Nimimerkkisi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
hermine

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja hermine »

Aikanaan vuosia sitten cityyn rekkautuessani mulla oli Hessen Arosuden lukeminen kesken. Joku kirjan sankarittaressa ja tietynlaisessa "sukupuolettomuudessa" (Hermine on jonkinlainen ulkoisesti naispuolinen heijastuma päähenkilön nuoruudenystävästä Hermannista) oli hyvin kiinnostavaa ja jäi mieleen elämään pitkäksi aikaa. Lisäksi tynnyrissä kasvaneena olin juuri muuttanut kotoa suureen kaupunkiin ja näin jälkeenpäin varsin viattomat toilailuni tuntuivat silloin paheellisilta kuin kirjan joidenkin kohtausten sukupuoleen katsomatta ympäriinsänussiva jazztanssisalitodellisuus, vaikka muuten en itseäni oikein hahmosta tunnistakaan.
Geetzu

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PicNic kirjoitti:...
Mulla tulee sun salaperäisestä nikistäs mieleen kahvilaketjun huono kinkkutoast ja se punapää-Teresa. Mut ei se mitään. :]
bedlam

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bedlam on suomeksi hullujenhuone/hullunmylly ja vähänX on siistiä olla niinku coolisti sekasin ja ihan niinku hassusti hullu!

Ja tuo sana tuli mieleen etu- ja sukunimeni ensimmäisistä kirjaimista kun niitä nimimerkkiä epätoivoisesti etsiessäni pyörittelin. Ja kun sain tietää, että se on Karloffin tähdittämän kauhuleffankin nimi, niin tottakai se oli selkeä valinta. En tosin ole elokuvaa nähnyt...

Kuva
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kun cityyn tuli mahdolliseksi nimimerkin rekisteröiminen itselleen, kokeilin kaikki enemmän käyttämäni läpi ja valitettavasti tämä oli sitten se, joka meni läpi. Ei mieleisin vaihtoehto, mutta olen sopeutunut vuosien saatossa. Mirri olisi ollut silloin suosikkini. Mitäpä tätä sitten vaihtamaan Kityyn siirryttäessä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
pertzi

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Ostin Lidln persikkapurkin, jossa näytti kreikaksi persikka olevan perzik. Poistin lopusta k:n, mutta perzi oli jo varattu cityssä. Niinpä piti lisätä vielä t ennen z:aa.

p.
Gina

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Gina »

Georgina on mun toinen nimi ja Gina vaan lyheni siitä. Kun te sanotte mua muuten Georgeksi. Joka on mun setä.
Exsat

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Exsat on pyörinyt mun nimimerkkinä erinäisissä chateissa ja muissa jo yläasteelta saakka. Sillä nimellä tehtiin myös kaverin kanssa nettisivut, jotka koulun koneen kaaduttua tosin hävisivät jonnekin turhien tiedostojen taivaaseen.

Tarina nimen takana on niin typerä, etten siitä viitsi avautua (vaikka joskus chatissa kännissä olenkin niin tehnyt), mutta sen verran voin paljastaa, että alkuperäinen muoto oli "ex S-A:t".
Nighthawk

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Nighthawk on noin minuutissa keksitty nimimerkki. Sitä miettiessä yhdistelin asioita, joista pidän tai olen kiinnostunut ja luonteenpiirteitä, joita joku muu tai minä itse olen huomannut itsessäni. Eipä sen kummempaa.

Yleensä olen käyttänyt nimimerkkeinä lempinimiäni tai niiden jatkojalostuksia. Jos kaukaa haetaan, ei tämä nykyinenkään tee poikkeusta.
RolloTomasi

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Rollo Tomasi is the reason I became a cop.
Lilo

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Aikanaan kun rekkasin Cityyn, kokeilin osapuilleen miljuunaa nickiä ja kaikki oli varattu. Olin juuri käynyt katsomassa Lilo & Stitchin, joten sieltä Lilo...tosin seKIN oli varattu joten alunperin nimi oli _Lilo_.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Aito_Johanna kirjoitti:Johanna on toinen nimeni.
Sä oot sitte etunimies puolesta täydellisesti kuNppanini kaima! :shock:

Oma nikkini... Alkuosasta löytyy sukunimeni alku. Ja moni mua on joskus enkeliksi sanonut erinäisten tempauksieni johdosta. Ja sillon cityn sähköpostiosotetta miettiessä taisi olla melkonen goottiangstikausi menossa, joten tommonen vähä ahistava nikki siitä sitte tuli ja jäi.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Hebuli

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ja mä niin toivoin LiLon olevan kovan linjan Linux-fani. :(
Faghag

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Faghag= (suomeksi "homoemo") homomiesten seurassa viihtyvä heteronainen.

Otin nikin lähinnä kuvaamaan moniarvoista maailmankuvaani, sillä tuttavapiiriini kuuluu homojen lisäksi lesboja, transvestiitteja, transseksuaaleja tms. Mutta olen useissa Kity-kommenteissani korostanut sitä, että minua kiinnostaa ihmisissä lähinnä heidän persoonansa, elämäntapansa ja arvot, ei pelkästään se, millä tavalla he harjoittavat seksuaalisuuttaan.

Ymmärrän kyllä, että varsinkin vanhan kaartin femakot, homot ja lesbot omaavat varsin jyrkän ja separatistisen maailmankuvan, jonka tarkoitus on rajata ulos kaikki ne yksilöt ja ihmisryhmät, jotka eivät sovi tuohon visioon maailmasta. Itse en halua asua missään totalitaarisessa yhteiskunnassa, jossa ihmisen mahdollisuutta valita elämäntapansa rajoittaa ahdas ihmiskuva ja sitä kautta ennalta määrätyt roolit.
Leilah

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Viime keväänä cityyn rekkautumisen aikoina tunsin itseni lihavaksi epäonnistujaksi, ja siitä tuli tietysti Fat. Sitten piti vain keksiä siihen sopiva loppuosa, joka oli Leilah. Viime viikolla pyysin aasia muuttaamaan nimimerkkini pelkäksi Leilahiksi, sillä en tunne itseäni enää lihavaksi. Olen nykyään pelkkä epäonnistuja.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Dryadit kuuluvat kreikan mytologian nymfeihin ja ovat metsänhenkiä, "metsänneitoja". Myöhemmin dryadit on assosioitu keijujen kanssa samaan kastiin, joskin puihin yhdistäminen on aina ollut mukana. Dryadeja on kuvattu paitsi metsän suojelijoiksi, myös pirullisiksi olennoiksi jotka voivat eksyttää kulkijan metsään.

Se miksi tämä on nimimerkkinä liittyy lähinnä kiinnostukseeni mytologioita ja satuolentoja, eritoten keijuja kohtaan.
Be a good animal, true to your animal instincts.
WanhaPervo

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Cityssä nickini oli NuoriDaavid ja ensimmäinen avattareni edusti kyseistä patsasta. Valitsin tuon, koska halusin saada naisten pöksyt kostumaan.
Kuva.
Myöhemmin rekkauduin nykynikilläni, kun en enää pystynyt kätkemään todellista minääni.
Patz

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Patz »

WanhaPervo kirjoitti:Valitsin tuon, koska halusin saada naisten pöksyt kostumaan.
Suosittelen, että seuraavalla kerralla jätät kuvan liittämättä ja käytät nettisenttejä...
WanhaPervo

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Patz kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Valitsin tuon, koska halusin saada naisten pöksyt kostumaan.
Suosittelen, että seuraavalla kerralla jätät kuvan liittämättä ja käytät nettisenttejä...
Yritin aikoinaan puutteellisilla kuvankäsittelytaidoilla ja ohjelmistolla hieman retusoida kuvaa, mutta lopulta tyydyin Michelangelon alkuperäiseen näkemykseen.
Viimeksi muokannut WanhaPervo, 12.12.2005 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

mustaenkeli kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Johanna on toinen nimeni.
Sä oot sitte etunimies puolesta täydellisesti kuNppanini kaima! :shock:
No voihan helkkari, minun myös! :D (Paitsi mulla on vielä yksi nimi siinä välissä). Omaperäistä kansaa nuo isit ja äitit ollu.
AarneAnkka

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ruåtsalaisen Charlie Christensenin luoma sarjakuvahahmo johon samastuin, vaikken runoja kirjoitakaan.

Kuva

Ei sen kummempaa.
killkill

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja killkill »

WanhaPervo kirjoitti:Yritin aikoinaan puutteellisilla kuvankäsittelytaidoilla ja ohjelmistolla hieman retusoida kuvaa, mutta lopulta tyydyin Michelangelon alkuperäiseen näkemykseen.
Ollaan hyvät vaan.
Kuva
WanhaPervo

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

killkill kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Yritin aikoinaan puutteellisilla kuvankäsittelytaidoilla ja ohjelmistolla hieman retusoida kuvaa, mutta lopulta tyydyin Michelangelon alkuperäiseen näkemykseen.
Ollaan hyvät vaan.
Kuva
Nyt jo näyttää luonnolisemmalta. Kiitos!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kun rekisteröidyin Cityyn 23.10.2003 en nimimerkkiäni paljon miettinyt. Laitoin ensimmäiseksi mieleentulevan eli nimikirjaimeni + silloisen ikäni= jf37. Se oli niin tylsä nicki, että liittyessäni Kityyn tämän vuoden keväällä päätin vaihtaa sen. Cityssä oli aikaisemmin ollut heebo nimimerkillä Homeboy75 joten päätin, että uudeksi nimimerkikseni tulee Homeboy65. Nih!
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
PerttiMakimaa

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

"Pertti Mäkimaa

Syntynyt Helsingissä 1948
Varatuomari
Perhe: vaimo Eeva, lapset Laura, Janne ja Mirja. Lastenlapset: Jarkko, Kerttu ja Martti. Äiti Maija elää, isä Martti kuoli kesällä 1996, veli Veikko asuu Ruotsissa.

Työpaikat: henkilöstöjohtaja Telakka, osastopäällikkö ja teollisuusneuvos Kauppa- ja teollisuusministeriö, oma yritys, Lakiasiaintoimisto Pertti Mäkimaa.

Pertti on toisten mielestä harkitseva ja rauhallinen, toisten mielestä laskelmoiva ja kylmä. Perttiin vetoaa järki, kuiva brittiläinen huumori ja pullo kylmää keskiolutta töiden päätteeksi. Heikkoutena hänellä on tai on ollut - uhkapeli.

Perheenjäsenten nimet saattavat Pertiltä joskus unohtua, syntymäpäivistä puhumattakaan, mutta aina muistaessaan Pertti rakastaa läheisiään ja tiukan paikan tullen puolustaa omiaan viimeiseen asti. Eevan hoitaessa sairasta äitiään Pertti oli tukena ja turvana, ja kun Lauraa epäiltiin rikoksesta, Pertti ei hetkeäkään uskonut syytöksiin ja teki kaikkensa tyttärensä puolesta.

Työ oli Pertin elämässä keskeisessä asemassa, ja sivutoimenaan hän auttoi tuttavia ja sukulaisia lakiasioissa. Tasatahtia polkenut elämä sai uuden käänteen, kun Pertti sai sydäninfarktin. Pitkän sairasloman ja virkavapaan jälkeen hän jätti virkansa KTM:ssa ja perusti oman lakiasiaintoimiston. Hän totesi myös isoisän roolin sopivan itselleen loistavasti päättäessään Jarkon ja Kertun jäämisestä Suomeen isovanhempien hoiviin Lauran ja Kimmon tilanteen vuoksi."
(Lähde: YLEn kotisivut)

Sydäninfarktin ja parin vuosikymmenen päässä miehestä... :)
pajazzo

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Tämä oli hieman nopea valinta. Eipä suoranaisesti mitään merkitse. RAY:llä oli joskus kolikkopeli jazzo. Enää en ole missään sellaista nähnyt, mutta oli yksi parhaimmista pelikoneista. Toisaalta pajazzo on pehmeämpi muunnos pajatsosta. Samaistun kolikkoon, joka sinkoilee pitkin pelikenttää ja toivoo pääsevänsä joskus maaliin. :lol:
Vastaa Viestiin