Presidentinvaalit, kierros 1

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Ääneni vaalin 1. kierroksella on

Äänestys päättyi 18.04.2023 10:42

Aleksander Stubb
4
36%
Anders Adlercreutz
0
Ei ääniä
Anna-Maja Henriksson
0
Ei ääniä
Antti Kaikkonen
0
Ei ääniä
Elina Valtonen
1
9%
Eva Biaudet
0
Ei ääniä
Heidi Hautala
0
Ei ääniä
Juhani Kaskeala
0
Ei ääniä
Jutta Urpilainen
0
Ei ääniä
Jussi Halla-Aho
0
Ei ääniä
Li Andersson
0
Ei ääniä
Mika Aaltola
1
9%
Olli Rehn
1
9%
Pekka Haavisto
3
27%
Riikka Purra
0
Ei ääniä
Sari Essayah
0
Ei ääniä
Sixten Korkman
0
Ei ääniä
Timo Soini
0
Ei ääniä
Tytti Tuppurainen
0
Ei ääniä
Ville Niinistö
1
9%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Koska Kitinä on edelläkävijä kaikessa, päätetään nyt kenestä tulee presidentti niin ei tartte jännittää puolueiden valintoja ja vaaleja.

Kitinän henkisenä johtajana rajasin ehdokasjoukosta pois epätodennäköisiä ehdokkaita.

Ensimmäinen kierros päättyy 4 päivän päästä. Eniten ääniä saanet (paitsi jos samasta puolueesta, 2 eniten ääniä eri puolueista saanutta) jatkavat toiselle kierrokselle
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ääni Ellulle ekalla kierroksella
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Valinta Aaltolan ja Rehnin välillä kallistui harmaampaan herrasmieheen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Voi kyllä olla että tasatulosten vuoksi tarvitaan 3 kierrosta kun meitä on nykyään niin vähän. Ehkä tämä ensimmäinen onkin puolueiden esivaali.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:apuva:

En mä pysty valitsemaan. Elinaa tarvitaan vielä eduskunnassa. Ei sitä voi siirtää eläkevirkaan.

Iso nippu nimiä joitan ei ainakaan voi äänestää. Lopuista mulla ei taas ole oikein tarpeeksi infoa. Kuten nyt vaikka Rehn. Tuttu nimi, mutta en ole ikinä ollut kiinnostunut mitä puhuu ja tekee, niin en oikeasti tiedä mitään hänestä.

Stubb olisi ihan joutilas mies edustustehtäviin. Kielitaitoinen ja osaa hymyillä edustavasti. Sen mä varmaan täppään ekalla kierroksella, jos mua ei muuhun vakuuteta. Olen siis vastaanottavainen mielipidevaikuttamiselle, eikä kantani ole vielä lukittu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 11:06 En mä pysty valitsemaan.
Vastuu Kitinän kirjoittajana on suuri. Mutta päätös on vain tehtävä. Suomi odottaa meiltä suuntaa ja selkeyttä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 14.04.2023 11:36
Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 11:06 En mä pysty valitsemaan.
Vastuu Kitinän kirjoittajana on suuri. Mutta päätös on vain tehtävä. Suomi odottaa meiltä suuntaa ja selkeyttä.
:sir:

Hoidan velvollisuuteni isänmaan edun mukaisesti.

Esivaalit siis päättyvät maanantaina? Onko tarkempaa kellonaikaa milloin vaalihuoneiston ovet suljetaan?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 11:44
So Hard kirjoitti: 14.04.2023 11:36
Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 11:06 En mä pysty valitsemaan.
Vastuu Kitinän kirjoittajana on suuri. Mutta päätös on vain tehtävä. Suomi odottaa meiltä suuntaa ja selkeyttä.
:sir:

Hoidan velvollisuuteni isänmaan edun mukaisesti.

Esivaalit siis päättyvät maanantaina? Onko tarkempaa kellonaikaa milloin vaalihuoneiston ovet suljetaan?
Aika lukee ihan ylimpänä rivinä gallupissa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Äänestin håmåsetää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2023 12:11 Äänestin håmåsetää.
Ajattelin äänestää Niinistöä, koska eka kierros ei jääne epäselväksi
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 14.04.2023 11:06 Stubb olisi ihan joutilas mies edustustehtäviin. Kielitaitoinen ja osaa hymyillä edustavasti. Sen mä varmaan täppään ekalla kierroksella, jos mua ei muuhun vakuuteta.
Kitinän lobbarit oli laiskoja. Lukitsin vastaukseni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pressalta pitäisi viedä puolustusvoimien ylipäällikkyys pois. Ei hän niistä asioista välttämättä mitään ymmärrä. Viittaan nyt ennen kaikkea Haavistoon.
Itävaltalaiskorpraali A. Hitler töppäili pahasti kun halusi johtaa sotaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 11:38 Pressalta pitäisi viedä puolustusvoimien ylipäällikkyys pois. Ei hän niistä asioista välttämättä mitään ymmärrä. Viittaan nyt ennen kaikkea Haavistoon.
Itävaltalaiskorpraali A. Hitler töppäili pahasti kun halusi johtaa sotaa.
Käytännössähän ylipäällikyys on seremoniarooli joka päättää nimityksistä ja mitaleista. Sodan ajan päällikyys olisi puolustusvoimien komentajalla kuten puolustusvoimien arjen pyöritys muutenkin.
Viimeksi muokannut So Hard, 17.04.2023 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.04.2023 11:41
Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 11:38 Pressalta pitäisi viedä puolustusvoimien ylipäällikkyys pois. Ei hän niistä asioista välttämättä mitään ymmärrä. Viittaan nyt ennen kaikkea Haavistoon.
Itävaltalaiskorpraali A. Hitler töppäili pahasti kun halusi johtaa sotaa.
Käytännössähän ylipäällikyys on seremoniarooli joka päättää nimityksistä ja mitaleista. Sodan ajan on olisi puolustusvoimien komentajalla kuten puolustusvoimien arjen pyöritys muutenkin.
Sitäpaitsi, eikö tuo Hitler-Putler-esimerkki just todista, että käytäntö toimii erinomaisena vakautusmekanismina diktaattoreita vastaan? Jos on autoritäärisiä taipumuksia eikä kriisitilanteessa delegoi johtoa ammattisotilaille ja jaa muutenkin vastuuta, nakertaa se menestystä. Tai siis toivottavasti Putsku on pian esimerkki tästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2023 11:52
So Hard kirjoitti: 17.04.2023 11:41
Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 11:38 Pressalta pitäisi viedä puolustusvoimien ylipäällikkyys pois. Ei hän niistä asioista välttämättä mitään ymmärrä. Viittaan nyt ennen kaikkea Haavistoon.
Itävaltalaiskorpraali A. Hitler töppäili pahasti kun halusi johtaa sotaa.
Käytännössähän ylipäällikyys on seremoniarooli joka päättää nimityksistä ja mitaleista. Sodan ajan on olisi puolustusvoimien komentajalla kuten puolustusvoimien arjen pyöritys muutenkin.
Sitäpaitsi, eikö tuo Hitler-Putler-esimerkki just todista, että käytäntö toimii erinomaisena vakautusmekanismina diktaattoreita vastaan? Jos on autoritäärisiä taipumuksia eikä kriisitilanteessa delegoi johtoa ammattisotilaille ja jaa muutenkin vastuuta, nakertaa se menestystä. Tai siis toivottavasti Putsku on pian esimerkki tästä.
Tosin Putler on tainnut pitää huolen ettei siellä vahingossakaan ole ketään liian nohevaa ja pätevää kaveria armeijankaan johdossa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Stalinilla sama homma. Ylipäätään diktaattorit ovat yleensä ensisijaisesti huolissaan omien kansalaistensa kontrolloinnista. Ei hassu rakettimieskään haaveile muiden maiden valloittelusta, joten se on ihan se ja sama onko armeijan johdossa pätevää jengiä vai ei.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit, kierros 1

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No ni, tokalle kierrokselle Stubb ja Haavisto. Stubb voittanee äänin (noin) 7-4.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin