Ja sitten vielä Hesari vetäisi enemmän tendenssimäiseen suuntaan?! Ei niin voi tapahtua!sivustahuutaja kirjoitti: ↑02.09.2024 9:15Et kai nyt sano, että yliopisto on julkaissut raflaavan tiedotteen, joka ei ole linjassa julkaistun paperin johtopäätösten kanssa!?James Potkukelkka kirjoitti: ↑02.09.2024 8:49 Tutkijat sanovat, että tulokset vaihtelevat. Jotkin sopivat paradoksiin, jotkin eivät. Eli en nyt sanoisi, että paradoksi on "kumottu".
Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
Joo. Tässä on ainakin kolme asiaa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑02.09.2024 8:49 Tutkijat sanovat, että tulokset vaihtelevat. Jotkin sopivat paradoksiin, jotkin eivät. Eli en nyt sanoisi, että paradoksi on "kumottu".
Ensinnäkin, vaikka paradoksi olisikin tutkijan mielestä kumottu, tutkija tuskin kirjoittaisi, että se on kumottu, vaan että jotkut tulokset näyttäisivät haastavan jossain esitetyt tulkinnat ja lisätutkimusta tarvitaan.
Toiseksi, aika monen yliopiston viestinnän kanssa on ollut se ongelma, että tiedotteissaan ja tiedeviestinnässään värittävät tutkimustulokset liian raflaaviksi hakiessaan läpipääsyä mediaan. Pahimmillaan saa vakavastiotettavat tutkijat näyttämään pelleiltä, vaikka koettavat siis vain tukea tutkijoita.
Kolmanneksi ja keskeisimmin, mun mielestä vuosi sitten täällä - ja osin Hesarissa ja Wikipediassa - esitettiin, että olisi olemassa joku hyvin etabloitu tasa-arvon paradoksi, jossa hyvin etabloitua on paitsi ilmiö, myös sen nojatuolievoluutiopsykologinen tulkinta, joka sattumoisin istuu kuin nenä päähän uuskonservatiivisten kulttuurisoturien agendaan. Esitin ihan lyhyen google-harjoituksen perusteella, että näin ei näyttäisi olevan tieteellisessä diskurssissa, vaikka uuskonservatiivisessa propagandassa olisikin:
Oma summauksesi HY:n tyyppien tutkimuksesta sopii tähän ihan hyvin:urpiainen kirjoitti: ↑14.08.2023 10:44vaikka tiedeyhteisön kannalta ilmiön olemassaolo ja/tai sen luonteen ymmärrys on ilmiselvästi aivan auki ja kesken, niin uuskonservatiivinen uusoikeisto erityisesti Jordan Petersonin johdolla on saanut väsymättömällä toistolla todella hyvin läpi (tosiasiassa siis perusteettoman) väitteensä, että tasa-arvon paradoksi olisi joptenkin ongelmattomasti verifioitu tieteellinen fakta. Tätähän kitinän konservatiivisiipi, siis erityisesti sinä ja James, olette toistelleet, ja nyt näköjään tämä ideologinen, ei faktuaalinen kela, on mennyt läpi myös Hesariin.
Ehkä ei varsinaisesti kumottu, mutta ehkä kuitenkin tukee käsitystä, että tieteen näkökulmasta paradoksia tässä uuskonservatiivisessa mielessä (sisältäen siis myös empiiristen havaintojen keittiöevoluutiopsykologisen tulkinnan) ei ehkä koskaan ole edes ole ollut edes olemassa. Eli siinä mielessä uuskonservatiivien yksinkertainen narratiivi, joka oli saatu läpi jopa laatulehdistöön, on ehkä vähän kumottu, ja tieteellistä sotkuisuutta saatu tilalle.James Potkukelkka kirjoitti: ↑02.09.2024 8:49 Tutkijat sanovat, että tulokset vaihtelevat. Jotkin sopivat paradoksiin, jotkin eivät. Eli en nyt sanoisi, että paradoksi on "kumottu".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^Juu
Kait tässä on sekin, että nollatuloksella (jotain ei todeta) on aika mahdotonta todistaa, että jotain ei ole. Nollatuloksella on kait vaikea myös saada paperille näkyvyyttä.
Tämän takia todistustaakka onkin aina positiivisen väitteen esittäjällä, kuten olen vuosikymmeniä itsekin toitottanut.
Erityisesti tsykologian alalla on kait jopa jonkinlainen kriisi menossa, koska useat tunnetut, uraaurtavat vuosikymmeniä sitten julkaistut tulokset ovat osoittautuneet vaikeaiksi toistaa.
Kait tässä on sekin, että nollatuloksella (jotain ei todeta) on aika mahdotonta todistaa, että jotain ei ole. Nollatuloksella on kait vaikea myös saada paperille näkyvyyttä.
Tämän takia todistustaakka onkin aina positiivisen väitteen esittäjällä, kuten olen vuosikymmeniä itsekin toitottanut.
Erityisesti tsykologian alalla on kait jopa jonkinlainen kriisi menossa, koska useat tunnetut, uraaurtavat vuosikymmeniä sitten julkaistut tulokset ovat osoittautuneet vaikeaiksi toistaa.
-
- Kitisijä
^
Nyt olet asian ytimessä. Jos siis väittää, että sukupuolten jakautuminen aloille johtuisi sorrosta, niin se varmaan pitäisi näyttää tilastollisesti toteen.
Jos eroja eri maiden tasa-arvotasoilla ei näytä löytyvän, niin occamin partaterä tuntuisi kallistuvan siihen suuntaan, että eroja selittävät sukupuoleen liittuyvät pysyvät preferenssit, eikä maiden tasa-arvotilanne.
Perusskenaarioitahan on kolme:
1) Tasa-arvon lisääntyminen lisää naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
2) Tasa-arvon lisääntyminen vähentää naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
3) Tasa-arvon lisääntuminen ei vaikuta naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
Jos mitään eroja maiden väliltä ei löydy, niin 3) vaikuttaisi todennäköisimmältä.
Nyt olet asian ytimessä. Jos siis väittää, että sukupuolten jakautuminen aloille johtuisi sorrosta, niin se varmaan pitäisi näyttää tilastollisesti toteen.
Jos eroja eri maiden tasa-arvotasoilla ei näytä löytyvän, niin occamin partaterä tuntuisi kallistuvan siihen suuntaan, että eroja selittävät sukupuoleen liittuyvät pysyvät preferenssit, eikä maiden tasa-arvotilanne.
Perusskenaarioitahan on kolme:
1) Tasa-arvon lisääntyminen lisää naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
2) Tasa-arvon lisääntyminen vähentää naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
3) Tasa-arvon lisääntuminen ei vaikuta naisten suuntautumista tekniikkaan ja massipäällikköaloille
Jos mitään eroja maiden väliltä ei löydy, niin 3) vaikuttaisi todennäköisimmältä.
-
- Kitisijä
https://en.wikipedia.org/wiki/Replication_crisisJames Potkukelkka kirjoitti: ↑02.09.2024 10:04
-
- Kitisijä
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010669829.html
Tragikoominen tarina. Juoppohullu luulee olevansa mafiapomo..
Tässä olisi hyvä elokuvaidea
Tragikoominen tarina. Juoppohullu luulee olevansa mafiapomo..
Tässä olisi hyvä elokuvaidea
-
- Kitisijä
Vanhoillinen Oulu kieltää oppilaita ilmaisemasta identiteettiään
https://www.is.fi/perhe/art-2000010670861.html
Identiteettirasismia
https://www.is.fi/perhe/art-2000010670861.html
Identiteettirasismia
-
- Kitisijä
Tasa-arvotyössä ja suvaitsevaisuudessa on vielä paljon tekemistä.
-
- Kitisijä
^ Opettajille pitäisi järjestää koulutusta, jotta osaisivat suhtautua oikein ja hienotunteisesti therianeihin ja zwongailuun.
-
- Kitisijä
Huikea kyllä tuo rehtorin perustelu:
"– Me tiedetään, että joissain Etelä-Suomen kouluissa se on jo jonkinasteinen ongelma. Me ajateltiin puuttua siihen heti ja tehdä selväksi, että koulu on opiskelua ja koulua varten."
Tohon on ladattu aika paljon.
"– Me tiedetään, että joissain Etelä-Suomen kouluissa se on jo jonkinasteinen ongelma. Me ajateltiin puuttua siihen heti ja tehdä selväksi, että koulu on opiskelua ja koulua varten."
Tohon on ladattu aika paljon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ Selkeästi pohjoisessa ei haluta, että etelän therian-ongelma leviää sinne. Hallituksella on aikamoinen urakka edessään, jos haluavat houkutella suomeen työperäisiä therianeja.
-
- Kitisijä
Therianit ovat mulle uusi asia, mutta thetan-koulutusta mulle tarjottiin Helsingin rautatieasemalla jo 90-luvun alussa ja kävin oikein testeissäkin, minkälaista kurssitusta tarvisin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thetan
https://en.wikipedia.org/wiki/Thetan
-
- Kitisijä
Karoliina ei voisi käydä koulua Oulussa.
-
- Kitisijä
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010670297.html
Poikaystäväkään ei voi käsittää, mistä Onlyfans-veloitukset ovat tulleet.
Poikaystäväkään ei voi käsittää, mistä Onlyfans-veloitukset ovat tulleet.
-
- Kitisijä
^
Epäilyt kohdistuvat taas afrikkalaisiin hakkereihin.
Epäilyt kohdistuvat taas afrikkalaisiin hakkereihin.
-
- Kitisijä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... 3871b06da0
Oma veikkaus, että tässä käy kuten tuontiautojen autoverossa, eli lopulta Suomi joutuu muuttamaan lakejaan.
Oma veikkaus, että tässä käy kuten tuontiautojen autoverossa, eli lopulta Suomi joutuu muuttamaan lakejaan.
-
- Kitisijä
Mounjaro-lihavuuslääke maksaa 7000€ vuodessa ja painoa lähtee 20kg satakiloiselta
https://www.hs.fi/elama/art-2000010659461.html
Jos olisin 100kg ja joku lupaisi maksaa 12.000€, jos paino tippuu 20 kg, niin taitaisi kilot lähteä.
Jos olisin 100kg ja joku lupaisi maksaa 12.000€, jos paino tippuu 20 kg, niin taitaisi kilot lähteä.
-
- Kitisijä
Mistä ero 7000€ vs. 12000€ ?sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 12:45 Mounjaro-lihavuuslääke maksaa 7000€ vuodessa ja painoa lähtee 20kg satakiloiselta
-
- Kitisijä
^
Pitäähän sitä verot maksaa, jos joku maksaa minulle 12.000€. Samoin pitää tienata 12k, jos meinaa ilman kela-korvauksia osaa 7000:lla lääkettä.
Pitäähän sitä verot maksaa, jos joku maksaa minulle 12.000€. Samoin pitää tienata 12k, jos meinaa ilman kela-korvauksia osaa 7000:lla lääkettä.
-
- Kitisijä
Tahdonvoimaa voi harvoin ostaa, nythän se vähän näyttää siltä että sitä on kaupan jos on fyrkkaa. Painon alentaminen on hidastuneella vanhan miehen aineenvaihdunnalla ainakin minusta aika haastavaa, koska hedonistiset taipumukset eivät noin vain katoa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 12:45 Mounjaro-lihavuuslääke maksaa 7000€ vuodessa ja painoa lähtee 20kg satakiloiselta
Kaukana kyllä ollaan siitä, että laittaisin rahaa lääkkeisiin sen sijaan että katson tarkemmin mitä syön ja juon.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^
Sen takia tuon kirjoitin auki, että löytyskö sitä motia, jos joku tarjoaisi 12k. Itse varmaan hoitaisin säälittävän pömppöni pois tuolla hinnalla, vaikka se muuten istuu sitkeästi.
Artikkelin mukaan tuota lääkitystä pitää myös luultavasti jatkaa, eli hommasta ei selviä vuoden kuurilla. Tarvii tienata pysyvästi +10k vuodessa enemmän. Toisaalta lihavuus vähentää toisen jutun mukaan elinikää jopa 10v, eli 500.000€. Jos eliniön saa takaisin maksamalla 5000€ vuodessa 40v ajan, niin jää 300k voitolle. Noista luvuista ja kysynnästä arvioisin, että laihdutuslääkkeiden valmistajat ovat tehneet kotiläksynsä.
Sen takia tuon kirjoitin auki, että löytyskö sitä motia, jos joku tarjoaisi 12k. Itse varmaan hoitaisin säälittävän pömppöni pois tuolla hinnalla, vaikka se muuten istuu sitkeästi.
Artikkelin mukaan tuota lääkitystä pitää myös luultavasti jatkaa, eli hommasta ei selviä vuoden kuurilla. Tarvii tienata pysyvästi +10k vuodessa enemmän. Toisaalta lihavuus vähentää toisen jutun mukaan elinikää jopa 10v, eli 500.000€. Jos eliniön saa takaisin maksamalla 5000€ vuodessa 40v ajan, niin jää 300k voitolle. Noista luvuista ja kysynnästä arvioisin, että laihdutuslääkkeiden valmistajat ovat tehneet kotiläksynsä.
-
- Kitisijä
ok.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 13:01 ^
-
- Kitisijä
Novo Nordiskin markkina-arvo on nyt isompi kuin kuin Tanskan BKT. Onneksi Suomella ei ole tuollaista ongelmaa! Aiheuttaisi joidenkin rikastumista ja siten epätoivottavaa kehitystä.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.09.2024 13:26 ^
https://fortune.com/europe/2024/05/01/n ... k-economy/
-
- Kitisijä
^ käytännössä firma tarjoaa jopa viittä elinvuotta ilmaiseksi. Hyvä bisnes. Suomessa 1,2 miljoonaa lihavaa = 6 miljardin myyntimahkut vuodessa.
-
- Kitisijä
Hallitus päätti: Osa vanhusten hoitajista voidaan korvata teknologialla. Hallitus päätti myös laskea hoitajamitoitusta.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010674235.html
Katsotaan millainen ulina tästä nyt syntyy, koska hoitajamitoitushan oli vielä hetki sitten Maailman Tärkein Asia.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010674235.html
Katsotaan millainen ulina tästä nyt syntyy, koska hoitajamitoitushan oli vielä hetki sitten Maailman Tärkein Asia.