Sivustahuutajan whataboutismit -ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
urpiainen
Kitisijä

Re: Sivustahuutajan whataboutismit -ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.08.2024 11:34 ^
Sori, en vain käsitä. Jos samaa lakia on ollut viilaamassa natsi ja kommari, niin jostain syystä tuon natsin taustat ovat tuossa merkittävät, riippumatta siitä, mitä laissa lukee?
Sun normaaliin tapaasi siirrät maalitolppia sitä mukaa, kun edelliset natsipersujen puolusteluyrityksesi on ammuttu seulaksi. Oman viestisi mukaan keskustelemme poliitikkojen ilmaisemista normatiivisista kannoista ja politiikka- ja toimintasuosituksista. Lakiesitys ei ehkä ole tyypillisin tällainen. Mutta niidenkin tapauksessa olisi typerää keskittyä pelkkään lakitekstiin, vaan keskeistä ovat myös lain esityöt, perustelutekstit, käsittely eduskunnassa ja valiokunnissa jne, mitä niihin otetaan mukaan, miten perustellaan, mitä jätetään pois jne., ja minkälaista yhteiskunnallista keskustelua niistä käydään. Mutta siis tämän sinun analogiasi totaalisen aivottomuuden määrä tulee ehkä parhaiten esiin siinä, kun vertaamme poliitikkojen tyypillisempiä normatiivisia kantoja ja politiikka- ja toimintasuosituksia. Vertailuun voi ottaa vähän objektiivisempaa kulmaa vertailemalla esimerkiksi persupoliitikkojen normatiivista kannoistaan ja politiikka- ja toimintasuosituksistaan saamia rikostuomioita kansanryhmää vastaan kiihottamisesta ja Anna Kontulan saamia tuomioita murhaan kannustamisesta, vai mikä se sun esiinnostama merkittävä analogian piirre olikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eli ongelmana on väärällä tavalla tapahtunut valmistelu, ei lopputulos?

Itse olen hieman pragmaattisempi ja minua kiinnostaa lähinnä se lopputulos. En koe Kontulan osallistumisen saastuttavan yhteistyön lopputulosta, jos kyse on demokraattisesta toiminnasta.
urpiainen
Kitisijä

^ Näkyy se niissä lopputuloksissa. Toistuvasti säädetään lakeja, joissa ei ole päätä eikä häntää - paitsi persujen rasistisessa katsantokannassa. Perustelumuistiot ja esityöt - jotka ovat osa lopputulosta - osoittavat, että asiantuntijakannanotot ja vastaavat sivuutetaan, kun rakennetaan ideologiasta kumpuavia ratkaisuja. Kannattaa ymmärtää, mitä tapahtuu, niin ei ole esimerkisi niin tavattoman pihalla, että pitää persujen oikeudessa toistuvasti tuomittua vihapuhetta tai terrorismin ja väkivallan tukea jotenkin mielekkäästi Kontulan kommunismiin vertautuvana. Vaikka sillä ei muuta väliä olisi, ei ainakaan itse vaikuta niin tavattoman typerältä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suomalaisten ja ruotsalaisten suhtautuminen populisteihin on erilaista:

Ruotsalaiset: kieltäydytään kaikesta kanssakäymisestä
Suomalaiset. yltiöpäinen kaveeraaminen.

Jälkimmäinen on :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Homeboy65
Kitisijä

Timo Soini kirjoittaa blogissaan abortista: www.timosoini.fi :roll:
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla ei ole mitään selkeää kantaa aborttiin. Mielestäni ei voi kuitenkaan sanoa, että abortti olisi ongelmaton.

Soinin kirjoituksen takia googlasin "onko sikiöllä oikeuksia". Ensimmäinen osuma vei Lääkäriliiton kannanottoon, jossa aborttia ei mainita sanallakaan :dumb:

https://www.laakariliitto.fi/laakarin-t ... yntymaton/

Edit: Uskoakseni laillinen abortti on vähiten huono ratkaisu ei-toivottuun raskauteen. Mutta ei se ongelmaton ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 26.08.2024 15:14 Mulla ei ole mitään selkeää kantaa aborttiin. Mielestäni ei voi kuitenkaan sanoa, että abortti olisi ongelmaton.
Vähän sama homma itselläni. Minusta abortti, kuolemantuomio, ihmisten tappaminen, eutanasia ja ihmiselämän määrittely ovat jatkuvasti ajankohtaisia aiheita. Käytännön syistä pidä kuitenkin aborttia hyväksyttävänä siellä järkevän aikaisilla viikoilla.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 26.08.2024 15:28 . Käytännön syistä
Nimenomaan noin.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Miehillä tuntuu usein olevan äänekkäimmät mietteet aborttiin liittyen. Sepä onkin helppoa, kun ei tarvitse asiasta minkäänlaista vastuuta ottaa. Voi rauhassa keskittyä naisten moralisoimiseen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
James Potkukelkka
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: 26.08.2024 16:48 Miehillä tuntuu usein olevan äänekkäimmät mietteet aborttiin liittyen. Sepä onkin helppoa, kun ei tarvitse asiasta minkäänlaista vastuuta ottaa. Voi rauhassa keskittyä naisten moralisoimiseen.
Mun mielestäni kyseessä on vaikea eettinen kysymys riippumatta siitä, minkälaiset värkit kenelläkin on jalkojen välissä. Kuten sanoin, nykytila on varmasti käytännön kannalta paras.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: 26.08.2024 16:48 Miehillä tuntuu usein olevan äänekkäimmät mietteet aborttiin liittyen. Sepä onkin helppoa, kun ei tarvitse asiasta minkäänlaista vastuuta ottaa. Voi rauhassa keskittyä naisten moralisoimiseen.
Eikös sama mene myös toisin päin? Helppohan se on ottaa kantaa tappamisen puolesta, jos se itselle on kätevää.

Onhan meillä esim. pelkästään miehiä koskeva asepalvelus ja silti naiset saavat ottaa kantaa sotahommeleihin.

Kuolemantuomionkin osalta voisiin siirtyä malliin, jossa uhrin omaiset päättäisivät siitä. Mitä se muille kuuluu.
Kreitsu
Kitisijä

Melkoisen pitkät laukat ja porttiteoriat tuli toteamuksestani, jossa ei määritelty kenenkään sanomisen oikeutta yhtään mihinkään. En voi sanoa olevani yllättynyt.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ eikös miehiltä muutenkin löydy äänekkäimmät mielipiteet? Niinku kaikkeen.
Kreitsu
Kitisijä

^Ilmeisesti sinun mielestäsi. Itse tässä kirjoitin useista (eri asia kuin kaikki) miehistä liittyen aborttiin (en mihinkään muuhun). Mutta once again, en ole yllättynyt.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: 26.08.2024 20:11 ^Ilmeisesti sinun mielestäsi. Itse tässä kirjoitin useista (eri asia kuin kaikki) miehistä liittyen aborttiin (en mihinkään muuhun).
En puhunut kaikista miehistä, vaan siitä, että luultavasti aborttiinkin, kaiken muun ohessa, löytyy äänekkäimmät mielipiteet miesten joukosta. Tuo on aika tyypillistä, koska kaikkein vähiten miellyttämisenhaluiset ihmiset ovat lähes kaikki miehiä.

Olen siis täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Olet täydellisen oikeassa siinä, että abortin kohdalla pieni joukko miehiä esittää äärimmäisen voimakkaista valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä. Eroamme kai vain siinä, että minusta tuo on ihan tavallista ja täysin odotettavaa.
Homeboy65
Kitisijä

Alkio ei ole vielä ihminen. Siitä saattaa tulla ihminen. Ei pidä sekoittaa potentiaalista ja aktuaalista.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Abortti on suomessa eritysperustein mahdollinen 24 raskausviikolle saakka. Nuorimmat henkiinjääneet keskoset ovat olleet 21 viikkoisia.

On siis laillista tietyin erityisperustein abortoida 24 raskausviikon sikiö, mutta on murha tappaa 21 raskausviikon keskonen.

Edelleen: abortti on käytännön kannalta paras ratkaisu, mutta eettisesti hyvin ongelmallinen.

Alkuraskauksien (12 viikkoon saakka) abortit ovat mielestäni selkeästi vähemmän ongelmallisia.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.09.2024 17:36 ^
Ihan vaan vertailun vuoksi: Silikonitissit hommanneilla naisilla on korkeampi kuolleisuus ja itsemurhariski kuin natuilla.

Mortality and Suicide Among Danish Women With Cosmetic Breast Implants
https://jamanetwork.com/journals/jamain ... cle/217788

Pitäisikö silarit siis kieltää?

Veikkaan muuten, että läväreiden kanssa on sama homma.
Joo, kyllä mun mielestä voitaisiin harkita sitä, että kielletään yhteisöverovarojen voimin toimivat yhdistykset, jotka vääristelevät tutkittua tietoa, targetoivat psyykkisesti haavoittuvaisia nuoria ja tekevät heille puoliväkisin silikoni-implanttileikkauksia/läväreitä uhkaillen, että muussa tapauksessa heidät suljetaan yhteisön ulkopuolelle, tuomitaan kadotukseen ja ties mitä. Tää oli tosi hyvä analogia, hienosti selvitti keskustelua.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Ei noita yhdistyksiä tarvitse kieltää. Riittää, että niiltä otetaan pois verotusoikeus ja kaikilta yhdistyksiltä pois valtion tuki.
urpiainen
Kitisijä

^ ai juu, tosiaan, oli niin villi analogia, että meni vähän rakenne sekaisin, kai mä olen kannattamassa niiden törkeän painostuksen alla puoliväkisin tehtyjen leikkausten, joita siis tekevät itseoppineet vuosisatoja vanhoja ohjeita seuraavat "kirurgit", kieltoa, enkä varsinaisesti niiden yhdistysten kieltoa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Puhut nyt poikien ympärileikkauksista? Koita pysyä aiheessa.
urpiainen
Kitisijä

^ no tuosta olemme ehkä samaa mieltä.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
En nyt seuraa? Pidän kaikkea lääketieteellisesti perustelematonta fyysistä tai henkistä kajoamista lapsiin moraalisesti vääränä ja haluan tuollaisen toiminnan kriminalisoitavaksi. Ja kun kyseessä on lapset, niin rangaistusasteikko saa olla tiukka.

Jos holhoamaton aikuinen haluaa leikellä penistään, niin tehkään halutessaan niin omalla rahallaan. Mielellään noissa saisi olla palveluntarjoajalla vastuuvakuutus, jonka turvin sitten hoidettaisiin komplikaatiot yksityisellä. Sama sitten läväreihin, korvareikiin, silareihin, tekovittuihin ja muihin.
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 10.09.2024 17:42 yhteisöverovarojen voimin toimivat yhdistykset,
Manataanko homoutta pois yhteisöveroin? En ole asiaa niin tarkkaan seurannut, kun en koe tarvitsevani ko. palvelua, mutta olisiko kuitenkin niin, että manaus tapahtuu ev. lut. tai ortodoksikirkon ulkopuolella?
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Urpsu muistelee aikaa, jolloin kirkko sai osuuden yhteisöveroista. Komppaan silti urpsua. Aatteellisilta yhdistyksiltä sun muilta pitää pistaa kaikki valtion rahoitus, mukaanlukien veikkaushäviörahat.