Yhdysvaltojen presidentivaalit 2024

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
So Hard
Kitisijä

Re: Yhdysvaltojen presidentivaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.07.2024 11:00 https://www.hs.fi/talous/art-2000010593289.html

Onneksi mun mielipiteelläni Yhdysvaltojen seuraavasta presidentistä ei ole mitään merkitystä. Mun on nimittäin vaikea olla toivomatta Trumpin voittoa tämän takia.
Siis sun joku muutaman kymmenen tonnin hyöty on merkittävämpi kuin vaikka miljoonien ukrainalaisten kohtalo? Seriously?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Mikä saa sinut vakuuttuneeksi, että Trump tekisi vähemmän Ukrainan eteen kuin Obama tai Biden? Eihän Biden esim. käyttänyt Lend Leasea ollenkaan, vaikka siihen oli mahdollisuus. Trumpin puheita ei kannattaa käyttää perusteluina, koska hän puhuu mitä sattuu.

Tässä esimerkkejä Trumpin kaudesta. Ei näissä ole mitään selvää logiikkaa.
https://www.politico.com/news/magazine/ ... sis-451479
So Hard
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2024 14:10Mikä saa sinut vakuuttuneeksi, että Trump tekisi vähemmän Ukrainan eteen kuin Obama tai Biden?
Noin miljoona asiaa.

Trumpin lapset puhuvat jatkuvasti Ukrainan tuen lopettamisesta. Trump esti pitkään Ukrainan tukipaketin etenemisen kongressissa. Trump valitsi lapsiensa suosituksesta varapresidenttiehdokkaaksi kaverin joka on julkisesti sanonut että häntä ei kiinnosta paskaakaan miten Ukrainan käy. Hänellä on pitkä historia Putinin miellyttämisestä ja Nato-vastaisuudesta. Se, että hän puhuu mitä sattuu, on osa ongelmaa. Hän ei perehdy asioihin, mieti niiden seurauksia, toimii vaistonvaraisesti, impulsiivisesti, transaktionaalisesti ja kostonhimoisesti. Hänellä ei ole mitään arvoja tai periaatteita, vain ego jota jostain syystä hivelee kaveeraus diktaattorien kanssa. Hän haluaa sisäänpäin käpertyvät Yhdysvallat. Trump on ulkopoliittisesti hirvittävä uhka koko maailmalle.

Sen sijaan Harrisin kaavailema korvike paskajaakko Sullivanille on kovan linjan mies joka ajaa jyrkempää tukea Ukrainalle ja selkeää NATO-panosta. Jos demokraatit saavat kongresissa vallan takaisin ja Harrisin presidentiksi, Putinilla tulee Ukrainassa kuumat paikat.
Universaali disclaimer.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.07.2024 13:27
James Potkukelkka kirjoitti: 29.07.2024 11:00 https://www.hs.fi/talous/art-2000010593289.html

Onneksi mun mielipiteelläni Yhdysvaltojen seuraavasta presidentistä ei ole mitään merkitystä. Mun on nimittäin vaikea olla toivomatta Trumpin voittoa tämän takia.
Siis sun joku muutaman kymmenen tonnin hyöty on merkittävämpi kuin vaikka miljoonien ukrainalaisten kohtalo? Seriously?
No kuten juuri sanoin, koska mun mielipiteelläni asiasta ei ole mitään merkitystä, voin olla mitä mieltä vain. Jos oikeasti voisin vaikuttaa asiaan, kysymys olisi paljon vaikeampi.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
sivustahuutaja
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 29.07.2024 14:20
sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2024 14:10Mikä saa sinut vakuuttuneeksi, että Trump tekisi vähemmän Ukrainan eteen kuin Obama tai Biden?
Noin miljoona asiaa.

Trumpin lapset puhuvat jatkuvasti Ukrainan tuen lopettamisesta.
Mutta just noi puheet on ihan pelkkää paskaa. Teot olivat jotain muuta.

Trumpin valinnasta voi seurata mitä vaan, mutta ihmettelen sitä varmuutta, että hän olisi Ukrainalle huonompi vaihtoehto. Bidenin tuki on ollu aika ajoin aika kitsasta. Biden ei myöskään ole painostanut Nato-liittolaisia lisäämään puolustusmenoja. En keksi mitä iloa hampaattomasta Natosta on. Pitäisi saada sitä murkulaa.
So Hard
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2024 15:24Mutta just noi puheet on ihan pelkkää paskaa. Teot olivat jotain muuta.
Jaa mitkä teot olivat jotain muuta? Venäjän miehittäessä isoa osaa Ukrainasta hän ei tehnyt yhtään mitään. Joitakin kongressin hyväksymiä aseita myytiin. Vähäisenkin avun osalta hän yritti kiristää törkyä Bideniä kohtaan apua vastaan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ joo, krimin miehitys ei olisi ollut mahdollista obaman aikana. Paha trump.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 30.07.2024 11:48 Jaa mitkä teot olivat jotain muuta? Venäjän miehittäessä isoa osaa Ukrainasta hän ei tehnyt yhtään mitään. Joitakin kongressin hyväksymiä aseita myytiin. Vähäisenkin avun osalta hän yritti kiristää törkyä Bideniä kohtaan apua vastaan.
Sulla on nyt tässä mahdollisesti sellainen väärinkäsitys, että Trumpin suomalainen, identifikaatiopohjainen kannatus olisi jotenkin rationaalisen prosessin johtopäätös.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^ kukas se trumpin kannattaja on?
Fiona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Trump on antanut vuosien varrella venäjämyönteisiä lausuntoja ja Venäjä vaikutti vaaleihin viimekerralla Trumpin eduksi, mutta tosiasia on, että Trump on arvaamaton. Tämä ei ole hyvä Venäjän eikä Naton kannalta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Trump on viimeiset 4 vuotta ollut eri mieltä kuin biden. Joko biden on ollut täysin väärässä tai trump tekisi saman miljoona kertaa paremmin. Eli pelkkää.paskanjaujantaa. ei noista puheista voi päätellä mitään. Trump saattaa aivan hyvin päätyä tukemaan Ukrainaa "paremmin", jos liittolaiset ostavat 2% aseensa jenkeistä ja military industrial complex lupaa trumpille hyvät eläkerahat.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Maailman ykkösvaltion päämiehen lausumilla on aina merkitystä. Ei niitä voi kuitata pojat on poikia tyyliin. Lausunnoillaan, kuinka impulsiivia ovatkaan, Trump pyrkii myös ohjailemaan omaa maataan ja maailmaa haluamaansa suuntaan. Signaloimaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suurin ongelma Trumpissa nimenomaan on tuo arvaamattomuus. Sanotaan ja tehdään mitä sattuu kansainvälisestä diplomaattisista perinteistä välittämättä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.07.2024 12:02
urpiainen kirjoitti: 24.07.2024 12:00 Varmaan Trump on yhä ennakkosuosikki (Ylle varmasti tietää kertoimet), mutta kyllähän Harris luo mahtavasti toivoa.
:loser:
Unibetillä Trump 1,6 ja Harris 2,4.
1,6 ja 2,3. Harrisin kannatuksen nousu tulee ehdokkuuden varmuuden lisääntymisestä, nähdäkseni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
So Hard
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.08.2024 10:511,6 ja 2,3. Harrisin kannatuksen nousu tulee ehdokkuuden varmuuden lisääntymisestä, nähdäkseni.
Et ole tainnut kauheasti seurata. Trump on kompuroinut lukuisia kertoja, Harrisin tilaisuuksissa on ollut mahtava imu ja gallupit on kääntynyt hyvin nopeasti Harrisille suosiolliseksi. Eilinen mustien toimittajien tilaisuus oli Trumpille ihan katastrofi. Lisäksi Bidenin hallinto sai napattua juuri kaksi etsityintä huumelordia, sai vapautettua Venäjällä Trumpin aikana vangitun ex-sotilaan ja toimittajan, josta Trump juuri kehui ettei kukaan muu saa häntä vapaaksi.

2,3 alkaa olla jo aika ruhtinaallinen kerroin tälle tilanteelle.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 01.08.2024 18:51
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.08.2024 10:511,6 ja 2,3. Harrisin kannatuksen nousu tulee ehdokkuuden varmuuden lisääntymisestä, nähdäkseni.
Et ole tainnut kauheasti seurata. Trump on kompuroinut lukuisia kertoja, Harrisin tilaisuuksissa on ollut mahtava imu ja gallupit on kääntynyt hyvin nopeasti Harrisille suosiolliseksi. Eilinen mustien toimittajien tilaisuus oli Trumpille ihan katastrofi. Lisäksi Bidenin hallinto sai napattua juuri kaksi etsityintä huumelordia, sai vapautettua Venäjällä Trumpin aikana vangitun ex-sotilaan ja toimittajan, josta Trump juuri kehui ettei kukaan muu saa häntä vapaaksi.

2,3 alkaa olla jo aika ruhtinaallinen kerroin tälle tilanteelle.
Kosmeettinen nousu johtuu todennäköisesti pääosin mainitsemastani asiasta, koska muiden demariehdokkaiden kertoimet olivat nousseet. Truppi siis samoissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Trump 1,67
Harris 2,1
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.08.2024 9:46 Trump 1,67
Harris 2,1
Trump 1,75
Harris 2
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.08.2024 11:19
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.08.2024 9:46 Trump 1,67
Harris 2,1
Trump 1,75
Harris 2
Trump 1,86
Harris 1,9
Kamala parantaa kuin sika juoksuaan.
So Hard
Kitisijä

Yhdysvaltalaiset äänestäjät ovat kyllä niin tyhmiä, että toki tässä voi miten tahansa käydä, mutta suunta on hyvä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Vahva on kamalan trendi. Lähikuukausien talouskehitys varmasti merkkaa paljon. Lähi-idässä voi myös roihahtaa. Sota yleensä tukee istuvaa pressaa, mutta kamalalle sota olisi varmaan neutraali tai mahdollisesti jopa negaa. Ukraina on vähän arvoitus. Jenkeistä löytyy yllättävän paljon ukrainan avun vastustusta, mutta käsittääkseni avun vastustajat eivät ole liikkuvia äänestäjiä. Ukrainan paino on kuitenkin pieni siihen verrattuna, että omia solttuja osallistuisi sotatoimiin lähi-idässä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

So Hard kirjoitti: 08.08.2024 10:26 Yhdysvaltalaiset äänestäjät ovat kyllä niin tyhmiä, että toki tässä voi miten tahansa käydä, mutta suunta on hyvä.
Juu. Muutama vaa'ankieliosavaltio ratkaisee. Muualla aika lukittu vastaus ihmisillä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Heti aluksi pahoittelut spämminomaisuudestani.

Olen loivasti koukuttanut Unibetin voittajavetoon tulevasta pressasta.

No, tuoreimmat luvut ovat:
Trump 1,91
Harris 1,91

Coinflip, huudettu!
So Hard
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 08.08.2024 11:14 ^
Vahva on kamalan trendi. Lähikuukausien talouskehitys varmasti merkkaa paljon. Lähi-idässä voi myös roihahtaa. Sota yleensä tukee istuvaa pressaa, mutta kamalalle sota olisi varmaan neutraali tai mahdollisesti jopa negaa. Ukraina on vähän arvoitus. Jenkeistä löytyy yllättävän paljon ukrainan avun vastustusta, mutta käsittääkseni avun vastustajat eivät ole liikkuvia äänestäjiä. Ukrainan paino on kuitenkin pieni siihen verrattuna, että omia solttuja osallistuisi sotatoimiin lähi-idässä.
Putin koettanee järjestää kaikenlaista ikävää.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

^^
silloin sitä pitää tiedottaa kun jotain tiedotettavaa on.

Ehkä nyt sleepy joen kannattajista loputkin ovat sitä mieltä, että äijä kannatti vaihtaa.

^
Tarkkana saa putin sitten olla. Rally round the flag voi kohdistua kamalaan.