Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 25.02.2023 10:28 Kuvittelen ymmärtäväni kepun syyt vastustaa saamelaislakia, mutta miksi persut ja kokoomus halusivat kaataa sen?
Paljonko syitä oppositio tarvitsee, ettei kannata sellaista hallituksen esitystä, jota hallituskaan ei kannata?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.02.2023 14:55
urpiainen kirjoitti: 25.02.2023 10:28 Kuvittelen ymmärtäväni kepun syyt vastustaa saamelaislakia, mutta miksi persut ja kokoomus halusivat kaataa sen?
Paljonko syitä oppositio tarvitsee, ettei kannata sellaista hallituksen esitystä, jota hallituskaan ei kannata?
Riippuu tapauksesta. Tässä kohtaa vaalikautta pelkällä kaatamisella kaatamisen takia on tosi vähän merkitystä. Erityisesti asiassa, jossa sisällöllisesti on kyse sellaisesta vähemmistöjen itsemääräämisoikeuksiin liittyvästä asiasta, jossa Suomi saa toistuvasti satikutia läntiseltä, liberaalidemokraattiselta yhteisöltä.

Tämä näyttää pikaisen Twitter-selailun perusteella ottavan erityisen koville kokoomuksen liberaalille siivelle, kun asetelma jotenkin korostuu Venäjän etnonationalistisen sodan varjossa.

Kokoomuksen onni on, että PeVin Lapin vaalipiiristä tuleva demari-pj näyttää olevan korviaan myöten mukana jarrutussopassa - sekä tietysti siinä, että ilmoitti demarien varajäsenelle, että ei tarvitse tulla paikalle, jolloin varahenkilöksi tuli kepun lappilainen edustaja, joka kaatoesityksen tekikin. Vihreät, ruotsalaiset ja vasurit sen sijaan koittanevat ottaa tästä kaiken irti pelotellessaan pääkallokoppalakkihallituksen mahdollisuudella.
Viimeksi muokannut urpiainen, 25.02.2023 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ruotsi segregoi mamuja omiin kouluihinsa. Tämä ei ole minun Ruotsini!
https://verdelehti.fi/2021/11/16/ruotsi ... a-uusiksi/

Onneksi Suomea eivät hallitse Pahat Natsit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kalliiksi tulee horista juutuubissa rotuerottelua.

https://edition.cnn.com/2023/02/25/busi ... index.html
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Tuskin joutuu katuprostituoiduksi. Omaisuus kymmeniä miljoonia.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 26.02.2023 14:01 ^ Tuskin joutuu katuprostituoiduksi. Omaisuus kymmeniä miljoonia.
Varmasti, mutta luulen ettei silti olisi halunnut lisämiljoonista luopua.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jos sähköauto kuluttaa talviajossa 20 kilowattituntia sähköä sadalla kilometrillä, on 100 kilometrin sähkökustannus Rechargen suurteholatauksen hinnalla 12,8 euroa. Kuusi litraa satasella kuluttavalla bensa-autolla tekee bensan nykyhinnoilla matkaa halvemmalla.

https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautoje ... 1677250375
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ilman koti- tai työpaikkalatausta sähköauto on käyttökelvoton. Pitkää matkaa ajavalle kotilataajalle taas latauksen nopeus on oleellisempi juttu kuin hinta. En oikein näe järkeä jököttää tuntia jossain parkkiksella parin euron säästön takia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 26.02.2023 17:16 Jos sähköauto kuluttaa talviajossa 20 kilowattituntia sähköä sadalla kilometrillä, on 100 kilometrin sähkökustannus Rechargen suurteholatauksen hinnalla 12,8 euroa. Kuusi litraa satasella kuluttavalla bensa-autolla tekee bensan nykyhinnoilla matkaa halvemmalla.
Mitä sitten? Kuka käskee käyttää Rechargen suurteholaturia, kun S ja K myy suurteholatausta puolet halvemmalla? Sitä paitsi sähköautot ladataan pääasiassa kotona.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nyt lumihiutaleetkin pääsevät lukemaan Bondeja. Kirjat kirjoitetaan uusiksi, silleen wokemmin.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009419926.html

Uusista Bondeista varmaan tulee myyntimenestyksiä, koska nyt Jani-Sirkkakin pystyy niitä lukemaan itkemättä. Vapise J. K. Rowling!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kermapersepäiväkodit kartalla
https://yle.fi/a/74-20019962

Yle toimittaa!

Ylläri pylläri. Valtuutetut asuvat tuollaisten vaaleiden päiväkotien alueella ja russuttavat shoppailijoille.

Meidän päiväkoti oli aikoinaan just tollanen valkoinen. Käytiin läpi alueen päiväkodit ja hoidettiin itsemme mielestämme parhaaseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuo päikky- tai koulushoppailu on mulle ihan vierasta. Tampereella lukioaste on ensimmäinen, jossa valikoidaan. Tai tällainen tuntuma mulla on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.02.2023 20:59 Kermapersepäiväkodit kartalla
https://yle.fi/a/74-20019962

Yle toimittaa!

Ylläri pylläri. Valtuutetut asuvat tuollaisten vaaleiden päiväkotien alueella ja russuttavat shoppailijoille.

Meidän päiväkoti oli aikoinaan just tollanen valkoinen. Käytiin läpi alueen päiväkodit ja hoidettiin itsemme mielestämme parhaaseen.
Yle tulisi ottaa tiukempaan poliittiseen ohjaukseen, jotta tällainen vihapuhe voidaan lopettaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.03.2023 9:26 Tuo päikky- tai koulushoppailu on mulle ihan vierasta.
Sama. Omaan kouluaikaan ei böndellä ollut kuin yksi koulu. Oman lapsen kanssa ei oo tarvinnut shoppailla, kun rakensi omakotitalon sinne mistä sattui tuurilla kaupungin tontin saamaan. Viimein jaossa ollut vuokratontti, niin ei siinäkään ollut valinnan varaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ei siellä landella ollut samanlaista erottumista kuin pk-seudulla.

Ehkä elämme kuplassa, mutta eskaritutuista useammat muuttivat ytimessä halutun koulun viereen. Ei ollut ihan halpaa. Toki tuosta ei koidu muita kustannuksia kuin vero, jos hinnat nousevat ikuisesti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä ajattelen niin, että on hyvä, kun lapseni tottuvat pienestä pitäen erivärisiin ja eri kulttuuritaustoista tuleviin ikätovereihinsa. Oppivat suvaitsevaisiksi. Toki myönnän, etten haluaisi lapseni luokalle liikaa esmes hiekkapitoisten maiden ikätovereita, koska aika monet heistä aiheuttavat vähintäänkin extrahuomion tarvetta sekä kaikenlaisia pieniä ongelmia. Näin on monesti käynytkin.

Mut ymmärrän hyvin sen, että pk-seudulla tilanne on ihan eri ja vallitseva asiaintila voi hyvin vaikuttaa alkuperäisväestön vanhempien asenteeseen ja näyttäytyä sitten jo varhain vaikka päikky- ja koulushoppailuna.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.03.2023 10:23 Ehkä elämme kuplassa, mutta eskaritutuista useammat muuttivat ytimessä halutun koulun viereen. Ei ollut ihan halpaa. Toki tuosta ei koidu muita kustannuksia kuin vero, jos hinnat nousevat ikuisesti.
Niin mun pointti ikäänkuin oli, että mun preferoima asuinympäristö suorittaa valikoinnin itsestään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Niin siis meilläkin. Ytimen päiväkodit olivat kaikki hyviä. Mutta kun vaimolle ei kelvannut kuin paras. Sama koulun kanssa. Olin huuli pyöreänä kun kuulin, että on vain 4 mahdollista koulua satojen neliökilometrien alueella.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.03.2023 12:12 ^ Niin siis meilläkin. Ytimen päiväkodit olivat kaikki hyviä. Mutta kun vaimolle ei kelvannut kuin paras. Sama koulun kanssa. Olin huuli pyöreänä kun kuulin, että on vain 4 mahdollista koulua satojen neliökilometrien alueella.
:shock:

Voiko se oikeesti olla noin tarkkaa jollekin? En ole omassa kuplassani moiseen törmännyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Juu, tarkkaa on. Eikä olla todellakaan ainoita.

Erään tutun lapsi on ainoa päiväkotiryhmässään, jonka molemmat vanhemmat puhuvat suomea. Eikä siis ole ruotsalainen tai enganninkielinen päiväkoti.

Oma veikkaus on, että koulut ovat yksi merkittävimpiä alueiden asuntohintoja ajavia tekijöitä pk-seudulla. Kalliit alueet, joilla ei ole ja joille ei enää mahdu sosiaalista tuotantoa nousevat. Hinta toimii portsarina.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Niba »

OOlkiluoro ei tule vieläkään tuotantoon..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/97e9 ... 2646936ef0
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kumpi voittaa: NATO vai OL3
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 01.03.2023 13:12 Kumpi voittaa: NATO vai OL3
Sagrada Familia
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 01.03.2023 13:54
Bluntly kirjoitti: 01.03.2023 13:12 Kumpi voittaa: NATO vai OL3
Sagrada Familia
Mä olen kuitenkin vähän sitä mieltä, että Sagrada Familia ei sinänsä kunnioitettavasta keskeneräisyydestään ja rakentamisajastaan huolimatta pärjää enää Olkiluodon saavutuksille. Se on kuitenkin kirkko, eikä mikään kriittisen infrastruktuurin kulmakivi. Sitä paitsi kai siellä on jo iät ja ajat järjestetty päivittäiset messut tai mitä tollaisessa piruntorjuntabunkkerissa nyt tehdäänkään. Eli keskeneräisyys ei estä täyttä käyttöä. Sori vaan katalaanit, kyllä OL3 on surkeampi tapaus kun teidän kirkkonne.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ole eläessäni ostereita syönyt. Enkä syö.

Helsingissä ostereista sairastuneita on jo 150
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin