Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko Homien keskustelutyyli mielestäsi asiallinen vai ei?

Äänestys päättyi 13.06.2023 10:41

Kyllä, Homeboy on erittäin asiallinen keskustelija.
0
Ei ääniä
Ei, Homeboylla olisi keskustelutyylissään parannettavaa.
8
67%
Olen Homeboy.
4
33%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboylla on asiaan vankka mielipide ja kuten hän niin usein muistaa muistuttaa, niin on olemassa Homien mielipiteitä ja vääriä mielipiteitä.
Homeboy65 kirjoitti: 06.06.2023 10:23 Omasta mielestäni olen asiallinen.
Mutta onko tämä itseriittoisen idioottimainen keskustelupersoona joka kykenee sivuuttamaan kaikki faktat toteamalla olevansa eri mieltä asiallinen kitinä yhteisön mielestä? Nyt lahjomatonta dataa tiukan asiallisen kitinä-gallupin avulla. Viikko aikaa äänestää totuus. Feikkinikkien ehkäisemiseksi olisi hienoa, jos äänestys saataisiin pidettyä avoimena ja rohkeasti äänestäneet ilmaisisivat kantansa.

Ja kyllä, tämä on interventio, jolla tavoitellaan parempaa keskusteluyhteyttä kitinäläisten välille, kun kauniisti pyytämällä eivät asiat tunnu paranevan, vaan Homiesta on tulossa koko ajan ilkeämpi persoona.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kuten avauksestani saattaa päätellä, niin itse äänestin ei.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2023 10:41 Homiesta on tulossa koko ajan ilkeämpi persoona.
Outo tulkinta mutta yritän tästedes että en olisi ilkeä. Jotenkin vaan tulee nyt mieleen kuitenkin edesmennuyt Gat joka tulkitsi sokeroimattomat tosiasiat pottuiluksi. Toistan: minä en solvaa enkä nimittele muita kirjoittajia. Koskaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielipide perusteluineen taisi tulla selväksi Homien ihmettelyketjussa, jos on tähän asti ollut epäselvä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 11:02 Mun mielipide perusteluineen taisi tulla selväksi Homien ihmettelyketjussa, jos on tähän asti ollut epäselvä.
Mun mielestä sä olet koittanut kertoa harvinaisen kärsivällisesti miten Homie voisi parantaa keskustelutyyliään, jolloin osallistuminen hänelle mieleisiin keskustelunaiheisiin olisi kaikille mielekkäämpää. Historian saatossa monet on koittaneet viestiä samaa paljon karkeammin sanakääntein, kuten itsekin olen joskus sortunut. Aina kaikki tälläiset törmää totaaliseen kieltämisen muuriin eikä niillä ole ollut vaikutusta.

Mutta tuo sun viimeisin panos ja Homien vastaus siihen oli tämän gallupin moottori.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

No minä yritän parantaa keskustelutyyliäni. Mutta minä en solvaa enkä nimittele co-kirjoittajia vaikka he solvaavat ja nimittelevät minua. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2023 11:37
urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 11:02 Mun mielipide perusteluineen taisi tulla selväksi Homien ihmettelyketjussa, jos on tähän asti ollut epäselvä.
Mun mielestä sä olet koittanut kertoa harvinaisen kärsivällisesti miten Homie voisi parantaa keskustelutyyliään
Noemmänyttiedä. Kai mun tyylini on ollut kuitenkin vähän sellainen, mitä amerikkalaisissa ihmissuhdesarjoissa sanottaisiin passiivis-aggressiiviseksi ja aika holhoavaksi. Tai siis reagoin ärsyyntyneenä muka-asiallisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 11:40 Noemmänyttiedä. Kai mun tyylini on ollut kuitenkin vähän sellainen, mitä amerikkalaisissa ihmissuhdesarjoissa sanottaisiin passiivis-aggressiiviseksi ja aika holhoavaksi. Tai siis reagoin ärsyyntyneenä muka-asiallisesti.
Hyvin sä oot malttanut. Mä olisin jo huutanut väliin pahemmin, jos en olis luvannut olla kunnolla siinä ketjussa :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2023 11:57
urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 11:40 Noemmänyttiedä. Kai mun tyylini on ollut kuitenkin vähän sellainen, mitä amerikkalaisissa ihmissuhdesarjoissa sanottaisiin passiivis-aggressiiviseksi ja aika holhoavaksi. Tai siis reagoin ärsyyntyneenä muka-asiallisesti.
Hyvin sä oot malttanut. Mä olisin jo huutanut väliin pahemmin, jos en olis luvannut olla kunnolla siinä ketjussa :lol:
Ainakin sä maltoit hyvin noissa äänestysvaihtoehtojen muotoilussa. "Homeboylla olisi keskustelutyylissään parannettavaa" sopii Homien lisäksi varmasti meihin kaikkiin muihinkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 12:02 Ainakin sä maltoit hyvin noissa äänestysvaihtoehtojen muotoilussa. "Homeboylla olisi keskustelutyylissään parannettavaa" sopii Homien lisäksi varmasti meihin kaikkiin muihinkin.
Mä otin Wilma-viesteistä mallia :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

On olemassa vain yksi Homeboy. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Olen blokannut kyseisen kitinöitsijän, koska on inttävä idiootti. Ei jaksa lukea.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Je suis homeboy!
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Minusta suurin ongelma Homien keskustelutyylissä on sellainen keskenkasvuisuus, joka ilmenee niin, että keskustelu ei ole koskaan vuorovaikutustilanne, jossa olisi mahdollisuus oppia toisiltaan, makustella eri vaihtoehtoja ja parhaimmillaan molempien/kaikkien osapuolten fiksata omaa näkemystään uuden ilmoille tulleen tiedon valossa. Sen sijaan Homielle kysymys on aina kilpailusta joka pitää voittaa, tai vaihtoehtoisesti, jos voiton mahdollisuus alkaa huventua uhkaavasti, siitä pitää poistua ennen kuin voittaja julistetaan.

Voi olla, että tälläisellä argumentoinnilla voi saada jossain lähipubissa väärin ymmärretyn älykön maineen, mutta tällä palstalla sillä ei kyllä pitkälle pääse.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homien puolustukseksi haluan sanoa, että hän ei ole ilkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2023 8:44 Homien puolustukseksi haluan sanoa, että hän ei ole ilkeä.
Mä oon tästä erimieltä. Se on kätketty ironiaan ja muka huumoriin, mutta vallankin tänä vuonna viesteihin on tullut hyvin ikävä sivumaku.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2023 8:44 Homien puolustukseksi haluan sanoa, että hän ei ole ilkeä.
Tämä on vähän hankala, koska tullaan nopeasti siihen, mikä tässä on ilkeyttä tai varsinkin ensisijaisesti ilkeyttä. Homien keskustelutyylistä voisi mielestäni hyvin sanoa, että se on myös ilkeää koska kokonaisarvio. Eli muita vähättelevä ja epäkunnioittava tyyli voidaan nähdä ilkeänä, vaikka siitä ennenmuuta selkeä ilkeä elementti puuttuukin.

Sitten tässä homien tapauksessa on sellainen inhimillinen tasokin. Luulen, että moni näkee hänet rassukkana, sellaisena epäonnistujana, jota ei saisi missään tilanteessa vetää kölin alta. Lyötyä ei saisi lyödä. Suurin osaa pitää häntä myös hönönä, ja hönöhän ei ensisijaisesti ole ilkeä, vaan pikemminkin tyhmä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.06.2023 9:43
James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2023 8:44 Homien puolustukseksi haluan sanoa, että hän ei ole ilkeä.
Tämä on vähän hankala, koska tullaan nopeasti siihen, mikä tässä on ilkeyttä tai varsinkin ensisijaisesti ilkeyttä. Homien keskustelutyylistä voisi mielestäni hyvin sanoa, että se on myös ilkeää koska kokonaisarvio. Eli muita vähättelevä ja epäkunnioittava tyyli voidaan nähdä ilkeänä, vaikka siitä ennenmuuta selkeä ilkeä elementti puuttuukin.

Minuahan ei vähätellä eikä minuun suhtauduta epäkunnioittavasti, vai?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 07.06.2023 10:59 Minuahan ei vähätellä eikä minuun suhtauduta epäkunnioittavasti, vai?
Sanotaanko näin, ettei sua kohtaan täällä mitään noitavainoa ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.06.2023 11:10
Homeboy65 kirjoitti: 07.06.2023 10:59 Minuahan ei vähätellä eikä minuun suhtauduta epäkunnioittavasti, vai?
Sanotaanko näin, ettei sua kohtaan täällä mitään noitavainoa ole.
En ole sellaista väittänytkään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 07.06.2023 10:59Minuahan ei vähätellä eikä minuun suhtauduta epäkunnioittavasti, vai?
Minusta tuntuu, että sinua kohdellaan sillä tavalla kuin yleensäkin aikuista, joka kertoo vakavalla naamalla, että unirytmiä korjataan ja tiskaamista vauhditetaan alkoholilla ja välillä tipahtaa kakka punttiin mutta asialle ei ole syytä tehdä mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 07.06.2023 14:57
Homeboy65 kirjoitti: 07.06.2023 10:59Minuahan ei vähätellä eikä minuun suhtauduta epäkunnioittavasti, vai?
Minusta tuntuu, että sinua kohdellaan sillä tavalla kuin yleensäkin aikuista, joka kertoo vakavalla naamalla, että unirytmiä korjataan ja tiskaamista vauhditetaan alkoholilla ja välillä tipahtaa kakka punttiin mutta asialle ei ole syytä tehdä mitään.
Niin että tuo on legitiimi syy pottuilla? :stop:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mistään kakka-jutuista en ole kirjoittanut pitkään aikaan. Koska päätin että en enää kirjoita niistä. :napu: :paavi:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 07.06.2023 19:07Niin että tuo on legitiimi syy pottuilla?
Mikä tuo?
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Onko Homien keskustelutyyli asiallinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homie, se että heittelet sivistyssanoja (jotka usein eivät edes sovi kontekstiin) onelinereihisi, ei tee sinusta älykköä. Se tekee tekstistäsi monitulkintaisen ja sekavan, koska et osaa käyttää niitä (sivistysanoja). Antaa siis juuri päinvastaisen kuvan kuin ehkä toivot?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin