Presidentinvaalit 2024

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olisiko Pertti "Loose" Virtanen pärjännyt pressana?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Homeboy65 kirjoitti: 04.04.2023 11:53 Olisiko Pertti "Loose" Virtanen pärjännyt pressana?
"Kertokaa lukijoille, että olen flunssassa enkä humalassa." - Kuvateksti hesarin haastattelussa vuonna 1995.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Heinäluoma ei lähde pressakisaan, koska ei löydä sisältään tarvittavaa paloa. Voi olla, että vaikka sisällä kuinka roihuaisi, on muitakin esteitä.

Muuten Junkkari ei löydä mustia hevosia ja arvelee, että ilmeisimmät kandidaatit olisivat koko ajan mainitut Stubb, Halla-aho, Urpilainen, Rehn, Haavisto. Jos näin, niin kai Stubb valittaisiin? Epäilen kyllä, lähteekö.

Jos kokoomus ei löydä hyvää ehdokasta, RKP voi koettaa toistaa 1994 nousuaan ja mennä Adlercreutzilla tai Haglundilla Henrikssonin sijaan. En myöskään yllättyisi, jos Soini olisi kd:n ehdokas.

Presidentinvaalit | Sdp:n Eero Heinä­luoma ei lähde mukaan presidentti­kisaan: https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... 12ef547542
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 10.04.2023 8:43 Jos näin, niin kai Stubb valittaisiin? Epäilen kyllä, lähteekö.
Olisihan se komean näköistä, kun Ulf Kristersson tulis Pepen tempolenkillä Alexin Nato-peesissä ja pyytäis tiputtamaan tahtia. Alexilla pohkeet lohkoilla ja hymy että jokainen hammas näkyy. Pressan hommat hoidettais sitten, kun ehditään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ voisko ton sit laittaa instaan ja kaikki ihastelis shortsien paljastamia pohkeita?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.04.2023 9:16 ^ voisko ton sit laittaa instaan ja kaikki ihastelis shortsien paljastamia pohkeita?
#siinäpänetärkeimmät
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 10.04.2023 8:43Muuten Junkkari ei löydä mustia hevosia ja arvelee, että ilmeisimmät kandidaatit olisivat koko ajan mainitut Stubb, Halla-aho, Urpilainen, Rehn, Haavisto. Jos näin, niin kai Stubb valittaisiin? Epäilen kyllä, lähteekö.
En keksi mitään syytä miksi Stubb ei lähtisi. Kovin aktiivisesti hän ulko- ja turvallisuuspoliittisia asioita kommentoi siihen nähden että haluaisi olla vain yliopistospede.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 10.04.2023 11:03
urpiainen kirjoitti: 10.04.2023 8:43Muuten Junkkari ei löydä mustia hevosia ja arvelee, että ilmeisimmät kandidaatit olisivat koko ajan mainitut Stubb, Halla-aho, Urpilainen, Rehn, Haavisto. Jos näin, niin kai Stubb valittaisiin? Epäilen kyllä, lähteekö.
En keksi mitään syytä miksi Stubb ei lähtisi. Kovin aktiivisesti hän ulko- ja turvallisuuspoliittisia asioita kommentoi siihen nähden että haluaisi olla vain yliopistospede.
Mä olen ajatellut, että sitä ei kiinnosta kansalliset positiot vaan haluaa eu-, nato-, yk- mitäliehommia. Mut ehkä pressanvaalit ja varsin korkea mahdollisuus voittoon palvelevat tätäkin ambitiota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aamun IS. Nää tällaiset ketä voisit kuvitella äänestäväsi -kyselyt ovat kai aika yhtä tyhjän kanssa, mutta sentään gallup-viihdettä.

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jotenkin presidenttipeli lyö aika tyhjää Niinistön poistuessa kartalta. Mä en oikein näe ketään uskottavaa vaihtoehtoa, vaan kaikki joutuu kaivamaan jostain kaapin perukoilta jonkun joka suostuu lähtemään ehdolle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Mut ehkä nuo prosentit vähintäänkin vihjaavat, että olen aika pihalla fundamentalistien mielenmaisemasta, kun olen aavistellut, että kd:n ehdokas olisi Soini eikä Essayah.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Millä logiikalla katolinen Soini otettaisiin KD:n ehdokkaaksi?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kun Marin ei ole käytettävissä, SDP:n laari on tosi tyhjä. Käytännössä näyttää siltä että tästä tulee Haavisto - kepu/kok LSVHM matsi. En tiedä onko Rehn jo käytännössä kirkossa kuulutettu, mutta jotenkin tuntuu että Stubbilla olisi erinomaiset saumat lyödä toiselle kierrokselle pääsyssä Rehn - Haavistosta en ole lainkaan varma.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 9:26 ^ Joo. Mut ehkä nuo prosentit vähintäänkin vihjaavat, että olen aika pihalla fundamentalistien mielenmaisemasta, kun olen aavistellut, että kd:n ehdokas olisi Soini eikä Essayah.
Soini on väärää lahkoa. Katolilaisuudella ei pärjää aatesiskoa vastaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eikö paras "koulutus" TP:ksi ole akselilta Suomen Pankin pomo/pääministeri/ulkoministeri? Toki aiempi pressan pesti toimii myös. Sopivaa kokemusta pitää olla runsasti. Sitten se valtiohenkilömäisyys, jota ei esmes Alexissa moneen muuhun nähden riittävästi ole.

Niinpä Rehnin ja Haaviston välillä peli ratkennee. Rehn on minulle liian hidastempoinen ja jotenkin liian virkamiesmäinen käntty.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.04.2023 9:30 Kun Marin ei ole käytettävissä, SDP:n laari on tosi tyhjä. Käytännössä näyttää siltä että tästä tulee Haavisto - kepu/kok LSVHM matsi. En tiedä onko Rehn jo käytännössä kirkossa kuulutettu, mutta jotenkin tuntuu että Stubbilla olisi erinomaiset saumat lyödä toiselle kierrokselle pääsyssä Rehn - Haavistosta en ole lainkaan varma.
Näin minäkin ajattelen. Ja vähän toivonkin, koska olen aika varma, että Haavisto, Stubb tai Rehn olisivat kaikki ihan mainioita presidenttejä. Mut ne on kaikki myös aika EU-eliittihenkisiä ja liberaaleja. Pahoin pelkään, että eurooppalaisen mallin mukaisesti räyhäoikeisto kokoomuksen persusiivestä persujen kautta kilpaileviin piennatsipuolueisiin ryhmittäytyy jonkun ehdokkaan taakse. Jos toinen kierros on Haavisto v. Purra niin miten siinä käy, kun Kitinän itsejulistautuneille ääriliberaaleillekin Haaviston homous tekee hänestä sopimattoman presidentiksi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Homppelius on pelkkää plussaa, mutta koskaan suomessa asumattomien mamuäitien kuskaaminen leireiltä suomeen on pressalle iso nou nou.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 9:53Jos toinen kierros on Haavisto v. Purra niin miten siinä käy, kun Kitinän itsejulistautuneille ääriliberaaleillekin Haaviston homous tekee hänestä sopimattoman presidentiksi?
Tuossa joutuu jättämään äänestämättä. Eikä kyse ole homoudesta vaan vihreiden jäsenkirjasta. En mä suostu äänestämään edes kavereitani, jos edustavat vihreitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 9:53
So Hard kirjoitti: 11.04.2023 9:30 Kun Marin ei ole käytettävissä, SDP:n laari on tosi tyhjä. Käytännössä näyttää siltä että tästä tulee Haavisto - kepu/kok LSVHM matsi. En tiedä onko Rehn jo käytännössä kirkossa kuulutettu, mutta jotenkin tuntuu että Stubbilla olisi erinomaiset saumat lyödä toiselle kierrokselle pääsyssä Rehn - Haavistosta en ole lainkaan varma.
Näin minäkin ajattelen. Ja vähän toivonkin, koska olen aika varma, että Haavisto, Stubb tai Rehn olisivat kaikki ihan mainioita presidenttejä. Mut ne on kaikki myös aika EU-eliittihenkisiä ja liberaaleja. Pahoin pelkään, että eurooppalaisen mallin mukaisesti räyhäoikeisto kokoomuksen persusiivestä persujen kautta kilpaileviin piennatsipuolueisiin ryhmittäytyy jonkun ehdokkaan taakse. Jos toinen kierros on Haavisto v. Purra niin miten siinä käy, kun Kitinän itsejulistautuneille ääriliberaaleillekin Haaviston homous tekee hänestä sopimattoman presidentiksi?
Minä luulen että Venäjän toimet ja Haaviston rooli nato-prosessissa ovat vahvistaneet Haaviston asemaa merkittävästi.

Vaikea nähdä että Purra olisi persujen ehdokas, Halla-Aho kai siihen rooliin olisi tyrkyllä. Toisaalta sama kumpi, kannatus jäänee vaatimattomaksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.04.2023 10:10 Minä luulen että Venäjän toimet ja Haaviston rooli nato-prosessissa ovat vahvistaneet Haaviston asemaa merkittävästi.

Vaikea nähdä että Purra olisi persujen ehdokas, Halla-Aho kai siihen rooliin olisi tyrkyllä. Toisaalta sama kumpi, kannatus jäänee vaatimattomaksi.
Mä olen samaa mieltä. Työhistorialtaan ja profiililtaan Haavisto olisi hyvinkin luonteva Niinistön seuraaja. Mua ei haittaa sen homous, mutta on vaikea päästä yli siitä, että se on koulutustaustaltaan valtiotieteen drop out.

Mä olen kanssa näihin päiviin asti ajatellut, että laitaoikeiston ehdokas olisi Halla-aho. Nyt en ole enää varma. Mun mielestä Purran huikea äänisaalis eduskuntavaaleissa tukee sellaista tulkintaa, että äärioikeistokenttä olisi hyväksynyt tällaisen ranskalais-italialaisen mallin, että ensimmäisen sukupolven natsiäijät jäävät taustalle ja valtaan pyritään vähän raikkaammin naiskasvoin. Voi olla, että Halla-aho on myös persoonaltaan sellainen, että vetäytyy mielellään taustalle suoltamaan myrkkyä näppikseltään. Ei se ehkä innostu edustustehtävistä.

Ei persuehdokkaalla tietysti pitäisi olla kannatusta, mutta persut on aika fanaattisia, ja kokoomuskin siirtyi vaaleissa taas astetta persumpaan suuntaan. Yhdessä konservatiiveilla on jo aika iso määrä ääniä. Saattaa riittää toiselle keirrokselle, jos punavihreä falangi pysyy Haaviston takana. Mitä LSVHM:t sitten tekevät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.04.2023 10:10
urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 9:53Jos toinen kierros on Haavisto v. Purra niin miten siinä käy, kun Kitinän itsejulistautuneille ääriliberaaleillekin Haaviston homous tekee hänestä sopimattoman presidentiksi?
Tuossa joutuu jättämään äänestämättä. Eikä kyse ole homoudesta vaan vihreiden jäsenkirjasta. En mä suostu äänestämään edes kavereitani, jos edustavat vihreitä.
Se on sun vika, jos meillä on vuoden kuluttua äärioikeistolainen populistipresidentti!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 10:43 Se on sun vika, jos meillä on vuoden kuluttua äärioikeistolainen populistipresidentti!
Pyh, syytä niitä jotka äänestävät Vihreiden ehdokkaan toiselle kierrokselle. Muistat vaan ensimmäisellä kierroksella taktisesti äänestää Kokoomuksen ehdokasta, niin ei tuu mitään ongelmia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.04.2023 10:45
urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 10:43 Se on sun vika, jos meillä on vuoden kuluttua äärioikeistolainen populistipresidentti!
Pyh, syytä niitä jotka äänestävät Vihreiden ehdokkaan toiselle kierrokselle. Muistat vaan ensimmäisellä kierroksella taktisesti äänestää Kokoomuksen ehdokasta, niin ei tuu mitään ongelmia.
En kyllä aio äänestää Mika Aaltolaa:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 11:07 En kyllä aio äänestää Mika Aaltolaa:
No ei kai se tule olemaan kokoomuksen ehdokas? Ainakin ihan outo tyyppi mulle. Jos et olisi toistuvasti maininnut kitinästä, niin en tietäisi että joku tälläinen presidenttigallupeissa leijuva hahmo edes on olemassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kakkoseen Haavisto ja Rehn, jälkimmäinen voittaa jo pelkillä protestiäänillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin