Ihanan provokatiivista - mutta silti osuvaa

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ihanan provokatiivista - mutta silti osuvaa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

WanhaPervo kirjoitti: Aika pitkään kesti, ennen kuin se uskallettiin kertoa. Eilen vielä ei mainittu sanaakaan tappelijoiden alkuperästä.
Miksei sitä oltaisi uskallettu kertoa? Millä tavalla rikoksentekijän syntyperä on relevantti asia rikoksen uutisoinnissa?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
AarneAnkka

Re: Ihanan provokatiivista - mutta silti osuvaa

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Clay kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:
huima kirjoitti: No ihan samalla tavalla kuin biologi arvailee eläindokumentissa miten virtahepo tai norsu tuumailee - tekemällä arvioita käyttäytymisen perusteella.
... mutta vain virtahepo tai norsu itse osaa sanoa, miten osuvia kyseiset arviot ovat. Sitä Hermine taisi ajaa takaa.
Ehkä kirjoittaja ei yrittänytkään "tietää" jokaisen virtahevon ja norsun mielenliikkeitä.

p.s. eipä kestäny kauaa, kun A. Ankasta tuli suhteessa karitsamainen feministi
Haluan vielä palata tähän muinaiseen keskusteluketjuun. Mietin nimittäin reaktiotasi minun lauseeseeni.

Periaatteessa Herminen väittämä on vedenpitävä. Ellei ole itse kyseisen lajityypin edustaja, ei voi sanoa kuinka osuvia jonkun toisen esittämät arviot kyseisen lajityypin mielenliikkeistä ovat. Tämä on totta koska emme kykene lukemaan toisen mieltä täydellisesti.

Tähän ei sisältynyt minkäänlaista väitettä siitä, että ellei ole lajityypin edustaja, ei ole oikeutta esittää arvioita, kommentteja, kritiikkiä tai mielipiteitä. Eli periaatteessa Herminen komnmentti on vedenpitävä. Se sai kuitenkin sinutkin luulemaan että Herminen pointtina on se että ellei ole nainen tai feministi, naisten ajatusmaailmasta ei ole oikeutta esittää arvioita tai kritiikkiä. Ja äidyit pitämään minua sen vuoksi "karitsamaisena feministinä" kun olin hänen kanssaan samaa mieltä hänen väittämänsä suhteen.

Taisit mennä vähän lankaan?

Ja jos sitten säädettäisiinkin sellainen laki, että mikäli ei itse edusta lajityyppiä ei saa esittää siihen kohdistuvaa kritiikkiä, niin se pätisi molempiin - ja kaikkiin - suuntiin. Miehet eivät saisi kritisoida naisia, naiset eivät saisi kritisoida miehiä, kumpikaan heistä ei saisi kritisoida lapsia jotka eivät saisi kritisoida vanhempiaan. Yhteiskunnat, taiteet ja tieteet olisivat täysin itsekritiikin varassa. Kuten myös hirmuvaltiaat.

Ehkä mieluummin ei.
hermine

Re: Ihanan provokatiivista - mutta silti osuvaa

Viesti Kirjoittaja hermine »

Hyvä että joku sentään tajusi oikein :)
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Ihanan provokatiivista - mutta silti osuvaa

Viesti Kirjoittaja mölli »

Vaikuttaa asia kaverilta toi jussi. 8)
Vastaa Viestiin