Presidentinvaalit 2024

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 10:58
urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 10:29 Sulle on jäänyt väärät mielikuvat. Näin nämä asiat koetaan. Ainoa, mikä todettiin motitittavaksi, oli tuo keskeytetty hanke pääkonsulin siirtämiseksi kokonaan pois tehtävästään.
No just tuo keskeytetty hanke olikin mun mielestä se Haaviston tekemä virhe. Sivistysvaltiossa tuollaisen kostotoimen suorittamisen mahdollisuus ei pitäisi tulla edes mieleen. Mutta mulla nyt tuppaa olemaan heikko toleranssi huonoon johtamiseen...
Siis sen jälkeen, kun Haaviston linja oli todettu moitteettomaksi, lailliseksi ja jopa velvollisuudeksi, niin pääkonsuli vielä huuteli vankilaan joutumisesta kun häntä painostetaan laittomuuksiin, tai miten unkarilainen toimintakulttuuri on Suomessa sivuuttanut länsimaisen meiningin, ja jatkoi muutenkin perusteetonta neliraajajarruttamistaan. Mä luulen, että aika monessa paikassa moinen urpo olisi totta kai siirretty sivuun. Tää oli silloin aikanaan ihan jees yhteenveto, melkein yhtä hyvä kuin mun yhteenvedot Kitinässä: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007700486.html

Mutta toki olet oikeassa siinä, että Haavisto teki virheen toimimalla tässä pykälien vastaisesti. "Raskas rikos", saati monikossa, ei missään tapauksessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 11:15 Mutta toki olet oikeassa siinä, että Haavisto teki virheen toimimalla tässä pykälien vastaisesti. "Raskas rikos", saati monikossa, ei missään tapauksessa.
Ei myöskään este presidentteydelle. Hienoa, että meillä on konsessus tässä asiassa.

Toki täytyy muistaa, että tämä aihe oli vain mun sivistynyt arvaus siitä mihin Bluntly viittasi kommentillaan, jota ei ole toistaiseksi kokenut tarpeelliseksi puolustaa tai tarkentaa, joten voi olla, että hän tarkoitti jotain ihan muuta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 14.04.2023 9:54 Summa summarum kuitekin - jos joku tähän maailmanaikaan perustelee Haaviston äänestämättömyyttä homoudella, kannattaa ihan oikeasti mennä peilin eteen ja kysyä että miksi on huono ihminen. Maailma tarvitsee tämmöiselle vastapainoa.

https://www.bbc.com/news/world-africa-65034343

Minusta olisi hienoa nähdä Haavisto haastamassa näitä paskahousuja maailman keskeisillä foorumeilla.

Olen itsekin joskus aikaisemmin ajatellut, että homoudesta voisi olla haittaa Suomen valtiosuhteille, mutta nyt siitä olisi korkeintaan haittaa sellaisille suhteille joilla ei ole enää mitään merkitystä.
Mä voisin antaa tukeni tälle lausunnolle. Avoimesti homo presidentti olisi oikein raikas tapaa tuulettaa tälläistä vanhanaikaista instituutiota ja haastaa ihmisten ennakkoluuloja. Mutta löytyiskö meiltä tähän joku ei vihreä vaihtoehto? Nainenkin käy.

Jos Haavisto valitaan, niin se on mulle ok, mutta se tapahtuu ilman mun ääntä, enkä muuten äänestä ketään muutakaan seksuaalisen suuntauksen perusteella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Voitaisiin ottaa sellainen käytäntö, että Haavisto kantaisi kehitysavun seteleinä kohdemaahan. Jos ei homon rahat kelpaa, niin rahakassi palaa Learjetilla.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.04.2023 11:48 ^ Voitaisiin ottaa sellainen käytäntö, että Haavisto kantaisi kehitysavun seteleinä kohdemaahan. Jos ei homon rahat kelpaa, niin rahakassi palaa Learjetilla.
Ehkä mielummin kuitenkin niin, että rahakassia ei tule niin kauan kun tuommoisia vainolakeja on voimassa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni olisi nykypäivää, että TP:lle olisi vähemmistökiintiö. Håmåjen osalta se voisi olla luokkaa yksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 14.04.2023 9:54
urpiainen kirjoitti: 14.04.2023 9:37
So Hard kirjoitti: 14.04.2023 9:30 Sä unohdit jo että nämä on vaan sellaisia juhlapuheita.
:doh: touché

Joo, näen kyllä pointin, että jos tavoite 2035:stä tulee maksoi mitä maksoi -pakkopaita, ja järkeviä toimia ei saada ajoissa tehtyä, niin sitten loppupuolella tosiaan tehdään typeriä toimia. Itse ehkä ajattelen sen sellaisena ohjaavana tavoitteena, joka pyritään saavuttamaan järkevästi, mutta ei ehkä saavuteta. Hyvä, että tavoite on edellä muuta EU:ta, se asemoi minusta Suomen oikein eturintamaan, kuten EK juhlapuheessa sanoo.

Bluntlyn raskaat rikokset kuulostaa taas kerran joltain vähän todellisuusneutraalilta fantasialta.
Summa summarum kuitekin - jos joku tähän maailmanaikaan perustelee Haaviston äänestämättömyyttä homoudella, kannattaa ihan oikeasti mennä peilin eteen ja kysyä että miksi on huono ihminen.
Tuollaiset ihmiset ovat käyneet vähiin ainakin Suomessa. Tämä on tosin MuTu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti: 14.04.2023 9:21 Vihreys on ongelma siinä, että minä en pidä tästä menosta jossa Suomea yritetään valtiovallan toimesta pungeta ilmastoneutraali 2035 -pakkolootaan jonain partiopoikana.
12 vuotta on kyllä aika pitkä aika, siinä on jo monta vuotta myyty yli 90% kaikista henkilöautoista sähköisinä, kaikki kaupunkibussit jo sähköisiä, jakeluliikennettä jo paljon sähköllä, varmaan raskastakin liikennettä jo jonkin verran, tuuli- ja aurinkoenergiaa rakennettu sen verran että kesäisin kaukolämpöverkot lämmitetään vastuksilla (ehkä lämpöpumpuilla) ja ehkä Raahessakin ehditty vaihtaa vetypelkistykseen.

Mutta ehkäpä tässä ei nyt aleta turhaan himmailemaan, kun vuorineuvoksetkin jo jyrähtelevät: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009514901.html
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti: 15.04.2023 12:48 12 vuotta on kyllä aika pitkä aika, siinä on jo monta vuotta myyty yli 90% kaikista henkilöautoista sähköisinä, kaikki kaupunkibussit jo sähköisiä, jakeluliikennettä jo paljon sähköllä, varmaan raskastakin liikennettä jo jonkin verran, tuuli- ja aurinkoenergiaa rakennettu sen verran että kesäisin kaukolämpöverkot lämmitetään vastuksilla (ehkä lämpöpumpuilla) ja ehkä Raahessakin ehditty vaihtaa vetypelkistykseen.
En näe ongelmana noita tekniseen kehitykseen liittyviä lakeja ja määräyksiä kunhan ne tehdään melko pitkälle markkinaehtoisesti. Kaikenlaiset täyskiellot ei vain toimi ellei ole korvaavaa tekniikkaa.


Mikä on ongelma ovat kaikenlaiset ituhippeilyjutut. Esimerkiksi Keski-Euroopan ehdoilla tehty ennallistamispaska. Kaikenlaiset ylettömät rajoitukset hakkuisiin. Ja tukeutuminen pelkkiin laskennallisiin malleihin rajoituksissa, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti: 15.04.2023 12:48 12 vuotta on kyllä aika pitkä aika, siinä on jo monta vuotta myyty yli 90% kaikista henkilöautoista sähköisinä, kaikki kaupunkibussit jo sähköisiä, jakeluliikennettä jo paljon sähköllä, varmaan raskastakin liikennettä jo jonkin verran, tuuli- ja aurinkoenergiaa rakennettu sen verran että kesäisin kaukolämpöverkot lämmitetään vastuksilla (ehkä lämpöpumpuilla) ja ehkä Raahessakin ehditty vaihtaa vetypelkistykseen.
Autokannan keski-ikä Suomessa on 12,9 vuotta. Jos otetaan faktana tuo sinun 90% ja sanotaan osuuden nousevan tasaisesti 12 vuodessa tuohon 90% nykyisestä 18%, niin 2035 sähköautojen osuus suomessa olisi noin 30% autokannasta.

Terästehtaalle 12 v kuulostaa todella nopealle, jos tällä hetkellä on vasta saatu ensimmäisiä eriä pilottilaitoksesta muualla.

2035 on ihan idioottimainen tavoite. 2050 olisi kunnianhimoinen ja tavoittelun arvoinen, jos nyt sen eteen tehtisiin enemmän kuin mitä nyt tehdään 2035 tavoitteen eteen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009538614.html

Auki on peli, tai siis ei ole oikein vielä alkanutkaan. Epävarmat suurin ryhmä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No nyt! Alkaa peli kuumeta! (Ja tällaisena kekkosslovakian kasvattina perusturvallisuudentunne on taas kohdallaan.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 04.05.2023 10:19 ^ No nyt! Alkaa peli kuumeta! (Ja tällaisena kekkosslovakian kasvattina perusturvallisuudentunne on taas kohdallaan.)
Pelkkä Paavon nimen mainitseminen nostaa kisan ihan uudelle levelille. Tulee äärimmäisen mielenkiintoinen ja varmasti myös joka suhteessa huipputasainen sota kirkkaisiin valoihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

On tuokin aika kova saavutus, että on pyrkinyt presidentiksi 5 vuosikymmenellä. Vai ehtikö se pyrkiä jo 70-luvulla?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen käytettävissä, jos maan etu sitä vaatii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.05.2023 11:33 Olen käytettävissä, jos maan etu sitä vaatii.
#mustahevonen
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 10.04.2023 14:18
So Hard kirjoitti: 10.04.2023 11:03
urpiainen kirjoitti: 10.04.2023 8:43Muuten Junkkari ei löydä mustia hevosia ja arvelee, että ilmeisimmät kandidaatit olisivat koko ajan mainitut Stubb, Halla-aho, Urpilainen, Rehn, Haavisto. Jos näin, niin kai Stubb valittaisiin? Epäilen kyllä, lähteekö.
En keksi mitään syytä miksi Stubb ei lähtisi. Kovin aktiivisesti hän ulko- ja turvallisuuspoliittisia asioita kommentoi siihen nähden että haluaisi olla vain yliopistospede.
Mä olen ajatellut, että sitä ei kiinnosta kansalliset positiot vaan haluaa eu-, nato-, yk- mitäliehommia. Mut ehkä pressanvaalit ja varsin korkea mahdollisuus voittoon palvelevat tätäkin ambitiota.
Se haluaa olla EU:n korkea ulkopoliittinen edustaja: https://www.ft.com/content/a1714294-aec ... pe=blocked
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/a/74-20031583

Haavisto yhä kärjessä, mutta kuten jutussakin sanotaan, tilanne muuttunee kun puolueet ryhmittyvät ehdokkaidensa taakse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.05.2023 7:18 https://yle.fi/a/74-20031583

Haavisto yhä kärjessä, mutta kuten jutussakin sanotaan, tilanne muuttunee kun puolueet ryhmittyvät ehdokkaidensa taakse.
Nämä ennen ehdokasasettelua tehtävät kyselyt on aika turhia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 16.05.2023 9:30
urpiainen kirjoitti: 16.05.2023 7:18 https://yle.fi/a/74-20031583

Haavisto yhä kärjessä, mutta kuten jutussakin sanotaan, tilanne muuttunee kun puolueet ryhmittyvät ehdokkaidensa taakse.
Nämä ennen ehdokasasettelua tehtävät kyselyt on aika turhia.
Ne kiinnostavat ihmisiä. Kiinnostavuus= myyvyys.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 16.05.2023 9:30Nämä ennen ehdokasasettelua tehtävät kyselyt on aika turhia.
Minä taas sanoisin, että niillä voi olla jopa vaikutusta ehdokasasetteluun.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

En ymmärrä, miksi Peppu Haavistoa kutsutaan Pekka Haavistoksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Risto jne Penttilä haluaa mukaan ainakin kyselyihin. Ehkä vähän omahyväinen tuo arvio siitä, että on kokemukseltaan ja näkemykseltään kokkarien kakkonen.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009598619.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 20.05.2023 8:40 Risto jne Penttilä haluaa mukaan ainakin kyselyihin. Ehkä vähän omahyväinen tuo arvio siitä, että on kokemukseltaan ja näkemykseltään kokkarien kakkonen.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009598619.html
Vähän epäselvästi kirjoitettu uutisessa: "Penttilä arvelee, että jos entinen pääministeri, EU-yliopiston professorina työskentelevä Alexander Stubb (kok) lähtee kisaan mukaan, hän on itsestäänselvä kokoomuksen ehdokas." Voisihan hän olla ykkönenkin. (Asiayhteydestä toki poimittuna.)
Vastaa Viestiin