mutta pitänee paikkansa, että mun kritiikin kritiikissäni menee helposti sekaisin Hesarin uutisointi ja ääliöiden viuhtominen netissä, joka kai olisi sitä nykypäivän sensaatiouutista. Täytyy olla tarkempi.
Niin. Aiemmin emme onneksi tienneet, mitä Juupajoen Shellillä asiasta ajateltiin.

Jos palataan 1980-luvun alkuun, niin maassa oli kaksi valtakunnallista uutismediaa; Ylen uutiset ja HS. Konrolli siinä, mikä nousi valtakunnan julkisuuteen oli hyvin tarkka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2022 14:12
urpiainen kirjoitti: 09.09.2022 14:08 Mutta pitänee paikkansa, että mun kritiikin kritiikissäni menee helposti sekaisin Hesarin uutisointi ja ääliöiden viuhtominen netissä, joka kai olisi sitä nykypäivän sensaatiouutista. Täytyy olla tarkempi.
Niin. Aiemmin emme onneksi tienneet, mitä Juupajoen Shellillä asiasta ajateltiin.
Olet oikeassa. Mutta muutos Shellistä twitteriin muuttaa kuitenkin kuviota: nyt osa näistä juupajokelaista (vai juupajokisista, tää muoto kuulostaa jotenkin kepummalta) on kansanedustajia tai paikallispoliitikkoja, joista viuhtominen tekee kansallisen tason urpoja. Aiemmin reitti oli hankalampi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9421
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.09.2022 14:16 Olet oikeassa. Mutta muutos Shellistä twitteriin muuttaa kuitenkin kuviota: nyt osa näistä juupajokelaista (vai juupajokisista, tää muoto kuulostaa jotenkin kepummalta) on kansanedustajia tai paikallispoliitikkoja, joista viuhtominen tekee kansallisen tason urpoja. Aiemmin reitti oli hankalampi.
Media antaa ihan liikaa painoarvoa nettikohuille. Varmaankin sen takia, että niistä saa kivoja klikkiotsikoita, joista saa sitten kivoja mainostuloja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

huge if true!

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ensin Vesku ja nyt kuningatar. Ei pysty suremaan, mutta paisuttelevan median mielestä pitäisi ilmeisesti vähintäänkin viillellä omaan kyynärvarteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaadin, että Ellu haudataan Hietaniemeen!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.09.2022 15:24 Ensin Vesku ja nyt kuningatar.
Kuukauden sisään on mennyt myös nuori pikkuserkkuni ja setäni. (Alkaa käydä vähiin samalla sukunimellä olevat sukulaiseni.)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ehkä mä meen nurkkaan häpeämään ja odottamaan, koska romahdan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ruotsin vaaleissa näyttää hyvältä vaikka aluksi olikin suru puserossa. On pörssikurssit laahanneet melko ikävästi, mutta jos nyt saisivat nostetta.

Toki hallituksen muodostus voi osoittautua...haastavaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt kai tosiaan näyttää siltä, että mitä luultavammin oikeistokonservatiiviblokki voittaa Ruotsissa täpärästi. Mutta onko niin, että tällä kertaa ei aivan yhtä vahvasti voi puhua blokeista kuin aiemmin? Joskus ennen blokeilla taisi olla ennen vaaleja selkeä hallitusohjelma, jolla mennään, jos voitto tulee. Nyt kai demarien "blokki" on kai sisäisesti niin riitainen, että yhteisymmärrys hallituksen muodostamisesta ei olisi varma, ohjelmasta puhumattakaan, vaikka voitto tulisi.

Oikealla kai vastaavasti ohjelmaa ei ole, kun katsotaan ensin sitäkin, mikä puolue on oikeiston suurin. Nythän kai on aika selvää, että moderaatit ovat jäämässä kolmanneksi suurimmaksi puolueeksi, mikä ei ehkä tekisi moderaattipääministeristä hirveän vahvaa. Ruotsidemokraatit kai ovat jo väläytelleet sellaista, että pelkkä hallituksen tukipuolueen asema ei riitä, vaan pitäisi saada ministerinpaikkoja myös. Vastaavasti jotkut ovat kai olleet kuulevinaan Ulf Kristerssonin puheissa varovaista mahdollisuuden avaamista moderaattien ja demarien yhteishallitukselle. Vaikea siihen kyllä on uskoa muuna kuin neuvottelutaktiikkana ruotsidemokraattien ruodussa pitämiseksi, mutta olisihan se toki hienoa. Kiinnostavat neuvottelut tosiaan tulossa.

Mut vaikka talvi, energiapula, kylmyys ja säännöstely eivät vielä edes ole täällä, niin Putinin toivo näkyy vahvasti. Le Penin porukka kai teki Ranskan vaaleissa ennätyksensä kesällä, ja nyt myös Ruotsissa kansalliskonservatiivit nousevat. Oi voi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25607
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.09.2022 9:39 Nyt kai tosiaan näyttää siltä, että mitä luultavammin oikeistokonservatiiviblokki voittaa Ruotsissa täpärästi.
Ke tulevat ulkomailla annetut äänet. Ne voivat olla merkittävästi erilaisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 12.09.2022 9:39 Mut vaikka talvi, energiapula, kylmyys ja säännöstely eivät vielä edes ole täällä, niin Putinin toivo näkyy vahvasti. Le Penin porukka kai teki Ranskan vaaleissa ennätyksensä kesällä, ja nyt myös Ruotsissa kansalliskonservatiivit nousevat. Oi voi.
Mikä tämä vihervassareiden jatkuva Putin läppä oikein on? Eiks vanhat puolueet ole juuri pelanneet Putinin pussiin mahdollistaen energian käytön aseena? Meillä on kärkidemarit kaasuputkimiehinä ja vihreät ydinvoiman vastustajina. Mestari on puhunut Venäjän uhasta vaikka kuinka pitkään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16666
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.09.2022 10:00
urpiainen kirjoitti: 12.09.2022 9:39 Mut vaikka talvi, energiapula, kylmyys ja säännöstely eivät vielä edes ole täällä, niin Putinin toivo näkyy vahvasti. Le Penin porukka kai teki Ranskan vaaleissa ennätyksensä kesällä, ja nyt myös Ruotsissa kansalliskonservatiivit nousevat. Oi voi.
Mikä tämä vihervassareiden jatkuva Putin läppä oikein on? Eiks vanhat puolueet ole juuri pelanneet Putinin pussiin mahdollistaen energian käytön aseena? Meillä on kärkidemarit kaasuputkimiehinä ja vihreät ydinvoiman vastustajina. Mestari on puhunut Venäjän uhasta vaikka kuinka pitkään.
Höps. Ilman ideologisia silmälaseja lienee selvää, että erityisesti länsi-eurooppalaisen integraation ja yhtenäisyyden vastustamisesta elävät populistinationalistit ovat olleet niitä, joiden varaan Putin on toivonsa laskenut. Toki tämä korostuu enemmän merkittävämmissä maissa kuin Suomessa, mutta onhan meilläkin persut erottuneet selkeästi muista puolueista venäjä-kannoissaan kritisoimalla esimerkiksi pakotepolitiikkaa kansallisen edun nimissä jonain naurettavana eurooppalaisena solidaarisuutena ja vastustaessaan kiilusilmäistä ilmastopolitiikkaa, kun olisi kansallisen edun nimissä pitänyt vain painaa fossiilisilla eli Venäjästä riippuvaisena. Populistinationalistien käsitys kansainvälisestä poliittisesta järjestyksestä ilman länsi-integraatiota on Putinin tahdon mukainen.

Energiapuolella vihreillä kieltämättä kesti vähän turhan kauan päästä ydinvoiman kannalle, mutta he sentään suoraselkäisimmin vastustivat Suomen energiahuollon rakentamista Rosatomin varaan, jolloin kokoomuksen pj syyttikin heitä kansallisen edun vastaisesta russofobiasta. Ja un kuitenkin suomettuneessa Suomessa näkyvin Venäjä-kriitikko on ollut vihreiden Heidi Hautala, syytös oli tavallaan ihan hyvin perusteltu - joskaan ei ehkä kielteisenä syytöksenä. Mutta ehkä energiassakin suurin syy menee aiempiin päätöksiin, jossa kokoomus alistui kepun aluepolitiikalle ja suostui rajaamaan uuden ydinvoiman jonnekin jönsesteriin, vaikka ilmeiset ratkaisut olisivat olleet Olkiluoto, tai ranskalaisten sössiessä, Loviisa. Se päätös vei Venäjän taskuun. Vihreät ovat olleet siinä pikkutekijä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin