Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Angita

Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

Kuten tuli Aarnen uudenvuodenpippaloissa julistettua, aion tänä vuonna pudottaa painoani 27 kiloa. Motivoidakseni itseäni pysymään tavoitteessani, perustin tämän sarjassamme "Hyvä tietää" painivan ketjun, johon tulen viikottain kirjaamaan edistymistäni.

Alkutilanne tänään: 83,2 kg :shock:
Pituutta minulla on 168 cm eli ylipainoa on päässyt kertymään suht reilusti... :oops:
Tavoitepainoni on siis 56 kg, jonka verran painoin viimeksi 20 vuotiaana.

Tästä se alkaa!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Camilla »

En lupaa pudottaa kiloakaan, mutta hankkiudun eroon tästä mahamakkarasta!

Onkohan Angita 27 kiloa pikkasen utopistinen tavoite? Öö, puoli kiloa viikossa tekee 24 kiloa vuodessa? Ei kai se sitten olekaan :) Kuinka ajattelit aloittaa?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Älä laihduta, vaan opettele pitämään terveestä elämästä.

Olen laihtunut kolmen vuoden aikana viisi kiloa. En tarkoituksella, vaan stressin ja ruokahaluttomuutta aiheuttavien (ja ruokahalua hillitsevien) lääkkeiden ansiosta. En suosittele kumpaakaan, mutta sen sijaan suosittelen lihaksia kasvattavaa liikuntaa ja runsasta proteiinin syömistä ja huonojen hiilihydraattien välttämistä.

Asiasta viidenteen. Sä olet kyllä tosi nätti, sulla on ihanat isot silmätkin.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tsemppiä, Angita! Mutta pidä mielessä että laihdutitpa tai et, ja onnistuitpa tai et, niin susta kyllä tykätään. :gee:
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

Camilla kirjoitti:Onkohan Angita 27 kiloa pikkasen utopistinen tavoite? Öö, puoli kiloa viikossa tekee 24 kiloa vuodessa? Ei kai se sitten olekaan :) Kuinka ajattelit aloittaa?
Voi olla, että on kunnianhimoinen tavoite, mutta tavoitteet korkealla sen olla pitää. Painonvartijoissa aloitin tänään ja sitä ohjelmaa noudattamalla pitäisi pudota 500g-1kg viikossa. Eikös puoli kiloa viikossa tee 26 kiloa vuodessa eikä 24?
Keikaus kirjoitti:Älä laihduta, vaan opettele pitämään terveestä elämästä.
Juu-u, näinhän se menee Paikkareissakin.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Angita kirjoitti:aion tänä vuonna pudottaa painoani 27 kiloa.
Itselläni hieman maltillisempi tavoite, mutta täältä tullaan! Tsemppiä meille molemmille :mrgreen:
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

AarneAnkka kirjoitti:Tsemppiä, Angita! Mutta pidä mielessä että laihdutitpa tai et, ja onnistuitpa tai et, niin susta kyllä tykätään. :gee:
Kiitos pupu! :h:
Pikku-Akka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Laihdutusprojekti on myös minulle ajankohtainen. Painonvartijoiden ohjeiden mukaan. Hakusessa olisi nyt romppu, joka maksaa 89€.. Ei raskis tilata, kenellä olis laittaa jakoon?
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Pikku-Akka kirjoitti:Hakusessa olisi nyt romppu, joka maksaa 89€.. Ei raskis tilata, kenellä olis laittaa jakoon?
Jos ei muuten onnistu, pitäsikö tehdä kimppatilaus? :mrgreen:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Angita kirjoitti: Eikös puoli kiloa viikossa tee 26 kiloa vuodessa eikä 24?
:oops: Mä laskin että 4 x 0,5 x 12. Mut ei se menekään niin :D

terveisin: tuleva insinööri
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Se paikkareiden romppu on aikas tyyris. Rekisteröitykää vaiks http://www.kalorilaskuri.fi, sieltä näkee ne pisteetkin. Ja pystyy syöttämään suoraan kaikki syödyt ruuat, liikutut tunnit, alkupainon ja tavoitepainon ym. Okei se maksaa jonkun euron kuussa, mutta tulee silti halvemmaksi ;)
Ja tuolta löytyy melkein kaikki ruoka-aineet. Söin yks päivä hannu ja kerttu piparin ja hitto sekin löytyi sieltä :D
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Meik »

Mun projekti ei liity mitenkään vuodenvaihteeseen, mutta pudotan painoa sellaset viitisen kiloa. Mukana ollaan siis ainakin muodollisesti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja annepa »

Keikaus kirjoitti: suosittelen lihaksia kasvattavaa liikuntaa ja runsasta proteiinin syömistä ja huonojen hiilihydraattien välttämistä.
Painonvartijat suosivat hiilareita protskun kustannuksella. Tai ainakin viimeksi kun sekkasin, näin oli. Sillon niillä oli käytössä semmonen pistelaskusysteemi, että tietystä ruuasta sai aina sen ja sen verran pisteitä ja pävän aikana sai syyä sen ja sen verran pisteitä. En suosi enkä suosittele. joka tapauksessa jos pelkää painonpudotus on tavotteena niin toimii, on todettu äitin taholta monta kertaa, se on laihuttanu vuosien saatossa varmaan 50 kiloa.... Positiivista on että ikinä sen paino ei oo noussu kuitenkaan yli 80 kilon! :D

Itse aloitin jo terveellisemmän elämän syömällä aamupalaa tänään! Tavoitteena on säännölliset ruoka-ajat sekä kohtuullinen säännöllinen liikunta. Jotta tuska olisi maksimoitua lopetan ännännen kerran tupakinpolton. Jos paino laskee niin jippii mutta jos ei niin ainaki olen terveempi (?).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

Mä käytän ihan perinteistä paperista ruokapäiväkirjaa. Ruokien pisteet löytyy Paikkareiden pistehakemistosta, Ostajan oppaasta tai Ravintolaoppaasta. Niin ja on mulla semmonen pistetaskulaskinkin. Välineurheilua...

Tsemit kanssalaihtujille!
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ei ole juuri kokemusta varsinaisesta laihduttamisesta vaikka toki mun pitäisi päästä toisesta vatsamakkarastani eroon (se eka on niin söötti että saa jäädä), mutta vanhasta kokemuksesta paras keino minulle pysyä laihana on välttää tilanteita joissa tulee syötyä ja herkuteltua. Esim. kun urheilee ja reippailee paljon, tai nysväilee kiinnostuneena jotain kaikki päivät, huomaa helposti ettei juuri nälätäkään. Silloin pitää jopa muistutella itseään että vois olla taas aika syödä jotain. Olen taas alkanut tykästymään liikaa valkoiseen leipään, joten työpaikan ruokalassa joudun väkipakolla vaihtamaan sen aina ruisleipään. Vielä kun saisin itsestäni irti kieltäytyä jälkiruoasta, ikävä vaan että laskuttavat sen joka tapauksessa.

Jotenkin ajattelen että ruokapäiväkirjan pitäminen toimisi minulla vain negatiivisena muistuttajana kuinka tärkeä osa elämääni herkuttelu ja ruoka on. Pikemminkin pyrkisin juuri unohtamaan syömisen. Samasta syystä olen myös varsinaisia dieettejä vastaan, koska mielessäni rinnastan dieetit aina epänormaaliin syömiseen (esim. kaalikeittodieetit ja mitä vielä). Mutta en tiedä, voihan ne toimiakin.

Sitten se vanha totuus eli kuinka paljon kannattaa tarkastella sitä vaakaa? Onhan se suht selkeä numerotavoitteiden asettamisessa, mutta urheilu kasvattaa monesti lihasmassaa joka painaa enemmän kuin rasva, lisäksi monet nopeat "laihduin kahdessa viikossa n kiloa" ovat luultavasti suureksi osaksi nesteenpoistumista eivätkä rasvanpoistumista. Ehkä ennemmin tarkastelisi tuloksia peilin edessä ja ehkä mittanauhalla jos on pakko? Tai käy rasvaprosenttimittauksissa, jos tarkkoja lukuja haluaa?

Ps. Nyt salille treenaamaan vatsamakkaroita.

Pps. Olen pannut merkille että aloin saada hieman lisää vatsaa varsinkin siinä vaiheessa kun aloin käyttää proteiineja ja nopeita hiilareita sisältäviä palautusjuomia treenien jälkeen, sekä kiinnittämään huomiota "riittävään proteiininsaantiin" (kananmunia, rahkaa jne.). Muu ruokailu kun on pysynyt jokseenkin samana. Etteivät vaan nuo voimapalautusjuomat ole sittenkin just niitä pahimpia lihottajia? "Lisää massaa", juu ei enää kiitos.
Viimeksi muokannut hebuli, 02.01.2006 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

hebuli kirjoitti:Jotenkin ajattelen että ruokapäiväkirjan pitäminen toimisi minulla vain negatiivisena muistuttajana kuinka tärkeä osa elämääni herkuttelu ja ruoka on. Pikemminkin pyrkisin juuri unohtamaan syömisen.

Nyt täytyy kompata.

Jos oikein tietoisesti alan kyttäämään syömisiäni, tuntuu että on koko ajan nälkä ja tekee mieli napostella jatkuvasti jotain. Jos taas keskitän energiani jonnekin muualle, paino putoaa ihan itsestään.
Nytkin suunnitelmissa katsella "hieman" ruokailujen perään (turhat herkut pois jne.) ja lisätä liikuntaa. Sulokin alkaa kohta olla siinä iässä että sen voi viedä vaikka väkisin lenkille...
Ja jos ei näillä keinoilla putoa, alan pitämään päiväkirjaa...
Kittys

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Minä lupaan luopua (ainakin) viidestä kilosta. Ei pitäs tehä tiukkaa.
Starflare

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Angita kirjoitti:Kuten tuli Aarnen uudenvuodenpippaloissa julistettua, aion tänä vuonna pudottaa painoani 27 kiloa. Motivoidakseni itseäni pysymään tavoitteessani, perustin tämän sarjassamme "Hyvä tietää" painivan ketjun, johon tulen viikottain kirjaamaan edistymistäni.

Alkutilanne tänään: 83,2 kg :shock:
Pituutta minulla on 168 cm eli ylipainoa on päässyt kertymään suht reilusti... :oops:
Tavoitepainoni on siis 56 kg, jonka verran painoin viimeksi 20 vuotiaana.

Tästä se alkaa!
Tästähän puhuttiin! :D Kannanpa korteni nyt kekoon ja aloitan tässä samalla syömistapojeni siistimisen terveelliseempään suuntaan, mikä tarkoittaa myöskin sitä että asetan itselleni selkeät ruokailuajat (selkeät ja selkeät, mutta kuitenkin joku tolkku pitäisi saada) ja leikkaan myöskin annosten inhimillisiksi etten pupella itseäni ähkyksi joka kerta.
Lisäksi jätän aluksi pois kokonaan kokiset karkit sipsit ja muut mässyt.

Liikuntaa tulee jo muutenkin hieman harrastettua, mutta siinä voisi tahtia kiristää sellaisesta pikkurääkistä kovempaan ja nostaa myöskin ihan treenikertoja.

Alkuasetelmat ovat niin että painoa on 100kg ja pituutta 180cm. Ans kattoo kuinka käy :roll:.

EDIT: Tavoitteetkin voisi ehkä kertoa: Ultimaattinen tavoite olisi päästä 80kg tai alle, mutta vähempäänkin tyydyn niin kauan kunhan se on rasva mikä lähtee eikä lihas.
Viimeksi muokannut Starflare, 02.01.2006 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Dumari »

184cm ja n.100kg, tavoitteena 90kg, mutta ans kattoo ny miten tässä pystyy reenaileen.
Turbohaltija

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

185 cm ja 72 kiloa. Tavoitteena olis painaa vähän enemmän, esim. 77 kiloa. Jos haluatte lahjoittaa mulle ylimääräistä sipsiä ja suklaatia, otan mielelläni vastaan. :)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Turbohaltija kirjoitti:185 cm ja 72 kiloa. Tavoitteena olis painaa vähän enemmän, esim. 77 kiloa. Jos haluatte lahjoittaa mulle ylimääräistä sipsiä ja suklaatia, otan mielelläni vastaan. :)
Mä jo luulin, että ne neljä lahjoitettua olutta olis korjannut tän asian. Valitettavasti ehdin syödä viime viikolla kaikki suklaat ja sipsit, enempää en siis pysty auttaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Turbohaltija

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lolita kirjoitti:

Mä jo luulin, että ne neljä lahjoitettua olutta olis korjannut tän asian. Valitettavasti ehdin syödä viime viikolla kaikki suklaat ja sipsit, enempää en siis pysty auttaan.
Ajatus oli jalo ja tarkoitus hyvä, kiitos kuitenkin! Vaikka ei tällaiseen klassiseen läpipaskoon taida mikään tehota. Veikkaan, että tammikuussa paino tippuu itsestään alle 70 kilon, kun ei ole varaa juoda olutta. Ehkä jos lopettais liikunnan, mutta enhän sitäkään tee. Jos ei liiku, pää hajoaa.

Minulla tuskin on mitään nerokasta ja uutta sanottavaa painonhallintaan, mutta veikkaan että liikunnan lisääminen on parempi ratkaisu kuin nälissään oleminen. Kun liikkuu tarpeeksi ja syö kohtuudella, ei tarvitse sen kummempaa poppakonstia laihtumiseen. Musta saa muuten lenkkiseuraa jos ei yksinään huvita lähteä.
Sannu

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Hienoa, että tällainen ketju on saatu aikaan.

Aion pudottaa riveissänne noin nelisen ylimääräistä kiloa, jotka kertyivät joulun ja uudenvuoden aikana.

Resepti: Jumppaa 3 kertaa viikossa, dokaus minimiin ja herkut vain viikonloppuun.

Tsempataan toisiamme...
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Meik »

Sannu kirjoitti: Resepti: Jumppaa 3 kertaa viikossa, dokaus minimiin ja herkut vain viikonloppuun.
:D Mulla tää rojekti on aika simppeli. Jättää vaan yliturhat pois. Heti lähtee kolmisen kiloa. Ei siihen mee kun muutama viikko. Vielä toimivampi on se, jos vaimo aloittaa laihiksen. Sillä multa putoaa about 5 kiloa.
Edith

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti: Kun liikkuu tarpeeksi ja syö kohtuudella, ei tarvitse sen kummempaa poppakonstia laihtumiseen. Musta saa muuten lenkkiseuraa jos ei yksinään huvita lähteä.
Joo, ei pelkkä liikunnan lisääminen sinänsä laihduta ketään, koska terveellä ihmisellä ruokahalu nousee kyllä automaattisesti kulutuksen lisääntyessä. Mutta tietenkään siinä ainakaan ihan samalla kun liikkuu, ei tule niin syödyksi ja oppii muutenkin tutustumaan omaan kehoonsa ja sitä kautta ehkä myös tulee ajatelluksi sitäkin, ettei siihen kannata mitä tahansa ruokaakaan tunkea.

Mutta toisaaltahan lienee lisäksi myöskin niinkin, että liikunta jo sinälläänkin on hyväksi, eikä lievä ylipainokaan säännöllisesti liikkuvalla ihmisellä ole kohtalokasta. Ja liikunta on myös ihan hyvä torjumaan enää lisääntyvää painoa, ts. jos on aina ollutkin hoikka ja liikkuu paljon, ei helposti liho, mutta kyllä mua koko syksyn säännöllisesti noin kahdeksan tuntia viikossa liikkuneena kaheskytkilosena vaan aina tuppaa vituttaan noi jutut, etteikö pulskatkaan ihmiset tekis elämässään mitään muuta kuin söis ja makais.

Ja energiavajeessa ainakin mun on rankkaa ja tuskaisaa liikkua. Eli mä en kyllä enää ikinä ottais itselleni tavoitteeksi pysyvää puolen kilon laihtumista viikossa. Jos multa semmoset kymmenen kiloa vuoden mittaan lähtis, en jäis itkemään, mutta enpä itke nykyisellänikään.
Viimeksi muokannut Edith, 02.01.2006 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin