Hevin suosio

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisko joku kokoelma?
Mullakin toinen C-kasetti oli joku Finhits. Muistan, että siinä oli Pave Maijasen "pidä huolta".

Edit: varmaankin tämä

https://www.discogs.com/release/6372912 ... Finnhits-4

Muna Caritan muutto Kanadaan särki sydämeni :cry:

Kuva

Kuva

:kontrolli:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 13.01.2023 13:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 13:39
Bluntly kirjoitti: 13.01.2023 13:35 Olen poikkeava. Ensimmäinen levyni oli SMASH 5.
En edes tunnista bändiä :?
Puhuin paskaa, se olikin Smash 2.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2023 13:45 Muna Caritan muutto Kanadaan särki sydämeni :cry
Ihan soiva peli. Tai ei mitään ihan, vaan soiva peli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ensimmäinen itse ostamani LP-levy oli AC/DC Razor's edge. Se oli niin vaikuttava että ostin sen myöhemmin myös CD-levyllä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

:off:

Olen vähän ajatellut Camelin (progea) albumien ostamista. Vähän pikkusievää kamaa kyllä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2023 14:46
James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2023 13:45 Muna Caritan muutto Kanadaan särki sydämeni :cry
Ihan soiva peli. Tai ei mitään ihan, vaan soiva peli.
Ei ota eteen. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tän ketjun ansiosta mä loogisesti päädyin kuuntelemaan läpi koko Toton tuotannon :?

...Tai no pari levyä vielä jäljellä, mutta helposti tää menee loppuun asti, mitä nyt tähän biisiin piti pysähtyä parin heittovuoron ajaksi.
(En siis etene levyjä kronologisessä järjestyksessä, vaan niin kuin ne sattuu Media Playeristä tulemaan.)




Oikeastaan tää on Bluntlyn SMASHien syy. 5 sai ajattelemaan vitsinä laittaa vastauksena Toton IV. Sitten kun korjas 2, niin piti jo tarkistaa miten ne levyt olikaan numeroitu ja ei sieltä löytynyt numeroina kuin tuo IV. Sitten on The Seventh One kirjoitetussa muodossa. Eka levy taas kulkee ilman nimeä, joka on se joka mulla on ollut vinyylinä aika nuoresta, mutta muistelisin ostaneeni sen divarista halvalla 80-luvun loppupuolella, kun niitä sai puoli ilmaiseksi CD siirtymän myötä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jotkut Kissin musiikkivideot on hauskoja. Heavymetallin Monkees... :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hevin suosio perustunee siihen, että suomi-iskelmä ja suomipunkki on kalkkisten musiikkia, suomiräppi on neekereiden musiikkia ja suomirokki tissiposkien musiikkia. Suomijazzia ei ole olemassakaan ja suomiklassinen Sibeliuksineen on tylsää paskaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bhven kirjoitti: 14.01.2023 12:45 Hevin suosio perustunee siihen, että suomi-iskelmä ja suomipunkki on kalkkisten musiikkia, suomiräppi on neekereiden musiikkia ja suomirokki tissiposkien musiikkia. Suomijazzia ei ole olemassakaan ja suomiklassinen Sibeliuksineen on tylsää paskaa.
Onkohan sitä muitakin musiikin lajeja?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Luettelin vain päälajit.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Katsoin tänään dokumenttielokuvan Metal: A headbanger's journey ja kyllä hevi tuntuu edelleen olevan tylsää ja kornia musiikkia. Ei aina silti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tuli tänään mieleen että kun Motörhead vei ainakin ennen lavalle vahvistimia 75-100 000 wattia niin eivätkö he tunteneet mitään VASTUUTA yleisön kuulokyvystä? :?
Ja nupit kaakkoon...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä oliko Motörheadilla, mutta ainakin osalla bändeistä osa kaapeista on vain tyhjiä kuoria.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2023 12:07 En tiedä oliko Motörheadilla, mutta ainakin osalla bändeistä osa kaapeista on vain tyhjiä kuoria.
Faktisesti volyymi oli kuitenkin tosi luja, kuten monet ovat havainnoinneet. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Lemmy väitti että lähti Hawkwindistä ja perusti Motörheadin koska "sai tarpeekseen". Faktisesti sai kenkää bändistä koska jäi kiinni kokaiinin hallussapidosta Kanadassa... :off:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2023 12:22
James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2023 12:07 En tiedä oliko Motörheadilla, mutta ainakin osalla bändeistä osa kaapeista on vain tyhjiä kuoria.
Faktisesti volyymi oli kuitenkin tosi luja, kuten monet ovat havainnoinneet. :wink:
Jossain lavasta kaukana on kuitenkin alan ihmiset äänipöydän kanssa. Ei se kaappien määrä merkitse, pienemmilläkin kuuroutettaisiin ihmiset.

Assemblyillä olin joskus kun hienossa 4 kilotavun introssa oli myös kova ääniraita, ei vaan ollut tekijä päässyt testaamaan matalalle menevän ison toiston kanssa. Lahkeet lepattivat joku mittasi puhelimella aika huolestuttavia dB-lukemia. Ei ehkä ole tämä mutta saman tekijän:
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Harkitsin pari päivää sitten Motörheadin kokoelman ostamista... :oops:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

70-luvulla eräät tahot pohtivat VAKAVISSAAN voisiko Sleepy Sleepersin toiminnan kieltää kokonaan. Räävitön yhtye eikä kunnioittanut Suomen (itäinen naapurimaa) ulkopolitiikkaa... :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 21.08.2023 10:05 70-luvulla eräät tahot pohtivat VAKAVISSAAN voisiko Sleepy Sleepersin toiminnan kieltää kokonaan. Räävitön yhtye eikä kunnioittanut Suomen (itäinen naapurimaa) ulkopolitiikkaa... :)
Oli kyllä ahdasmielistä aikaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2023 10:08
Homeboy65 kirjoitti: 21.08.2023 10:05 70-luvulla eräät tahot pohtivat VAKAVISSAAN voisiko Sleepy Sleepersin toiminnan kieltää kokonaan. Räävitön yhtye eikä kunnioittanut Suomen (itäinen naapurimaa) ulkopolitiikkaa... :)
Oli kyllä ahdasmielistä aikaa..
Tiedän, että Mato Valtonen on jossain haastatteluissa sanonut, että 80-luvulla jotkut poliitiset linjat tosiaan esittivät bändin toiminnan kieltämistä lailla. Tuskin nämä kovin vakavasti otettavia tahoja kuitenkaan olivat?

Mun omassa poliittisen lähihistorian mutu-hahmotuksessani Sleepy Sleepersin anarkismi ja yhteiskuntakritiikki ei kuitenkaan ollut mitenkään ensisijaisesti tai suoraviivaisesti neuvostovastaisuutta. Joo, 70-luvulla Karjala takaisin -työnimellä tehty levy julkaistiin kai levy-yhtiön vaatimuksesta nimellä Takaisin Karjalaan, ja joitain levyn biisejä poistettiin julkisesta soitosta. Mut 80-luvulla bändin häröily kai kohdistui enemmän sellaista elinkeinopoliittista säätely-yhteiskuntaa vastaan eikä kuin korkeintaan mutkan kautta ja implisiittisesti ulkopoliittisiin kysymyksiin.

Mun hatarien muistikuvien mukaan bändin isoja juttuja olivat erityisesti keskioluen laajemman vapautuksen ajaminen (Kaljaa kioskeihin! -kampanja ja jotain sellaista) ja radiolupien vapauttamiseen kaupallisille paikallisradioille. Ja kai niillä oli joku selkkaus siinäkin, että yhdessä vaiheessa raahasivat ainakin keikoille ulkomaalaisia soittajia ilman asianmukaisia työlupia ja vastaavia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun suhde Sleepy Sleepersin ajatteluun ei muodostunut niinkään levyistä (vaikka mulla oli yksi kaveri, joka soitti niitä koko ajan) saati sitten keikoista (olin liian nuori), mutta joskus 1980-luvun puolivälissä aloittaneessa Radio Cityssä tuli kerran viikossa Pullakuskit, joka oli mun ja kaverieni mielestä loistava. Epäilemättä jostain netistä löytyisi tallenteita, mutta en ehkä halua kuunnella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hevin suosio

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 21.08.2023 10:31
James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2023 10:08
Homeboy65 kirjoitti: 21.08.2023 10:05 70-luvulla eräät tahot pohtivat VAKAVISSAAN voisiko Sleepy Sleepersin toiminnan kieltää kokonaan. Räävitön yhtye eikä kunnioittanut Suomen (itäinen naapurimaa) ulkopolitiikkaa... :)
Oli kyllä ahdasmielistä aikaa..
Tiedän, että Mato Valtonen on jossain haastatteluissa sanonut, että 80-luvulla jotkut poliitiset linjat tosiaan esittivät bändin toiminnan kieltämistä lailla. Tuskin nämä kovin vakavasti otettavia tahoja kuitenkaan olivat?

Mun omassa poliittisen lähihistorian mutu-hahmotuksessani Sleepy Sleepersin anarkismi ja yhteiskuntakritiikki ei kuitenkaan ollut mitenkään ensisijaisesti tai suoraviivaisesti neuvostovastaisuutta. Joo, 70-luvulla Karjala takaisin -työnimellä tehty levy julkaistiin kai levy-yhtiön vaatimuksesta nimellä Takaisin Karjalaan, ja joitain levyn biisejä poistettiin julkisesta soitosta. Mut 80-luvulla bändin häröily kai kohdistui enemmän sellaista elinkeinopoliittista säätely-yhteiskuntaa vastaan eikä kuin korkeintaan mutkan kautta ja implisiittisesti ulkopoliittisiin kysymyksiin.

Mun hatarien muistikuvien mukaan bändin isoja juttuja olivat erityisesti keskioluen laajemman vapautuksen ajaminen (Kaljaa kioskeihin! -kampanja ja jotain sellaista) ja radiolupien vapauttamiseen kaupallisille paikallisradioille. Ja kai niillä oli joku selkkaus siinäkin, että yhdessä vaiheessa raahasivat ainakin keikoille ulkomaalaisia soittajia ilman asianmukaisia työlupia ja vastaavia.
Saarnaaja Niilo Ylivainio ja kumpp. vaativat keskiolutta takaisin Alkoon ja Sleepparit ja aika monet muut julkut vaativat vastavetona keskaria R-kioskeihin. Kävivät eduskunnassakin tuon asian tiimoilta. Tuo Sliipparien kampanja taisi kyllä olla vähintään puolittain vitsi... :) :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin