Kitinän rasismikysely

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

1. Olet valitsemassa lääkäriaikaa. Sinulle parhaimmin sopivaan aikaan vapaana on vain selvästi euroopan ulkopuolelta peräisin olevalla imellä varustettu lääkäri. Mitä teet?
a) Valitsen lääkärin, jonka nimi vaikuttaa vierasperäiseltä (Lähi-Itä tai Afrikka), koska aika sopii minulle parhaiten
b) Valitsen lääkärin suomalaisella nimellä, vaikka ajankohta ei sovi minulle niin hyvin

Jos asia on yksinkertainen tai kiireellinen, tietenkin a. Jos asia on kompleksinen, katsoisin lääkärin kuvausta lääkäriaseman sivulta. Jos vaikuttaa olleen Suomessa lyhyen aikaa, b.

2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
a) Rape sanoo "Vitun manne!"
b) Rape sanoo "Vitun läski""
c) Molemmat ovat yhtä paheksuttavia

c)

3. Mustalaiset haluavat ostaa taloyhtiöstäsi asunnon. Taloyhtiössäsi on lunastuspykälä. Hallituksen puheenjohtaja tietää jo ostajan, joka on valmis maksamaan 2% vähemmän kuin mustalaiset. Sinua osakkaana pyydetään äänestämään:
a) Kyllä. Lunastetaan asunto ja myydään toiselle ostajalle 2% halvemmalla (Taloyhtiö siis tekee 2% tappion ja sinä osakkaana kärsit taloudellisesti)
b) Ei. Ei lunasteta asuntoa ja mustalaiset muuttavat yhtiöön, jossa nyt asut
c) Jätät äänestämättä

b) Ymmärtääkseni lunastuspykälä edellyttää samaa hintaa. Lisäksi kyseessä olisi syrjintärikos enkä haluaisi syyllistyä sellaiseen.

4. Olet menossa perheen kanssa ravintolaillalliselle. Viihtyisällä kadulla on vierekkäin kaksi identtistä ravintolaa, joista toinen on täynnä mustalaisia. Mitä teet?
a) Valitsen ravintolan, jossa on mustalaisia
b) Valitsen ravintolan, jossa ei ole mustalaisia
c) Heitän kolikolla tai arvon muulla tavoin ravintolan

b)

5. Jotkin uskonnot haluavat silpoa lapsia muista kuin lääketieteellisistä syistä.
a) Silpominen pitää sallia
b) Silpominen pitää kieltää

b)
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

b) Ymmärtääkseni lunastuspykälä edellyttää samaa hintaa. Lisäksi kyseessä olisi syrjintärikos enkä haluaisi syyllistyä sellaiseen.
Mun ymmärtääkseni sivustahuutaja esitti, että
taloyhtiö käyttää lunastuspykälää samaan hintaan ja sitten myy 2% tappiolla ei-mustalaiselle.

Toki kyllä syrjintärikos ja hyvä pointti, että kannattaako sellaiseen osallistua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 10:48 b) Ymmärtääkseni lunastuspykälä edellyttää samaa hintaa. Lisäksi kyseessä olisi syrjintärikos enkä haluaisi syyllistyä sellaiseen.
Tässähän juuri maksettaisiin sama hinta ja sitten myytäisiin kämppä eteenpäin. Tekniset yksityiskohdat ovat mielestäni epäleellisiä. Pohimmiltaan tässä kysytään sitä, paljonko on valmis lyömään omaa rahaa tiskiin, jotta omaan yhtiöön ei muuta mustalaisia. Ehkä olisi parempi muuttaa kysymys muotoon "Äänestätkö laillisen järjestelyn puolesta, jos kustannus sinulle on 500€?".
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Järjestely ei ehkä olisi laillinen 🤔
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 11:02
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 10:48 b) Ymmärtääkseni lunastuspykälä edellyttää samaa hintaa. Lisäksi kyseessä olisi syrjintärikos enkä haluaisi syyllistyä sellaiseen.
Tässähän juuri maksettaisiin sama hinta ja sitten myytäisiin kämppä eteenpäin. Tekniset yksityiskohdat ovat mielestäni epäleellisiä. Pohimmiltaan tässä kysytään sitä, paljonko on valmis lyömään omaa rahaa tiskiin, jotta omaan yhtiöön ei muuta mustalaisia. Ehkä olisi parempi muuttaa kysymys muotoon "Äänestätkö laillisen järjestelyn puolesta, jos kustannus sinulle on 500€?".
Tää keissi on silleen ajankohtaisesti kiinnostava, että sattumalta mulla on just kesken Brit Bennetin aika hyvältä vaikuttava romaani The Vanishing Half, jossa, muun muassa, käsitellään mustien yhteiskunnallisia kokemuksia erilaisissa konteksteissa Yhdysvalloissa 1950-luvulta 1980-luvulle. Satun just nyt olemaan kohdassa, jossa kuvataan muutamastakin näkökulmasta tilannetta, jossa valkoisen ylemmän keskiluokan asuinyhteisössä yksi taloudellisesti romahtanut perhe haluaa myydä asuntonsa mustalle ostajalle, ja tämä tietysti aiheuttaa tavatonta hämmennystä muissa asujissa, jotka eivät toki ole rasisteja saati kannata asuinalueiden apartheidia, vaan omasta mielestään ihan käytännöllisistä ja puhtaan rationaalisista syistä vastustavat just tätä nimenomaista kauppaa ja miettivät tuollaisia Sivustahuutaja-keinoja tapahtuman estämiseksi. Kiinnostavaa, miten kitinäläinen 2020-luvun (ei-klassinen!) rasismi romaneja kohtaan muistuttaa kuvausta puolen vuosisadan takaisesta amerikkalaisesta rasismista maan mustia kohtaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2023 11:22
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 11:02
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 10:48 b) Ymmärtääkseni lunastuspykälä edellyttää samaa hintaa. Lisäksi kyseessä olisi syrjintärikos enkä haluaisi syyllistyä sellaiseen.
Tässähän juuri maksettaisiin sama hinta ja sitten myytäisiin kämppä eteenpäin. Tekniset yksityiskohdat ovat mielestäni epäleellisiä. Pohimmiltaan tässä kysytään sitä, paljonko on valmis lyömään omaa rahaa tiskiin, jotta omaan yhtiöön ei muuta mustalaisia. Ehkä olisi parempi muuttaa kysymys muotoon "Äänestätkö laillisen järjestelyn puolesta, jos kustannus sinulle on 500€?".
Tää keissi on silleen ajankohtaisesti kiinnostava, että sattumalta mulla on just kesken Brit Bennetin aika hyvältä vaikuttava romaani The Vanishing Half, jossa, muun muassa, käsitellään mustien yhteiskunnallisia kokemuksia erilaisissa konteksteissa Yhdysvalloissa 1950-luvulta 1980-luvulle. Satun just nyt olemaan kohdassa, jossa kuvataan muutamastakin näkökulmasta tilannetta, jossa valkoisen ylemmän keskiluokan asuinyhteisössä yksi taloudellisesti romahtanut perhe haluaa myydä asuntonsa mustalle ostajalle, ja tämä tietysti aiheuttaa tavatonta hämmennystä muissa asujissa, jotka eivät toki ole rasisteja saati kannata asuinalueiden apartheidia, vaan omasta mielestään ihan käytännöllisistä ja puhtaan rationaalisista syistä vastustavat just tätä nimenomaista kauppaa ja miettivät tuollaisia Sivustahuutaja-keinoja tapahtuman estämiseksi. Kiinnostavaa, miten kitinäläinen 2020-luvun (ei-klassinen!) rasismi romaneja kohtaan muistuttaa kuvausta puolen vuosisadan takaisesta amerikkalaisesta rasismista maan mustia kohtaan.
Elämme simulaatiossa. Pelintekijä copy pasteaa, mutta muuttaa vain joitain etumerkkejä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2023 11:22 Kiinnostavaa, miten kitinäläinen 2020-luvun (ei-klassinen!) rasismi romaneja kohtaan muistuttaa kuvausta puolen vuosisadan takaisesta amerikkalaisesta rasismista maan mustia kohtaan.
Jos huudan 500€ muumi-mukin toisen huutajan nenän edestä, koska koen hyötyväni siitä, niin onko se rasismia? Entä jos maksan jostain 500€ ja koen hyötyväni siitä, niin onko se rasismia? Entä jos maksan 500€ siitä, että yhtiööni ei muuta mustalaisia, onko se rasismia? Miksi 500€ minulle kannattava hankinta muuttuu jossain yhteydessä rasismiksi? Kysehän on jokaisessa tapauksessa minun kokemastani hyödystä. Kaikissa tapauksissa jonkun muun pitää vain maksaa 501€.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 11:12 ^Järjestely ei ehkä olisi laillinen 🤔
Tässä näkyy nyt juristin ja ekonomistin ero. Minulle tämä kysymys on ihan puhdas willingness to pay ongelma, jonka näköjään kuvasin väärin. Olisi pitänyt kirjoittaa "Täydellisen laillinen toimenpide, oikeuskanslerilla tarkistettu. Maksaa 500€. Äänestätkö mustalaisten muuttoa vastaan.".
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 11:57
urpiainen kirjoitti: 11.08.2023 11:22 Kiinnostavaa, miten kitinäläinen 2020-luvun (ei-klassinen!) rasismi romaneja kohtaan muistuttaa kuvausta puolen vuosisadan takaisesta amerikkalaisesta rasismista maan mustia kohtaan.
Jos huudan 500€ muumi-mukin toisen huutajan nenän edestä, koska koen hyötyväni siitä, niin onko se rasismia? Entä jos maksan jostain 500€ ja koen hyötyväni siitä, niin onko se rasismia? Entä jos maksan 500€ siitä, että yhtiööni ei muuta mustalaisia, onko se rasismia? Miksi 500€ minulle kannattava hankinta muuttuu jossain yhteydessä rasismiksi? Kysehän on jokaisessa tapauksessa minun kokemastani hyödystä. Kaikissa tapauksissa jonkun muun pitää vain maksaa 501€.
Mun mielestä sun kannattaa tosiaan pohtia näitä kysymyksiä niin kauan, kunnes alat ymmärtämään vastaukset. Suosittelen ehkä samaa muillekin persuille eduskunta- ja ministerityhmää myöten.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minusta on selvää, että jos maksaa 500 euroa siltä, ettei romani muuta naapuriin, kyse on rasismista oli se sitten kiellettyä tai sallittua. Jos sen sijaan kysyttäisiin että jos naapuriin on muutamassa pahoinpitelyihin ja varkauksien syyllistynyt taparikollinen, niin maksaisin kyllä. Olettaisi kuitenkin että talon ostamiseen kykenevä romani ei kuulu tuohon ryhmään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:07 Jos sen sijaan kysyttäisiin että jos naapuriin on muutamassa pahoinpitelyihin ja varkauksien syyllistynyt taparikollinen, niin maksaisin kyllä. Olettaisi kuitenkin että talon ostamiseen kykenevä romani ei kuulu tuohon ryhmään.
Ihan samasta todennäköisyyslaskennasta tässä on kyse. Jos joku osoittaa virheen laskelmissani, niin luonnollisesti muutan käyttäytymistäni. Minua kun ei kiinnosta ihmiset, heidän tapansa ja kulttuurinsa paskaakaan, kunhan eivät häiritse minua.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:12
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:07 Jos sen sijaan kysyttäisiin että jos naapuriin on muutamassa pahoinpitelyihin ja varkauksien syyllistynyt taparikollinen, niin maksaisin kyllä. Olettaisi kuitenkin että talon ostamiseen kykenevä romani ei kuulu tuohon ryhmään.
Ihan samasta todennäköisyyslaskennasta tässä on kyse. Jos joku osoittaa virheen laskelmissani, niin luonnollisesti muutan käyttäytymistäni. Minua kun ei kiinnosta ihmiset, heidän tapansa ja kulttuurinsa paskaakaan, kunhan eivät häiritse minua.
Ostajan rikosrekisteriotteen tarkistus maksaa aika paljon vähemmän kuin varmuuden vuoksi 2% kauppahinnasta ettei vääränniminen/värinen henkilö osta asuntoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:18
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:12
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:07 Jos sen sijaan kysyttäisiin että jos naapuriin on muutamassa pahoinpitelyihin ja varkauksien syyllistynyt taparikollinen, niin maksaisin kyllä. Olettaisi kuitenkin että talon ostamiseen kykenevä romani ei kuulu tuohon ryhmään.
Ihan samasta todennäköisyyslaskennasta tässä on kyse. Jos joku osoittaa virheen laskelmissani, niin luonnollisesti muutan käyttäytymistäni. Minua kun ei kiinnosta ihmiset, heidän tapansa ja kulttuurinsa paskaakaan, kunhan eivät häiritse minua.
Ostajan rikosrekisteriotteen tarkistus maksaa aika paljon vähemmän kuin varmuuden vuoksi 2% kauppahinnasta ettei vääränniminen/värinen henkilö osta asuntoa.
Ei kait rikosrekisteriotetta voi em. tarkoituksessa saada?

https://asiointi.oikeus.fi/oikeusrekist ... kisteriote

Mikään noista ei soveltune?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.08.2023 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:18
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:12
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:07 Jos sen sijaan kysyttäisiin että jos naapuriin on muutamassa pahoinpitelyihin ja varkauksien syyllistynyt taparikollinen, niin maksaisin kyllä. Olettaisi kuitenkin että talon ostamiseen kykenevä romani ei kuulu tuohon ryhmään.
Ihan samasta todennäköisyyslaskennasta tässä on kyse. Jos joku osoittaa virheen laskelmissani, niin luonnollisesti muutan käyttäytymistäni. Minua kun ei kiinnosta ihmiset, heidän tapansa ja kulttuurinsa paskaakaan, kunhan eivät häiritse minua.
Ostajan rikosrekisteriotteen tarkistus maksaa aika paljon vähemmän kuin varmuuden vuoksi 2% kauppahinnasta ettei vääränniminen/värinen henkilö osta asuntoa.
Teenkin täsmäkysymyksen sinulle:

Oletan mustalaisten aiheuttaman järjestyshäiriön todennäköisyydeksi 5% ja haitan suuruudeksi 10.000€. Olen siis valmis maksamaan 500€ potentiaalisen haitan poistamisesta. Sinä pidät laskelmaani vääränä. Oletko siis valmis myymään minulle 100 eurolla vakuutuksen, jossa maksat minulle 10.000€, jos mustalaisista tulee häiriötä? Bonuksena vähennämme rasismia yhteiskunnassamme! Kaikki summat nettonykyarvoja transaktiokustannuksineen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25 Oletan mustalaisten aiheuttaman järjestyshäiriön todennäköisyydeksi 5% ja haitan suuruudeksi 10.000€.
Mihin nämä hattuvakiot perustuvat?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25Oletan mustalaisten
Tää on se rasistinen elementti. Yksilöitä koskevassa päätöksenteossa heitä pitää kohdella yksilöinä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 12:24Mikään noista ei soveltune?
En ole perehtynyt teemaan, mutta koska rikostuomiot ovat kaikki julkisia poislukien salassapidettävät osat, olettaisin että rikosrekisteriotteenkin saa tarkistettua ilman mitään erityistä perustetta. Lehdethän niitä kaivelevat vaaliehdokkaista.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:37
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25Oletan mustalaisten
Tää on se rasistinen elementti. Yksilöitä koskevassa päätöksenteossa heitä pitää kohdella yksilöinä.
Myytkö vakuutuksen?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 11.08.2023 12:27
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25 Oletan mustalaisten aiheuttaman järjestyshäiriön todennäköisyydeksi 5% ja haitan suuruudeksi 10.000€.
Mihin nämä hattuvakiot perustuvat?
Omaan veikkaukseen. Jos olisin ostamassa tältä alueelta 450ke kämppää, niin laskisin taloyhtiön mannejen vähentävän ainakin 10k maksuhalukkuuttani. Tuolla lailla hattuvakioilla arvotan kaiken muunkin ostamiseen liittyvän: maisemat, tulevat remontit, riskit, yms. Palkkaan mielelläni osaavan ammattilaisen tekemään laskelmat, jos teillä on antaa suosituksia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:37
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25Oletan mustalaisten
Tää on se rasistinen elementti. Yksilöitä koskevassa päätöksenteossa heitä pitää kohdella yksilöinä.
Juuri näin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.08.2023 13:16
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:37
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25Oletan mustalaisten
Tää on se rasistinen elementti. Yksilöitä koskevassa päätöksenteossa heitä pitää kohdella yksilöinä.
Juuri näin.
Jatkan vielä. Mielestäni on määritelmänkin mukaan jo itsestäänselvää, että tässä on olemassa tuo rasistinen elementti. Kuinka hallitseva tai haitallinen se on tai tiedostaako sivustahuutaja sen, on sitten toinen keskustelu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 13:12
So Hard kirjoitti: 11.08.2023 12:37
sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 12:25Oletan mustalaisten
Tää on se rasistinen elementti. Yksilöitä koskevassa päätöksenteossa heitä pitää kohdella yksilöinä.
Myytkö vakuutuksen?
Etniseen alkuperään perustuvan vahinkovakuutuksen tarjoaminen olisi syrjintärikos, joten en, vaikka vakuutusyhtiö olisin.

Etkös sinä sano usein olevasi liberaali? Liberaali henkilö lähtee yksikön vastuusta ja vapaudesta. Tunnut silti pitävän kollektiivirangaistuksia alkuperän perusteella OK:na.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Taidan ymmärtää logiikan. Eli pitää lähestyä aiheutta sellaisien aiheiden kautta, jossa ei kohdella yksilöitä tai ryhmiä.

Kysymys 6: Olet ostamassa asuntoa. Sinulla on kaksi muuten identtistä asuntovaihtoehtoa (yhteydet, palvelut, kunto, koko, jne), mutta alueen domografiat ovat erilaisia ja b) alueen asunto on 1€ halvempi.
a) Valitset alueen, jossa alle 10% on maahanmuuttajataustaisia Afrikasta ja Lähi-Idästä.
b) Valitset alueen, jossa yli 30% on maahanmuuttajataustaisia Afrikasta ja Lähi-Idästä.
C) Yhden euron hintaero on merkityksetön. Heität kolikolla kumpi ostetaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.08.2023 13:25 Etkös sinä sano usein olevasi liberaali? Liberaali henkilö lähtee yksikön vastuusta ja vapaudesta. Tunnut silti pitävän kollektiivirangaistuksia alkuperän perusteella OK:na.
En näe oman hyötyni maksimoimista rangaistuksena muille yhtään enempää kuin näen Arlan maidon ostamista rangaistuksena Valiolle.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 13:33En näe oman hyötyni maksimoimista rangaistuksena muille yhtään enempää kuin näen Arlan maidon ostamista rangaistuksena Valiolle.
Jos sinun hyötysi on jonkun toisen haitta pelkästään hänen etnisen alkuperänsä perusteella, niin ei se eroa oikeastaan mitenkään siitä että etnisen alkuperän perusteella jaetaan mitä tahansa haittoja. Yksilön vapaudella, suojalla tai vastuulla ei ole silloin enää mitään merkitystä. Yksilö redusoidaan osaksi kollektiivia joka on paha
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin