Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2022 13:28 S-Ryhmä rakentaa 2 robotisoitua kerailykeskusta ruuan verkkokauppaa varten
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009165141.html

Oda taisi herättää suomalaiset.

Toivottavasti S-ryhmä lähtee kilpailemaan nimenomaan valikoimalla. Odasta esim. tuli täksi päiväksi vain tavallista Fever Treeta kun Meditarraneania ei ollut valikoimassa.
Muhun ei vetoa valikoimalla kilpailu. Pitäisi kilpailla nopeudella ja ketteryydellä. Mä olen nyt muutaman kerran tilannut elintarvikkeita ja muuta perusmarket-tavaraa sekä Alepa-roboilla että Wolt-marketista. Huomaan, että mun arkeeni ei oikein sovi tämä isojen kauppojen ilmeisesti yhä hallitseva toimintatapa, jossa valitaan joku toimitusikkuna tuleviin päiviin, joka sitten tarkentuu lähempänä. Mulle sopii toi Wolt-marketin systeemi, että kun keksin tarvitsevani jotain, pistän tilauksen, ja kaveri on oven takana tilauksineni alle 30 minuutin päästä. Mahtavaa. Ymmärrän toki, että valikoima on heikko, mutta perusjutut ostankin itse. Tällä saa nopean täydennyksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2022 14:25
urpiainen kirjoitti: 28.10.2022 14:23 Hallitus valmistelee ihan tiedossa olevan aikataulun mukaan ilmasto- ja energiastrategiaansa...
Kumpi tässä on teatteria, Kokoomuksen veto vai tuollaisen "strategian" valmistelu muutamaa kuukautta ennen vaaleja?
Kokoomuksen veto.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kukas tuota strategiaa sitten noudattaa kun se aikanaan valmistuu?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun ymmärtääkseni muutostarve liittyy eniten siihen, että nyt jokainen reaktori luvitetaan über-raskaalla prosessilla eduskuntaa myöten ja lisäksi rakennuttajalta edellytetään perinpohjaista ydinenergiaosaamista.

Toive olisi, että jatkossa voimala tyyppihyväksyttäisiin ja sitten yksittäisen modulaarisen reaktorin voisi ostaa ja ottaa käyttöön kevyemmällä luvituksella eikä operaattorilta vaadittaisi niin perinpohjaista ydinenergiaosaamista kuin nyt. Luonnollisesti voimalan operaattoreilta vaadittaisiin voimalan käytön osaamista, mutta itse voimalaa ei tarvitsisi osata rakentaa. Ei Finnairkaan osaa rakentaa lentokonetta, eikä tehdä niille raskaimpia huoltoja.

Esim tuo Nuscalen voimala sopii kolmeen merikonttiin. Se rakennetaan tehtaalla ja kohteessa puretaan kontista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.10.2022 14:34 ^ Kukas tuota strategiaa sitten noudattaa kun se aikanaan valmistuu?
No siis se varsinainen strategia annettiin aikataulun mukaisesti eduskunnalle tiedoksi muistaakseni kesäkuussa, jonka jälkeen sen on tarkoitus ohjata lainsäädäntöä ja rahoituspäätöksiä. En ole ihan varma, onko strategialle julkaistu varsinaista toimeenpanosuunnitelmaa tai tiekarttaa, kuten nykyisin tykätään sanoa. Valtion budjetti viimeisteltiin syyskuussa ja hyväksyttiin pian eduskunnassa, ja se ainakin oli valitettavan vesitetty ilmastotoimien osalta, strategia ei siinä hirveästi näkynyt. Tästähän vihreät valittivat, kepu nosti voitoksi ja demarit olivat hiljaa.

Kun ensi vuoden budjetti on nyt valmis, seuraava mahdollisuus tehdä jotain uutta lienee normaalin vuosikellon mukaisesti alkuvuodesta, kun seuraavaa kehysriihtä valmistellaan. Siinä energia- ja ilmastostrategian linjat pitäisi näkyä tarkemmin. Toki on niin, että tässä loppuvuodesta jaetaan vielä eduskunnan perinteiset joululahjarahat budjetin aiemmin korvamerkitsettömästä osasta, mutta ei tämä ollut sellainen ehdotus, joka oli tarkoitettu sinne, vaan puhdas teatteritemppu, jonka ei varmaan ollut tarkoituskaan mennä läpi.

Ei silti, kyllä tämän kokoomuksen ehdotuksen olisi varmaan voinut hyväksyäkin (aina on kiva jakaa lisää rahaa, STUKille 800 000 euroako se kokoomuksen ehdotus nyt oli), mutta tuskin tämä nyt hirveä tappio oli, jos tämä raha jää nyt STUKilta saamatta. Ainakin nuo sinun ja B:n raflaavat tulkinnat ovat aivan päättömiä, ihan normaalia parlamentarismia tämä on, hallitus torjuu säännönmukaisesti opposition lisärahapyynnöt ja etenee oman budjttinsa ja aikatulunsa mukaan. Ja on tässä sekin, että kokoomus siis halusi lisärahaa pienreaktorien kaupallistamisen vauhdittamiseen. Voi olla, että se tekniikka ei vain ole sillä tasolla edes kansainvälisesti, jolla Vestman ehkä toivoo sen olevan, ja hallituksen strategian mukainen, nopeuttamaton aikataulu säädösympäristön korjaamiseksi pienreaktoreille suotuisammaksi on ihan riittävä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2022 14:40 Mun ymmärtääkseni muutostarve liittyy eniten siihen, että nyt jokainen reaktori luvitetaan über-raskaalla prosessilla eduskuntaa myöten ja lisäksi rakennuttajalta edellytetään perinpohjaista ydinenergiaosaamista.

Toive olisi, että jatkossa voimala tyyppihyväksyttäisiin ja sitten yksittäisen modulaarisen reaktorin voisi ostaa ja ottaa käyttöön kevyemmällä luvituksella eikä operaattorilta vaadittaisi niin perinpohjaista ydinenergiaosaamista kuin nyt. Luonnollisesti voimalan operaattoreilta vaadittaisiin voimalan käytön osaamista, mutta itse voimalaa ei tarvitsisi osata rakentaa. Ei Finnairkaan osaa rakentaa lentokonetta, eikä tehdä niille raskaimpia huoltoja.

Esim tuo Nuscalen voimala sopii kolmeen merikonttiin. Se rakennetaan tehtaalla ja kohteessa puretaan kontista.
Mä en nyt hahmota mikä tässä on ongelma? Jos on olemassa suunnitelmat ja laskelmat jotka täyttää vaatimukset, kuten laivateollisuudessa on hyvin tavallista, niin kuvittelisin niiden menevän aika helposti tarkastuksesta läpi ihan riippumatta voimalan koosta.

Poliitikkojen tapa pihdata rakennuslupia on ollut se iso este voimaloiden rakentamiselle. Ei STUKn määrittämät turvallisuusvaatimukset, vaikka OL3n kohdalla ne on rakentamista merkittävästi hidastaneet, mutta mä otan mieluummin ultraturvallisen voimalan vähän myöhemmin kuin riskialttiimman nopeammin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 28.10.2022 14:58

Mä en nyt hahmota mikä tässä on ongelma? Jos on olemassa suunnitelmat ja laskelmat jotka täyttää vaatimukset, kuten laivateollisuudessa on hyvin tavallista, niin kuvittelisin niiden menevän aika helposti tarkastuksesta läpi ihan riippumatta voimalan koosta.
Myös laivateollisuudessa on erilaiset prosessit erilaisille laivatyypeille. Optimistijollalle ei vaadita jäärmurtajan ominaisuuksien läpäisyä.

Ydinvoimaloille ei ole kuin yhdet paperit. Aivan turhaa jotain 50 MW pikkupömpeliä tekemään samoilla vaatimuksilla kuin 1600 MW OL3:sta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Brittimiehelle murhatuomio: sytytti tyttöystävänsä tuleen, nainen kuoli 20 vuotta myöhemmin
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1a4 ... df07f0516f

Jotkut ihmiset palavat pienemmällä liekillä. </niba>
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 24.10.2022 9:15
Bluntly kirjoitti: 18.10.2022 22:58 Hurrilandiassa saatiin demarit pois pallilta niin yhdessä päivässä alettiin jo pusaamaan uutta ydinvoimalaa ja pistämään haittamamuille stoppia.

Pakko kai sitä on katsoa länteen ylöspäin nyt.
Euroopan laitaoikeistoaallon touhu tullee kieltämättä olemaan kiinnostavaa seurattavaa.

Ruotsin hallituksen ohjelma taitaa tosiaan olla aika lailla ruotsidemokraattien näköinen. Voi olla, että implementaatiovaiheessa on liberaaleilla nieltävää. Kiinnostava myös ruotsidemokraattien positio, jossa pääsevät ainakin julistustasolla käyttämään valtaa ilman vastuuta. Lienee populistin ihannepaikka.

Trussin äärikokoomuslainen talouspolitiikka tuli tiensä päähän aika nopeasti. Saa nähdä, vieläkö konservatiivit pyristelevät pitkään ilman uusia vaaleja. Italiassakin mennään kovaa: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009152968.html Identiteettipolitiikan hengessä, aloittavat hienosti nimeämällä uudestaan ministeriöitä ja salkkuja.
Globaalisti ei kuitenkaan pelkkää takapakkia ja natsahtavan populistioikeiston juhlamarssia: Tropiikin Trump taisi hävitä. Brasilia on iso ja tärkeä monessa mielessä, eli tämä voi osoittautua ihan merkittäväksi. Hirveästi en kyllä Lulaltakaan odota, mutta seuraan koko Etelä-Amerikan politiikkaa niin minimaalisesti, että tämä nihkeyteni saattaa olla perusteeton ennakkoluulo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunhan nyt ei vain tulisi mitään sisällissotaa brassitrumpin kiistäessä tosiasiat ja alkaessa nostattamaan kannattajiaan sotajalalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

joo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 24.10.2022 9:15
Bluntly kirjoitti: 18.10.2022 22:58 Hurrilandiassa saatiin demarit pois pallilta niin yhdessä päivässä alettiin jo pusaamaan uutta ydinvoimalaa ja pistämään haittamamuille stoppia.

Pakko kai sitä on katsoa länteen ylöspäin nyt.
Euroopan laitaoikeistoaallon touhu tullee kieltämättä olemaan kiinnostavaa seurattavaa.

Ruotsin hallituksen ohjelma taitaa tosiaan olla aika lailla ruotsidemokraattien näköinen. Voi olla, että implementaatiovaiheessa on liberaaleilla nieltävää. Kiinnostava myös ruotsidemokraattien positio, jossa pääsevät ainakin julistustasolla käyttämään valtaa ilman vastuuta. Lienee populistin ihannepaikka.

Trussin äärikokoomuslainen talouspolitiikka tuli tiensä päähän aika nopeasti. Saa nähdä, vieläkö konservatiivit pyristelevät pitkään ilman uusia vaaleja. Italiassakin mennään kovaa: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009152968.html Identiteettipolitiikan hengessä, aloittavat hienosti nimeämällä uudestaan ministeriöitä ja salkkuja.
Alkaa näitä hassuja kulttuurisota- ja identiteettipolittiika-keissejä näköjään tulla Ruotsistakin: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009145902.html

Eiks meidän persuillammekin ollut joskus oikein jossain eduskuntavaaliohjelmassa tämä Neuvostoliitosta kopioitu idea, että pitäisi saada taidekentälle poliittinen elin erottelemaan ideologisesti hyväksyttävä taide postmodernista tekotaiteesta (vai oliks tää niitä kännissä-ja-läpällä-kunhan-provottiin-osioita)?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Miksi ihmeessä? Sillähän voisi olla jotain omia ideoita. Valtaapitäville parempi diili kun pressa on syöttötuolikunnossa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 31.10.2022 10:30
urpiainen kirjoitti: 24.10.2022 9:15
Bluntly kirjoitti: 18.10.2022 22:58 Hurrilandiassa saatiin demarit pois pallilta niin yhdessä päivässä alettiin jo pusaamaan uutta ydinvoimalaa ja pistämään haittamamuille stoppia.

Pakko kai sitä on katsoa länteen ylöspäin nyt.
Euroopan laitaoikeistoaallon touhu tullee kieltämättä olemaan kiinnostavaa seurattavaa.

Ruotsin hallituksen ohjelma taitaa tosiaan olla aika lailla ruotsidemokraattien näköinen. Voi olla, että implementaatiovaiheessa on liberaaleilla nieltävää. Kiinnostava myös ruotsidemokraattien positio, jossa pääsevät ainakin julistustasolla käyttämään valtaa ilman vastuuta. Lienee populistin ihannepaikka.

Trussin äärikokoomuslainen talouspolitiikka tuli tiensä päähän aika nopeasti. Saa nähdä, vieläkö konservatiivit pyristelevät pitkään ilman uusia vaaleja. Italiassakin mennään kovaa: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009152968.html Identiteettipolitiikan hengessä, aloittavat hienosti nimeämällä uudestaan ministeriöitä ja salkkuja.
Globaalisti ei kuitenkaan pelkkää takapakkia ja natsahtavan populistioikeiston juhlamarssia: Tropiikin Trump taisi hävitä. Brasilia on iso ja tärkeä monessa mielessä, eli tämä voi osoittautua ihan merkittäväksi. Hirveästi en kyllä Lulaltakaan odota, mutta seuraan koko Etelä-Amerikan politiikkaa niin minimaalisesti, että tämä nihkeyteni saattaa olla perusteeton ennakkoluulo.
Samaan aikaan toisaalla: Israelissa on ilmeisesti maltillinen keskustavasemmisto kokonaan kadonnut, ja keskustaoikeisto matkannut aika ääreksi. Ja kahdesta blokista nyt vaalit näyttää voittavan se vielä oikeistolaisempi blokki, joka alkaa tosiaan olla aika hurja. Ei vain sikäli, että miehitettyjen alueiden apartheid varmaan menee vain hurjemmaksi, vaan sikäli, että jo ihan juutalaisessa Israelissa ainakin halutaan rikkoa vallan kolmijako-oppia ja ottaa jopa korkein oikeus poliittiseen valvontaan. Taustalla tietysti se, että Netanjahu haluaa suojautua erilaisilta syytteiltä ja tuomioilta, ja siksi tarvitsi omalle blokilleen vaalivoiton. Ja tämä järjestyi sillä, jos olen ymmärtänyt oikein, että erilaiset äärioikeistopienpuolueet saatiin Netanjahun välityksellä (ainakin osin) muodostamaan yhteisrintama, joka kykeni ylittämään äänikynnyksen. Yksittäin olisivat kaikki jääneet alle ja ulos Knessetistä. Saa nähdä, mitä tästä seuraa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Danny muutta Helmin kanssa kolmioon
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 4fccc7e91b

"Kyllä hänellekin on siellä oma työhuoneensa, jos niin voi sanoa, Danny muotoilee Seiskalle."

Makuuhuone vai keittiö?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Konehuone
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2022 12:29 ^Konehuone
...keittokomerolla ja makuualkovilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän tuossa olla jo ainakin puolivuosikymmentä myöhässä.

Ilmasto­terroristien ryhmää ei saa päästää syntymään
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Italiassa paha putinitinatsipääministeri jatkaa ukrainan tukemista. Hyvät ja Oikeamieliset, ml. edellinen pääministeri, vastustavat näitä putinistiuusnatsien suunnitelmia.
https://www.euronews.com/2022/11/05/ita ... to-ukraine

Marssitaan mekin Italian uusnatsiputinistihallintoa vastaan! Tänään klo 18 senaatintorilta lähtö.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä jaksan huonosti lukea näitä nyt julkaistavia ihmisten verotietoja koskevia lööppijuttuja. Ja kun en jaksa, kysyn Kitinästä :)

Ilmeisesti tämä kovatuloisin, tai "kovatuloisin", jamppa on ilmoittanut tuloikseen ihan puuta heinää olevan luvun, joka on joku hc-nörttien tunnistama huumorinumerosarja, noin niinku läpällä, trollatakseen jne. Mistä on kyse?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.11.2022 9:31 Mä jaksan huonosti lukea näitä nyt julkaistavia ihmisten verotietoja koskevia lööppijuttuja. Ja kun en jaksa, kysyn Kitinästä :)

Ilmeisesti tämä kovatuloisin, tai "kovatuloisin", jamppa on ilmoittanut tuloikseen ihan puuta heinää olevan luvun, joka on joku hc-nörttien tunnistama huumorinumerosarja, noin niinku läpällä, trollatakseen jne. Mistä on kyse?
Henkilö oli ilmoittanut tuloikseen ihan puuta heinää olevan luvun, joka on joku hc-nörttien tunnistama huumorinumerosarja, noin niinku läpällä, trollatakseen jne.

Itse ajattelen ensi vuonna ilmoittaa 420,69 M €, niin saan 15 minuuttiani kuuluisuudessa.

Jos olisin antifalainen niin sitten 1312 M €.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toi ei nyt antanut sitä tilaamaani kontekstoivaa taustaselitystä merkityksistä, motiiveista jne. :kele:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Volkswagen builds motorized office chair with headlights and horn

https://newatlas.com/automotive/volkswa ... ice-chair/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin