EURO2024
-
- Kitisijä
Re: EURO2024
^Olihan siinä Sveitsinkin "maali". Melkein maalia ei palkita
-
- Kitinä VIP-jäsen
Juu, mut se oli paitsio. Ne menee koneellisesti kohdilleen ilman mitään mussutusta tulkinnoista.nokkaelain kirjoitti: ↑24.06.2024 11:35 ^Olihan siinä Sveitsinkin "maali". Melkein maalia ei palkita
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ei tosiaan tarvis mennä näin jännän kautta. Italian 1-1 maali oli pelin viimeinen tapahtuma. Mäki ehdin luopumaan jo toivosta siinä lisäajan puolivälin kohdilla, kun loppukiristä ei meinannut tulla enää mitään, mutta kyllähän sieltä lopulta syntyi kaunis maali
Jos nyt oikein ymmärsin niin ensi lauantaina just Saksan tosi tiukalle pannut Sveitsi tulee Italiaa vastaan. Toistaiseksi annettujen näyttöjen perusteella ihan altavastaajana otteluun, mutta jos vaikka tuurilla nolla nolla ja Donnarumma hoitaa rankkareiden kautta jatkoon
Jos nyt oikein ymmärsin niin ensi lauantaina just Saksan tosi tiukalle pannut Sveitsi tulee Italiaa vastaan. Toistaiseksi annettujen näyttöjen perusteella ihan altavastaajana otteluun, mutta jos vaikka tuurilla nolla nolla ja Donnarumma hoitaa rankkareiden kautta jatkoon
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Joo. Kun kyseessä on Italia, tällainen asetelma voi viedä vaikka päätyyn asti.
Englanti ja Portugali ovat olleet yllättävän(?) tahmeita, ja nyt edellisissä peleissä myös Saksa ja Ranska vähän menettivät loistoaan. Peliesityksien perusteella olen vähän innostunut taas kerran Espanjasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Espanja on ollut valitettavan pirteä hyökkäyssuuntaan. Puolivälierissä nimittäin ilmeisesti Saksa - Espanja, jos luin taulukkoa oikein eikä kumpikaan yllättäen putoa ekalla kierroksella, joten jompi kumpi tippuu aika aikaisessa vaiheessa.
-
- Kitisijä
Portugali oli tosi huono tai sitten Georgia oli hyvä tekemään maaleja ja puolustamaan, vaikuttaa sitä että Sveitsi on aika kova voittajasuosikki, ainakin niin kauan kuin ei muut joukkoeet loydä lääkettä sen taktiikkaan, henkilovartiointiin ja koko kentän karvaukseen, joka ei todellakaan ole myotäkarvaan?
Viimeksi muokannut Niba, 27.06.2024 0:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Portugali ei oikein päässyt käsipalloasetelmasta eteenpäin, vaan liikutti palloa edestakaisin Georgian bussimuodon ulkopuolella.
En oikein tiedä, mitä ajattelisin VARista. Onhan se hyvä, että selvä pilkku lopulta annettiin. Mutta onhan se outoa, että parin pelitilanteen jälkeen palattiin asiaan.
En oikein tiedä, mitä ajattelisin VARista. Onhan se hyvä, että selvä pilkku lopulta annettiin. Mutta onhan se outoa, että parin pelitilanteen jälkeen palattiin asiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Noin yleisesti mä tykkään VARista, vaikka edellisen Saksan pelin päätöksiä kritisoinkin. Paitsiot tulee tarkasti ja säännönmukaisesti eikä niistä jää jossiteltavaa. Muutenkin helpottaa oikeiden tuomioiden antamista, vaikka näihin vielä valitettavasti jää sellaista tulkinnanvaraa, kun vallankin rangaistusalueen sisällä kynnys rangaistuksen antamiselle on korkeampi. Mutta kaikenkaikkiaan VARin myötä virheellisten tuomioiden määrä vähenee, niin kaiken kaikkiaan oikeudenmukainen ja siten hyvä asia.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Näillä mennään jatkoon:
Ylempi lohko näyttää vahvemmalta ja olettaisin mestarin tulevan sieltä Espanja - Saksa - Ranska -kolmikosta.
Alempi lohko on niin aneeminen, että mä alan uskoa Italian mahdollisuuksiin päästä häviämään loppuottelu
Tai sitten siellä on Sveitsi, jos Italia häviää ensimmäisen kierroksen ottelun sitä vastaan.
Ylempi lohko näyttää vahvemmalta ja olettaisin mestarin tulevan sieltä Espanja - Saksa - Ranska -kolmikosta.
Alempi lohko on niin aneeminen, että mä alan uskoa Italian mahdollisuuksiin päästä häviämään loppuottelu
Tai sitten siellä on Sveitsi, jos Italia häviää ensimmäisen kierroksen ottelun sitä vastaan.
-
- Kitisijä
Kaikki viisi kärkiheppaa jatkossa. Tyttären kanssa kisaveikkaus pystyssä, hän johtaa pisteellä atm. Kummallakin finaalissa isoimmat suosikit ENG ja FRA - mulla Ranska mestarina ja tyttärellä britit. Elämme jänniä...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Perinteisesti ollut belgien kelkassa, mutta nyt näyttää pahalta. Taidan hypätä käkikellojen kannattajaksi.
Kunhan patongit, makaroonit ja bratukat tippuisi.
Kunhan patongit, makaroonit ja bratukat tippuisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
En ole oikein katsellut Itävaltaa, mutta porukka vaikuttaa olevan aika innoissaan siitä, miten toteuttaa modernin saksalaisen jalkapallon rakennetta, kun valmentajanakin on koko homman kehittäjä.
-
- Kitisijä
Tosi vaikea olla tästä eri mieltä. Silti mua vähän sieppaa, kun maaleja hylätään jonkun 5 sentin paitsion takia, jota tuomarit eivät nähneet. Tappaa fiilistä pelistä kun maalijuhlat vaihtuvat var-pettymykseen. Paitsioissa jälkikäteistarkastelun voisi korvata reaaliaikaisella automatiikalla. Ei voi olla nykytekniikalla vaikeaa.Vagabondo kirjoitti: ↑27.06.2024 9:23 Noin yleisesti mä tykkään VARista, vaikka edellisen Saksan pelin päätöksiä kritisoinkin. Paitsiot tulee tarkasti ja säännönmukaisesti eikä niistä jää jossiteltavaa. Muutenkin helpottaa oikeiden tuomioiden antamista, vaikka näihin vielä valitettavasti jää sellaista tulkinnanvaraa, kun vallankin rangaistusalueen sisällä kynnys rangaistuksen antamiselle on korkeampi. Mutta kaikenkaikkiaan VARin myötä virheellisten tuomioiden määrä vähenee, niin kaiken kaikkiaan oikeudenmukainen ja siten hyvä asia.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Toki reaaliaikainen olisi parempi.urpiainen kirjoitti: ↑27.06.2024 12:01Silti mua vähän sieppaa, kun maaleja hylätään jonkun 5 sentin paitsion takia, jota tuomarit eivät nähneet. Tappaa fiilistä pelistä kun maalijuhlat vaihtuvat var-pettymykseen. Paitsioissa jälkikäteistarkastelun voisi korvata reaaliaikaisella automatiikalla. Ei voi olla nykytekniikalla vaikeaa.
5 sentin paitsiot on mun mielestä ihan hyväksyttävä hinta siitä ettei tule vääriä liputuksia.
-
- Kitisijä
Espanja, Saksa ja Ranska ovat olleet vahvimmat. Harmi että ovat kaaviossa samalla puolella. Heitän punaristilasein Espanja-Englanti -finaalin vaikka pahaa pelkään Espanja-Italia finaalia jossa saapasjalkahannuhanhet saavatkin sitten kunnolla kuokkaan. Sen verran heikko on ollut Southgaten tekeminen.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Näillä jatkopeleihin;
Englanti Kerroin 4,55
Espanja Kerroin 5,60
Ranska Kerroin 7,00
Saksa Kerroin 7,00
Portugali Kerroin 8,00
Hollanti Kerroin 13,20
Italia Kerroin 17,39
Itävalta Kerroin 20,00
Kärkiviisikko on edelleen sama. Espanjan vahvat esitykset laskeneet mestaruuskerrointa, Englanti saa alisuorittamisensa tässä anteeksi helpomman kaavionsa vuoksi.
Englanti Kerroin 4,55
Espanja Kerroin 5,60
Ranska Kerroin 7,00
Saksa Kerroin 7,00
Portugali Kerroin 8,00
Hollanti Kerroin 13,20
Italia Kerroin 17,39
Itävalta Kerroin 20,00
Kärkiviisikko on edelleen sama. Espanjan vahvat esitykset laskeneet mestaruuskerrointa, Englanti saa alisuorittamisensa tässä anteeksi helpomman kaavionsa vuoksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ joo. Näkemäni perusteella tekisi mieli pudottaa Englanti tuonne Portugalin tietämille (ja nostaa Italia kans sinne), mutta en ehkä ole objektiivinen.
-
- Kitisijä
Palloiluissa pelaajamateriali määrittää pitkälti kertoimen.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Saksalla päheät peliasut.
-
- Kitisijä
Edelleen mun virallinen kantani taitaa olla yhtenevä sun kanssasi. Mutta silti nytkin kävi niin, että vaikka lähdin peliin ehkä lievästi Saksan puolella, niin varin löytämien naurettavan varvaspaitsion ja merkityksettömän käsivirheen jälkeen meni fiilis ja sympatiat kääntyivät juuteille.Vagabondo kirjoitti: ↑27.06.2024 12:08Toki reaaliaikainen olisi parempi.urpiainen kirjoitti: ↑27.06.2024 12:01Silti mua vähän sieppaa, kun maaleja hylätään jonkun 5 sentin paitsion takia, jota tuomarit eivät nähneet. Tappaa fiilistä pelistä kun maalijuhlat vaihtuvat var-pettymykseen. Paitsioissa jälkikäteistarkastelun voisi korvata reaaliaikaisella automatiikalla. Ei voi olla nykytekniikalla vaikeaa.
5 sentin paitsiot on mun mielestä ihan hyväksyttävä hinta siitä ettei tule vääriä liputuksia.
-
- Kitisijä
Näin on. VAR kyllä tappaa pelistä paljon magiaa.urpiainen kirjoitti: ↑30.06.2024 0:37Edelleen mun virallinen kantani taitaa olla yhtenevä sun kanssasi. Mutta silti nytkin kävi niin, että vaikka lähdin peliin ehkä lievästi Saksan puolella, niin varin löytämien naurettavan varvaspaitsion ja merkityksettömän käsivirheen jälkeen meni fiilis ja sympatiat kääntyivät juuteille.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
VAR on vähän kuin kondomi.So Hard kirjoitti: ↑30.06.2024 11:38Näin on. VAR kyllä tappaa pelistä paljon magiaa.urpiainen kirjoitti: ↑30.06.2024 0:37Edelleen mun virallinen kantani taitaa olla yhtenevä sun kanssasi. Mutta silti nytkin kävi niin, että vaikka lähdin peliin ehkä lievästi Saksan puolella, niin varin löytämien naurettavan varvaspaitsion ja merkityksettömän käsivirheen jälkeen meni fiilis ja sympatiat kääntyivät juuteille.
-
- Kitisijä
Esim. Englanti on näyttänyt pelaavan niin turvallisesti, ettei tarvitse.
No, en ole itsekään käyttänyt.
-
- Kitisijä
Toisaalta kerrastakin voi osua, vrt. Georgia asken.