VKO 17

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

VKO 17

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Markkanen voitti kehittyneimmän pelaajan palkinnon, lienee päivän tärkein uutinen. Onnea koko suvulle! Itselläkin lähipäivät sujuvat pallopelien merkeissä. Huomenna ja ylihuomenna on poliisien SM säbät, joissa yritän pysyä nuorempien mukana. Niin ja ennenkaikkea ehjänä. Huomenna pitäisi lisäksi viedä tyttö Eerikkilän urheiluopistolle leirille. Halusi koulun pikkuyrittäjien myyntitapahtumaan, vaikka jää yli puolet ekasta leiripäivästä väliin. Mitäpä isä ei tyttärensä eteen tekisi eli yksityiskyydillä perässä vaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2023 9:14 Markkanen voitti kehittyneimmän pelaajan palkinnon, lienee päivän tärkein uutinen.
Mä seurasin 90-luvulla aika tarkkaan koripalloa. Shaquille O'Neal ja Charles Barkley olivat uskomattomia maailmantähtiä, ja Suomessa intoiltiin siitä, että Pekka Markkanen pääsi melkein ammattilaiseksi Espanjan pääsarjaan. Aika huikeaa, että nyt Pekan poika on NBA:n kehittynein pelaaja ja heittää aamuyöstä todella sujuvasti ja varsin fiksusti läppää Shaqin ja Sir Charlesin kanssa suorassa lähetyksessä.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2023 9:14 Huomenna ja ylihuomenna on poliisien SM säbät, joissa yritän pysyä nuorempien mukana. Niin ja ennenkaikkea ehjänä.

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/art ... ne-repeaa/

Noista konservatiivisesti (=kipsillä) hoidetuista tulee kyllä ruman näköisiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 25.04.2023 9:28 ...nyt Pekan poika on NBA:n kehittynein pelaaja ja heittää aamuyöstä todella sujuvasti ja varsin fiksusti läppää Shaqin ja Sir Charlesin kanssa suorassa lähetyksessä.
Lauri veti kyl tosi smuutisti :D
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2023 9:46 Noista konservatiivisesti (=kipsillä) hoidetuista tulee kyllä ruman näköisiä.
Siis vedin just kolmen päivän burana-kuurin aina kipeisiin akillesjänteisiini. Eilen vedin tunnin höntsyt ja hieman kipeytyi, mut ei paha. Luulen, et ekan päivän neljä puolen tunnin peliä (alkusarja) menee vaikka päällä seisten, mut toka päivä tulee olemaan pirullinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Olen irtisanoutunut! :D

..ja samalla myös allekirjoittanut (nykyaikaisesti sähköisiä välineitä käyttäen) uuden työsopimuksen. 8) Parin viikon päästä aloitan yksityisellä puolella, näin pitkäaikaisena julkisen työntekijänä onhan tämä aika jännä loikka.

Esimieheni tykkäsi kyttyrää. Halusi heti tälle viikolle aikaa keskustella kanssani, mutta minulla ei ole aikaa turhanpuhumiselle. Ehdotin ensi viikolla kahta lyhyttä slottia, ei taida siis turisemista tulla mitään. :on: Mutta näin se menee, jollei työsopimuksessa / työnantajan lupauksissa sovittuja asioita palkanmaksajan osalta pidetä, on työtä tekevällä todellakin oikeus kilpailuttaa osaamisensa arvo ja nostaa kytkintä. Saa nähdä onko siirtyminen ojasta allikkoon, vai kenties alku lopputyöuran kestoiselle matkalle.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onnea!

Itse lopetin virkamiehen hommat vuonna -00 ja en ole katunut päivääkään :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2023 13:46 Onnea!

Itse lopetin virkamiehen hommat vuonna -00 ja en ole katunut päivääkään :)
:ohyeah:

Katsotaan miten tässä käy!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tänään kolme voittoa ja tappio. Välieriin mentiin. Ja mikä tärkeintä, en rikkonut ruumistani ja ehkä pystyn huomenna olemaan joukkueelle hyödyllinen kentällä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Just hoksasin, että tänäänhän on Tsernobylin onnettomuuden vuosipäivä. Olin tuona viikonloppuna istuttamassa puita Itä-Suomessa. Hyvin ovat kasvaneet, saivat sen verran säteilevän lähdön!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2023 15:14 Just hoksasin, että tänäänhän on Tsernobylin onnettomuuden vuosipäivä. Olin tuona viikonloppuna istuttamassa puita Itä-Suomessa. Hyvin ovat kasvaneet, saivat sen verran säteilevän lähdön!
Juurikin kävin silloin Virolahdella (0-5km Venäjänrajasta) seuraamassa hanhien muuttoa ja ekan kerran näin Harjalinnun Suomessa, Virolahden kirkon hautausmaan siereisessä pajupusikossa, merkittävä päivä siis.
Pahimmat laskeumat taisi olla Hämeen seudulle? Ja Pirkanmaalle..

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ en muistaakseni ole nähnyt harjalintua Suomessa, ulkomailla kyllä. Hieno lintu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2023 15:14 Just hoksasin, että tänäänhän on Tsernobylin onnettomuuden vuosipäivä. Olin tuona viikonloppuna istuttamassa puita Itä-Suomessa. Hyvin ovat kasvaneet, saivat sen verran säteilevän lähdön!
Olin tuolloin domman kopissa valmennuskurssilla lukemassa pääsykokeisiin. Katsoin matkatv:stä uutiset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Niba »

Voiko sitä syödä kasviksia tai mitään muutakaan ilman termistöä!?!

lehdestä revittyä!

----------------------------------
Tunnetko kasvissyönnin termistön?
Vegaani: välttää kaikkia eläinperäisiä ruokia ja ainesosia sekä muita eläinperäisiä tuotteita
Laktovegetaarinen ruokavalio: kasvikunnan tuotteiden lisäksi ruokavaliossa mukana maitotuotteet
Lakto-ovovegetaarinen ruokavalio: kasvikunnan tuotteiden lisäksi ruokavaliossa mukana maitotuotteet ja kananmuna
Pescovegetaarinen ruokavalio: ruokavalioon kuuluu kasvikunnan tuotteita, maitotuotteita, kanamunaa ja kalaa
Fleksitaarinen ruokavalio: joustavaa kasvispainotteista syömistä, jossa mikään ruoka-aine ei ole kuitenkaan kiellettyä.
------------------------------------
olen enemmän Karnivori
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.04.2023 8:47
urpiainen kirjoitti: 26.04.2023 15:14 Just hoksasin, että tänäänhän on Tsernobylin onnettomuuden vuosipäivä. Olin tuona viikonloppuna istuttamassa puita Itä-Suomessa. Hyvin ovat kasvaneet, saivat sen verran säteilevän lähdön!
Olin tuolloin domman kopissa valmennuskurssilla lukemassa pääsykokeisiin. Katsoin matkatv:stä uutiset.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 43409.html
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onneksi en hakanut taidealan tehtäviin ja vuosi oli 1986!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuo uutisoidaan jatkuvasti tahallaan pieleen. Eihän tuossa ole kyse valmennuskursseista, vaan siitä, että joku hakee apua taideopintojen ennakkotehtävien tekemiseen. Aikanaan itsekin tein tuollaiset ennakkotehtävät, jotta pääsin edes pääsykokeeseen. Ennnakkotehtävissä käytetty apu tietenkin on väärin moraalisesti, mutta ei siitä kyllä kestävää etua ole, koska pääsykokeissa taso on kova ja läpipääsyprosentti alhainen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.04.2023 14:56
Tuo uutisoidaan jatkuvasti tahallaan pieleen. Eihän tuossa ole kyse valmennuskursseista, vaan siitä, että joku hakee apua taideopintojen ennakkotehtävien tekemiseen. Aikanaan itsekin tein tuollaiset ennakkotehtävät, jotta pääsin edes pääsykokeeseen. Ennnakkotehtävissä käytetty apu tietenkin on väärin moraalisesti, mutta ei siitä kyllä kestävää etua ole, koska pääsykokeissa taso on kova ja läpipääsyprosentti alhainen.
Toinen toistuva virhe uutisoinnissa on käsittääkseni se, että koskisi vain Aalto-yliopistoa. Käsittääkseni kyseessä on esim. arkkitehtuurin valtakunnallisen yhteisvalinnan linjaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jos on itse kuitenkin tehnyt ennakkotehtävänsä, niin rinnastan tuon samaan asiaan kun siihen, että jonkin jenkkiyliopiston motivaatiokirjeeseen pyytäisi sparria tai vaikka Suomessa työhakemuksen ja CV:n tekoon. Eli apu ei ole paheksuttavaa, vaan pikemminkin suotavaa.

Minusta valmennuskurseja ei kannattaisi kieltää, koska asiaa ei kuitenkaan kyetä valvomaan. Enkä ymmärrä mitä väliä sillä on, hakeeko tehtäviin apua kirjoista, youtubesta, sukulaiselta vai valmennuskurssilta. Hakijoilta voisi sen sijaan pyytää vakuutuksen, että he ovat itse tehneet alusta loppuun ennakkotehtävänsä.

Eiköhän tässä ole kyse vain valmennuskurssien "kalliista hinnasta". Joku yliopistovassariporukka on saanut päähänsä hinnan olevan Väärin, joten homma pitää Kieltää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.04.2023 15:27 Eiköhän tässä ole kyse vain valmennuskurssien "kalliista hinnasta". Joku yliopistovassariporukka on saanut päähänsä hinnan olevan Väärin, joten homma pitää Kieltää.
Kuulostaa ennakkoluuloihin perustuvalta fantasialta. Ohjeistuksessa nimenomaan on tarkennettu, että valmennuskursseille saa osallistua, mutta ennakkotehtävien tulee olla omaa työtä:

"Tärkeää! Ennakkotehtävät ovat valinnan ensimmäisenä vaiheena osa valintaprosessia. Hakijan tulee tehdä ne itsenäisesti ja ilman ohjausta. Yliopiston henkilökunta ei tarkenna tehtäviä tai anna lisäohjeistusta tehtäviin liittyen. Ennakkotehtäväsi voidaan hylätä, jos käy ilmi, että olet saanut apua toimittamiesi tehtävien tekemisessä kolmannelta taholta, esimerkiksi kaupalliselta valmennuskurssilta.

Lisätty 16.3.2023
Hakijat voivat kehittää valmiuksiaan hakeutua opiskelijaksi eri tavoilla kuten osallistumalla valmennuskursseille sekä muun koulutuksen kautta. Ohjeistuksen mukaan ennakkotehtävät tulee tehdä itsenäisesti."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.04.2023 14:41 Tänään kolme voittoa ja tappio. Välieriin mentiin. Ja mikä tärkeintä, en rikkonut ruumistani ja ehkä pystyn huomenna olemaan joukkueelle hyödyllinen kentällä.
Välierässä voitto, mut finaalissa Helsinki oli parempi. Maksimi meiltä. Jotain, jota muistella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.04.2023 15:45
Kuulostaa ennakkoluuloihin perustuvalta fantasialta. Ohjeistuksessa nimenomaan on tarkennettu, että valmennuskursseille saa osallistua, mutta ennakkotehtävien tulee olla omaa työtä:
Sitten ennakkoluuloni kohdistuukin toimittajaan. Ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, että kuvittelee toisen tekemän ennakkotehtävän olevan ok. Ja silti otsikoidaan kurssien kieltämisestä. Mutta uutinen sopii hyvin kurssien kalleudesta päivittelevään linjaan. Kurssi on kuitenkin sikahalpa, jos sillä työllistyy lekuriksi edes terveyskeskukseen. Rimaa hipoville arkkitehdeille en lupaa samaa. Itsekin hylkäsin arkkitehtuurin. Mikä oli virhe. Sittemmin on selvinnyt, että olen erinomainen kaupunkisuunnittelija ja tiedän miltä rakennusten pitää näyttää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://www.is.fi/perhe/art-2000009531537.html

täytyy toivoa ettei tule pojasta uusnatsia?

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010111112682998

Eikä Suomen koululaitos ole pnnistunut tasapäistämään ihmistä, joka sen tärkein tavooita onkin?
On tietysti huomioita ettei natsit olleet sentään ns. huippuälykkäistä mallia 175-200 asteikolla.
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Töissä oli puhetta, että vapun jälkeen voi katsoa somesta minkä postaaminen kaduttaa. Vähän yritystä nyt muut, pls.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 17

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nokkaelain kirjoitti: 30.04.2023 16:15 Töissä oli puhetta, että vapun jälkeen voi katsoa somesta minkä postaaminen kaduttaa. Vähän yritystä nyt muut, pls.
En postannut Vappuna mitään minnekään. Sori siitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin