Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tässä ollut kyse marinista, vaan väitit Soinin hävinneen kamalasti. Mitä hän hävisi? Rahaa ja mainetta tuli ikkunoista ja ovista sisään ja äijää pyydetään edelleen telkkariin. Sitten ymmärsin, että mielestäsi Soini hävisi "isänmaan asian", joten kysyin, oliko isänmaan asia ja oikeuden puolesta taistelu mielestäsi se Soinin kantava teema vuonna 2003? Jos ei ollut, niin ainoaksi johtopäätökseksi jää, että soini ei persuilun ansiosta hävinnyt yhtään mitään, vaan kaikki hänen saavuttamansa tuli persuilun ansiosta. Tuo tilipäivä jatkuu edelleen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2023 11:32 ^ Ei tässä ollut kyse marinista
Olipas
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kommentoit soinin menetysta ja puhuin siitä.

Mutta hyväksyn, että olemme samaa mieltä: Soini voitti ja sai kaiken persuilun ansiosta. Tilipäivä jatkuu edelleen.

Nyt voidaan sitten miettiä, mitkä ovat Marinin motiivit. Ehkä hän on pyyteetön isänmaan palvelija ja oikeuden puolustaja. Ehkä hän on valmis myötnämään olleensa joskus väärässä, jos yhteinen etu sitä vaatii.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En muista lukeneeni tässä ketjussa tai muussakaan, että Suomeen voisi syntyä ihan hyvin myös hallitus, jossa nykykokoonpano jatkaisi. Tämä vaihtoehto koettiin eilen A-studiossa kahdesta asiantuntijasuusta varteenotettavana vaihtoehtona. Sinipuna lienee todennäköisin silti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Täällä on laskettu auki vaihtoehtoja:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009320661.html

Nykyisen hallituksen jatko tuntuisi hassulta, kun tällä palstalla on esitetty vahvoja näkemyksiä, että kepu ei lähde hallitukseen huonon tuloksen jälkeen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 8:30 En muista lukeneeni tässä ketjussa tai muussakaan, että Suomeen voisi syntyä ihan hyvin myös hallitus, jossa nykykokoonpano jatkaisi. Tämä vaihtoehto koettiin eilen A-studiossa kahdesta asiantuntijasuusta varteenotettavana vaihtoehtona. Sinipuna lienee todennäköisin silti.
Näillä numeroilla muu kuin Kokoomuksen voitto on hyvin epätodennäköinen. Nykykokoonpano vaatisi SDPn voittoa ja silloinkin pitäisi saada kaikki osapuolet tästä riitaisasta porukasta suostumaan uuteen kauteen. Ymmärrän hyvin miksi nykykokoonpanon jatkosta ei puhuta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 8:55 Nykykokoonpano vaatisi SDPn voittoa
Ei vaadi. Kyseessä on tapa ja perinne, jossa suurimman äänisaaliin saanut puolue aloittaa hallitustunnustelut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25655
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 8:30 En muista lukeneeni tässä ketjussa tai muussakaan, että Suomeen voisi syntyä ihan hyvin myös hallitus, jossa nykykokoonpano jatkaisi. Tämä vaihtoehto koettiin eilen A-studiossa kahdesta asiantuntijasuusta varteenotettavana vaihtoehtona. Sinipuna lienee todennäköisin silti.
JOs kepu menestyisi vaaleissa huomattavan hyvin ja KOK tulisi kakkoseksi ja demarit voittaisivat vaalit, niin tuo olisi mahdollinen. Em. skenaario vaikuittaa kuitenkin kovin epätodennäköiseltä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 8:58
Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 8:55 Nykykokoonpano vaatisi SDPn voittoa
Ei vaadi. Kyseessä on tapa ja perinne, jossa suurimman äänisaaliin saanut puolue aloittaa hallitustunnustelut.
Minkä todennäköisyyden antaisit sille, että se neuvottelut aloittanut puolue ei lopulta muodosta hallitusta, vaan luovuttaa neuvotteluvuoron seuraavalle? Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ En tietenkään lauo mitään todennäköisyyksiä sille. Kuten totesin, asiantuntijat antoivat eilen nykyhallituksen jatkolle selvän mahdollisuuden. Ei tämä siis ole mikään oma mielipide, vaan halusin rikastaa palstan keskustelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 9:08 Kuten totesin, asiantuntijat antoivat eilen nykyhallituksen jatkolle selvän mahdollisuuden.
Lukisivat Kitinää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Samassa hengessä A-Studiossa taidettiin huomauttaa, että kepu ei sataan vuoteen ole jättänyt menemättä hallitukseen, jos sinne vain jotenkin pääsee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2023 9:14 Samassa hengessä A-Studiossa taidettiin huomauttaa, että kepu ei sataan vuoteen ole jättänyt menemättä hallitukseen, jos sinne vain jotenkin pääsee.
Joo. Tuo oli tulkintani mukaan semihumoristinen vastakommentti juuri tälle edellä mainitsemalleni tulkinnalle. Tottakai tässä pelataan varsinkin vielä tässä vaiheessa pelkillä todennäköisyyksillä ja kaikki on mahdollista. Jos niin haluaa, kaikenlaisille tulkinnoille saa pontta histariasta tai mistä vaan haluaakin sen ottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 9:04
Minkä todennäköisyyden antaisit sille, että se neuvottelut aloittanut puolue ei lopulta muodosta hallitusta, vaan luovuttaa neuvotteluvuoron seuraavalle? Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.
Tässä tapauksessa todennäköisyys sille, että kolmanneksi tullut joukkue vie prosessin maaliin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2023 9:14 Samassa hengessä A-Studiossa taidettiin huomauttaa, että kepu ei sataan vuoteen ole jättänyt menemättä hallitukseen, jos sinne vain jotenkin pääsee.
On ihan täysin käsittämätön ajatus, että kepu jäisi vapaaehtoisesti oppositioon "kasvattamaan kannatustaan". Toki sanovat noin, jos diiliä ei synny.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nyt Marin ilmeisesti hyökkäilee kunnolla kokoomuksen suuntaan. Hyvä. En vaan ymmärrä miksi samalla pitää mätkiä persuja. Tuossa lähtee laidat vuotamaan ja vasemmistoblokki ei saa yhtään ääniä lisää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mä en osta sitä teoriaa, että Marin toimimalla samalla tavalla kuin ennenkin eli persuja mollaten automaattisesti pienentäisi puolueensa äänisaalista. Joku lähtee, toinen tulee, on lähempänä totuutta mielestäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kokkarit on parempi maali. Parempi maalata persuista luokkapettureita, jotka veljeilee vuorineuvosten kanssa. Muuten alkaa duunarilaidalla vuotaa. Ei ne Jankon Betonin taukotilassa ole huolissaan rasismista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2022 9:14 Nyt Orpon on aika piiloutua Suomalaisen Klubin sikarihuoneeseen, kaikki somevälineet pois.

Jos on pakko sanoa jotain, todetaan "me suomalaiset uskomme työnteon tärkeyteen".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 12:45 ^ Mä en osta sitä teoriaa, että Marin toimimalla samalla tavalla kuin ennenkin eli persuja mollaten automaattisesti pienentäisi puolueensa äänisaalista. Joku lähtee, toinen tulee, on lähempänä totuutta mielestäni.
Mutta tulevat (viher)vasuresta.


Jossain Purra vain myhäilee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Mä väijyin tuota vartin (toki samalla tehden tehokkaasti töitä). Nuo kaksi painivat eri sarjassa. Petteri on puudeli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 13.01.2023 15:17
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 12:45 ^ Mä en osta sitä teoriaa, että Marin toimimalla samalla tavalla kuin ennenkin eli persuja mollaten automaattisesti pienentäisi puolueensa äänisaalista. Joku lähtee, toinen tulee, on lähempänä totuutta mielestäni.
Mutta tulevat (viher)vasuresta.


Jossain Purra vain myhäilee.
Kun toistetaan samaa vanhaa lorua, ja vaikka vaalit ovatkin lähellä, en vaan näe tätä monen huutelemaa joukkopakoa. Tämä pitäisi pystyä perustelemaan minulle paremmin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Andersson, vai kuka nyt onkaan vasurien kaliffi, ei ole ollut oikein esillä viime aikoina. Nyt sitten Marin heiluttaa punalippua oikein urakalla, sirpit heiluen. Sillä kerätään herkimmät vaihtajat vasuriblokin sisällä. Tosin jotkut vasemmistoblokin äänestäjät voivat pahoittaa mielensä moisesta käytäksestä ja siirtyä nukkuviksi. Tai jopa vihollisen sänkyyn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 15:24 Kun toistetaan samaa vanhaa lorua, ja vaikka vaalit ovatkin lähellä, en vaan näe tätä monen huutelemaa joukkopakoa. Tämä pitäisi pystyä perustelemaan minulle paremmin.
Se joukkopako on jo tapahtunut ja voi lisääntyä.

Perus­suomalaiset on selvästi suosituin puolue työ­ikäisten keskuudessa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008079176.html

Demareiden menestys on perustunut nimenomaan työväen kannatukseen. "Älykköporukan" kanssa on sitten tehty epäpyhä allianssi, jossa molemmat saavat haluamansa. Nyt Marin haukkuu persuja rasisteiksi ja niitä persujen kannattajia on demareiden duunikavereina. Moni rupeaa ihmettelemään, että Kantonen ei kyllä ole mikään sellainen tapaus, että sille pitäisi naama punaisena huutaa. Pomot ja ne rikkaat on sitten eri juttu.

Nyt Purra tarjoaa duunarinaisille samaistumisen kohteen. On täysin mahdollista, että persut nousee myös naisten keskuudessa työllisten naisten suosikkipuolueeksi.

Eläkeläiset varmaan äänestävät edelleen vanhasta tottumuksesta demareita. Demarithan ovat antaneet heille ihan kaiken.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^Eläkeläisten määrä kasvaa nopeammin kuin työväen. Demarit ovat löytännet paikkansa sieltä + Marinin vetämistä nuorista naisista.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin