Joulukuu 2024; Stubin eka itsenäisyysjuhla

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Joulukuu 2024; Stubin eka itsenäisyysjuhla

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Muista speksata, että tarkoitat hampaita. Muuten heräät oranssina.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
James Potkukelkka
Kitisijä

Suomihan seuraa kaikissa hömpötyksissa amerikkaa ja amerikassa kaikilla nousukkailla ((halventava) henkilö, jonka varallisuus, yhteiskunnallinen asema tai maine on nopeassa ajassa huomattavasti kohentunut, mutta joka ei saa osakseen samaa kunnioitusta ja arvostusta kuin muut tässä asemassa olevat) on hammaslaminaatit. Jos edustat 1%:n vanhaa rahaa, et tietenkään käytä. Eli tietysti tämä siellä erottaa wanna be:t aidosta asiasta, mutta Suomessa tuolla ei ole merkitystä, koska täällä ei vanhaa rahaa ole kuin 20 perhettä.

Tarkennettakoon, että kirjoitin edellä olevan kappaleen Stetson-Harrison viitteellä, lähtökohtana "näin voisi olla".
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
James Potkukelkka
Kitisijä

Googlettelu kertoo, että joka viidennellä amerikkalaisella on

https://www.google.com/search?q=how+man ... s-wiz-serp

Eli jos sinulla ei ole, et ole toteuttaja.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Aika kova prosentti. Toisaalta, hintahan ei ole mikään mahdoton. Prossasta päättelisin, että ne räikeimmän valkoiset ovat harvinaisia ja moni ottaa vähemmän silmiinpistävän valkoiset.
James Potkukelkka
Kitisijä

Tuossa prosentissa on tosin ilmeisesti kaikki kosmeettiset hammaskuoret, eli voihan olla, että osalle korjattu vain yhtä tai kahta hammasta.

Mutta kun yhdellä viidestä on, niin voi päätellä, että Yhdysvalloissa kyseessä on käytännössä pakko, jos haluaa näyttää ei-luuserilta.
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2024 10:23
Varasin nyt ajan cpap-laitteen kokeiluun.
Eilinen kokeilu ei toteutunut, koska palveluntarjoajalla ei ollutkaan laitetta. Tilasin nyt netistä ja etäopastus hoidon aloitukseen. Eka kuukausi + etäopastus 339, sen jälkeen 80/kk. Alkuun vuokralaite. Jos ostaa laitteen omaksi, maksaa lisää 859, sitten ei tietysti kuukausimaksuja enää. Toisaalta, jos lähtisin kuntapuolelta hakemaan, maksaisi helposti lopulta lähes saman verran, koska joutuisi olemaan pois töistä. Lisäksi nyt saan takuulla state of the art -laitteen enkä minkään kuolinpesän jäämistöä..

Mutta olisi tietysti mahd. hankkia laite veronmaksajien piikkiin, jos niin päättäisi tehdä. Vaatisi tietysti, että tekisin itsestäni lähetteen. Veronmaksajien laitteessa olisi tietysti se etu, että kun kerran olisi päässyt sisään systeemiin, ei laitetta tarvisi koskaan uusia omaan piikkiin. Mutta WAG (ei SWAG), että eiköhän tuo kompura nyt 10 vuotta kestä. Tietysti letkut, pääremmi, nenätulpat täytyy vaihtaa useammin. Mitä Vagis veikkaa?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.12.2024 8:43 Veronmaksajien laitteessa olisi tietysti se etu, että kun kerran olisi päässyt sisään systeemiin, ei laitetta tarvisi koskaan uusia omaan piikkiin. Mutta WAG (ei SWAG), että eiköhän tuo kompura nyt 10 vuotta kestä. Tietysti letkut, pääremmi, nenätulpat täytyy vaihtaa useammin. Mitä Vagis veikkaa?
Laitteen käyttöikä on 5 vuotta. Edellinen taisi olla vajaa 6 vuotta, kun pumpusta oli teho heikentynyt niin paljon, ettei paine enää riittänyt pitämään hengitystietä auki. Mun uniapnea sieltä pahemmasta päästä ja laite säädetty pitämään jatkuvasti korkeaa painetta. Lievemmässä tapauksessa ja adaptiivisella paineella voi pumppu kestää pidempään.

Mulla nyt 3. laite menossa. Aina oon saanut käyttämättömän laitteen, kun on tullut päivitystarve. Julkisesta saa kerran vuodessa uuden maskin ja letkun. Aina kun saan uuden maskin, niin huomaan nukkuvani paremmin, joten ehkä 2 maski/vuosi olisi ehkä parempi rytmi minulle, mutta itse pitäisi ostaa se toinen niin toistaiseksi jäänyt ajatustasolle.

Lääkärikäynteihin ja tutkimuksiin meni alussa muutama tunti. Kalustopäivitykset on viimevuosina hoitunut sähköpostilla tai puhelinsoitolla ja sen jälkeen käynyt noutamassa Jorvista paketin. Nyt tullut uusi keskitetty tavarantoimitus jota en ole vielä käyttänyt, niin en ole ihan varma miten uusi systeemi toimii.

Kun nyt veroja kerran maksetaan julkiseen sairaanhoitoon, niin kyllä mä suosittelisin julkisen hoitoputkeen pyrkimistä. Kun on kerran sisään päässyt, niin sen jälkeen kaikki on ainakin mulla toiminut helposti, kätevästi ja ilman lisämaksuja. 12V laturin ja laitteeseen suunnitellun 24V akun olen ostanut itse mahdollistaakseni jonkinlaisen retkeilytoiminnan, mutta kaikki muu tarvittava on tullut julkiselta aina tarvittaessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Kiitos!

Ehkä teen niin, että kokeilen nyt tuota vuokralaitetta ja jos totean sen paremmaksi hoidoksi kuin uniapneakiskon, teen itsestäni lähetteen. Eli vaihto veronmaksajien laitteeseen myöhemmin.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä luulin, että kyse on hampaidenvalkaisulaitteesta :(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 19.12.2024 15:09 Mä luulin, että kyse on hampaidenvalkaisulaitteesta :(
Nyt tarkkuutta :kele:

Hampaat on laser-valkaistu jo reilu vko sitten ja nyt käyttelen perään tätä

https://www.opalescence.fi/products/opalescence-go

Ostin 10 kerran setin. Kolme olen nyt käyttänyt. Muuten käyttäisin innokkaammin, mutta kun ei voi juoda kahvia 48 tuntiin :(

Mutta jos siis lopulta päädyn hammaslaminaateihin, niin tämä menee vähän hukkaan, koska laminaateilla saa hampaat minkä värisiksi vain.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Laitat keltaiset, niin sinua ei enää erota englantilaisista aatelisista.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 20.12.2024 8:33 ^ Laitat keltaiset, niin sinua ei enää erota englantilaisista aatelisista.
Näin unta, jossa hammashoitaja (erikoista, koska nämä lääkärin takana) suositteli kaakeleiden tapaista kuviointia. Kertoi, että nykyään kaikille tällainen tulee. Unessa hermostuin ja kysyin pystytkö myymään tavalliset valkoiset vai lähdenkö muualle

Kuva
James Potkukelkka
Kitisijä

Nyt on kompura matkahuollon kyydissä Kuopiossa :ohyeah:
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tätä uutista odotimme?

uutinen
Pyyhin Netikettiin..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vuoden pisin yhtäjaksoinen loma alkaisi kymmenen minuutin kuluttua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Facebook laittoi mailia että joku kirjautui Facebook-tililleni. Se "joku" olin minä. :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jouluetkot vietetty elokuvien parissa. Joulupukki ja noitarumpu & Niko - lentävä poromakkara
Dec 21, 2017 - How much is it?
sivustahuutaja
Kitisijä

Käytiin kokoontumisrakennuksessa laulamassa kausilauluja.

Hyvää kautta ja onnellista uutta jaksoa kaikille!
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 22.12.2024 19:36 Käytiin kokoontumisrakennuksessa laulamassa kausilauluja.

Hyvää kautta ja onnellista uutta jaksoa kaikille!
Season's Greetings!
James Potkukelkka
Kitisijä

Hiljaista oli aamun työmatkalla.

Olen varmaan tymä, koska olen töissä ja muut kotona :?

Lista on kuitenkin täynnä..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lasten kanssa Sappeelle skimbamaaan. Mietin, uskaltaisko kasivuotiaan ottaa ekaa kerta isoihin rinteisiin. Niinku säilyykö hengissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Sappeella kun olin ekoja kertoja lautailemassa, vedin siinä päähissin vasemmanpuoleisessa jäisessä rinteessä sellaiset turbopannut, että liike pysähtyi varttitunniksi itseäni keräillessä. Pyttipannua koneeseen ja uusi yritys.
Dec 21, 2017 - How much is it?
Penix-lintu
Kitinä paheena

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

Kolme vuotta sitten juhannusta edeltävällä törkeän paikan leirillä kavuttiin lauantaina aamulla ylös Sappee. Vieläkin puhalluttaa, ei ole uskaltanut edes mennä mukaan pariin vuoteen leirille.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei tarvitse yksin viettää joulua, korona on kylässä. Kuusi vuorokautta jo täynnä, saisi lähteäkin.