Vko 3/24

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/806 ... 3792a69cb9

Jos kyseessä olisi oikeasti Kuopion kokoinen kaupunki suhteessa ihmispaljouteen venäjällä, niin kuseessä olisi yli 3M asukkaan kaupunki?

Sama kuinka suuri, kunhan palelevat niin helvetisti, ainakin yhtä paljon kun ukrainalaiset joutuu palelemaan pommitusten takia!

Meillä lauhtuu toivottavasti Siperiassa vaan pakkaset kiristyy.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei Kekkosen aikana tällaisia yhteiskuntarauhaa horjuttavia uutisia julkaistu!
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ ... 717c78f6aa
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu ei.

Valkoinen kurittaja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2024 10:37 Juu ei.

Valkoinen kurittaja.
Kun sataa normaalisti lunta, on mediassa kyse lumimyräkästä. O tempora, o mores!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Asiathan menivät vituralleen heti kun ekofasistit rupesivat tunkemaan sääkarttoihin punaista väriä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000010131232.html

Perinteisiä talven puheenaiheita. Itseäni tässä ihmetyttää se, että itsepintaisesti latujen ylläpitäjät pystyttävät näitä "ladulla käveleminen kielletty" -kylttejä, ja kun hiihtokulttuuria tuntemattomat kävelijät sitten noudattavat tätä ohjetta ilmeisen vilpittömästi kirjaimellisesti ja kävelevät latujen välissä tai ladun vieressä olevalla lanatulla alueella, soppa on valmis. Kyltittäjän mukaan pitäisi ymmärtää, että totta kai kielto koskee koko latukoneella kunnostettua aluetta. Pitäisi saada yksiselitteisiä kylttejä.

Suorastaan törkeää sitten on jo, että Hesarin jutussa käytetään ilmausta "hiihtämistä vastaverten tehdyillä laduilla". Mitä ihmettä? Voiko olla noin pielessä oleva typo, vai onko tämä joku aivan outo murreilmaus? Sietämätöntä lepsuilua kuitenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2024 12:31 Perinteisiä talven puheenaiheita. Itseäni tässä ihmetyttää se, että itsepintaisesti latujen ylläpitäjät pystyttävät näitä "ladulla käveleminen kielletty" -kylttejä, ja kun hiihtokulttuuria tuntemattomat kävelijät sitten noudattavat tätä ohjetta ilmeisen vilpittömästi kirjaimellisesti ja kävelevät latujen välissä tai ladun vieressä olevalla lanatulla alueella, soppa on valmis. Kyltittäjän mukaan pitäisi ymmärtää, että totta kai kielto koskee koko latukoneella kunnostettua aluetta. Pitäisi saada yksiselitteisiä kylttejä.
Ainakin täälläpäin Espoota hiihtoladut on siirretty pois ulkoilureiteiltä. Helpottaa ristiriitoja tilankäytöstä kun molemmille on varattu omaa tilaa. Toki latupohja muodostaa tarpeettoman ylimääräisen nurmikkokaistaleen kesällä.

Täällä on myös aika paljon polkuja auki metsässä ihan ihmisten kävelemänä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2825
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2024 12:31 Perinteisiä talven puheenaiheita. Itseäni tässä ihmetyttää se, että itsepintaisesti latujen ylläpitäjät pystyttävät näitä "ladulla käveleminen kielletty" -kylttejä, ja kun hiihtokulttuuria tuntemattomat kävelijät sitten noudattavat tätä ohjetta ilmeisen vilpittömästi kirjaimellisesti ja kävelevät latujen välissä tai ladun vieressä olevalla lanatulla alueella, soppa on valmis. Kyltittäjän mukaan pitäisi ymmärtää, että totta kai kielto koskee koko latukoneella kunnostettua aluetta. Pitäisi saada yksiselitteisiä kylttejä.

Suorastaan törkeää sitten on jo, että Hesarin jutussa käytetään ilmausta "hiihtämistä vastaverten tehdyillä laduilla". Mitä ihmettä? Voiko olla noin pielessä oleva typo, vai onko tämä joku aivan outo murreilmaus? Sietämätöntä lepsuilua kuitenkin.
*Kyltinarvostajat* - tosin varmaan useimmat nykynuoret eivät ole kokeneen laturaivoa, kun ovat( olisivat) olleet pakon edessä välineillä ladulla.

"Vastavasten" kuulostaa täysin väärältä mutta jotenkin tutulta. Vasiten on murresanana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suolakaivoksella. Raportit katsottu aamupalaveria varten. Jos illalla poikkeis Kaupissa hiihtämässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

TPK

+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 19.01.2024 13:15
urpiainen kirjoitti: 19.01.2024 12:31 Perinteisiä talven puheenaiheita. Itseäni tässä ihmetyttää se, että itsepintaisesti latujen ylläpitäjät pystyttävät näitä "ladulla käveleminen kielletty" -kylttejä, ja kun hiihtokulttuuria tuntemattomat kävelijät sitten noudattavat tätä ohjetta ilmeisen vilpittömästi kirjaimellisesti ja kävelevät latujen välissä tai ladun vieressä olevalla lanatulla alueella, soppa on valmis. Kyltittäjän mukaan pitäisi ymmärtää, että totta kai kielto koskee koko latukoneella kunnostettua aluetta. Pitäisi saada yksiselitteisiä kylttejä.
Ainakin täälläpäin Espoota hiihtoladut on siirretty pois ulkoilureiteiltä. Helpottaa ristiriitoja tilankäytöstä kun molemmille on varattu omaa tilaa. Toki latupohja muodostaa tarpeettoman ylimääräisen nurmikkokaistaleen kesällä.

Täällä on myös aika paljon polkuja auki metsässä ihan ihmisten kävelemänä.
Joo, tietämättä mikä tarkkaan ottaen on "siellä päin", niin osin tämän innoittamana kävin just heittämässä pienen hiihtolenkin Puolarmaarin laduilla. Tosiaan aika baanat ovat vetäneet sinne metsään. Perinteisen ladut molempiin suuntiin, välissä leveä luistelualue, ja koko komeuden vieressä leveä kävelytie. Kyllä tulee kuntaverolle vastinetta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 554
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Eilen kotiutui sairaalasta toi komeampi puolisko, lonkan täysprotetisoinnin vuoksi. Viime yö oli aika karmiva kun kipulääkitys ei ollut riittävä, joten koko tän päivän oon ollut ihan zombie. Nyt en todellakaan 'tarvittaessa' anna sille noita lääkkeitä, vaan mennyt maksimimäärä tasaisesti koko päivän ja vähemmän kivuliaalta näyttää mies... joten ehkä saadaan nukkuakin yöllä. :paavi: :on: Monen kk:n toipuminen siis hänellä edessä ja meillä yhteiselon harjoittelua, sillä emmehän me asu yhdessä. Paitsi faktisesti nyt. :D
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2024 14:59 Joo, tietämättä mikä tarkkaan ottaen on "siellä päin", niin osin tämän innoittamana kävin just heittämässä pienen hiihtolenkin Puolarmaarin laduilla. Tosiaan aika baanat ovat vetäneet sinne metsään. Perinteisen ladut molempiin suuntiin, välissä leveä luistelualue, ja koko komeuden vieressä leveä kävelytie. Kyllä tulee kuntaverolle vastinetta!
No noita keskusmetsän alueita mä tarkotin. Reittejä risteilee läpi metsän ja pistoina vähän joka lähiöön.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aasi pyysi "verify you'are human!"

En mä tiedä varmasti, mutta vastasin olevani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 13:48 Aasi pyysi "verify you'are human!"

En mä tiedä varmasti, mutta vastasin olevani.
Jumalan alapuolella jonon kärjessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.01.2024 17:57
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 13:48 Aasi pyysi "verify you'are human!"

En mä tiedä varmasti, mutta vastasin olevani.
Jumalan alapuolella jonon kärjessä.
Epäilen olevani Simsin NPC.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vko 3/24

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Anoin erään Facebook-ryhmän jäsenyyttä. Minulta kysyttiin:

Are you male, female of another gender?

Mitähän muuta voisi olla? Humanoidi? :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin