Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilisen Ylen tentin onnistujat mielestäni Purra ja Essayah.

Essayah:

"Suomi Euroopan metsäisin maa, jossa yli puolet Euroopan suojelluista metsistä ja Suomen pitäisi ostaa hiilinieluja?"

"Aprillipäivänä leikattiin kela-korvauksia hoitajamitoitusta varten. Hoitajamitoitusta ei tule, mutta leikkaus tehtiin"

Olisipa Essayah kokkareiden puheenjohtaja. Hyviä sound biteja haparoinnin sijaan.

En ymmärrä, miten Orpo on päässyt puheenjohtajaksi. Ilmeisesti osaa pelata, mutta tv-esiintyjä ei ole.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 21.03.2023 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
En ymmärrä, miksi puolue valitsisi keulakuvakseen ketään muuta kuin parhaan saatavilla olevan tv-esiintyjän. Kulisseissa voi sitten sopia hillotolpat jaettavaksi miten parhaaksi katsotaan. Ei siinä sellainen taustalla häärivä pelurikaan jäisi ilman.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Essayah on ihan hyvä. Vähän mua tosin hämää, että Suomessa on toimittajilla nyt jotenkin lyönyt päälle sellainen väärä hienotunteisuus suhteessa Essayahin dogmaattiseen uskonnollisuuteen. Sitä ei oikein kriittisesti pöyhitä, ilmeisesti koska sen ajatellaan olevan yksityisasia, jonka julkinen kurmoottaminen olisi jotenkin tahditonta ja sivistymätöntä. Tämä on tietysti ihan absurdi ajatus, kun tyyppi on uskonnollisen puolueen puheenjohtaja, jonka koko poliittisen uran idea on tuoda uskonnollinen dogmi ohjaamaan politiikkaa. Tähän pitäisi iskeä paljon kriittisemmin.

Mun mielestä Orpo on luultavasti menestyksekkäämpi esiintyjä kuin annatte ymmärtää. Suomalaiset ovat patriarkaatin läpitunkemia konservatiiveja (ns. Sivustahuutaja-disclaimer: kansainvälisessä vertailussa Pohjoismaana toki aika vähän verrattuna moneen muuhun maahan), ja sellainen rauhallinen, hymyilevä ja kiihtymätön isähahmo vetoaa tosi moneen kokoomuksen potentiaaliseen kannattajaan siinä enemmän kierroksia ottavien nuorten naisten keskellä. Kyseessä on puolue, jolla ei koskaan ole ollut naista johtotehtävässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olen ymmärtänyt, että kiva ja keskitien Orpo on valikoitunut puheenjohtajaksi siksi, että samalla kun on vähiten väärä, pitää kuitenkin puolueen kasassa. Hän ei ole juuri kenenkään suosikki ja tai paras mahdollinen, vaan kompromissijohtaja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.03.2023 8:27

Mun mielestä Orpo on luultavasti menestyksekkäämpi esiintyjä kuin annatte ymmärtää. Suomalaiset ovat patriarkaatin läpitunkemia konservatiiveja (ns. Sivustahuutaja-disclaimer: kansainvälisessä vertailussa Pohjoismaana toki aika vähän verrattuna moneen muuhun maahan), ja sellainen rauhallinen, hymyilevä ja kiihtymätön isähahmo vetoaa tosi moneen kokoomuksen potentiaaliseen kannattajaan siinä enemmän kierroksia ottavien nuorten naisten keskellä. Kyseessä on puolue, jolla ei koskaan ole ollut naista johtotehtävässä.
Juu. Mietin tänään myös tuota puolta, että jos haluaa, että mies johtaa, niin valittavana on vain Hjallis ja Orpo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 7:49 Eilisen Ylen tentin onnistujat mielestäni Purra ja Essayah.
On muuten jotenkin tympeää lukea eri toimittajien arvioita onnistujista ja kompastujista. Kiinnittävät huomioita usein ihan eri asioihin, kuten toinen itse kontenttiin ja toinen esiintymiseen. Mielestäni puheejnjohtajissa on jo perustasoltaan tosi kirjava porukkaa esiintyjiä. Pitääkö onnistumisessa verrata omaan perustasoon vai muihin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Häkkänen on paljon parempi kuin Orpo esiintyjänä
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 21.03.2023 8:57 Häkkänen on paljon parempi kuin Orpo esiintyjänä
Häkkänen on ehkä paras suomalainen poliitikko esiintyjänä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisiko Häkkäsen vika se, että hän on liian sliipattu ja komea?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.03.2023 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 7:49 Eilisen Ylen tentin onnistujat mielestäni Purra ja Essayah.
On muuten jotenkin tympeää lukea eri toimittajien arvioita onnistujista ja kompastujista. Kiinnittävät huomioita usein ihan eri asioihin, kuten toinen itse kontenttiin ja toinen esiintymiseen. Mielestäni puheejnjohtajissa on jo perustasoltaan tosi kirjava porukkaa esiintyjiä. Pitääkö onnistumisessa verrata omaan perustasoon vai muihin?
Kyllä! Mun mielestä nämä onnistumis-leijonat ja -lampaat ovat politiikan toimittajien mahalasku. Niiden ei pitäisi ottaa normatiivisesti kantaa ollenkaan, vaan pikemminkin analysoida napakasti puheenjohtajien keskeisiä sisältöjä. Se olisi äänestäjän palvelemista, ei tällainen epämääräinen onnistui vai ei.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 9:04 Olisiko Häkkäsen vika se, että hän on liian sliipattu ja komea?
No hän oli vähän liian nuori ja kokematon.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.03.2023 8:54 . Pitääkö onnistumisessa verrata omaan perustasoon vai muihin?
Luonnollisesti muihin? Ei tässä jaeta mitään osallistumispalkintoja, vaan pelataan mestaruudesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 21.03.2023 9:18 No hän oli vähän liian nuori ja kokematon.
Ketäs kokoomuslaiset äänestävät, jos Häkkänen on liian nuori? Hjallista? Häkkänen olisi ollut just hyvä.

Häkkänen oli ainakin 2019 vastausten perusteella enemmän keskustaa kuin Orpo. Itse asiassa hän oli vasemmistolaisimpia kokkareita.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007836482.html

Kokemattomuuden taas saisi hanskattua sillä, että keulakuva valmennettaisiin tiputtelemaan sopivia sound biteja vaalien ajankohtaisista teemoista. Ei sitä tarvita montaakaan liuskaa lyhyitä lauseita, joilla kattaa kaikki teemat. Sitten vaan hokee niitä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 9:48 keulakuva valmennettaisiin tiputtelemaan sopivia sound biteja vaalien ajankohtaisista teemoista. Ei sitä tarvita montaakaan liuskaa lyhyitä lauseita, joilla kattaa kaikki teemat. Sitten vaan hokee niitä.
Joo. Opettelee ulkoa muutaman fraasin ja pudottelee niitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 9:48
So Hard kirjoitti: 21.03.2023 9:18 No hän oli vähän liian nuori ja kokematon.
Ketäs kokoomuslaiset äänestävät, jos Häkkänen on liian nuori? Hjallista? Häkkänen olisi ollut just hyvä.

Häkkänen oli ainakin 2019 vastausten perusteella enemmän keskustaa kuin Orpo. Itse asiassa hän oli vasemmistolaisimpia kokkareita.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007836482.html

Kokemattomuuden taas saisi hanskattua sillä, että keulakuva valmennettaisiin tiputtelemaan sopivia sound biteja vaalien ajankohtaisista teemoista. Ei sitä tarvita montaakaan liuskaa lyhyitä lauseita, joilla kattaa kaikki teemat. Sitten vaan hokee niitä.
Aikamuoto "oli."

Minusta Orpo olisi viime kokouksessa pitänyt vaihtaa Valtoseen tai Häkkäseen. En lainkaan ymmärrä miksi hänen sallittiin vielä hävitä toiset eduskuntavaalit.
Viimeksi muokannut So Hard, 21.03.2023 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 9:18 Luonnollisesti muihin? Ei tässä jaeta mitään osallistumispalkintoja, vaan pelataan mestaruudesta.
Harkimon esiintyminen pj-tenteissä esimerkiksi on perustasoltaan tosi heikkoa, ellei sitten satu arvostamaan populistisia heittoja ja hylkäämään tyylipisteet. Henrikssonin karisma ei riitä edes Esson pöydissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Häkkäsestä. Kokkareiden suurin synti äänestäjien mielestä on ylimielisyys. Jos laitetaan komea sliipattu mies PJ:ksi, niin tuo mielikuva ei ainakaan vähene. Toisaalta tietysti riittää, että saa vähän yli 20% äänistä. Eli ei haittaa, vaikka 75% pitäisikin ylimielisenä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.03.2023 10:01 . Henrikssonin karisma ei riitä edes Esson pöydissä.
Ankdammen ei ole Esson pöytä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tästä Häkkäsestähän on aiemminkin puhuttu palstalla ja ihmetelty, miksi jättäytyy tai on jätetty kakkosviululle. En tunne kokoomuksen sisäistä peliä tai henkilökemioita tai klikkejä yms. mutta on ollut minulle jonkin sortin mysteeri tämä taka-alalle jääminen. Muistan lukeneeni joskus, että Häkkänen ei itse aikoinaan halunnut puheenjohtajaksi.

No, saman tason mysteeri minulle oli ja on edelleen Kulmunin puheenjohtajuus keskustassa. Katrihan oli aivan raakile ja kuin peura ajovaloissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 10:03
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.03.2023 10:01 Henrikssonin karisma ei riitä edes Esson pöydissä.
Ankdammen ei ole Esson pöytä!1
Toisaalta Ankdammenissa kai aika yleisesti ajatellaan, että Henriksson nosti tuntemattoman, värittömän ja huomaamattoman Thomas Blomqvistin ministeriksi nimenomaan, että ei edistäisi enempää karismaattisen aatelismiehen, Anders Adlercreutzin nousua kohti puolueen ykköspaikkaa ja Henrikssonin syrjäyttämistä. Toki tässä on mukana myös Ankdammenin jakautuminen Etelärannikkoon ja Pohjanmaahan; Adlercreutzin liberaalius voisi olla uskovaisille turkistarhaajille liikaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 21.03.2023 10:01 Minusta Orpo olisi viime kokouksessa pitänyt vaihtaa Valtoseen tai Häkkäseen. En lainkaan ymmärrä miksi hänen sallittiin vielä hävitä toiset eduskuntavaalit.
Kokoomus pärjäsi Orpon johdolla (tai siitä huolimatta...) niin hyvin kuntavaaleissa, että vaihto ei oikein ollut mahdollinen. Muuten olisi varmasti saanut mennä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 21.03.2023 10:12
So Hard kirjoitti: 21.03.2023 10:01 Minusta Orpo olisi viime kokouksessa pitänyt vaihtaa Valtoseen tai Häkkäseen. En lainkaan ymmärrä miksi hänen sallittiin vielä hävitä toiset eduskuntavaalit.
Kokoomus pärjäsi Orpon johdolla (tai siitä huolimatta...) niin hyvin kuntavaaleissa, että vaihto ei oikein ollut mahdollinen. Muuten olisi varmasti saanut mennä.
Ei sekään nyt varsinaisesti mikään veret seisauttava tulos ollut.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aika moni ihmettelee, miksi hallitus hyökkää "mutta kun kokoomus" -linjalla, kun persuthan tässä ovat voittamassa vaalit. Ilmeisesti strategia jäänyt päivittämättä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Ei kun kukaan ei (vieläkään) tiedä, miten tuon voisi tehdä. Mehän sitä paitsi käytiin jo tämä keskustelu: viewtopic.php?p=803593&hilit=persujen#p803593
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.03.2023 10:50 ^ Ei kun kukaan ei (vieläkään) tiedä, miten tuon voisi tehdä. Mehän sitä paitsi käytiin jo tämä keskustelu: viewtopic.php?p=803593&hilit=persujen#p803593
Ehkä joo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin