Homien ihmettely ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 30.12.2023 12:53 Noin yleisellä tasolla ruoasta säästäminen on helppoa:
- Katsoo missä kaupoissa käy
- Vertailee hintoja
- Miettii eri ruokakombinaatioita
- Käyttää tarjouksia hyväkseen (jos viimeinen myyntipäivä lähestyy laittaa pakastimeen jos on pakastin)

Em. metodeilla löytää kyllä terveellistä(kin) ruokaa.
Ruoasta säästäminen voi olla helppoa jos aika ja eri kauppoihin liikkuminen ei maksa mitään. Työssä käyvällä perheellisellä aika on usein tärkeämpi kuin ne pennoset.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.12.2023 13:00
Homeboy65 kirjoitti: 30.12.2023 12:53 Noin yleisellä tasolla ruoasta säästäminen on helppoa:
- Katsoo missä kaupoissa käy
- Vertailee hintoja
- Miettii eri ruokakombinaatioita
- Käyttää tarjouksia hyväkseen (jos viimeinen myyntipäivä lähestyy laittaa pakastimeen jos on pakastin)

Em. metodeilla löytää kyllä terveellistä(kin) ruokaa.
Ruoasta säästäminen voi olla helppoa jos aika ja eri kauppoihin liikkuminen ei maksa mitään. Työssä käyvällä perheellisellä aika on usein tärkeämpi kuin ne pennoset.
Minulla ei liikkuminen maksa mitään ylimääräistä safkan takia koska ostan aina HSL:n lippuun aikaa 30 päivää kerrallaan.
Jos puhutaan vähävaraisista ne ovat yleensä työttömiä/eläkeläisiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 30.12.2023 13:00
Ruoasta säästäminen voi olla helppoa jos aika ja eri kauppoihin liikkuminen ei maksa mitään. Työssä käyvällä perheellisellä aika on usein tärkeämpi kuin ne pennoset.
Prismasta ruuat kotiovelle. Ei paljon halvemmaksi voi mennä. Netissä tuotteiden vertailu on helppoa ja nopeaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paistelin nämä pannulla niin sain hyvää, terveellistä ja kohtuu halpaa sapuskaa. Suikaleet toki leikkuujätettä, mutta kalaa kuitenkin.

580 kcal 750 grammasta apetta ei ole paha, sain suunnilleen saman verran aamulla yhdestä pähkinäpatukasta. Kalasta ja rehuista kaikkea hyvää ilman mitään huonoa.

Jos nyt jotain valittamista niin vihannesten chilin määrä oli suomalaiseen makuun eli sitä ei ollut.

losu.jpg
losu.jpg (104.54 KiB) Katsottu 332 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä kokeilin eilen ensimmäisen kerran tehdä Cacio e pepe -pastaa. Italialaiseen tyyliin kyseessä hyvin yksinkertainen resepti, mutta se pitäisi osata tehdä hyvin ja hyvistä raaka-aineista jotta lopputulos olisi perfetto. Mun ensimmäinen yritys oli ihan kelvollinen, mutta tiedän että lopputulos voisi maistua vielä paljon paremmalle. No mä lähdin yritykseen vähän ekstemporee ilman kunnollista valmistautumista. Viimeksi annosta ravintolassa syödessäni pohdin että tätä olisi varmaan helppo tehdä myös itse, mutta se jäi silloin ajatukseksi. Nyt vain sitten pikasesti googlasin reseptin ja vilkaisin muutaman ensimmäisen vaihtoehdon läpi ja tein annoksen kaapista vakiona löytyvästä juustosta eli parmesaanista.

Tänään aloin googlailemaan reseptejä tarkemmin parantaakseni valmistusprosessia ja aika pian törmäsin vastaavaan ongelmaan kuin kerma carbonarassa. Monissa ohjeissa, ja minäkin eilen, menin laittamaan voita ruokaan, sen sijaan että olisin tehnyt oikeaoppisesti vain pippurista ja Pecorinojuustosta. Italialaisista resepteistä varmistin, että tässä blogissa kuvattu resepti ja valmistusprosessi pitäis olla oikein: https://lautasellinenrakkautta.fi/cacio-e-pepe/

Täytyy jatkaa harjoittelua. Nopeaa, edullista ja ennen muuta herkullista ruokaa. Buon´appetito.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 30.12.2023 13:03
Minulla ei liikkuminen maksa mitään ylimääräistä safkan takia koska ostan aina HSL:n lippuun aikaa 30 päivää kerrallaan.
Jos puhutaan vähävaraisista ne ovat yleensä työttömiä/eläkeläisiä.
Niitä voi asua muuallakin kuin pk-seudulla. Silleen niinq paikassa, jossa ei ole Lidliä (eikä muutenkaan paljon valinnanvaraa ruokakauppojen suhteen). Home, eräs sun "ongelma" on, ettet kykene ajattelemaan kuin itseäsi ja omaa tilannettasi ja peilaat kaiken sitä kautta. Se tuntuu olevan tie ja totuus ja muu köyhälistö vaan feikkaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 06.01.2024 20:02
Homeboy65 kirjoitti: 30.12.2023 13:03
Minulla ei liikkuminen maksa mitään ylimääräistä safkan takia koska ostan aina HSL:n lippuun aikaa 30 päivää kerrallaan.
Jos puhutaan vähävaraisista ne ovat yleensä työttömiä/eläkeläisiä.
Niitä voi asua muuallakin kuin pk-seudulla. Silleen niinq paikassa, jossa ei ole Lidliä (eikä muutenkaan paljon valinnanvaraa ruokakauppojen suhteen). Home, eräs sun "ongelma" on, ettet kykene ajattelemaan kuin itseäsi ja omaa tilannettasi ja peilaat kaiken sitä kautta. Se tuntuu olevan tie ja totuus ja muu köyhälistö vaan feikkaa.
Ei välttämättä feikkaa. Mutta kyllä minua esim. lapsiperheiden väitetty nälkäongelma ihmetyttää. Koska:
- Elämme maailman rikkaimpiin kuuluvassa maassa
- Ko. vauraus on erittäin tasaisesti jakautunut
- Meillä on suunnilleen maailman paras ja kattavin sos.turva ( tulevat leikkaukset kyllä huolestuttavat...)
- Aika moni (?) voi turvautua myös perheeseen ja sukuun.
- Ruoasta säästäminen on helppoa kuten olen vääntänyt rautalangasta. Terveellisyydestä voi toki väitellä mutta ei noi Lidlin hinnat ole todellakaan kalliita

Mauno Koivisto sanoi 60-luvulla että enää ei ole ongelmana nälkä vaan ylensyönti. Mutta se nälkä on vaan tullut takaisin? Vaikka yhteiskunta on vaurastunut noista ajoista todella reippaasti?

Kyllä minusta tällaista saa vähän ihmetellä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Join teetä. Mukissa oleva hirviön kuva vaihtoi väriä. Ensin tummansininen, sitten vaaleanvihreä, sitten taas tummansininen. Lämpötilan vaikutusta varmaan? :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 16.01.2024 11:10 Join teetä. Mukissa oleva hirviön kuva vaihtoi väriä. Ensin tummansininen, sitten vaaleanvihreä, sitten taas tummansininen. Lämpötilan vaikutusta varmaan? :?
Kontrollikysymys; näkyikö hirviöitä mukin ulkopuolella?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 11:20
Homeboy65 kirjoitti: 16.01.2024 11:10 Join teetä. Mukissa oleva hirviön kuva vaihtoi väriä. Ensin tummansininen, sitten vaaleanvihreä, sitten taas tummansininen. Lämpötilan vaikutusta varmaan? :?
Kontrollikysymys; näkyikö hirviöitä mukin ulkopuolella?
:mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin