Joo
Eduskuntavaalit 2023
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Eduskuntavaalit 2023
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
^
Kotoutumistuki on kuitenkin työmarkkinatukea / peruspäivärahaa pienempi. Lähtökohtaisesti kantasuomalaisella pitäisi olla aina edellytykset työmarkkinatukeen.
Kotoutumistuki on kuitenkin työmarkkinatukea / peruspäivärahaa pienempi. Lähtökohtaisesti kantasuomalaisella pitäisi olla aina edellytykset työmarkkinatukeen.
Eikös se makseta muiden päälle?
-
- Kitisijä
^ Ei tule työmarkkinatuen päälle.
Onko näin? Olisin muistellut, että Sipilän hallitus esitti, että maahanmuuttajien kotoutumistuki olisi säädetty kantaväestön työmarkkinatukea/peruspäivärahaa alemmalle tasolle, mutta tämän esityksen ilmeiset tasa-arvo-ongelmat saivat hallituksen vetämään esityksensä takaisin. Olin tästä jäänyt jotenkin siihen käsitykseen, että tukien taso olisi nyt kaikille sama, ja niillä olisi eri nimi vain jostain budjettiteknisistä syistä tai jotain. En kuitenkaan ole aihepiiriä juuri harrastellut, eli käsitykseni voivat olla hyvin harhaisia (ei näemmä kuitenkaan yhtä harhaisia kuin tavallisen valheellisesti kiihotettujen persujen).sivustahuutaja kirjoitti: ↑14.03.2023 8:31 ^
Kotoutumistuki on kuitenkin työmarkkinatukea / peruspäivärahaa pienempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^
Voi olla, että muistelen vanhoja.
Ei se kuitenkaan päälle tule, joten sitten saavat saman rahan kuin kantakirjatyöttömät.
Voi olla, että muistelen vanhoja.
Ei se kuitenkaan päälle tule, joten sitten saavat saman rahan kuin kantakirjatyöttömät.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Yllättävän vaikeaa on löytää kotoutumistuesta nopeasti selviä yksinkertaisia tietoja.
Oleellista on kuitenkin
12 §
Kotoutumistuki
Eli ei makseta yhtä aikaa
Oleellista on kuitenkin
12 §
Kotoutumistuki
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/199 ... 3758027904Maahanmuuttajalla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen 10 §:n 2 momentissa tarkoitetun kolmen vuoden aikana muutoin kuin tässä laissa tarkoitettuna kotoutumistukena
Eli ei makseta yhtä aikaa
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
Tää on ihan jees kriittinen paketti. Ei tarvita fantasioita jauhojengeistä, vääristelyjä vastauksista, tai muuta ilmiselvää roskaa, kun ihan asiassa olisi puhumista: https://politiikasta.fi/category/juttus ... ituksesta/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Täysin ymmärrettävää, että ajat on vaikeita SKP:n punakuplassa. Saa valkopestä enkeli-Marinin töppäilyjä ja koko vasemmiston oppositiopeikkokin siintää silmissä.
Onkohan jopa punainen kupla haalenemassa niin reaalimaailma alkaa näkymään selvemmin.
Sä ymmärrät nyt tuplasti väärin: Tässä on siis puheena keissi, jossa näyttä siltä, että sun persukäsityksesi olivat jälleen kerran aivan totaalisesti metsässä, kun taas mun käsitykseni oli kait kuitenkin suurin piirtein ns. spot on, vaikka tämä ei ole harrastamiani aihepiirejä kun en tuppaa maahanmuutosta niin kiihottumaan, toisin kun sun viitetyhmän monomaanikot. Sä olet tässäkin aihepiirissä ilmeisesti silleen jotenkin massiivisen perustavanlaatuisesti pihalla, kun et ymmärrä sen enempää ensimmäisen kertaluvun faktoja kuin myöskään toisen kertaluvun jäsennystä siitä, mitä keskustelussa tapahtuu. Kuten lainaamasi kohta jatkui, mä saatan olla väärässä, mutta en ilmeisesti missään nimessä niin kokonaisvaltaisen väärässä kuin sä.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.vantaansanomat.fi/paikallis ... um=twitterJames Potkukelkka kirjoitti: ↑10.03.2023 14:38 Tapahtumia taas tapahtuu
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009443856.html
Selvyyden vuoksi mainittakoon, että nämä eivät mua erityisesti kiihota, mutta vaaleihin tuovat värinää.
Edelleenkään en kiihotu, mutta varmastikin monet kiihottuvat.KRP: Kaikki tunnistetut pääkaupunkiseudun katujengiläiset ovat maahanmuuttajataustaisia
-
- Kitisijä
^ Eikö poliisi löytänyt yhtään natsien katupartiota? Ovathan he kysyneet Kirsi Pihalta?
On tärkeä psykologinen juttu että yhteiskunnan tuet ovat pitkälle universaaleja. Näin hyväosaiset eivät koe että he ovat vain maksumiehiä-ja naisia. Vaikka eivät aina esim. lapsilisiä tarvitsekaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Eihän ne niitä etsi, koska kyllähän jokainen arjessa ymmärtää, että jos lapsia kuljetetaan harrastuksiin tai kouluun tai niin edespäin.sivustahuutaja kirjoitti: ↑14.03.2023 13:45 ^ Eikö poliisi löytänyt yhtään natsien katupartiota? Ovathan he kysyneet Kirsi Pihalta?
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Katsoin eilen MTV:n puh. johtaja tentin. Orpon pitäisi päästä eroon ylimielisen näköisestä hymyilystä/naureskelusta toisen puheenvuoron aikana. Parempi pitää yleishuolestunutta ilmettä. Lisäksi en ole varma, onko toimivaa se, että kun Marinin tykittää naama punaisena Orpolle, Orpo katsoo ja vastaa puheenjohtajalle.
Saarikko veti hyvin. Arvostan sitä, että hän ei etukäteen lupaa liikoja. Li Anderson esiintyy hyvin kuten aina.
Marinin vihaisuudesta en pidä.
Purra esiintyi varsin hyvin. Tietysti hänen linjansa on mitä on, mutta tässä arvioidaan vain esiintymistä.
Saarikko veti hyvin. Arvostan sitä, että hän ei etukäteen lupaa liikoja. Li Anderson esiintyy hyvin kuten aina.
Marinin vihaisuudesta en pidä.
Purra esiintyi varsin hyvin. Tietysti hänen linjansa on mitä on, mutta tässä arvioidaan vain esiintymistä.
En nähnyt tenttiä, mutta tämä voi olla pieni ongelma Kokoomukselle. Puoluebarometri on kai ennakoinut kannatuskehityksen suuntaa usein aika hyvin. https://yle.fi/a/74-20022461James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.03.2023 7:51 Katsoin eilen MTV:n puh. johtaja tentin. Orpon pitäisi päästä eroon ylimielisen näköisestä hymyilystä/naureskelusta
-
- Kitisijä
Tänään liberaalit pienpuoluetentissä klo 21
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^
Voisihan tuon katsoa cringe-mielessä.Eduskuntavaalien Pienpuoluetentissä kolmetoista ehdokkaita asettanutta pienpuoluetta ottavat mittaa toisistaan.
-
- Kitisijä
Kylähullujen kokoontumisajot. Mä en ehkä pysty.James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.03.2023 10:38 ^
Voisihan tuon katsoa cringe-mielessä.Eduskuntavaalien Pienpuoluetentissä kolmetoista ehdokkaita asettanutta pienpuoluetta ottavat mittaa toisistaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Kansanradiota en ole koskaan kuunnellut, mutta jos tuo olisi sellainen light-versio siitä?Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑16.03.2023 10:41Kylähullujen kokoontumisajot. Mä en ehkä pysty.James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.03.2023 10:38 ^
-
- Kitisijä
Kuitenkin katoit eilisen tentin!
-
- Kitisijä
Mun piti eilen illalla katsoa ensin säbää Ruudusta, mutta palvelu hylki mun korttia, enkä saanut ostettua ilmaiskuukautta katsellaakseni. Pääuutisten jälkeen väijyin hetken A-studiota ja menin sitten yläkertaan juttelemaan lapsille. Vasta joskus 21.50 käänsin maikkarille. En tiennyt koko vaalitentistä etukäteen, joten jäi vähemmälle huomioille kuin ehkä muuten olisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Persut on syrjäytetty valtaistuimelta: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... bba6869a06
-
- Kitisijä
Persut on VKK:n hangaround osasto.urpiainen kirjoitti: ↑16.03.2023 20:02 Persut on syrjäytetty valtaistuimelta: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... bba6869a06