Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ymmärtääkseni demareita kannattavat eläkeläiset ovat lähinnä niitä ennenkin demareita äänestäneitä?

Nuoremmat ikäluokat äänestävät pääasiassa Kokoomusta, Perussuomalaisia tai Vihreitä.
Vanhemmat äänestäjät suosivat puolestaan SDP:tä, Kokoomusta tai Keskustaa

https://www.vaalitutkimus.fi/report/rap ... anestajat/

SDP kannatus nuorissa on heikkoa
https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-sdpl ... /#4afef42f

Ei tuossa tarvitse kuin menettää duunarinaiset, niin sdp on kepun tiellä kohti hautaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Veikkaan persuille 55 paikkaa. Muille sitten vähemmän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2023 10:54
urpiainen kirjoitti: 11.01.2023 10:51
James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2023 10:44
Oho. No tuo on kyllä kova veto.

Mielummin järsitään pettuleipää kuin otetaan ulkomaista työvoimaa. Noh.. demokratiassahan saa tällaista tietysti esittää.
No ehkä ne ei ihan noin suoraan sano, vaan luentani oli mahdollisesti vähän värittynyt. :oops: Mutta kyllä ne julistaa, että tarvitaan tuo Yllen mainitsema lapsistrategia syntyvyyden nostamiseksi, mutta silti on valmistauduttava soputumaan siihen, että väestörakenne ei korjaudu, koska maahanmuutto ei voi olla hyväksyttävä keino. Ja malliksi tässä otetaan Japani: "Itä-Aasiassa Japani on valinnut tietoisen kansallisen strategian, jossa pyritään erityisesti uutta teknologiaa hyödyntämällä sopeuttamaan yhteiskunta nopeaan väestön ikääntymiseen." Mutta ei ne kyllä nollakasvua ääneen sano.
No ihmettelinkin, että onpas radikaalia :)
Pursiaisella oli pitkä Twitter-ketju persujen talousohjelmasta, ja johtopäätös oli minusta aika sama: ainoa, millä on persuille väliä, on ulkomaalaisvastaisuus. Ihan sama, mitä se tekee Suomen taloudelle.

Eli kyllä tuo "mieluummin järsitään pettuleipää kun otetaan ulkomaista työvoimaa" tavoittaa Pursiaisenkin mukaan persujen ajattelun ytimen.

Toki Pursiainen hyväksyy myös Yllen pointin: persujen ohjelma on niin juhlavan typerä, että ei sitä ole tarkoituskaan toteuttaa, vaan kaikesta voidaan neuvotteluissa luopua kunhan vähän saadaan maahanmuuttoa vastustettua. Tämä voi olla kokkareille liian houkutteleva mahdollisuus hallitusneuvotteluissa :(

Toivottavasti Orpo tajuaa, että jos ottaa klovnikavalkadin mukaan, niin ei pidä yllättyä, jos siitä syntyy sirkus.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko persujen talousohjelma siis mielestäsi nerokas vai enemmän typerä?

Minusta ohjelma on nerokas. Persut jättävät oikeat duunit muille ja napsivat itse rusinat pullasta. Lopputulos on myös hiedän äänestäjiensä tahdon mukainen Persuäänestäjät haluavat ulkoistaa tylsät jutu ja keskittyä muutamaan pääteemaan.

Mutta entäs kokkareiden, demareiden ja kepun talousohjelmat? Onko noissa "vakavasti otettavien oikeiden puolueiden" ohjelmissa sitten järkeä? Löytyykö niistö mitään eväitä seuraavaksi 20 vuodeksi?

EDIT: persujen talousohjelma kaikessä idioottimaisuudessaan siis heujastelee heidän äänestäjiensä idioottimaisia ajatuksia. Demokratiassa näiden idioottien ääni on kuitenkin yhtä arvokas kuin minun, joka kuitenkin olen yhteiskunnallisen kehityksen arkkimeedes. Tästä syystä kannatan valtion pinenetämistä ja markkinamekanismien voimistamista, jotta idiootit voivat hakea markkinoilta ansaitsemansa tuoton.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ persut, heidän ohjelmansa ja ennen muuta heidän suosionsa on ennen muuta todiste Suomen yleissivistävän koulutuksen rappiosta. Jotkut Pisa-tulosten laskut ovat pientä tähän urpouden riemuvoittoon verrattuna.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.01.2023 7:25 ^ persut, heidän ohjelmansa ja ennen muuta heidän suosionsa on ennen muuta todiste Suomen yleissivistävän koulutuksen rappiosta. Jotkut Pisa-tulosten laskut ovat pientä tähän urpouden riemuvoittoon verrattuna.
Aika suuri osa porukasta on gummipäitä. Ei sitä mikään koulu muuta. Jos olisit käynyt armeijan, ymmärtäisit tämän :) Lisäksi kannattaa huomioida, että noin neljännes jättää äänestämättä, eli se on se tisleen pohjaöljy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 8:44
urpiainen kirjoitti: 18.01.2023 7:25 ^ persut, heidän ohjelmansa ja ennen muuta heidän suosionsa on ennen muuta todiste Suomen yleissivistävän koulutuksen rappiosta. Jotkut Pisa-tulosten laskut ovat pientä tähän urpouden riemuvoittoon verrattuna.
Aika suuri osa porukasta on gummipäitä. Ei sitä mikään koulu muuta. Jos olisit käynyt armeijan, ymmärtäisit tämän :)
No, kyllä sivarissakin siitä jotain aavistusta sai, kun katseli niitä jamppoja, jotka kuivasivat koulutuskeskuksen käytäviltä pöllimiään jukkapalmun lehtiä uunissa ja sitten polttivat niitä sätkissään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hyvä kaverini (kollega) kävi sivarin. Kerroin hänelle, että armeija opetti mulle, miten paljon tyhmiä ihmisiä Suomessa on. Hän vastasi, että sivari opetti hänelle, miten paljon erikoisia ihmisiä Suomessa on :)

Eli näkisin, että tuo on kuitenkin hiukan eri tisle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 8:58 Hän vastasi, että sivari opetti hänelle, miten paljon erikoisia ihmisiä Suomessa on :)
Joo. Ja ainakin minun erässäni oli aika iso edustus just lääkäreissä. Kai aika moni niistä hankkii opintojen varassa lykkäystä, ja kun on sitten pakko palvelukseen mennä, niin sivaripaikka jossain sairaalassa tms. on ammatillisen kehityksen kannalta houkutteleva.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noiden lekureiden on pakko olla vakaumuksellisia. Jos kyse olisi muusta, niin jatkossahan he vain ruksittaisivat sukupuolensa. Se taas on mahdotonta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 8:58 ^Hyvä kaverini (kollega) kävi sivarin. Kerroin hänelle, että armeija opetti mulle, miten paljon tyhmiä ihmisiä Suomessa on. Hän vastasi, että sivari opetti hänelle, miten paljon erikoisia ihmisiä Suomessa on :)
Mun isoin oppini oli nuo yhdessä. Ei jäänyt oikeastaan mitään muuta käteen, kuin oppi siitä, että olin elänyt ilmeisesti jossakin kuplassa, kun iso osa porukkaa vaikutti ja olikin hönöjä, nuorisorikollisia tai muuten vaan siellä missä linnutkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.01.2023 10:10
James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 8:58 ^Hyvä kaverini (kollega) kävi sivarin. Kerroin hänelle, että armeija opetti mulle, miten paljon tyhmiä ihmisiä Suomessa on. Hän vastasi, että sivari opetti hänelle, miten paljon erikoisia ihmisiä Suomessa on :)
Mun isoin oppini oli nuo yhdessä. Ei jäänyt oikeastaan mitään muuta käteen, kuin oppi siitä, että olin elänyt ilmeisesti jossakin kuplassa, kun iso osa porukkaa vaikutti ja olikin hönöjä, nuorisorikollisia tai muuten vaan siellä missä linnutkin.
Sitten täytyy vielä muistaa, eikä aika suuri osa vapautetaan asepalveluksesta. Eli sekä armeijassa ja sivarissa on kuitenkin jo osa karsittu. C-luokkaan määrätään kait noin 10% ikäluokasta jo kutsunnoissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 10:41 Sitten täytyy vielä muistaa, eikä aika suuri osa vapautetaan asepalveluksesta.
Toivottavasti KGB ei lue tätä palstaa. Muuten on jo yöllä ilmavaara.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.01.2023 10:10
Mun isoin oppini oli nuo yhdessä. Ei jäänyt oikeastaan mitään muuta käteen, kuin oppi siitä, että olin elänyt ilmeisesti jossakin kuplassa, kun iso osa porukkaa vaikutti ja olikin hönöjä, nuorisorikollisia tai muuten vaan siellä missä linnutkin.
Ihmiset voidaan jakaa luonteenpiirteiden mukaan erilaisiin ryhmiin ja kaikki jotka edustavat eri ryhmää kuin mihin itse kuulut ovat idiootteja.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2023 8:44
urpiainen kirjoitti: 18.01.2023 7:25 ^ persut, heidän ohjelmansa ja ennen muuta heidän suosionsa on ennen muuta todiste Suomen yleissivistävän koulutuksen rappiosta. Jotkut Pisa-tulosten laskut ovat pientä tähän urpouden riemuvoittoon verrattuna.
Aika suuri osa porukasta on gummipäitä. Ei sitä mikään koulu muuta.
MOT.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009335477.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nykyhallitus tippui alle maagisen 50%. 49,7% jos laskin päässä oikein.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pojat jauhaa paskaa kitinän kyselyketjussa :stop:
Siirrän keskustelun tänne sopivampaan ketjuun.
James Potkukelkka kirjoitti: 19.12.2022 8:47 Vestman käy jo eduskuntavaalikampanjaa. Ei hänen malliaan ole tarkoitus toteuttaa.

Pääsisinköhän läpi, jos ehdottaisiin sähkön hintakatoksi 5 c/kWh, bensalle 1€/l ja oluttuopille 2 € (jos ravintola tarjoaa myös laadukasta ruokaa, voidaan hinta nostaa 3 euroon, viinipullo (huom! laadukas!) max 10€)? Tietenkään verot eivät saa mallissani nousta.
Fingerpori onkin ajan hermolla ja tarjoaa kampanja apua Vestmanille:

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009336191.html
Nyt löytyi syyllinen, ne perkeleen S2 pojat. Oliko tämä taas teipistä teippiin syöttö persulapaan eli en mamu igen?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ S2 tytöt pelastaa. Kunnes alkavat porsimaan.

EDIT: Oppimistulokset ovat laskeneet koko 2000-luvun. En ole ihan varma, selittääkö mamulapset 2000-2010 välistä laskua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisi varmasti hyvä, jos persut lukisivat oman talousohjelmansa 😁

https://www.verkkouutiset.fi/a/ps-arvos ... maa-asiaa/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Aamun Hesarissa oli ihan kiinnostava Orpon haastattelu, jossa puitiin myös yhteensopivuutta persujen kanssa, kun Orpo kuitenkin nostaa lähes ykköshankkeeksi kattavan ulkomaalaisten houkuttelun Suomeen. Orpon ykköskritiikki kuitenkin kohdistui siihen, että persujen talouspolitiikassa ei ole tunnetusti mitään sisältöä edes persujen itsensä mielestä.

Ajattelen, että tämä päinvastoin lähentää käytännössä kokkareita ja persuja. Persujen kanssa kokoomus saisi tehdä juuri sellaista talouspolitiikka kuin haluaisi, koska persuilta ei ole mitään mielenkiintoa koko aiheeseen. Ovat tyytyväisiä, kunhan saavat performoida rasismiaan. Ja kuten tiedämme, kyllä tämä aika hyvin sopii kokkarien konservatiiviosastollekin eduskuntaryhmästä isoon osaan kannattajista: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... ac9e36c48b

Kiinnostava muuten tuo, että kokoomus oli puolueista lähimpänä persujen rasismia kaikissa näennäisen arvovapaissa faktakysymyksissä, mutta kun kysyttiin eksplisiittisesti ihmisten arvosta, kepu oli kokkareita lähempänä varsinaista rasistipuoluetta. Kokoomuksen rasismi taitaa olla tyypillisesti sellaista Sivustahuutajan Kitinässä edustamaa 30-lukulaista pseudotieteellistä rasismia, jossa ennakkoluulot verhotaan epätosiin faktaväitteisiin ja jossa räikeää epätasa-arvoa perustellaan pseudofaktoilla.
Viimeksi muokannut urpiainen, 29.01.2023 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.01.2023 10:58 Ajattelen, että tämä päinvastoin lähentää käytännössä kokkareita ja persuja. Persujen kanssa kokoomus saisi tehdä juuri sellaista talouspolitiikka kuin haluaisi, koska persuilta ei ole mitään mielenkiintoa koko aiheeseen.
Just noin. Tuota voisi verrata siihen, miten republikaanit kannattavat pienituloisten kannattajiensa arvokysymyksiä vastalahjaksi hyvätuloisten taloudellisten tavoitteiden kannattamiselle.

Kokoomuksen kannattajia haluavat lypsää kaikki muut. Tästä syystä Kokoomuksen on löydettävä sellaiset erottuvat arvokysymykset, joita kannattamalla he saavat tukea vähemmän tienaavasta kansasta. Itse toivoin, että teknovihreys olisi yhdistänyt vihreät ja kokoomuslaiset, mutta vihreät päättivät ryhtyä vasemmistolaisiksi sosiaalisotureiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuskinpa persuilla tosiaan on taloudessa merkittäviä kynnyskysymyksiä, kun puolueen kansanedustajatkaan eivät ole talousohjelmaa lukeneet :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mikäköhän liberaalipuolueen tulevaisuus on - ensin menestys näissä vaaleissa ja sen jälkeen vakiintuminen puoluekenttään? Onnistuuko kumpikaan?

Mä olen suhtautunut puoluehankkeeseen silleen holhoavan kevyesti, että on tosi hienoa, että valtion paisuneita menoja perataan laajasti ja kriittisesti, mutta ei tätä hommaa tietenkään ole tarkoitus vakavasti ottaa, kun tekijät ovat sellaisia nettiorientoituneen lukionörtin tapaisia, uskossaan voimakkaita libertaariortodoksiaan taipuvaisia tyyppejä, joilla ei ole oikein vakuuttavaa ymmärrystä oikeasta maailmasta tai sivistyksestä netin keskustelupalstojen ulkopuolella. Eikä niille laajoille leikkausideoille esitetä mitään asiallisia vaikutusarvioita, vaan lähinnä vedotaan semiautistisesti valtiolle libertaarisen määritelmän mukaan kuuluviin ydintehtäviin. Mutta nyt ne kai ovat saaneet houkuteltua ehdokkaikseen muutamia ihan uskottavia ekonomisteja (Sanna Kurronen ja Juha Itkonen ainakin), ja kai Matti Muukkosenkin voi vakavaksi kandidaatiksi laskea. Kiinnostavaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 25.01.2023 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin