Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Markus on ihminen. Hän kaipaa joskus elämäänsä iloa ja valoa tämän kaiken synkkyyden keskellä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kannattaisi Markuksen odottaa vähän, kohta on Sannalla enemmän aikaa.

Ellei se mene bilettämiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... 2a6783ecd2

En osaa sanoa, jaksaako kansa tästä enää kiinnostua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tuntuisi kyllä kummalta. Tää on ollut yksi ankeimpia tahallisella väärinymmärryksellä masinoituja keinotekoisia kohuja. Alkaa olla jo seuraavan yrityksen aika.

Edit. Olen nyt selannut kokoomustwitteriä. Olin perusteellisesti väärässä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 23.03.2023 8:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Markusta vai hornetteja meinaat?

Markus on ihan seiskakamaa, mutta horneteista haluaisi nyt ihan tosissaan keskustella kansanmurhalta suojautuva demokratia. Heille on selvästi hornettien antamista esitetty ja he nyt henkensä edestä puolustautuessaan haluaisvat ne nopeasti käyttöönsä. Minusta tämä aihe kuulostaa sellaiselta asiakysymykseltä, josta pääministeri on toivonut keskusteltavan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, horneteja tarkoitin, en koko Markus-hommaa ollut edes huomannut. Kaikesta ihmiset innostuvat.

- - -

Tässä viimeaikaisessa populistipoliitikkojen säästöjen nimissä tehdyssä kulttuurijahdissa on nyt vastavuoroisesti jonkun verran viitattu Sixten Korkmanin tuoreehkoon kirjaan Talous ja humanismi, jossa Korkman argumentoi, että lähtökohtaisesti kulttuuri on itseisarvoista ja talous välinearvoista, ei toisin päin. En ole ihan varma, sopiiko tämä nyt kovin hyvin tähän leikkauskeskusteluun, mutta huomaan, että Korkmanin pointti kyllä sanallistaa aika hyvin sen, miksi esim. Kitinän kannan vastaisesti pidän sitä arvoihin liittyvää gal-tan-jakoa paljon tärkeämpänä kuin taloudellista vas-oik-jakoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olisitko kuitenkin valmis antamaan pääministerille mahdollisuuden keskustella tästä ajankohtaisesta asiakysymyksestä? Suomalaisia selvästi kiinnostaa, kenen kanssa ukrainassa on keskusteltu ja mikä on ollut keskustelujen sisältö. Ukrainaakin selvästi aihe kiinnostaa, koska he ovat ehdottaneet kolmikantakeskustelua, jossa USA vientiluvan myöntäjänä on mukana. Ukraina selvästi haluaa Hornettien luovutuksen tapahtuvan niin nopeasti kuin vain mahdollista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ ei kun justhan mä sanoin, että tuon(kaan) pöyhimiseen ei mulla riitä mielenkiinto. Tuntuu ihan dorkalta. Mut twitter näyttää olevan täynnä reippaita kokoomusnuoria, jotka jaksavat loputtomiin. Sinne vaan!

Yksi tuore urpojengin pöyristymisen aihe näyttää olevan sattumalta aika hyvin taimattu sikäli, että Helsingin yliopisto julkisti ensin myöntävänsä Greta Thunbergille kunniatohtorin arvonimen, ja sit päivä-pari myöhemmin NYU julkisti myöntävänsä saman huomionosoituksen Marinille. Mahtavaa, että ensimmäisen kiihtymisen vallassa persumieliset saivat googlattua mikä on yliopisto ja mikä on kunniatohtorin arvo, joten olivat just hyvin valmistautuneita uuteen viuhtomiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toi Hornet-asia pitäisi vaalikiireidenkin keskellä viheltää poikki. Ketkä tässä maassa katsovatkaan olevan ns. asia päällä ja vastuullisia, niin Whatsapp ryhmä kasaan ja ulos tiedotteen kanssa asap. Voin vaikka itse luoda tuon ryhmän ja nimetä sen Hot Wings Gateksi. Näkisin, että Sanna Ensimmäinen on tässä vastuullisen siivoojan roolissa ja velvollinen aloitteellisuuteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.03.2023 9:19
Yksi tuore urpojengin pöyristymisen aihe näyttää olevan sattumalta aika hyvin taimattu sikäli, että Helsingin yliopisto julkisti ensin myöntävänsä Greta Thunbergille kunniatohtorin arvonimen, ja sit päivä-pari myöhemmin NYU julkisti myöntävänsä saman huomionosoituksen Marinille. Mahtavaa, että ensimmäisen kiihtymisen vallassa persumieliset saivat googlattua mikä on yliopisto ja mikä on kunniatohtorin arvo, joten olivat just hyvin valmistautuneita uuteen viuhtomiseen.
Korkea inflaatio kohdistuu myös kunniatohtorin arvonimeen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Äänestin eilen. Olen vaalipäivänä reissussa, joten nyt näin. Huomaan muuten jo odottavani ääntenlaskentaa ja hillotolppien välkettä. Asetelmat ovat harvinaisen kutkuttavat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei näkynyt jonoa äänestyspaikan ohi kömpiessä, joten kävin hoitamassa sen pois alta. Sisällä oli kaksi eri jonoa, mutta nekin meni aika nopeasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä, onko otsikko toimituksen väärintulkintaa (tekstistä ei oikein saa suoraan tätä kuvaa), mutta jos otsikko on oikein, niin kyllä tämä ON merkittävää
Marin ei sulje pois hävittäjien antamista Ukrainaan, ennen kuin korvaavat ovat tulleet: ”Kysymys, joka pitää hyvin huolellisesti käydä läpi”

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009471774.html

Mun mielestäni kaikki muut toimijat ovat yksiselitteisesti tyrmänneet Hornetien antamisen pois ennen kuin korvaavia on saatu. Eli jos Marin sanoo, että asiaa pitää käydä läpi, hän puhuu huuhaata ja antaa väärää signaalia ja sooloilee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.03.2023 13:55Mun mielestäni kaikki muut toimijat ovat yksiselitteisesti tyrmänneet Hornetien antamisen pois ennen kuin korvaavia on saatu. Eli jos Marin sanoo, että asiaa pitää käydä läpi, hän puhuu huuhaata ja antaa väärää signaalia ja sooloilee.
Marin on ihminen jolle on mahdoton myöntää mokanneensa. AIna kun haastetaan, reaktio on "double down"
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 23.03.2023 14:03 Marin on ihminen jolle on mahdoton myöntää mokanneensa. AIna kun haastetaan, reaktio on "double down"
Marin on Hyvä. Hyvät ovat aina Oikeassa. Pahat ovat Väärässä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 23.03.2023 14:03
James Potkukelkka kirjoitti: 23.03.2023 13:55Mun mielestäni kaikki muut toimijat ovat yksiselitteisesti tyrmänneet Hornetien antamisen pois ennen kuin korvaavia on saatu. Eli jos Marin sanoo, että asiaa pitää käydä läpi, hän puhuu huuhaata ja antaa väärää signaalia ja sooloilee.
Marin on ihminen jolle on mahdoton myöntää mokanneensa. AIna kun haastetaan, reaktio on "double down"
Juu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja aasi »

https://ilmavoimat.fi/-/pohjoismaiden-i ... eistyotaan

Noniin, alkaa pohjatyöt olla tehty että niitä hornetteja voidaan luovuttaa etukenossa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Unibet ennustaa kokkareiden voittoa, mutta ero persuihin on pieni

https://fi.unibet.com/betting/sports/filter/politics
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
veikkaavat kuitenkin demareita persuja todennäköisemmäksi hallitukseen:
https://fi.unibet.com/betting/sports/event/1019352136
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Linkki ei aukea

Edit: saattaa olla työpaikan palomuuri
Edit2: on
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muuttuvatko nuo kertoimet dynaamisesti sen mukaan, miten pelaajat lyövät vetoa, vai säätääkö niitä joku unibetilla?

Riikka Purran pääministeriydelle kerroin mielestäni aika hyvä 4. Pitäisin todennäköisempänä kun 0,25, että hänestä tulee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katselin eilen Ohisalon ja Anderssonin osuudet II divarin vaalitentissä, mut sit piti kääntää potkupallolle (ei olis kannattanut), eli Saarikon osuus ja yhteiskeskustelu jäi näkemättä. En usko, että tälläkään kerralla edes oikein harkitsen vakavasti vasemmistoliiton äänestämistä, mutta kyllä mun mielestä Li Andersson on kaikista puheenjohtajista luultavasti paras. Eri mieltä voi sen kanssa olla, mutta ainakin se perustelee näkemyksensä selkeästi ja asiantuntevasti. Aivan hurjat saappaat on seuraajalla täytettävänään, jos Andersson nyt siis luopuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 8:39 ...mutta kyllä mun mielestä Li Andersson on kaikista vasemmistopuheenjohtajista luultavasti paras. Eri mieltä voi sen kanssa olla, mutta ainakin se perustelee näkemyksensä selkeästi ja asiantuntevasti. Aivan hurjat saappaat on seuraajalla täytettävänään, jos Andersson nyt siis luopuu.
Ääni tälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Kuka sun mielestä ei-vasemmistolaisista puheenjohtajista pystyy esiintymään esim. tenteissä Anderssonia enemmän edukseen ja miksi, jos unohdetaan samanmielisyys ja identifikaatio?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En sanoisi paremmin, mutta samoilla viivoilla seilaa Essayah. Tietenkään en ole juurikaan samaa mieltä asioista.

Kyllähän Kivistäkin kuuntelee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin