Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Tuo 0,69 on uusimpien tietojen mukaan tarkkuusalkometritulos eli käytännössä puolet promilleista. Näin on kirjoiteltu, muuta en tiedä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Kun tätä mietin, niin tarkkuusalkometriin päästään vain rikosepäilyn johdosta, joten epäselvyyttä tässä ei PITÄISI olla.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:50 Tuo 0,69 on uusimpien tietojen mukaan tarkkuusalkometritulos eli käytännössä puolet promilleista. Näin on kirjoiteltu, muuta en tiedä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:50 Tuo 0,69 on uusimpien tietojen mukaan tarkkuusalkometritulos eli käytännössä puolet promilleista. Näin on kirjoiteltu, muuta en tiedä

Missä tuo tieto oli?
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Siis tieto oli "tietoa" eli keskusteluita eMaailmassa.James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2025 9:03Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:50 Tuo 0,69 on uusimpien tietojen mukaan tarkkuusalkometritulos eli käytännössä puolet promilleista. Näin on kirjoiteltu, muuta en tiedä
Missä tuo tieto oli?
-
- Kitisijä
"Hän itse kertoi kovaan ääneen olevansa kansanedustaja ja entinen upseeri"James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2025 8:48 Olisi kiva tietää, mitä tuolla koneessa oikeasti tapahtui. Jos vajaa 0,7 promillea riittäisi koneesta poistamiseen, aika moni jäisi koneesta. Kyllä se upseeri ja herrasmies jotain muutakin on tehnyt.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... 74d419ce9f
Minusta Immonen on käsittänyt hieman väärin modernit etuoikeudet. Jos kuulette jonkun huutavan kassajonossa "Minä olen VALKOINEN HETERO!", niin se olen minä.
-
- Kitisijä
Eikös hän jonkun rajavartijan pilliin puhaltanut? Miksi heillä olisi tarkkuusalkometri lentokentällä? Eivätkös ne ole paljon kalliimpia ja mihin sitä tuolla tarvittaisiin?Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 9:05Siis tieto oli "tietoa" eli keskusteluita eMaailmassa.James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2025 9:03Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:50 Tuo 0,69 on uusimpien tietojen mukaan tarkkuusalkometritulos eli käytännössä puolet promilleista. Näin on kirjoiteltu, muuta en tiedä
Missä tuo tieto oli?
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Ihmettelen myös tuota syytöstä siitä, että hänen kohteluunsa olisi vaikuttanut hänen puoluetaustansa. Ainakaan minä en olisi osannut sen paremmin nimestä kuin naamastakaan tunnistaa tyyppiä persukansanedustajaksi. Ehkä Finnairin matkustamohenkilökunta on poliittisesti hyvin valveutunutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
No tietysti niillä on varausjärjestelmässä salainen lisäkenttä, jossa on esim. poliittinen kanta ja vapaamuurarius, daah!urpiainen kirjoitti: 13.01.2025 10:10 Ihmettelen myös tuota syytöstä siitä, että hänen kohteluunsa olisi vaikuttanut hänen puoluetaustansa. Ainakaan minä en olisi osannut sen paremmin nimestä kuin naamastakaan tunnistaa tyyppiä persukansanedustajaksi. Ehkä Finnairin matkustamohenkilökunta on poliittisesti hyvin valveutunutta.
-
- Kitisijä
^
Kyllä kapteeni ennen lentoonlähtöä muistuttaa, että tänään meillä on kyydissä kansanedustaja.
Kyllä kapteeni ennen lentoonlähtöä muistuttaa, että tänään meillä on kyydissä kansanedustaja.
-
- Kitisijä
Mutta vain jos kyseessä on persukansanedustaja. Tai siis tältä musta tuntuu ja tää aidosti vahvistaa mun uskoa, että kaikki on salaliitossa persuja vastaan.sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2025 10:35 ^
-
- Kitisijä
Edistyneellä tasolla marttyyriutta tehostetaan whataboutismillaYlermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:46 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... 22161e00f1
Satutteko tietämään, kuuluuko persujen jäsenkorttiin pakollisena marttyyrikurssi?
Perussuomalaiset | Jani Mäkelä kommentoi lentokoneesta poistetun Immosen tapausta: Miksi ei puhuta Kiljusesta?: https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010959226.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
Onhan se hyvä näiden kohujen jälkeen ihan vaan tutkimusmielessä laskea juttujen määrä ja verrata upseeria ja Kiljusta. Ollaan pian siinä pisteessä, että homman voi antaa tekoälylle. Julkaisun voi sitten hoitaa twitterissä.
Onhan se hyvä näiden kohujen jälkeen ihan vaan tutkimusmielessä laskea juttujen määrä ja verrata upseeria ja Kiljusta. Ollaan pian siinä pisteessä, että homman voi antaa tekoälylle. Julkaisun voi sitten hoitaa twitterissä.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Surkeaa toimintaa persuilta pitkään, mutta tähän ei oikein ole nokan koputtamista. Hyvä anteeksipyyntö.urpiainen kirjoitti: 13.01.2025 13:05Edistyneellä tasolla marttyyriutta tehostetaan whataboutismillaYlermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:46 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... 22161e00f1
Satutteko tietämään, kuuluuko persujen jäsenkorttiin pakollisena marttyyrikurssi?
Perussuomalaiset | Jani Mäkelä kommentoi lentokoneesta poistetun Immosen tapausta: Miksi ei puhuta Kiljusesta?: https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010959226.html
Perussuomalaiset | Lentokoneesta poistettu kansanedustaja pyytää anteeksi käytöstään: ”Join liikaa”: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010959963.html
-
- Kitisijä
^
persunaamari
Voimakas humalatila.
"Hänellä ei ole persunaamaria, joten hän koneeseen ja minut ulos."
—Tomi Immonen
https://urbaanisanakirja.com/word/persunaamari/141046/
persunaamari
Voimakas humalatila.
"Hänellä ei ole persunaamaria, joten hän koneeseen ja minut ulos."
—Tomi Immonen
https://urbaanisanakirja.com/word/persunaamari/141046/
-
- Kitisijä
Hyvin yleistä puolustaa yhtä vääryyttä toisella vääryydellä. Hyvin alkeellista logiikkaa myös.urpiainen kirjoitti: 13.01.2025 13:05Edistyneellä tasolla marttyyriutta tehostetaan whataboutismillaYlermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2025 8:46 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... 22161e00f1
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Jos se on puhaltanut, niin vastaa 1,5 promillen persunaamaria:James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2025 9:14Eikös hän jonkun rajavartijan pilliin puhaltanut? Miksi heillä olisi tarkkuusalkometri lentokentällä? Eivätkös ne ole paljon kalliimpia ja mihin sitä tuolla tarvittaisiin?
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010961439.html
-
- Kitisijä

Normaalit ruokajuomat.
-
- Kitisijä
Miksi hän muuten puhalsi?
-
- Kitisijä
Kolmas etusivun uutispäivä lentokonekännääjästä. Saadaanko vielä neljäs ja viides?
-
- Kitisijä
En tiedä. Kännisen mieli on monesti arvoitus.
-
- Kitisijä
Kielitiede ja kolonialismitiede taistelevat iltalehden uutisessa. Voittaja jäi ratkaisematta mielestäni.
Saamelaisaktivisti: Lappi-sanaa ei saa käyttää
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/06d7 ... b3812aed06
Saamelaisaktivisti: Lappi-sanaa ei saa käyttää
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/06d7 ... b3812aed06
Jos poliitikolta penätäänkin lisäkommentteja, hän voi olla vastaamatta tai viitata jo aiemmin X:ssä kirjoittamaansa. Onhan hän jo kommentoinut aihetta – mutta omin ehdoin.
-
- Kitisijä
Persejönsteri on neutraali ja paras ilmaisu.
-
- Kitisijä
Luin hiljattain Niillas Holmbergin aika hyvän romaanin Halla Helle, josta opin, että kielenkäytöllä on mahdollisuus antaa aika tarkkoja viestejä tuolla päin, tahallisesti tai tahattomasti. Yleiset ilmaukset tyyliin Suomenlappi, Ruotsinlappi, Norjanlappi ovat korostavan ei-saamelaisia, ehkä laajempi Lappi on parempi, jos jostain syystä ei huvita käyttää alkuperäiskansoja kunnioittavaa Saamenmaata. Vastaavasti saamelaiset arvostavat, jos etelän vetelätkin hoksaavat esimerkiksi yhden Saamenmaan mahtijoen Tenon rannoista puhuessaan sanoa merenpuoleinen ranta ja mantereen puoleinen ranta (tai ilmansuunnilla), ei Norjan puoli ja Suomen puoli. Kiinnostavaa.
Käytännön tasolla suhtautumiseni tällaiseen sanastopeliin on mutatis mutandis aika lähellä Pursiaisen suhtautumista Afrikan tähti -viuhdontaan:
Käytännön tasolla suhtautumiseni tällaiseen sanastopeliin on mutatis mutandis aika lähellä Pursiaisen suhtautumista Afrikan tähti -viuhdontaan:
-
- Kitisijä
Kaikki Kehä I:n ulkopuoliset on poronkusemia lappalaisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.