Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En minä halua elää maassa jossa hallituksessa on pakko olla demarit. Tätä maata on pakko uudistaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.07.2023 0:08
Jos rkp:llekin kelpaa edelleen äärioikeistoyhteistyö, Purra ja Hallis ovat voittaneet ja voidaan valita suoraan Orban tai Putin pressaksi Salen jälkeen. Tai ehkä Jussi riittää.
Obs! Huom! Valtakunnankansleriksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 10.07.2023 22:00 Tää ketju on mun mielestä tosi paljon parempi ulostulo Purralta (no joo, toi naisiin kohdistuvan häirinnän nosto kärkeen on toki kornia, kun just on nostanut Rydmanin ministeriksi).

Kuten aina yhtä terävä Johanna Vuorelma jo kerkesi twiittaamaan, Scriptan ympärille rakentunut viuhdonta on ollut yksi Suomen poliittisen lähihistorian keskeisiä juttuja, ja on ehkä kaikkien etu, että se sekoilu jalostuisi parlamentaariseksi toiminnaksi. Toki tää on käytännössä irtisanoutuminen vanhasta äärilinjasta, mutta ehkä urpot eivät tajua. Ja onhan sillä tuo aika typerä islamin yleinen leimaaminen avausviestissä, ehkä se tyydyttää militantteja.
Toisaalta sitten, tämä osuu myös minusta täysin kohdalleen, siis maaliin tai peräti napakymppiin:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.07.2023 7:56 En minä halua elää maassa jossa hallituksessa on pakko olla demarit. Tätä maata on pakko uudistaa.
Joo. Toisaalta jos klovnikavalkadi saataisiin sieltä pois pelleilemästä, vaihtoehtoja voisi aueta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jos nyt tälleen lomalta olen ymmärtänyt oikein, niin Purran kohun taustalla viestintäministeri pyrkii suoraan ohjaamaan Ylen uutisoiminnan sisältöjä. Asia, jonka Orpo nimenomaan kielsi. On tässä tietysti se, että Kreikan ja Venezuelan tien jälkeen on ihan vaihtelua, että isänmaa on vaihteeksi Unkarin ja Turkin tiellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seuraava täysistunto on vasta 5.9.23 klo 14. Kaikki ovat nyt lomalla (paitsi minä). RKP-läiset ovat purjehtimassa kännykkäverkon ulkopuolella.

Mestari ei kutsu eduskuntaa koolle.

Ei hallitus tähän kaadu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.07.2023 8:44 Seuraava täysistunto on vasta 5.9.23 klo 14. Kaikki ovat nyt lomalla (paitsi minä). RKP-läiset ovat purjehtimassa kännykkäverkon ulkopuolella.

Mestari ei kutsu eduskuntaa koolle.

Ei hallitus tähän kaadu.
Joo, eduskunnan puhemies tosiaan tuskin pitää tätä syynä kutsua eduskunta koolle ennenaikaisesti.

Eiks Suomessa ministerit nimitä presidentti pääministerin esityksestä? Luulisi, että näidenkin herrojen on jotain sanottava tästä asiasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 11.07.2023 8:48Eiks Suomessa ministerit nimitä presidentti pääministerin esityksestä? Luulisi, että näidenkin herrojen on jotain sanottava tästä asiasta.
Sitten kun ministeri on nimitetty, vain eduskunnalla on valta tehdä asialle jotain.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.07.2023 8:48
James Potkukelkka kirjoitti: 11.07.2023 8:44 Seuraava täysistunto on vasta 5.9.23 klo 14. Kaikki ovat nyt lomalla (paitsi minä). RKP-läiset ovat purjehtimassa kännykkäverkon ulkopuolella.

Mestari ei kutsu eduskuntaa koolle.

Ei hallitus tähän kaadu.
Joo, eduskunnan puhemies tosiaan tuskin pitää tätä syynä kutsua eduskunta koolle ennenaikaisesti.

Eiks Suomessa ministerit nimitä presidentti pääministerin esityksestä? Luulisi, että näidenkin herrojen on jotain sanottava tästä asiasta.
Nimittää kyllä, mutta mielestäni ministerien tulee nauttia ainoastaan eduskunnan luottamusta. Tosin presidentti voi kait myöntää hallitukselle eron, jos pmi sitä _pyytää_



Tästähän Martin Scheinin on kovasti vihtonut viime päivinä
ja vaatinut Halla-ahoa kutsumaan eduskunta koolle, mutta Mestari ei ole nähnyt aiheelliseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ & ^^

En hakenut juridista tilannetta, vaan ikään kuin poliittista selkärankaa. Orpo on tämän porukan vienyt Niinistölle nimitettäväksi. Voisi Sale kysellä, että tällaisen listan sitten toit.

Orpo on tähän asti sanonut, että olisi kovin poikkeuksellista, jos pääministeri puuttuisi muiden puolueiden ministerivalintoihin. Poikkeuksellista nyt kuitenkin on, millaisia törkeilijöitä on valittu. Jos tämä edelleen hyväksytään kommentoimatta, niin overtonin ikkuna on siirretty kerta heitolla ihan uusiin sfääreihin.

Toistaiseksi Sale on ollut paljon ryhdikkäämpi tässä. Siinä missä kokoomus äänesti natsi-Junnilalle yksimielistä luottamusta, Niinistön kritiikki - yhdessä Räsäsen kritiikin kanssa - kaatoi ääliön. Odotan unilukkarilta uutta väliintuloa, kun Orpon opportunismi on näemmä taittanut selkärangan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.07.2023 9:14 ^ & ^^

En hakenut juridista tilannetta,
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Merkittäköön kitinään että kyllä muakin patamustana porvarina hiukan hirvittää, millaisen porukan kanssa ollaan kimpassa. Mutta laitan kuitenkin omat taloudelliset etuni etusijalle.
Opportunismi on raskas laji.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Merkittäköön vastaavasti pöytäkirjaan, että minusta hallitus pitäisi hajottaa pikimmiten, ennen kuin kokoomuksen moraalinen rappio on mennyt liian pitkälle. Suomella ei olisi varaa menettää kokoomusta pimeälle puolelle.

Mutta en usko, että hallitus kaatuu. Hillotolpat estävät.

Orpo on valinnut törkeän opportunismin tien, ja sillä linjalla ministerien lisäksi on nyt nimitetty valtiosihteerit ja erityisavustajat. Moni häviäisi paljon, jos hallitus kaatuisi. Erityisesti Orpo, sen ura kokoomuksen johdossa olisi varmaan siinä, jos jotenkin avoimesti todettaisiin, että liittoutuminen rasistien kanssa oli merkittävä virhe.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo, hallitus on liian "suuri" kaadettavaksi, uskon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Luonnollisesti Lindtman tunnustelee arvokompassiaan julkisesti ja yhtä julkisesti Orpo ei tunnustele.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mut tästä on aika vaikea olla eri mieltä. Jossain se Orponkin sietokyvyn raja varmaan menee, mutta taatusti ei nollassa.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

0 K rajana!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ En usko, että twitter-viuhtominen Orpoon vaikuttaa. En myöskään _usko_, että sekoomuksessa on riittävää
sisäistä painetta. Sanoisin, että ainoat, jotka voisivat vaikuttaa ovat Sale (perustuslain vastaista, toki voi esiintyä "arvojohtajana") tai RKP.

Itse arvioin, että RKP (obs ei KRP) tämän ratkaisee. Mutta RKP:nkin kynnys on erittäin korkealla, kun juuri saatu taas hoidettua saaristoreitit joka Suomen kuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.07.2023 11:00 Sanoisin, että ainoat, jotka voisivat vaikuttaa ovat Sale (perustuslain vastaista, toki voi esiintyä "arvojohtajana") tai RKP.
Vahvaa presidenttia kaipaavat voivat nyt nostaa kätensä ylös!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minä en usko että tämä hallitus pysyy pystyssä, mutta syy ei ole Orpo vaan RKP. Pieni mahdollisuus että jatkaa vähemmistököörinä Kepun tuella. Jos kaatuu, on pieni todennäköisyys että tilalle syntyy sinipuna, Lindtmanin SDP:n kanssa.

Edelleen uskon, että edessä on uudet vaalit. Orpo ei tule olemaan silloin välttämättä PJ.

Edit: juu, ei se Orpo mitään aio Purralta vaatia.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009711495.html
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Joo.

Huom. Imperfekti

"PÄÄMINISTERI Petteri Orpo (kok) sanoo pitävänsä välttämättömänä sitä, että valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) irtisanoutui väkivallasta eilisessä kirjoituksessaan."

Eli asia on hoidettu ja voidaan jatkaa keskustelua kesän mansikkasadosta. Kuulin myös, että Ruokolahdella olisi nähty leijona!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Marinin vaalistrategian peitettyä on kyllä kiva seurata miten SDP PJ kandidaatit asiaa sanoittavat. Aika kesyä on ollut.

Kunhan Henriksson nyt ehtii jotain lausua, nähdään että oliko se tässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.07.2023 11:24
Kunhan Henriksson nyt ehtii jotain lausua, nähdään että oliko se tässä.
Ei oo kenttää ulkosaaristossa!

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.07.2023 11:19 Eli asia on hoidettu ja voidaan jatkaa keskustelua kesän mansikkasadosta. Kuulin myös, että Ruokolahdella olisi nähty leijona!
Toiveajattelua. Silakkaliike aikoo järjestää koko planeetan sulkevan yleislakon jos persut ei lähde hallituksesta.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 11.07.2023 11:52
James Potkukelkka kirjoitti: 11.07.2023 11:19 Eli asia on hoidettu ja voidaan jatkaa keskustelua kesän mansikkasadosta. Kuulin myös, että Ruokolahdella olisi nähty leijona!
Toiveajattelua. Silakkaliike aikoo järjestää koko planeetan sulkevan yleislakon jos persut ei lähde hallituksesta.
Silakoiden lakkoilu lienee yhteiskunnallisesti toivottava juttu.
Universaali disclaimer.