Eihän me noista puhuttu, vaan taluttamisesta liikunnan muotona?James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 10:18 En usko, että äänestäjät hyväksyvät sitä, että kotona asuava vanhus ei saa lääkkeitä, pääse wc:hen tai saa ruokaa. Eo:t ovat niitä kotihoidon pääasiallisia toimenpiteitä ja niitä ei voi etänä hoitaa. Lääkejakelua on kait kotona oleviella automaattilaitteilla jossain määrin korvattu, mutta sekin edellyttää, että vanhus osaa ottaa automaatin tarjoamat lääkkeet.
Kunta- ja aluevaalit 2025
-
- Kitisijä
Re: Kunta- ja aluevaalit 2025
-
- Kitisijä
Eikös unohtaminen ja ihan vaan ottamatta jättäminen ole aika yleisiä syitä? Jos laite huutelee mummoa lääkettä ottamaan ja valvoo, että lääke viedään suuhun, niin siinä ollaan jo pitkällä.James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 10:21 https://www.evondos.fi/palvelumme/hyvin ... lun-kuvaus
Uskoakseni kotihoidon asiakkaat, jotka osaavat käyttää em. annostelijaa mutta eivät osaa ottaa lääkkeitään itse, on aika pieni. Ikkuna, jossa tuosta on hyötyä, on pieni.
Olen aika varma, että yksinasuvalle vanhukselle olisi myös apua tekoälykaverista, jonka kanssa jutella.
-
- Kitisijä
Tapahtuuko tuota merkittävästi kotona?sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2025 10:27Eihän me noista puhuttu, vaan taluttamisesta liikunnan muotona?James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 10:18 En usko, että äänestäjät hyväksyvät sitä, että kotona asuava vanhus ei saa lääkkeitä, pääse wc:hen tai saa ruokaa. Eo:t ovat niitä kotihoidon pääasiallisia toimenpiteitä ja niitä ei voi etänä hoitaa. Lääkejakelua on kait kotona oleviella automaattilaitteilla jossain määrin korvattu, mutta sekin edellyttää, että vanhus osaa ottaa automaatin tarjoamat lääkkeet.
Tällainen palvelu tosiaan on olemassa, mutta kuinka merkittävä se on, en osaa sanoa.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terve ... pia-kotona
Uskoakseni tämä voi olla merkittävä kotonapärjäämistä tukeva palvelu. Laitospaikan hinta on kuitenkin isompi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Juusivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2025 10:33Eikös unohtaminen ja ihan vaan ottamatta jättäminen ole aika yleisiä syitä? Jos laite huutelee mummoa lääkettä ottamaan ja valvoo, että lääke viedään suuhun, niin siinä ollaan jo pitkällä.James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 10:21 https://www.evondos.fi/palvelumme/hyvin ... lun-kuvaus
Uskoakseni kotihoidon asiakkaat, jotka osaavat käyttää em. annostelijaa mutta eivät osaa ottaa lääkkeitään itse, on aika pieni. Ikkuna, jossa tuosta on hyötyä, on pieni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Ongelma kuitenkin alkaa kumuloitua siinä kohtaa, kun jäädään neljän seinän sisään liikkumattomaksi. Tuossa kohtaa kukaan ei tarjoa mitään fyysistä apua, joten teknologia voisi olla toimiva keino saada jotain liikettä aikaan. Tosin terveidenkin kanssa noilla patistelukeinoilla on aika heikko track record.James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 10:44 https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terve ... pia-kotona
Uskoakseni tämä voi olla merkittävä kotonapärjäämistä tukeva palvelu. Laitospaikan hinta on kuitenkin isompi.
Itse uskon, että vanhuspalveluissa mennään maksullisuuteen. Maksut asetetaan suhteessa tuloihin ja omaisuuteen. Silloin kaikille voidaan tarjota parempaa palvelutasoa. Eli otetaan raha sieltä, missä sitä on saatavissa ilman negatiivisia vaikutuksia.
-
- Kitisijä
Pitkäaikaislaitoshoidossahan noin jo menetellään. Yläraja maksuille on niiden todellinen tuotantokustannus. Varmasti tuohon mennään kotihoidossakin.sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2025 11:50
Itse uskon, että vanhuspalveluissa mennään maksullisuuteen. Maksut asetetaan suhteessa tuloihin ja omaisuuteen. Silloin kaikille voidaan tarjota parempaa palvelutasoa. Eli otetaan raha sieltä, missä sitä on saatavissa ilman negatiivisia vaikutuksia.
Olen ehkä ennenkin kertonut kaverini pomosta, joka sai aivoinfarktin ja joutui laitoshoitoon. Otti eron vaimostaan ja antoi lapsilleen ennakkoperinnöt maksujen alentamiseksi.
-
- Kitisijä
Miksi tätä typerää nelikenttää käytetään vuodesta toiseen, vaikka meillä ei ole ketään kahdessa nelikentän osassa?

Tässä mielestäni vähän parempi nelikenttä faktorianalyysin perusteella. Kuvasta tulee vähän sellainen fiilis, että suomessa politiikka voisi toimia hienosti, jos sosiaalisotimisen sijaan keskityttäisiin talouteen. Löytyisi helpommin toimintakykyä.

Differointimielessä kuva on mielenkiintoinen. Libit ovat ainoa janalta poikkeava puolue. Persut ovat omassa päädyssään, joten heitä ei oikein haasta kukaan. Kokoomus pärjää ällistyttävän hyvin siihen nähden, että ovat nipussa muiden kanssa. Tosin tässä Kokoomus edustaa täsmälleen keskustaa, joten niitä äänestäjiäkin luultavasti on tarjolla enemmän. Demareilla on hyvä oma kolo. Vihreiden ongelmat eivät yllätä.

Tässä mielestäni vähän parempi nelikenttä faktorianalyysin perusteella. Kuvasta tulee vähän sellainen fiilis, että suomessa politiikka voisi toimia hienosti, jos sosiaalisotimisen sijaan keskityttäisiin talouteen. Löytyisi helpommin toimintakykyä.
Differointimielessä kuva on mielenkiintoinen. Libit ovat ainoa janalta poikkeava puolue. Persut ovat omassa päädyssään, joten heitä ei oikein haasta kukaan. Kokoomus pärjää ällistyttävän hyvin siihen nähden, että ovat nipussa muiden kanssa. Tosin tässä Kokoomus edustaa täsmälleen keskustaa, joten niitä äänestäjiäkin luultavasti on tarjolla enemmän. Demareilla on hyvä oma kolo. Vihreiden ongelmat eivät yllätä.
-
- Kitisijä
Arvioni on ehkä epäreilu, koska tunsin Satosen lähinnä ennen ysärin puoliväliä. Hän on voinut oppia jotain esim. ministerinä ollessaan.urpiainen kirjoitti: 09.04.2025 8:55 Joku vuosi sittenhän (esim. viewtopic.php?t=14302&start=875#p819268) tätä Satosen asiasisällöllistä köykäisyyttä ja tiettyä sosiaalista yksisilmäisyyttä puimme, kun Satonen oli työministerinä vähän ilmeisiä kykyjään kovemmalta näyttävässä paikassa. Mutta hyvinhän se on puolueen näkökulmasta vetänyt annetut hommat läpi juuri sivuilleen vilkuilematta ja hillotolppapalkkionsa sikäli ansainnut.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
-
- Kitisijä
Mun mielestä olet aika paljon kirjoitellut nimeäsi tänne palstalle. Osui silmään Espoon Liike Nytin ehdokaslista, mutta mikään nimi ei kuulostanut Kitinästä tutulta. Yksi naamakuva sen sijaan kyllä saattaisi olla vanhasta galleriasta tuttu. Esiinnytkö vaaleissa eri nimellä, vai sotkenko asioita?Penix-lintu kirjoitti: 13.03.2025 8:25Se puolue, mitä Kokoomus eniten pelkää, inhoaa ja dissaa. Liike NYT.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Eipä mene oma ehdokas läpi. Eikä kukaan (netti)tutuistakaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Mahtava vaalitulos! Olen onnellinen vaalivoittajien puolesta. Demarit, kepu, vasemmisto ja vihreät pääsevät nyt näyttämään miten palvelut laitetaan kuntoon ja jonot puretaan. Anttia lainatakseni, nyt hoitoon pääsee heti. Tämä on ilon päivä kaikille suomalaisille loputtoman kurjuuttamisen jälkeen.
EDIT: Antti lupasi myös turvalliset koulut!
EDIT: Antti lupasi myös turvalliset koulut!
-
- Kitinän väärinkäyttäjä
Olen vaihtanut nimeäni kaksi kertaa. Olen koettanut edellisen tutkintapyyntösuman jälkeen olla kirjoittamatta nimensä suoraan.
Lataa äppi ja tilaa kyyti https://cncf.fi/chauffeurplus
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- Kitisijä
Penix-lintu kirjoitti: 13.04.2025 22:44Olen vaihtanut nimeäni kaksi kertaa. Olen koettanut edellisen tutkintapyyntösuman jälkeen olla kirjoittamatta nimensä suoraan.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Nyt kai näyttäisi siltä, että SDP nousisi ykköseksi sekä kunta- että aluevaaleissa ohi kokoomuksen. En olisi millään uskonut, vaikka Vagabondo sen mulle jo aikoja sitten kertoi.urpiainen kirjoitti: 10.04.2025 7:02 https://yle.fi/a/74-20152222
Kokoomus lienee oikeissa vaaleissa ykkönen. Toivottavasti kysely on oikeassa persujen massiivisesta romahduksesta.
Kokoomus näyttää pitävän Helsingin ykköspaikan, mikä on tietysti iso sääli, kun vaaleissa on aika paljon kyse kaupunkikehityksestä ja kokoomus ajoi vaaleihin aika tympeällä ja aika persulla autopopulismilla. Mä haluaisin jossain vaiheessa muuttaa takaisin Stadiin, toivottavasti kokkarit ei pilaa mestoja sillä aikaa. Espoossa odotetusti jatketaan motariliittymien rakentamista rikkomaan viihtyisyyttä.
Isoin uutinen on tietysti persujen massiivinen ja veret seisauttava romahdus pikkupuolueeksi kulkematta keskikokoisen puolueen aseman kautta. Voi olla loppu hallituskausi aika rumaa, kun persuedustajat pelkäävät tosissaan paikkojensa puolesta ja nostavat sitä myötä kierroksia ydinviestissään.
-
- Kitisijä
Turku näytti pitkään Tamperetta vasemmistolaisemmalta. Molemmissa on vieläkin yli 40% sdp+vas, mutta Vas-osuus on pudonnut kummassakin sitä mukaa kun on lasketuttu päivän ääniä.
-
- Kitisijä
Aiemmissa kuntavaaleissa persujen kannatus näyttäisi tulleen demarilta ja kepulta. Nyt vanhat ehkä ottivat kannatusta takaisin. Voi olla, että Lindtman maistuu paremmmin duunariäijälle. Paskarasisteista tuli siis Jaloja ja Oikeamielisiä punaisen viivan vetämisellä.
-
- Kitisijä
Kurronen menossa läpi?
-
- Kitisijä
Kokoomus ei ole ollut Helsingin suurin puolue (tai tasoissa) viimeksi 1972?urpiainen kirjoitti: 13.04.2025 23:26
Kokoomus näyttää pitävän Helsingin ykköspaikan, mikä on tietysti iso sääli, kun vaaleissa on aika paljon kyse kaupunkikehityksestä ja kokoomus ajoi vaaleihin aika tympeällä ja aika persulla autopopulismilla. Mä haluaisin jossain vaiheessa muuttaa takaisin Stadiin, toivottavasti kokkarit ei pilaa mestoja sillä aikaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsingin ... nvaltuusto
-
- Kitisijä
Vaalistudiossa käytettiin persuäänestäjistä kuvausta, että heidän sosioekonominen asemansa on erilainen kuin muilla puolueilla. Tämä selittäisi romahdusta kuntavaaleissa. Aiemmin on puhuttu ruohonjuuritason puolueesta. Yhtä kaikki, mieluumminhan he taas vaikuttamisen sijaan rapsuttelevat muniaan krapulassa kiroillen suurta pahaa maailmaa. Mikähän siinä on kun populismi ei kanna?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tampereella saitte bile Ilmarin pormestariksiYlermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2025 9:04 Vaalistudiossa käytettiin persuäänestäjistä kuvausta, että heidän sosioekonominen asemansa on erilainen kuin muilla puolueilla. Tämä selittäisi romahdusta kuntavaaleissa. Aiemmin on puhuttu ruohonjuuritason puolueesta. Yhtä kaikki, mieluumminhan he taas vaikuttamisen sijaan rapsuttelevat muniaan krapulassa kiroillen suurta pahaa maailmaa. Mikähän siinä on kun populismi ei kanna?

-
- Kitisijä
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin vaimon kanssa molemmat ihmeteltiin, että.mistä.aluevaaleissa oikein äänestetään. En keksinyt mitään konkreettistä ja uskottavaa vaaliteemaa miltään puolueelta. Vasemmisto toki puhui paskaa siitä, kuinka he samalla riittämöttömällä.rahalla tarjoavat paremmat palvelut.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2025 9:04 . Yhtä kaikki, mieluumminhan he taas vaikuttamisen sijaan rapsuttelevat muniaan krapulassa kiroillen suurta pahaa maailmaa. Mikähän siinä on kun populismi ei kanna?
Miten itse ajattelit äänesi näkyvän alueesi toiminnassa?
-
- Kitisijä
Yrttiaho muuten meni läpi omalta listaltaltaan kaunginvaltuustoon, vaikka ei kelvannut enää vasemmistoliiton listalle. Kaikenlaisen yhteistyön vastustamiselle on oma kannattajakuntansa.
-
- Kitisijä
^^ tein yhden vaalikoneen ennen kuin lähdin äänestämään - sitä ennen ei ollut mitään käsitystä, ketä äänestäisin aluevaaleissa
-
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011166197.htmlsivustahuutaja kirjoitti: 14.04.2025 9:18Jos nyt rehellisiä ollaan, niin vaimon kanssa molemmat ihmeteltiin, että.mistä.aluevaaleissa oikein äänestetään. En keksinyt mitään konkreettistä ja uskottavaa vaaliteemaa miltään puolueelta. Vasemmisto toki puhui paskaa siitä, kuinka he samalla riittämöttömällä.rahalla tarjoavat paremmat palvelut.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.04.2025 9:04 . Yhtä kaikki, mieluumminhan he taas vaikuttamisen sijaan rapsuttelevat muniaan krapulassa kiroillen suurta pahaa maailmaa. Mikähän siinä on kun populismi ei kanna?
Miten itse ajattelit äänesi näkyvän alueesi toiminnassa?
Aluevaalit ovat täysin turhat.
-
- Kitisijä
^
Olen samaa mieltä. Tuon takia ihmettelen, että miksi krapulan poteminen kotisoffalla on jotenkin automaattisesti huikean paljon heikompi vaihtoehto kuin aluevaaleissa äänestys. Muutan mieleni, jos joku teistä kertoo jonkin konreettisen muutoksen tai mahdollisen päätöksen, jota itse vaaleissa äänesti.
Luultavasti alueiden synnyttäminen heikensi lähidemokratiaa. Ennen alueita puolet kunnan budjetista oli sotea. Nyt puolet kunnan budjetista on varhaiskasvatusta ja opetustoimea. Ne vähät vaikutusmahdollisuudet on nyt jaettu kahteen koriin. Aiemmin persjönsterillä oli ehkä joku neuvotteluvoima, nyt persjönsterin yksinäinen edustaja jankuttaa aluevaltuustossa, kuinka persjönsterin terveyskioski pitää ehdottomasti säilyttää maksoi mitä maksoi. Korpivaaran edustaja sitten tekee samoin. Kunnalla aiemmin sentään oli mahdollisuus nostaa kunnallisveroa ja sillä kustantaa oma 24/7 palveleva terveyskeskuksensa.
Kunnallisverosta jatkaen. Onnea Vantaa! Saitte upean vihervassarienemmistön. Toivottavasti he nyt toimivat lupaustensa mukaisesti ja laittavat Vantaan kuntoon maksoi mitä maksoi. Kunnallisveron reilu korotus olisi omiaan vähentämään Pahaa segregaatiota, kun viimeisetkin hyvätuloiset muuttaisivat pois.
Olen samaa mieltä. Tuon takia ihmettelen, että miksi krapulan poteminen kotisoffalla on jotenkin automaattisesti huikean paljon heikompi vaihtoehto kuin aluevaaleissa äänestys. Muutan mieleni, jos joku teistä kertoo jonkin konreettisen muutoksen tai mahdollisen päätöksen, jota itse vaaleissa äänesti.
Luultavasti alueiden synnyttäminen heikensi lähidemokratiaa. Ennen alueita puolet kunnan budjetista oli sotea. Nyt puolet kunnan budjetista on varhaiskasvatusta ja opetustoimea. Ne vähät vaikutusmahdollisuudet on nyt jaettu kahteen koriin. Aiemmin persjönsterillä oli ehkä joku neuvotteluvoima, nyt persjönsterin yksinäinen edustaja jankuttaa aluevaltuustossa, kuinka persjönsterin terveyskioski pitää ehdottomasti säilyttää maksoi mitä maksoi. Korpivaaran edustaja sitten tekee samoin. Kunnalla aiemmin sentään oli mahdollisuus nostaa kunnallisveroa ja sillä kustantaa oma 24/7 palveleva terveyskeskuksensa.
Kunnallisverosta jatkaen. Onnea Vantaa! Saitte upean vihervassarienemmistön. Toivottavasti he nyt toimivat lupaustensa mukaisesti ja laittavat Vantaan kuntoon maksoi mitä maksoi. Kunnallisveron reilu korotus olisi omiaan vähentämään Pahaa segregaatiota, kun viimeisetkin hyvätuloiset muuttaisivat pois.