killkill kirjoitti:Lutka kirjoitti:mä olen entisen superhuippuhovimestarin lapsenlapsi ja oppinut yhtäsuntoista ravintoloiden ja tarjoilijoiden duunista mummoltani.
Hani, tämä oli mitä mainioin meriitti mara-tietämyksestä. Nimimerkillä "tarjoilijan poika, työkokemusta alalta 10 vuotta, niin keittiöstä, ruokaravintolasta kuin baaritiskin takaakin"
Rosso-keskusteluun osallistuakseni: samanlaista bulkkipaskaa kuin muutkin ketjut. Yhdessäkään Suomen Rossossa en muista saaneeni hyvää palvelua. Jyväskylän Kirkkopuiston Rosso on ainoa ravintola, missä tuotiin lasku pyytämättä seurueen viimeisen jäsenen vielä lopetellessa pääruokaansa
Ps No offensiiviä, L
Hyvä että joku jaksaa nähdä vaivaa muiden puolesta ja olla aktiivinen. Tuo oli vaan niin hauskasti sanottu että piti vähän täräyttää.
joo, mä arvasin että joku tarttuu tähän, mutta souwhattia.
tarkoitin sillä nyt vaan ihan sitä että mummun kanssa ollaan pienestä pitäen käyty paljon ulkona syömässä ja mummu aina arvosteli tarjoilijoita. käytöstä, esiintymistä, asiantuntemusta, juomien kaatoa, lautasten kantamista, nopeutta, asiallisuutta jne. opin kaiken maailman hassuja juttuja, kuten esim mille korkeudelle lasia mitäkin juomaa kaadetaan, miten ruokailuvälineet ojennetaan, missä asennossa käsi pitää olla kuuman lautasen kanssa duunailtaessa, mistä kohtaa viinipulloa pidetään kiinno jne jne jne jne. ja auta armias jos joku mätti!
tippiä mummun jättää edelleen runsaasti jos homma toimii. jos ei niin tarjoilija saa kyllä kuulla siitä. mummuni kun sattuu olemaan minä hiukan ryppyisempänä. suhteellisen piikikäs ja sanavalmis kaveri. ja tietää mitä tahtoo ja tahtoo vaan parasta.
että sillä tavalla.
ja ai niin, joskus kun mummu oli vielä länsi-suomalainen kaupungin suomalaisen klubin ja kaupungintalon hovina, niin seurasin isoja tilaisuuksia jonkin pöydänjalan takaa. oli se vaan sillon vielä 70-80-luvulla isoa kun ryssiä ja poliitikkoja ja teollisuuspamppuja kestittiin. taisi olla parhaat tipit sen ajan rahaa yli 1000 mk.