Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008991888.html
HENKILÖSTÖPULAA vaikeuttaa Hoffströmin mukaan entisestään hoitajamitoitus, jonka mukaan tämän vuoden vuoden alusta lähtien yhtä potilasta kohden vaaditaan 0,6 hoitajaa.

”Meidän pitää pystyä täyttämään se, joten uusia paikkoja ei mitoituksen takia voida avata. Ensi vuoden huhtikuussa mitoitus nousee 0,7:ään. Siitä voi laskea, että paikat vähenevät entisestään, jos henkilökuntaa ei tule lisää”, Hoffström pohtii.
Sivustahuutaja on kirjoittanut, että poliitikko voi poliittisella päätöksellä korjata yhden asian kerrallaan. Nyt päätettiin nostaa sitovaa hoitajamitoitusta hoivapalveluissa. Päätös toteutui. Se tapahtui ottamalla vähemmän potilaita hoitoon.

Problem solved!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hoitajamitoituksen rinnalla voidaan toki tehdä muita hienoja poliittisia toimenpiteitä, kuten palkkakartelli.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voi valita kaksi kolmesta;
a)sitova hoitajamitoitus
b)hoitopaikkoja
c)palkkakartelli

Nyt valittu a ja c
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Seuraavassa 4-vuotissuunnitelmassa pitää sitoutua hoitopaikkojen lisäämiseen!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehdotan seuraavaa:

a)sitova hoitajamitoitus
b)hoitopaikkoja
c)palkkakartelli
d)nuorille naisille pakollinen hoivapalvelu

Valitaan kaikki neljä kohtaa!

Profit!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voisiko kaikki työttömät keski-ikäiset miehet pakottaa lähihoitajakurssille ja hoitotyöhön, tai muuten ei tipu tukea?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 11:28 d)nuorille naisille pakollinen hoivapalvelu
Kuulostaa fasistiselle. Inhimillisempää olisi luoda toisen asteen opiskelupakko, lisätä hoitoalojen aloituspaikkoja ja kieltää kaikkia firmoja soppareissa palkkaamasta ketään julkkarille päätynyttä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 09.08.2022 11:30 Voisiko kaikki työttömät keski-ikäiset miehet pakottaa lähihoitajakurssille ja hoitotyöhön, tai muuten ei tipu tukea?
Kyllä, mutta ainoastaan kasvissyöjät.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisin hyvinkin saurata parin cityläisen jalanjäljissä ja mennä hoitsuksi, joiden ei tarvitse olla potilaiden kanssa tekemisissä. Palkkakin nousisi mukavasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 09.08.2022 11:59 Voisin hyvinkin saurata parin cityläisen jalanjäljissä ja mennä hoitsuksi, joiden ei tarvitse olla potilaiden kanssa tekemisissä. Palkkakin nousisi mukavasti.
Ei kait palkka nousisi?! Vai mitä ammattinimikettä sä ajattelet?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitähän kaikkia muuttujia turuntauti tuo tähän projektiin?

Helsingistä ei pääse junalla Turkuun asti liki kahteen vuoteen

Juuri kun opin, että SKAAL on aika kiva paikka hörpätä olut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 9:03 Tunteeko Marin ketään päättäjää, jolle voisi soittaa?
Olen ymmärtänyt, että ongelma on pitkälti siinä, että muut EU-maat myöntävät Schengen-viisumeja venäläisille, jotka sitten tulevat Suomen ja Viron rajojen kautta Eurooppaan. Ymmärsin myös, että Marin ja Kallas ovat soitelleet tästä komission tasolla EU-tason yhtenäisen linjan rakentamiseksi, mikä olisi aika iso askel pakotteissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2022 10:24
James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 9:03 Tunteeko Marin ketään päättäjää, jolle voisi soittaa?
Olen ymmärtänyt, että ongelma on pitkälti siinä, että muut EU-maat myöntävät Schengen-viisumeja venäläisille, jotka sitten tulevat Suomen ja Viron rajojen kautta Eurooppaan.
Jaa? Mä olen ymmärtänyt, että Suomi myöntää viisumit Suomeen tulijoille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2022 10:35
urpiainen kirjoitti: 11.08.2022 10:24
James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 9:03 Tunteeko Marin ketään päättäjää, jolle voisi soittaa?
Olen ymmärtänyt, että ongelma on pitkälti siinä, että muut EU-maat myöntävät Schengen-viisumeja venäläisille, jotka sitten tulevat Suomen ja Viron rajojen kautta Eurooppaan.
Jaa? Mä olen ymmärtänyt, että Suomi myöntää viisumit Suomeen tulijoille?
Ehkä mun olisi pitänyt kirjoittaa "osin", ei "pitkälti". Mutta kyllä tässä taas on sitä, että Suomessa, tavallisee tapaan, äänekäs anti-demariöyhälistö on paketoinut tämän sopan aika lailla eri tavalla kuin kv-lehdistö: https://www.ft.com/content/33173b4e-aa7 ... c2591c1c10

"Finland — which, like Estonia, Latvia and Lithuania, shares a border with western Russia — has noted an uptick in Russian tourists entering the country often on visas from other EU countries and then using its airports to fly elsewhere in the bloc through the Schengen free travel area.
'Stop issuing tourist visas to Russians,' Kaja Kallas, Estonia’s prime minister, wrote on Twitter on Tuesday. 'Visiting Europe is a privilege, not a human right. Air travel from Russia is shut down. It means while Schengen countries issue visas, neighbours to Russia carry the burden (Finland, Estonia, Latvia — sole access points).'"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2022 10:48
James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2022 10:35
urpiainen kirjoitti: 11.08.2022 10:24
Olen ymmärtänyt, että ongelma on pitkälti siinä, että muut EU-maat myöntävät Schengen-viisumeja venäläisille, jotka sitten tulevat Suomen ja Viron rajojen kautta Eurooppaan.
Jaa? Mä olen ymmärtänyt, että Suomi myöntää viisumit Suomeen tulijoille?
Ehkä mun olisi pitänyt kirjoittaa "osin", ei "pitkälti". Mutta kyllä tässä taas on sitä, että Suomessa, tavallisee tapaan, äänekäs anti-demariöyhälistö on paketoinut tämän sopan aika lailla eri tavalla kuin kv-lehdistö: https://www.ft.com/content/33173b4e-aa7 ... c2591c1c10

"Finland — which, like Estonia, Latvia and Lithuania, shares a border with western Russia — has noted an uptick in Russian tourists entering the country often on visas from other EU countries and then using its airports to fly elsewhere in the bloc through the Schengen free travel area.
'Stop issuing tourist visas to Russians,' Kaja Kallas, Estonia’s prime minister, wrote on Twitter on Tuesday. 'Visiting Europe is a privilege, not a human right. Air travel from Russia is shut down. It means while Schengen countries issue visas, neighbours to Russia carry the burden (Finland, Estonia, Latvia — sole access points).'"
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No kyllä tässä toki jää jäljelle se, että varmaan valtaosa Suomeen tulevista venäläisistä tulee ihan Suomen myöntämällä viisumilla. Viro on kai lakannut myöntämästä niitä kokonaan, mutta Suomi jatkaa myöntöjä, koska epäilee myöntämisten lopettamisen olevan mahdollisesti voimassaolevien EU-sitoumusten vastaista, kun pakotteita ei ole ulotettu tavallisiin turisteihin. Molemmat maat haluavat selkeyttävää EU-ratkaisua ja ajavat sitä, mutta sitä odotellessa Viro toimii itse, Suomi ei. Vähän vaikea sanoa, kumpi on parempi linja käytännössä ja periaatteessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2022 11:08 Molemmat maat haluavat selkeyttävää EU-ratkaisua ja ajavat sitä, mutta sitä odotellessa Viro toimii itse, Suomi ei. Vähän vaikea sanoa, kumpi on parempi linja käytännössä ja periaatteessa.
Oletko töissä Amnestyssa?

Kyllähän tämä on päivän selvä keissi. Lentoliikenne on seis ja raja vuotaa maata pitkin vain suomessa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2022 11:59Kyllähän tämä on päivän selvä keissi. Lentoliikenne on seis ja raja vuotaa maata pitkin vain suomessa.
Toki sitten Turkin yms. kautta kauttakulku pitäisi estää.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Laitetaan oma pesä kuntoon ensin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2022 12:07 ^ Laitetaan oma pesä kuntoon ensin.
En minä siitä ole eri mieltä. Samalla pitäisi alkaa pohtia täällä oleskelevien Ukrainan sotaa kannattavien karkoitusta. Saksassa noita tuntuu olevan tuhatmäärin. Minä haluaisin 5. kolonnan täältä ulos.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2811
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 11.08.2022 12:25 Samalla pitäisi alkaa pohtia täällä oleskelevien Ukrainan sotaa kannattavien karkoitusta. Saksassa noita tuntuu olevan tuhatmäärin. Minä haluaisin 5. kolonnan täältä ulos.
Olisi kuitenkin varmaan vaikeaa määritllä sodan kannatus. Olisivatpa asiat näin helppoja, jolloin voisimme ajaa suohon väärintekijät. Esim. Venäjällä syntyntyt ex-työkaveri oli sitä mieltä, että Venäjän oli pakko vallata Krim, Naton laajentumisen takia. En kuitenkaan ruvennut keskustelemaan asiasta vaikeimman tuntemani Asperger-tapauksen kanssa , joka oli vieläpä alainen (Hänen vakiokommenttinsa: "Te teette sen väärin".)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos kansalainen ei vastusta oman maansa sotaa, niin hän kannattaa sitä.

Yksittäisten ihmisten kanssa vänkääminen on ihan turhaa. Myöskään työpaikalle ei politiikka kuulu.

En osta venäläistä kamaa ja pyrin välttämään firmoja, jotka eivät ole selvästi vetäytyneet venäjältä. Lahjoitan rahaa Ukrainaan. En myisi venäläiselle käytettyjä kamojani, vaikka maksaisi käteisellä ja hyvin. Mikään näistä ei vaadi yksittäisen ihmisen kanssa väittelyä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Koulujen tasoeroista on tietoa asuinalueen tarkkuudella – apulaisprofessori Venla Bernelius: "On hyvä, että tietoja ei julkaista"
https://yle.fi/uutiset/3-12569458

En ole ihan varma, palveleeko tuo salaaminen tarkoitustaan? Meidän asunnon sijainnin valinnassa kouluilla oli todella suuri painoarvo. Kyllä se saatiin selville, missä jamassa koulut olivat. Mutta nykyisellään tuon selvittäminen vaatii niitä kermapersekansan taitoja. Oppimistulosten julkaisu voisi vähentää white flightia tarjoamalla houkuttelevamman kuvan keskitason asuinalueista. Mamu-lähiöitä ei mikään salailu pelasta.

Selvitystyömme antoi oikean kuvan kouluista ja asuinpaikan valintamme oli erinomainen. Tytär aloitti juuri yläasteen ja luokalla ei ollut ainuttakaan mamu-taustaista. Joillain luokkalaisilla oli vähän heikommat käytöstavat kuin aiemmalla luokalla, mutta eipä tuo yläaste kestä kuin 3v.
Vastaa Viestiin