urpiainen kirjoitti: ↑30.06.2024 0:37
Edelleen mun virallinen kantani taitaa olla yhtenevä sun kanssasi. Mutta silti nytkin kävi niin, että vaikka lähdin peliin ehkä lievästi Saksan puolella, niin varin löytämien naurettavan varvaspaitsion ja merkityksettömän käsivirheen jälkeen meni fiilis ja sympatiat kääntyivät juuteille.
Sääntöjenmukaisia tuomioita molemmat. Muu olisi ollut vääryys ja oikeusmurha
Tuuletin molempia. Hyvä Saksa
Espanja - Saksa seuraavalla kierroksella. Iso peli. Uskon edelleen, että voittaja marssii mestaruuteen.
Sveitsi-Italia meni vähän niin kuin pelkäsin alkusarjan pohjalta. Parempaa tuuria olisi tarvittu jatkopaikkaan, kun joukkueen yhteispeli ei näissä kisoissa ollut riittävän hyvää. Toivottavasti seuraavissa kisoissa sitten paremmin. Odotan, että seuraavalla kierroksella Englanti jää Sveitsin jalkoihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: ↑01.07.2024 9:30
Sveitsi-Italia meni vähän niin kuin pelkäsin alkusarjan pohjalta. Parempaa tuuria olisi tarvittu jatkopaikkaan, kun joukkueen yhteispeli ei näissä kisoissa ollut riittävän hyvää.
Italian yksilöt eivät ole riittävän hyviä. Ominaisuudet ja hyökkäystaidot selvästi huippumaita jäljessä. Tuurin perään ei kannata huudella - kuulostaa koomiselta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vagabondo kirjoitti: ↑01.07.2024 9:30
Sveitsi-Italia meni vähän niin kuin pelkäsin alkusarjan pohjalta. Parempaa tuuria olisi tarvittu jatkopaikkaan, kun joukkueen yhteispeli ei näissä kisoissa ollut riittävän hyvää.
Italian yksilöt eivät ole riittävän hyviä. Ominaisuudet ja hyökkäystaidot selvästi huippumaita jäljessä. Tuurin perään ei kannata huudella - kuulostaa koomiselta.
Ei ole, ei, mutta joskus taidollisesti altavastaaja pystyy menestymään hyvällä joukkuepelillä. Nyt ei ollut sitäkään. Eihän Italialla ollut oikeasti mitään mahdollisuuksia, mutta kun on joukkueen kannattaja, niin sitä on vaan pakko toivoa jotain ihmettä jolla pääsis jatkoon
Sveitsin oma maali olis auttanut vähän, mutta nyt kimpos tolpasta ulospäin
Mutta onneksi tilanne ei ole niin paha kuin niillä jotka kannattaa Suomen jalkapallomaajoukkuetta...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Kristitty Ronaldo mokasi ekan pilkun, toisella kertaa latasi vaan kovempaa, Slovenian potkut oli tasoa fired!
Prässit on myrkkyä sillekin, Portugalille.
Pepe on vanha ja vävynyt.. Pitäs jaksaa juosta vaikka se 120 minuuttia.
Saksa - Espanja oli erinomainen ottelu. Varmaan kisojen näyttävintä palloa pelaavat joukkueet. Vähän tylsä oli, että Espanja alkoi vaihdoilla varmistelemaan 1-0 johtoaan niin aikaisin. Toisaalta kyllä Saksakin vähän himmasi tasoituksensa jälkeen.
Tänään mua ei, toistaiseksi, nypi VAR vaan nämä useassa eri matsissa kumuloituvat keltaiset kortit, jotka aiheuttavat pelikieltoja tuleviin peleihin. Mun mielestä kortit liittyvät yhteen matsiin, jonka tuomarilinja, tapahtumat, asetelma ja ties mitkä vaikuttavat siihen, miten kortteja otetaan ja saadaan. Ei niiden pitäisi vaikuttaa enää seuraavissa peleissä, joissa aloitetaan alusta ja asetelma eri. Harmittaa, että tämän takia tulevissa peleissä ei saada parhaita kokoonpanoja mukaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: ↑05.07.2024 22:28
Tänään mua ei, toistaiseksi, nypi VAR vaan nämä useassa eri matsissa kumuloituvat keltaiset kortit, jotka aiheuttavat pelikieltoja tuleviin peleihin.
Mua kyllä nyppii, kun Saksan maalia kohti menevä veto, joka muuten olisi mennyt pelaajan ohi, kilpistyy käteen rangaistusalueella eikä siitä saada pilkkua vihellettyä. Törkeää munattomuutta tuomarilta. Vahinkohan se oli, joten ei siitä korttia olisi tarvinnut antaa, mutta pilkun Saksa olisi ansainnut
EDIT: IS:n sivuilta löytyi paljon kertova kuva tilanteesta:
Hieno peli. Jännitti ehkä vähän liikaakin. Lopputulos oli tietysti pettymys, mutta hyvä kun saivat pelaamalla voittajan selville. Nyt kun omat ulkona, niin hyppään Espanjan kannatusjoukkoihin ja toivon niiden pelin kantavan päätyyn asti.
Se hyvä puoli tappiossa on, että ei tarvi mökkeillessä murentia miten saisi ottelut katsottua kunnon screeniltä
En tiedä tuomarien tarkkoja tulkintaohjeita juuri tässä turnauksessa, mutta yleisellä tasolla ^ ei pilkku. Käsi oli normaalissa peliasennossa, tulossa kohti kehoa, eikä pelaaja tehnyt itsestään isompaa. Veto tuli kovaa ja läheltä, mikä teki käden väistämisestä mahdotonta. Kuva ei ole otettu suoraan potkaisijan linjalta, vaan sivusta, jolloin käsi näyttää olevan enemmän irti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EM-kisoissa voitaisiin puolivälieristä lähtien jättää alun turha 90 minuuttia pelaamatta ja vetää suoraan 15+15 ja rankkarit tarvittaessa. Säästyisi kaikilta aikaa.
Hollanti - Turkki oli tosi hauska ottelu katsoa. Mun mielestä Ranska ja Englanti ovat olleet aika tahmeita ja jopa tylsiä näissä kisoissa, joten vaikka mulla on yleensä jonkinlaisia anglofiilisiä taipumuksia, eikä Ranskastakaan oikein voi olla pitämättä, niin kyllä mä toivon Espanja - Hollanti finaalia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ihmettelin, miksi yleisö buuaa aika railakkaasti aina kun Cucurella koskee palloon, mutta ilmeisesti iso osa yleisöstä on (luonnollisesti) saksalaisia, ja heitä myös nyppii tämä asia:
Vagabondo kirjoitti: ↑06.07.2024 8:48
Mua kyllä nyppii, kun Saksan maalia kohti menevä veto, joka muuten olisi mennyt pelaajan ohi, kilpistyy käteen rangaistusalueella eikä siitä saada pilkkua vihellettyä. Törkeää munattomuutta tuomarilta. Vahinkohan se oli, joten ei siitä korttia olisi tarvinnut antaa, mutta pilkun Saksa olisi ansainnut
EDIT: IS:n sivuilta löytyi paljon kertova kuva tilanteesta:
urpiainen kirjoitti: ↑06.07.2024 23:59
Mun mielestä Ranska ja Englanti ovat olleet aika tahmeita ja jopa tylsiä näissä kisoissa, joten vaikka mulla on yleensä jonkinlaisia anglofiilisiä taipumuksia, eikä Ranskastakaan oikein voi olla pitämättä, niin kyllä mä toivon Espanja - Hollanti finaalia.
Ei ole Englanti enää tylsä. Komeaa fudista.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑11.07.2024 8:23
Olen Englannin puolella, koska soisin heidän saavan arvokisavoiton. Vuodesta -66 on kuitenkin aikaa
Vedonlyöntihommissa pistäisin kyllä rahani Espanjalle. Toki jalkapallossa kaikki on mahdollista ja pitkäaikaisena kannattajana toivon kehnohkoista esityksistä huolimatta ihmettä, mutta Espanja on pelannut laadukkaasti läpi turnauksen ja Englanti jotekin aina epäonnistuu ylöspäin muutamalla yksilöväläyksellä. Eilen se pelasi puolet pelistä hyvin.
Olen Englannin puolella, koska soisin heidän saavan arvokisavoiton. Vuodesta -66 on kuitenkin aikaa
+1 Seuraan myös aktiivisesti Valioliigaan ja Englannin rosteri TOP-2. Valioliigan paras pelaaja Foden, 20 Valioliiga maalin hyökkääjiä useita ja Kane päälle. Pickford toisaalta ei herätä luottamusta, eikä pääkäskijä.
Sama. Mut sit kuitenkin, Englanti on pelannut kaunista jalkapalloa yhden 45-minuuttisen näissä kisoissa, kun taas Espanja on ollut upea melkein koko ajan. Haluaisin Espanjan olevan esimerkki tulevaisuuden palloilusta.
Pitkälle se Englanti onnistui kitkuttelemaan, mutta lopulta oikeus voitti ja Espanja on euroopan mestari.
Ehdin sunnuntaina sopivasti juuri ennen pelin alkua kotiin. Parin padiltä tihrustetun ottelun jälkeen oli mukava katsella peliä sata tuumaiselta screeniltä.