Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
^ Tulee mieleen Berlusconin uhoamiset alle kolmen tunnin maratooniajasta kun äijä oli läski seitsemänkymppinen
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
-
- Kitisijä
Voisin palkata jonkun puolestani katsomaan taide-elokuvia, teatteria, modernia tanssia jne ja tekemään niistä some postauksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
Suomessa tämän voisi tehdä niin, että normaaliälyinen kantasuomalainen tekee oman pisa-testinsä ohella myös huippuälykkäiden afrikkalaistaustaisten moniosaajien pisa-testit, niin päästään taas rankingissa ykköseksi. Nämä moniosaajat voivat sitten mennä julkisen- tai kolmannen sektorin hommiin, joissa palkka on hyvä tai riittävä, mutta mitään ei tarvitse osata tai tehdä.
-
- Kitisijä
Kirjoita lyhyt twitter-postaus modernin tanssiesityksen herättämistä tunteistaJames Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 11:12 Voisin palkata jonkun puolestani katsomaan taide-elokuvia, teatteria, modernia tanssia jne ja tekemään niistä some postauksia.
ChatGPT sanoi:
"Illan moderni tanssiesitys oli kuin matka tunteiden syövereihin. Jokainen liike kertoi tarinaa, joka jäi viipymään ajatuksiin. Kehon kielellä kuvattiin kauneutta, kipua ja kaikkea siltä väliltä. Aina ei tarvita sanoja koskettamaan sielua. #tanssi #taide #tunteet"
Tekoöly tosiaan vie meidän duunit. Nekin, joita ei vielä ole syntynyt.
-
- Kitisijä
^paljon on tosiaan mietitty, mihin töihin tekoäly parhaiten sopii, nyt asia selvisi
-
- Kitisijä
Taas jotain rasismia.
-
- Kitisijä
^Tuollaiset kampanjat ovat joka tapauksessa täysin tehottomia. Itse opiskelijana jatkuvasti pidin mentaalista tilastoa, kumpi maksoi enemmän, tarkistusmaksut vai liput. Koska tarkistusmaksuihin meni reiteilläni enemmän rahaa, ostin liput.
-
- Kitisijä
Nää sun jutut ei lakkaa hämmästyttämästä mua, vailla pitäisi jo osata odottaa. Itse opiskelijana tietysti ajattelin, että lipun maksaminen kuuluu yhteiskuntasopimukseen, ja maksoin lipun tai kävelin. Ei tullut mieleenkään tehdä tuollaista kuluvertailua.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 12:28Itse opiskelijana jatkuvasti pidin mentaalista tilastoa, kumpi maksoi enemmän, tarkistusmaksut vai liput. Koska tarkistusmaksuihin meni reiteilläni enemmän rahaa, ostin liput.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ joo, täysin pöyristyttävää. Nää ghettonuoret sen sijaan miettii jatkuvasti sitä yhteiskuntasopimusta, maksavat lippunsa ja pyrkivät elättämään itsensä hyödyntäen yhteiskunnan tarjoamia mahdollisuuksia itsensä kehittämiseen ja kouluttautumiseen.
-
- Kitisijä
Niin. Aika pieneksi varmasti jää se segmentti, johon jokin juliste vaikuttaa.urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 12:34Nää sun jutut ei lakkaa hämmästyttämästä mua, vailla pitäisi jo osata odottaa. Itse opiskelijana tietysti ajattelin, että lipun maksaminen kuuluu yhteiskuntasopimukseen, ja maksoin lipun tai kävelin. Ei tullut mieleenkään tehdä tuollaista kuluvertailua.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 12:28Itse opiskelijana jatkuvasti pidin mentaalista tilastoa, kumpi maksoi enemmän, tarkistusmaksut vai liput. Koska tarkistusmaksuihin meni reiteilläni enemmän rahaa, ostin liput.
Nuori urpiainen ostaa lipun, koska yhteiskuntasopimus, nuori James, koska se on halvempaa.
-
- Kitisijä
Olin nuorena ja olen vanhempanakin Jameksen linjoilla. Mielestäni on tyhmää maksaa turhaan yhtään mistään, toki lain rajoissa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:01Niin. Aika pieneksi varmasti jää se segmentti, johon jokin juliste vaikuttaa.urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 12:34Nää sun jutut ei lakkaa hämmästyttämästä mua, vailla pitäisi jo osata odottaa. Itse opiskelijana tietysti ajattelin, että lipun maksaminen kuuluu yhteiskuntasopimukseen, ja maksoin lipun tai kävelin. Ei tullut mieleenkään tehdä tuollaista kuluvertailua.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 12:28Itse opiskelijana jatkuvasti pidin mentaalista tilastoa, kumpi maksoi enemmän, tarkistusmaksut vai liput. Koska tarkistusmaksuihin meni reiteilläni enemmän rahaa, ostin liput.
Nuori urpiainen ostaa lipun, koska yhteiskuntasopimus, nuori James, koska se on halvempaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^Pummilla matkustaminen lienee laitonta? Vai onko?
Rinnastuu ehkä yksityisalueelle pysäköintiin ilman lupaa. Onko se rikos? Tarkastusmaksun siitä voi määrätä.
edit: yleisesti luotettava lähteenä pidetty suomi.24 anonyymikirjoittaja sanoo "Kyseessä ei ole rikos mitään lakia vastaan mikäli toimii tarkastajan ohjeiden mukaisesti."
Rinnastuu ehkä yksityisalueelle pysäköintiin ilman lupaa. Onko se rikos? Tarkastusmaksun siitä voi määrätä.
edit: yleisesti luotettava lähteenä pidetty suomi.24 anonyymikirjoittaja sanoo "Kyseessä ei ole rikos mitään lakia vastaan mikäli toimii tarkastajan ohjeiden mukaisesti."
-
- Kitisijä
Hallinnollinen maksu ei mielestäni ole rikos.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:18 ^Pummilla matkustaminen lienee laitonta? Vai onko?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Jätin lainauksestani pois tuon osuuden, jossa arvioit julistekampanjan tehokkuutta, koska siitä osasta minulla ei ollut mitään sanottavaa. Vaikka itse suhtaudunkin jonkinlaisella nostalgisella lämmöllä vaikkapa television tietoiskuihin, joilla valtiovalta varjeli laumansa karitsoja Kekkosslovakiassa, niin en mä noin niinku yleisesti ottaen ajattele, että tällainen holhoava valistus olisi erityisen tehokasta 2020-luvulla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:01Niin. Aika pieneksi varmasti jää se segmentti, johon jokin juliste vaikuttaa.urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 12:34Nää sun jutut ei lakkaa hämmästyttämästä mua, vailla pitäisi jo osata odottaa. Itse opiskelijana tietysti ajattelin, että lipun maksaminen kuuluu yhteiskuntasopimukseen, ja maksoin lipun tai kävelin. Ei tullut mieleenkään tehdä tuollaista kuluvertailua.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 12:28Itse opiskelijana jatkuvasti pidin mentaalista tilastoa, kumpi maksoi enemmän, tarkistusmaksut vai liput. Koska tarkistusmaksuihin meni reiteilläni enemmän rahaa, ostin liput.
Mutta kun kuitenkin palaat poissulkemaani teemaan vastauksessasi minulle, niin jankataan nyt sitten noin niinku huvin ja urheilun kannalta. Kampanjan teema kai oli *väärennetyllä* lipulla matkustaminen. Selvästi kohteena oli nuori James, joka on keksinyt, että tarkastusmaksujen ja lippuhintojen balanssia voi koettaa keikauttaa matkustamalla väärennetyllä lipulla, jolla ehkä jokunen tarkastusmaksu jää saamatta. Kampanjan infopointti oli kertoa jameksille, että väärennetyllä lipulla matkustaminen on jonkinlainen väärennyspetosrikos, ja sellaisena paljon vakavampi, myös seurauksiltaan, kuin pelkkä liputta matkustaminen. Eli myös mahdolliselle kulupuolelle on budjetoitava enemmän, jos meinaa väärennetyllä lipulla reissata. Minusta kampanja voisi hyvin toimia jameksiin.
Edit. Näemmä kampanja kohdistuu myös Ylleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ dave siis arvostelee tuota mielikuvamainontaa, josta puuttuu faktat. Jos mainoksen tarkoitus on tuoda esiin väärennetyn lipun mahdollisia seurauksia, niin mainos ei tuota tee. Pitää olla dave, joka sitten hokaa asian ja ottaa selvää. Gettonuori tsiigaa vaan, et taas näitä, mitä välii.
Mainoksessa voisi olla, että tarkastusmaksun lisäksi napsuu keskimäärin xxx euroa sakkoa.
Mainoksessa voisi olla, että tarkastusmaksun lisäksi napsuu keskimäärin xxx euroa sakkoa.
-
- Kitisijä
ok. Olisi (taas) pitänyt tutusta tarkemmin, ennen kuin alkaa laukoa varmoja mielipiteitä. Luulin, että kyse on vain pummilla matkustamisesta. Mainoksessa pitäisi varmaankin esitellä rikosoikeudellisia seuraamuksia?urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 13:25Jätin lainauksestani pois tuon osuuden, jossa arvioit julistekampanjan tehokkuutta, koska siitä osasta minulla ei ollut mitään sanottavaa. Vaikka itse suhtaudunkin jonkinlaisella nostalgisella lämmöllä vaikkapa television tietoiskuihin, joilla valtiovalta varjeli laumansa karitsoja Kekkosslovakiassa, niin en mä noin niinku yleisesti ottaen ajattele, että tällainen holhoava valistus olisi erityisen tehokasta 2020-luvulla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:01Niin. Aika pieneksi varmasti jää se segmentti, johon jokin juliste vaikuttaa.
Mutta kun kuitenkin palaat poissulkemaani teemaan vastauksessasi minulle, niin jankataan nyt sitten noin niinku huvin ja urheilun kannalta. Kampanjan teema kai oli *väärennetyllä* lipulla matkustaminen. Selvästi kohteena oli nuori James, joka on keksinyt, että tarkastusmaksujen ja lippuhintojen balanssia voi koettaa keikauttaa matkustamalla väärennetyllä lipulla, jolla ehkä jokunen tarkastusmaksu jää saamatta. Kampanjan infopointti oli kertoa jameksille, että väärennetyllä lipulla matkustaminen on jonkinlainen väärennyspetosrikos, ja sellaisena paljon vakavampi, myös seurauksiltaan, kuin pelkkä liputta matkustaminen. Eli myös mahdolliselle kulupuolelle on budjetoitava enemmän, jos meinaa väärennetyllä lipulla reissata. Minusta kampanja voisi hyvin toimia jameksiin.
-
- Kitisijä
^ dave todistikin pointtini. Edes lekuri ei tajunnut mistä on kyse. Yhteiskuntasopimustieteilijöt korsosta sen sijaan bonjasivat viestin heti.
-
- Kitisijä
Äsken väheksyit julisteita, nyt haluat enemmän ja informatiivisempia julisteita!James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:38ok. Olisi (taas) pitänyt tutusta tarkemmin, ennen kuin alkaa laukoa varmoja mielipiteitä. Luulin, että kyse on vain pummilla matkustamisesta. Mainoksessa pitäisi varmaankin esitellä rikosoikeudellisia seuraamuksia?urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 13:25Jätin lainauksestani pois tuon osuuden, jossa arvioit julistekampanjan tehokkuutta, koska siitä osasta minulla ei ollut mitään sanottavaa. Vaikka itse suhtaudunkin jonkinlaisella nostalgisella lämmöllä vaikkapa television tietoiskuihin, joilla valtiovalta varjeli laumansa karitsoja Kekkosslovakiassa, niin en mä noin niinku yleisesti ottaen ajattele, että tällainen holhoava valistus olisi erityisen tehokasta 2020-luvulla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:01 Niin. Aika pieneksi varmasti jää se segmentti, johon jokin juliste vaikuttaa.
-
- Kitisijä
Kriittikkini kohdistui koko ajan suomalaisen julistetaiteen tasoon!urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 13:45Äsken väheksyit julisteita, nyt haluat enemmän ja informatiivisempia julisteita!James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 13:38ok. Olisi (taas) pitänyt tutusta tarkemmin, ennen kuin alkaa laukoa varmoja mielipiteitä. Luulin, että kyse on vain pummilla matkustamisesta. Mainoksessa pitäisi varmaankin esitellä rikosoikeudellisia seuraamuksia?urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 13:25
Jätin lainauksestani pois tuon osuuden, jossa arvioit julistekampanjan tehokkuutta, koska siitä osasta minulla ei ollut mitään sanottavaa. Vaikka itse suhtaudunkin jonkinlaisella nostalgisella lämmöllä vaikkapa television tietoiskuihin, joilla valtiovalta varjeli laumansa karitsoja Kekkosslovakiassa, niin en mä noin niinku yleisesti ottaen ajattele, että tällainen holhoava valistus olisi erityisen tehokasta 2020-luvulla.
-
- Kitisijä
^
Suomalainen julistetaide on rikas ja monipuolinen taidemuoto, joka on kehittynyt vuosikymmenten saatossa ilmaisemaan kulttuurimme eri puolia – muotoilun hienostuneisuutta, luontoa ja yhteiskunnallista tietoisuutta. Varhaisten julisteiden rohkeat värit ja yksinkertaiset linjat toivat esiin kansallista identiteettiä ja optimismia. Nykyajan suomalainen julistetaide sen sijaan leikittelee tyylillä, muodolla ja symboliikalla, usein yhdistäen perinteisiä elementtejä moderniin, minimalistiseen estetiikkaan.
Julistetaiteen ajaton viehätys piilee sen kyvyssä yhdistää visuaalinen voima ja sanoma. Suomalaiset taiteilijat ovat mestareita luomaan kuvia, jotka vangitsevat katsojan ja herättävät tunteita – olipa kyseessä poliittinen viesti, kulttuurinen ilmiö tai vain esteettinen ilo. Nykyinen digitaalinen aika on tuonut mukanaan uusia ilmaisukeinoja, mutta perinteinen painettu juliste säilyttää asemansa voimakkaana kulttuurin ja viestinnän muotona.
Suomalainen julistetaide on rikas ja monipuolinen taidemuoto, joka on kehittynyt vuosikymmenten saatossa ilmaisemaan kulttuurimme eri puolia – muotoilun hienostuneisuutta, luontoa ja yhteiskunnallista tietoisuutta. Varhaisten julisteiden rohkeat värit ja yksinkertaiset linjat toivat esiin kansallista identiteettiä ja optimismia. Nykyajan suomalainen julistetaide sen sijaan leikittelee tyylillä, muodolla ja symboliikalla, usein yhdistäen perinteisiä elementtejä moderniin, minimalistiseen estetiikkaan.
Julistetaiteen ajaton viehätys piilee sen kyvyssä yhdistää visuaalinen voima ja sanoma. Suomalaiset taiteilijat ovat mestareita luomaan kuvia, jotka vangitsevat katsojan ja herättävät tunteita – olipa kyseessä poliittinen viesti, kulttuurinen ilmiö tai vain esteettinen ilo. Nykyinen digitaalinen aika on tuonut mukanaan uusia ilmaisukeinoja, mutta perinteinen painettu juliste säilyttää asemansa voimakkaana kulttuurin ja viestinnän muotona.
-
- Kitisijä
Tosiasia on, että julistetaide ratkaisee ongelmia tutkittaessa nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä.
Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että julistetaide järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös yhä enemmän meitä haittaavia taakkoja.
Täytyy siitä huolimatta että maailmalla on viime aikoina tapahtunut paljon, todeta, että julistetaide järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös yhä enemmän meitä haittaavia taakkoja.
-
- Kitisijä
^Vapautuu valtavasti aikaa, jos siirretään kitinä kokonaan chat gpt:n pyöritettäväksi!
Ps. ehkä niin on jo tapahtunut?!
-
- Kitisijä
Ei noissa kyllä ollut ollenkaan näiden nimimerkkien tavaramerkinomaista proto-fasistista sävyä!James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 14:17 ^Vapautuu valtavasti aikaa, jos siirretään kitinä kokonaan chat gpt:n pyöritettäväksi!
-
- Kitisijä
^
Suomalainen julistetaide on aina ollut enemmän kuin pelkkää visuaalista ilmaisua – se on ollut väline, jolla kansakunta on muovannut itseään ja katsonut kohti tulevaisuutta. Juuri tässä kontekstissa fasistinen estetiikka, joka korostaa yhtenäisyyttä, voimaa ja kurinalaisuutta, näyttäytyy houkuttelevana visiona tulevasta. Se tarjoaa selkeän suunnan ja päämäärän, joka vie yhteiskuntaa eteenpäin ilman kompromisseja, kohti yhtenäistä ja voimakasta kansaa, joka seisoo ylpeänä muiden yläpuolella.
Kun katsomme eteenpäin, voimme nähdä, kuinka nämä perinteet voivat toimia suunnannäyttäjinä uudelle nousulle, jossa yksilön vapaus alistetaan yhteisön edulle ja jossa kansallinen voima ja järjestys hallitsevat epävarmuuden sijaan. Tämä on tulevaisuus, jossa julistetaide ei ainoastaan heijasta kansallisia arvoja, vaan myös muokkaa niitä, ohjaten meidät kohti vahvempaa, kurinalaisempaa ja yhtenäisempää Suomea, jossa yksilön merkitys löytyy hänen panoksestaan suurempaan yhteiseen päämäärään. Se on tulevaisuus, jossa kansakunta nousee yksimielisesti, horjumattomana, kohti määrätietoista, voimakasta ja ylpeää kohtaloaan.
Suomalainen julistetaide on aina ollut enemmän kuin pelkkää visuaalista ilmaisua – se on ollut väline, jolla kansakunta on muovannut itseään ja katsonut kohti tulevaisuutta. Juuri tässä kontekstissa fasistinen estetiikka, joka korostaa yhtenäisyyttä, voimaa ja kurinalaisuutta, näyttäytyy houkuttelevana visiona tulevasta. Se tarjoaa selkeän suunnan ja päämäärän, joka vie yhteiskuntaa eteenpäin ilman kompromisseja, kohti yhtenäistä ja voimakasta kansaa, joka seisoo ylpeänä muiden yläpuolella.
Kun katsomme eteenpäin, voimme nähdä, kuinka nämä perinteet voivat toimia suunnannäyttäjinä uudelle nousulle, jossa yksilön vapaus alistetaan yhteisön edulle ja jossa kansallinen voima ja järjestys hallitsevat epävarmuuden sijaan. Tämä on tulevaisuus, jossa julistetaide ei ainoastaan heijasta kansallisia arvoja, vaan myös muokkaa niitä, ohjaten meidät kohti vahvempaa, kurinalaisempaa ja yhtenäisempää Suomea, jossa yksilön merkitys löytyy hänen panoksestaan suurempaan yhteiseen päämäärään. Se on tulevaisuus, jossa kansakunta nousee yksimielisesti, horjumattomana, kohti määrätietoista, voimakasta ja ylpeää kohtaloaan.
-
- Kitisijä
Tekoäly ei vielä ole täysin valmis!urpiainen kirjoitti: ↑27.08.2024 14:20Ei noissa kyllä ollut ollenkaan näiden nimimerkkien tavaramerkinomaista proto-fasistista sävyä!James Potkukelkka kirjoitti: ↑27.08.2024 14:17 ^Vapautuu valtavasti aikaa, jos siirretään kitinä kokonaan chat gpt:n pyöritettäväksi!