Tulostin "&#¤%... heelppivä

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Mida

Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Mida »

luon pagemakerilla dokumentin grayscale-kuvista ja tulostusasetuksista valitsen mustavalkotulostuksen. Miksi helkutissa sitten tulostin kuvittelee kuvassa olevan vihreää ja tunkee sitä kuvaan väkisin raitoina? Kiukutteleeko vain sitä, että osa väreistä on lopussa vai onko muuten vaan vittumainen.

Kysymys kuuluu: Miten mä saan tulostettua mustavalkokuvan mustavalkoisena?

Meinaa mennä hermoooo....
Quarter

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Quarter »

aja se puhdistusohjelma mikä putsaa ne mustesuuttimien päät. jos siinä on joku kalibrointisofta niin senkin voisi ajaa. Vanha printteri? voi olla että se on vaan rikki..
Mida

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Mida »

Uus hieno printteri jos on kaikki herkut skannerist lähtien. Aasi chatis epäilee et se tekee harmaan noist muist väreit sekottamalla (tyhmää) ja mun järjen mukaan sielt olis sit se vaaleempi punanen lopussa, kerta tumma harmaa tulee kuiteski ulos.

Mut kylläpä osaa ottaa päähän. Meinaan uudet patruunat on tilattu kyllä, mutta ei mitään hajua millon tulevat. Ehtivätkö ees ennen joulua :-(

Ja kaupas tollaset maksaa 3x enemmän ku ne tilatut.
Herra Manala

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Koetitko jo ottaa värilliset patruunat kokonaan pois tulostuksen ajaksi? Niitä kannattaa sitten käsitellä varovasti, etteivät valu tai kuivu.
bedlam

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mida kirjoitti:Uus hieno printteri...
Väripatruunat ehtivät monasti kuivahtaa kaupan hyllyllä lojuessaan. Koeta vaikka ravistella patruunoita ja aja muutama kaikkia värejä sisältävä koetuloste läpi.

Oletko koettanut tulostaa sitä grayscale-kuvaa väriasetuksilla?
AarneAnkka

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mida kirjoitti:Uus hieno printteri jos on kaikki herkut skannerist lähtien.
Tähän aiheeseen liittyen, onko jo olemassa tällaisia monitoimilaitteita joissa olisi värilaser mustesuihkun sijaan? Vai maksavatko ne maltaita, mansikoita, hunajaa, käden ja jalan?
huima

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja huima »

AarneAnkka kirjoitti:Vai maksavatko ne maltaita, mansikoita, hunajaa, käden ja jalan?
Maksavat ja niitä on.

Mustesuihkubisnes kun - kuten me tiedämme - ei ole laitteiden, vaan musteiden myymistä.
AarneAnkka

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

... koska nimenomaan noiden yllä kuvattujen ongelmien takia päätin heittää mustesuihkarit muille vesilinnuille ja siiryä laseriin. Laitteet ovat selvästi kalliimpia kuin mustesuihkarit, mutta kuten Beddis totesikin, mustesuihkareiden yllätyskulut tulevatkin mustekaseteista jotka ovat aivan naurettavan törkeän kalliita. Laserilla tulostuskustannukset per sivu ovat huomattavasti alhaisemmat.

Laserin kanssa ei ole ollut mitään tuollaisia ongelmia. Voi olla tulostamatta vaikka pari kuukautta, mutta laite toimii silti heti ilman temppuilua. Mustesuihkutulostimet tuppaavat menemään tukkoon jos niillä ei tulosta vähään aikaan.

Mustesuihkutulostimilla on tosin yksi etu. Jos pidät kirkkaista, kylläisistä väreistä, niin mustesuihkarit pärjäävät vertailussa paremmin kuin laserit. Johtuu siitä että laserin käyttämiä peittovärejä ei voi tehdä samalla tavalla kirkkaiksi kuin pigmenttimusteita.
Nighthawk

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

AarneAnkka kirjoitti: Laserilla
Tiedätkö onko HP:n halvemman pään värilasereista mihinkään?

Itse olen pitkään pohdiskellut, hommaisinko jonkun näistä:

Color LaserJet 2550Ln, 2550n tai 3550n

Vanha Laserjet 4L potkaisi tyhjää jokin aika sitten kymmenen palvelusvuoden jälkeen. Mustesuihkuihin en ajatellut koskea tikullakaan.
AarneAnkka

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Nighthawk kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti: Laserilla
Tiedätkö onko HP:n halvemman pään värilasereista mihinkään?

Itse olen pitkään pohdiskellut, hommaisinko jonkun näistä:

Color LaserJet 2550Ln, 2550n tai 3550n
Mulla on itselläni Color Laserjet 2550Ln. On toiminut ihan hyvin. Siinä on kolme ikävää puolta: Se on hitaahko, se on meluisa, ja jos sen jättää päälle, se suorittaa muutaman tunnin välein äänekkään itsepuhdistusoperaation(?) eli kolisee ja surisee puolisentoista minuuttia ja yleensä keskellä yötä. Eli kannattaa muistaa sammuttaa se kun sitä ei käytä.

Muilta osin se on vallan hyvä printteri, jälki on siistiä eikä arkinsyöttö ole tahmannut.
Starflare

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kysytäänpä täältä noista printtereistä: Eli tarkoituksena olisi hankkia printteri, mielellään vähä helvetin halpa sellanen. Ja saisi olla skanneri messissä. Onko sellaisia?
Nighthawk

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

AarneAnkka kirjoitti: Mulla on itselläni Color Laserjet 2550Ln. On toiminut ihan hyvin. Siinä on kolme ikävää puolta: Se on hitaahko, se on meluisa, ja jos sen jättää päälle, se suorittaa muutaman tunnin välein äänekkään itsepuhdistusoperaation(?) eli kolisee ja surisee puolisentoista minuuttia ja yleensä keskellä yötä. Eli kannattaa muistaa sammuttaa se kun sitä ei käytä.

Muilta osin se on vallan hyvä printteri, jälki on siistiä eikä arkinsyöttö ole tahmannut.
Kiitos infoista, tuo kuullostaa hyvältä. Hitaus ei haittaa, meluisa olen itsekin ja viimeksi kun heräsin meluun, kyseessä oli piikkauskoneen tärinä.
Herra Manala

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Starflare kirjoitti:Kysytäänpä täältä noista printtereistä: Eli tarkoituksena olisi hankkia printteri, mielellään vähä helvetin halpa sellanen. Ja saisi olla skanneri messissä. Onko sellaisia?
On.
AarneAnkka

Re: Tulostin "&#¤%... heelppivä

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Starflare kirjoitti:Kysytäänpä täältä noista printtereistä: Eli tarkoituksena olisi hankkia printteri, mielellään vähä helvetin halpa sellanen. Ja saisi olla skanneri messissä. Onko sellaisia?
Esimerkiksi Epson Stylus DX3850 tai Canon Pixma MP130 - mutta kaikissa halvoissa mustesuihkutulostimissa on se jippo että mustekasetit maksavat aivan perkeleesti. Mutta ne voinee käydä täyttämässä esmes täällä: http://www.print-refill.com/
Vastaa Viestiin