VKO 37

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

VKO 37

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kunnioittaen koronauutisointia ja sittemmin U- ja Z-maan sodan uutisointia, avaan viikon toteamalla: seuraavat kuukaudet voivat olla ratkaisevia omassa elämässäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Jotain suurta perhepiirissä, vai toi maailmantilanne vaikuttamassa?
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Eiku ihan vaan matkin huvittavia otsikoita, joita toistetaan aina vaan uudelleen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Korisjengi kohtaa illalla hallitsevan maailmanmestari Espanjan. Vedonlyöntitoimisto antoi Suomelle jopa 30% voittosauman. Eli Suomi voittaa näistä lähtökohdista kerran kun Espanja kaksi, pyöristäen. Miten sitten lopulta käykään, koripallomme on tosi kovalla eurooppalsella tasolla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.09.2022 9:49 Korisjengi kohtaa illalla hallitsevan maailmanmestari Espanjan. Vedonlyöntitoimisto antoi Suomelle jopa 30% voittosauman. Eli Suomi voittaa näistä lähtökohdista kerran kun Espanja kaksi, pyöristäen. Miten sitten lopulta käykään, koripallomme on tosi kovalla eurooppalsella tasolla.
Koris on hieno laji, olen aika innoissani. Mutta noin niinku itsetuntemuksen kannalta tässä on ehkä kiinnostavinta se, että löydän itsestäni jos en ihan etnonationalistia niin ainakin jonkinlaisen kulttuurinationalistin, joka on aika tuohduksissa Espanjan tähtipelaajasta: https://yle.fi/urheilu/3-12620522 Hankalaa, ei mulla kai mitään olisi sitä vastaan, että osaajapulaan vastattaisiin tarjoamalla aivan maailman huippuosaamista edustaville ulkomaisille tahoille suoraa kansalaisuutta, jos suostuisivat tulemaan Suomelle hommiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ole vielä yhtään matsia katsonut, kun mulle ei ole ollut selvää, mistä on kyse. Olen kyllä huomannut, että interwebissä kovasti jostain kohkataan. Täytyy tänään katsoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en oo koskaan lämmennyt koripallolle. Otteluissa tehdään ihan liikaa pisteitä, jotta yksittäisellä onnistumisella olisi mitään merkitystä. Toisaalta jos tasainen ottelu, niin ainoastaan viimeisellä minuutilla on merkitystä. Mä en myöskään ole oikein päässyt kiinni lajin kontaktisääntöihin. Jos runsasmaalista palloilua haluaa katsoa, niin paljon mieluummin kyttään käsipalloa.

Näin ollen en ole seurannut näitäkään kisoja. Ja koska gloryhunterit on noloja, niin en tuuleta vaikka Suomi voittaisi mestaruuden :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 13.09.2022 10:23 koska gloryhunterit on noloja
Höh :(

Just tilasin netistä Suomen pelipaidan!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2022 10:31
Vagabondo kirjoitti: 13.09.2022 10:23 koska gloryhunterit on noloja
Höh :(

Just tilasin netistä Suomen pelipaidan!1
Koripalloliiton puolesta kiitos suomalaisen urheilun tukemisesta :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 13.09.2022 10:23 Mä en oo koskaan lämmennyt koripallolle. Otteluissa tehdään ihan liikaa pisteitä, jotta yksittäisellä onnistumisella olisi mitään merkitystä. Toisaalta jos tasainen ottelu, niin ainoastaan viimeisellä minuutilla on merkitystä. Mä en myöskään ole oikein päässyt kiinni lajin kontaktisääntöihin. Jos runsasmaalista palloilua haluaa katsoa, niin paljon mieluummin kyttään käsipalloa.
Mä olen joskus nuorena ihan vähän (siis tosi vähän) pelaillut koripalloa, joten suhtaudun eri tavalla. Nimenomaan pidän siitä, että mikään yksittäinen tilanne (vaikka liukastuminen väärään aikaan) ei ratkaise koko peliä, vaan alusta loppuun ottelu on valmentajien ja joukkueiden shakkia - mutta myös pitkäaikaisesti kehittyviä yksi-vastaan-yksi-prosesseja, otteen hakemista, virheiden kertymistä ja ties mitä. Ja hienoja suorituksia näkee useita. Ja kontaktisäännöt (tai vaikka pallon kuljetussäännöt) ovat minusta kerrassaan selkeät verrattuna käsipalloon, joka näyttää rumalta pihatappelulta siinä missä koripallo on kaunista. Mut sen mä myönnän, että vähän tympeää saattaa olla, kun viimeistä minuuttia pelataan joku 15 minuuttia lukuisilla aikalisillä ja ties millä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.09.2022 10:56
Vagabondo kirjoitti: 13.09.2022 10:23 Mä en oo koskaan lämmennyt koripallolle. Otteluissa tehdään ihan liikaa pisteitä, jotta yksittäisellä onnistumisella olisi mitään merkitystä. Toisaalta jos tasainen ottelu, niin ainoastaan viimeisellä minuutilla on merkitystä. Mä en myöskään ole oikein päässyt kiinni lajin kontaktisääntöihin. Jos runsasmaalista palloilua haluaa katsoa, niin paljon mieluummin kyttään käsipalloa.
Mä olen joskus nuorena ihan vähän (siis tosi vähän) pelaillut koripalloa, joten suhtaudun eri tavalla. Nimenomaan pidän siitä, että mikään yksittäinen tilanne (vaikka liukastuminen väärään aikaan) ei ratkaise koko peliä, vaan alusta loppuun ottelu on valmentajien ja joukkueiden shakkia - mutta myös pitkäaikaisesti kehittyviä yksi-vastaan-yksi-prosesseja, otteen hakemista, virheiden kertymistä ja ties mitä. Ja hienoja suorituksia näkee useita. Ja kontaktisäännöt (tai vaikka pallon kuljetussäännöt) ovat minusta kerrassaan selkeät verrattuna käsipalloon, joka näyttää rumalta pihatappelulta siinä missä koripallo on kaunista. Mut sen mä myönnän, että vähän tympeää saattaa olla, kun viimeistä minuuttia pelataan joku 15 minuuttia lukuisilla aikalisillä ja ties millä.
Mä luulen, että koripallossa on vähän sellanen stadi vs lande. Se on jotenkin mun silmissä niin kauhean urbaani laji. Ainakaan meilläpäin kukaan ei harrastanut korista ja koulussakin pelattiin sisällä yleensä lentopalloa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli laji mikä tahansa, niin useimmiten lajien hienouksiin ja nyansseihin pitää päästä sisään ja eri pelaajia tulee seurata pidempään, jotta kiinnostus kunnolla herää. Itsestään selvää monelle, mutta itse huomaan helposti väheksyvän lajia tai itse asiassa mitä tahansa elämän asiaa, jos en ole siihen kunnolla tutustunut. On osin sattumaa, mikä asia tai laji elämässä kiinnostaa tai mitä itse touhua. Mä olen nuorena harrastellut vähän koripalloakin, ei kuulu TOP-5 lajeihin, mut lähinnä Lauri kiinnostaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ainut positiivinen juttu koripallossa on, että sen mukana kehittynyt vaatetus jota tykkään käyttää salilla. Shortsit siis.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.09.2022 11:49 Oli laji mikä tahansa, niin useimmiten lajien hienouksiin ja nyansseihin pitää päästä sisään ja eri pelaajia tulee seurata pidempään, jotta kiinnostus kunnolla herää.
Totta. Sitä on helppo ymmärtää ihmisiä joita minkään urheilun seuraaminen ei kiinnosta, kun tarkastelen omaa suhdettani koripalloon. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en ole antanut sille edes mahdollisuutta. Enkä tule antamaan. En mä ehdi mielenkiintoisempiakaan lajeja seurata niin paljoa, kun tarjontaa ja mielenkiintoa olisi.

Mutta onnea ja menestystä kaikille suomalaisille koripallon ystäville. Otsikoiden perusteella nyt saa tuulettaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 13.09.2022 11:44 Mä luulen, että koripallossa on vähän sellanen stadi vs lande. Se on jotenkin mun silmissä niin kauhean urbaani laji. Ainakaan meilläpäin kukaan ei harrastanut korista ja koulussakin pelattiin sisällä yleensä lentopalloa.
Joo, on siinä kiistatta tämä elementti. Itse kävin pelaamassa myös ilman mitään seuraorganisointia Helsingin katukoriskentillä, ja pidin siitä kulttuurisena ilmiönä ainakin yhtä paljon kuin itse pelaamisesta.

Silloin viime vuosituhannella, kun seurasin enemmän myös pääsarjakoripalloa, kärkijoukkueita olivat kolme Helsingin joukkuetta sekä Tapiolan ja Turun joukkueet, miksei mös Lahti, Kotka ja jopa Uusikaupunki. Etelään painottui, vaikka HoNSU Jyväskylästä oli Isä-Markkasen siivittämänä kova sekin.

Sittemmin toisaalta kai Helsinki oli pitkään ilman joukkuetta, Espoo pyörii siinä pääsarjan ja divarin välissä, ja sarjaa hallitsevat joku Loimaa, Kauhajoki ja Joensuu. Voi olla, että se urbaaniuden mielikuva tulee sitten kuitenkin enemmän siitä, että seuraamme amerikkalaista urheilu- ja viihdekulttuuria niin paljon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.09.2022 12:26 Silloin viime vuosituhannella, kun seurasin enemmän myös pääsarjakoripalloa, kärkijoukkueita olivat kolme Helsingin joukkuetta sekä Tapiolan ja Turun joukkueet, miksei mös Lahti, Kotka ja jopa Uusikaupunki. Etelään painottui, vaikka HoNSU Jyväskylästä oli Isä-Markkasen siivittämänä kova sekin.
Mun mielikuva on varmaan 80-luvun peruja :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lomalla olo on kovin raskasta. Pitää tehdä enempi kotitöitä. Oikeastaanhan olen nyt kolme viikkoa lomalla arkisin klo 9:15- 12:45, eli pojan eskarin verran.

Olen viikon verran viitsinyt liikkua aamupäivisin, mutta korostunut vaade kotitöistä aiheuttaa hieman tympeää oloa. Haluan takas töihin!

Ei sillä, on lomassa hyviäkin puolia, kuten tuo liikuntamahdollisuus ja rento aamupäivä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin auton jarrut läpi sunnuntaina ja maanantaina samalla kun piti vaihtaa parit jarrupalat. Hitto kun oli vaikea saada liukupultteja auki. Ihme että auto meni kesällä katsastuksesta läpi, kun kaikissa jarruissa oli vähintään toinen liuku jumissa. Piti lekalla hakata kiintolenkkiä, kun ei muuten saanut riittävästi voimaa. Senkin jälkeen kun oli saanut kierteen auki, niin piti vielä lekalla saada lyötyä liukupultti irti, kun ei ne muuten hievahtunutkaan.

Oon vähän laiskasti pakertanut auton kimpussa viimevuosina ja nyt se rankasee. Pitäisi jaksaa joka vuosi herkistää noi liukupultit, niin ei olis tälläsiä ongelmia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En ole pelannut koripalloa suvun painostuksesta tai ulkoisista avuistani huolimatta. Kasvoin kuitenkin forssalaisen koripallon kulta-ajan keskellä ja siitä jäi jotain urheilua muuten inhoavan sieluni taka-alalle. Koris on ainoa urheilu, mitä tarvittaessa siedän katsella.

Tuon forssalaisen koripallon vuoksi miellän lajin kyllä enemmän landeksi kuin stadiksi, toisin kuin ketjussa aiemmin joku mainitsi.

Awak Kuier kiinnostaa ja somessa seuraan uraa ja elämää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ tosiaan! FoKoPo oli rasittavan kova joskus 90-luvun alussa. Gerry Besselink taisi pelata siellä ainakin hetken; nyt hänen poikansa taitavat olla ihan pelimiehiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 14.09.2022 16:10 Tää ei ole Pytinin teekavereita, niin väkisin joku Kitisijä.

Screenshot_20220914_145014-1.jpg
Tosiaan oddsit ovat että joko oligarkki tai kitinäläinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja So Hard »

"Siitä tosiasiasta ei pääse mihinkään, että ennemmin tai myöhemmin hoitajia on kuunneltava ja heidän vaatimuksiinsa taivuttava."

No, eikös me sitten vain anneta hoitajille kassakaapin avain ja sanota, että ottakaa mitä tahdotte.

Mun tekee mieli nykyään aina poistaa varmistin kun Rytkönen puhuu. Törkeä paska-akka.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://areena.yle.fi/1-61749191?seek=3183

Sisältövaroitus So HArdille
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuva
Kuva

Huumekauppa on vaarallista mutta tuottoisaa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 37

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ai niin..

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin