Twitter-kirjeenvaihto

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4295
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Bhven »



hoorah
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4295
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hashtag Li Andresson. Vasemmiston väkivalta on parempaa.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Okei, tuo kompromat-salaliittoteoria menee vähän liian pitkälle, mutta muuten nähdäkseni ihan osuva analyysi persuista:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kommari ei näe malkaa omassa silmässä.

Mitä jos kaikki eläisivät omaa elämäänsä muita vahingoittamatta omilla rahoillaan? Ei käy. Tuota pitää vihata
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 10:56 Okei, tuo kompromat-salaliittoteoria menee vähän liian pitkälle, mutta muuten nähdäkseni ihan osuva analyysi persuista
Tutkinnanjohtajan toiminta on kylläkin tapauksessa ollut ihan normaalia. Eihän tuo ole mikään analyysi, vaan huuruinen salaliittoteoria ja aika syvästä päädystä vielä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"13/Tapaus #Vornanen on myös kolluusion testi: tutkinnanjohtaja on jo antanut medialle outoja lausuntoja siitä, kuinka pienikaliberinen ja luvallinen ase (ei siis juopunut mies) osoitti kohti muita ihmisiä. Osaako syyttäjä näyttää, että PS-kansanedustajaa kohdellaan kuten muita?"

Tämä on kyllä tosiaan erikoinen kohta. Aivan normaalia poliisin tiedottamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2024 12:05 "13/Tapaus #Vornanen on myös kolluusion testi: tutkinnanjohtaja on jo antanut medialle outoja lausuntoja siitä, kuinka pienikaliberinen ja luvallinen ase (ei siis juopunut mies) osoitti kohti muita ihmisiä. Osaako syyttäjä näyttää, että PS-kansanedustajaa kohdellaan kuten muita?"

Tämä on kyllä tosiaan erikoinen kohta. Aivan normaalia poliisin tiedottamista.
Yleisesti kovin moni edes ymmärrä ja tiedä kaikkea poliisin tiedottamisen periaatteita. Lähtökohtaisesti suosittelisin ihmisiä pidättäytymään selkärankareaktioista noin aina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis mun mielestä Scheninin analyysin ehkä paras oivallus oli tuo, että siinä missä Soinin suurimmaksi synniksi yleensä nähdään rasististen öykkärien ujuttaminen Overtonin ikkunasta eduskuntatalon sisään, niin yleisemmällä tasolla merkityksellisempää on ehkä kuitenkin tuo politiikan irrottaminen vakavasti otettavasta touhusta, kun totuuden korvaavat hauskat sutkaukset ja politiikan työn karnevalistinen meininki.

Lisäksi on hyvä, että puhutaan siitä, miten PS kuitenkin yhdistää äärioikeiston kumpaakin haaraa: vaikka puolue itsessään on radikaalioikeistolainen (liberaalin demoktratian, kv-sopimusten, oikeusvaltion, vähemmistöjen suojan ja tuollaisten halveksunta), se linkittyy ehtaan ekstremistiseen äärioikeistoon monella tasolla henkilösuhteiden, asenteiden ja jopa väkivallantekojen ja -uhan kautta, jota puolueen liepeillä koko ajan tapahtuu.

Myös analyysi siitä, miten persut voivat tehdä omien vaalilupausten suhteen 180 asteen käännöksen, kunhan käännös saadaan kehystettyä vihan ja taistelun kautta, on ihan oivaltava. Tämän tematiikan liittäminen nykyiseen turvallistamiseen, militarismiin ja jingoistiseen isänmaallisuuteen kuulostaa edelleen minusta ihan oikealta zeitgeistin kuvaukselta, kuten myös kriittisten äänten vaihentaminen massiivisella maalittamisella. Toki silloin, kun Scheinin liikkuu asenneilmaston ja trendien kuvauksista suoriin salaliittosyytöksiin tutkinnanjohtajasta tai poliittikkojen kiristämisestä hän on minusta aika epäuskottava, mutta ne ovat myös aika epäkiinnostava sivujuonne tässä tekstissä (teksti olisi ollut parempi ja voimakkaampi ilman niitä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 12:41 Siis mun mielestä Scheninin analyysin ehkä paras oivallus oli tuo, että siinä missä Soinin suurimmaksi synniksi yleensä nähdään rasististen öykkärien ujuttaminen Overtonin ikkunasta eduskuntatalon sisään, niin yleisemmällä tasolla merkityksellisempää on ehkä kuitenkin tuo politiikan irrottaminen vakavasti otettavasta touhusta, kun totuuden korvaavat hauskat sutkaukset ja politiikan työn karnevalistinen meininki.
Sanos muuta. Instailusta pitäisi siirtyä Toteuttamaan. Prioriteettilista löytyykin täältä kitinästä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4295
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2024 12:41 Lisäksi on hyvä, että puhutaan siitä, miten PS kuitenkin yhdistää äärioikeiston kumpaakin haaraa
No kaikilla menee aina nämä äärioikeistot ja -vasemmistot sekaisin keskenään.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Samaa vapautta vihaava sakkia ne on.

Kuva

https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pakko olla itseironen vitsi.. ja jos on, niin nostan hattua
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2024 8:27 Pakko olla itseironen vitsi.. ja jos on, niin nostan hattua
Tollasta kommunismille flirttailuahan toi vasemmistoliiton toiminta tuppaa olemaan. Ei oo cool. Ihan eriasia jos porvarisika kuuntelee Agitproppia ja Halkolaa silleen ironisesti sanoituksille naureskellen :vihelt:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2024 8:27 Pakko olla itseironen vitsi.. ja jos on, niin nostan hattua
Paavo on todistetusti tuhonnut yhteiskunnan omaisuutta. Luulen, että hän olisi ensimmäisenä jonossa pistämässä kaikkea vaivalla rakennettua paskaksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Olen muuten pettynyt, että Paavo ei heiluttanut punalippua Stone Islandin takissa. Facebookin profiilikuvaan takki kelpasi.
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... 8469_n.jpg

Marinin pitäisi kanssa heiluttaa punalippua Cuccin mekossa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 30.04.2024 8:35
James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2024 8:27 Pakko olla itseironen vitsi.. ja jos on, niin nostan hattua
Tollasta kommunismille flirttailuahan toi vasemmistoliiton toiminta tuppaa olemaan. Ei oo cool. Ihan eriasia jos porvarisika kuuntelee Agitproppia ja Halkolaa silleen ironisesti sanoituksille naureskellen :vihelt:
Paavohan on luultavasti Suomen johtava vasemmistopopulisti, joten ilman muuta oletan, että vähän oikeistovastinpariensa tapaan mukana on tuo itseironinen vitsi -aspekti, mutta ihan yhtä lailla samaan aikaan myös tosissaan olon aspekti.

Vitsin nyt huomaa jo siitäkin, että olihan video nyt aika hauska, väkisin hymyilyttää Paavon touhotus. Ýksin punalippua Hakaneimen torilla heiluttava apulaispormestari-agitaattori on monitasoisen hauska näky. Mutta tietysti samaan aikaan se varmasti haluaa ihan vakavissaankin nostaa mielenosoitusintoa pääkallokoppalakkia vastaan.

Mut sen verran tosikko mä olen, että en huvittuisi ollenkaan esimerkiksi Neuvostoliittoon tai Kiinaan edes itseironisesti viittaavien symbolien heiluttelusta. Mä ajattelenkin, että Vagabondon tulkinta tuosta yksiselitteisenä kommunismille flirttailuna on vähän (mutta vain vähän, onhan tässä hienoinen ilmavoimien erillishakaristin sävy) historiatiedoton ja sellaisena puusilmäinen luenta. Kyllä punalipulla (vailla esim. just mitään neuvostotunnuksia) on oma, monivivahteinen historiansa Suomessa aina yleiseen ja yhtäläiseen äänioikeuteen perustuvan demokratian haikailemisesta hyvinvointivaltion rakentamiseen, sisältäen ajat, jolloin SDP oli niin neuvostovastainen puolu, että aiheutti yöpakkaset Neuvostoliiton kanssa ja toi CIA:n tuen, tai vaikka sen, kun Paavon oman puolueen edeltäjät laitavasemmistossa taisivat olla ainoat suomalaiset puolueet, jotka kykeni tuomitsemaan Tsekkosslovakian miehityksen tuoreeltaan julkisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Paavon lippu on pelkkä punalippu ilman muita tunnuksia, eli sikäli ihan jeech.

Kyllähän tuo sivuotos 00:14-00:17 kertoo, että kyseessä on vitsi. Eli nostan hattua

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Hyvää analyysiä! Meidän jalkapallofanin hihalippukin viittää jalkapallohuliganismin sijaan enemmin brittiläiseen luokkataisteluun.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 30.04.2024 9:42Mä ajattelenkin, että Vagabondon tulkinta tuosta yksiselitteisenä kommunismille...
Mä ajattelin, että viestin loppuosa olisi ollut riittävä vihje siihen, että en ollut viestissäni täysin vakavissani tai ainakin tiedän säännönmukaisesti käyttäväni k -sanaa laajemmassa merkityksessä kuin mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Mä lupaan mainita erikseen, jos joskus tarkoitan oikeaa kommunismia enkä vaan yleisesti mollaa vasemmistopuolueita. Mä oon liian nuori erottelemaan demareita muusta vasemmistosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin