Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
HellBell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti: Niin kuin tuossa aiemmin totesin viitaten safin kirjoitukseen, "pari kiloa" ei ole oikeastaan edes mitään laihduttamista.
Paino saattaa hyvin heitellä vaikkapa kuukautisten aikana sen pari kiloa, ja ensimmäisenä poistuu nestettä jos kreivitär nyt ei ole totaalisen kuivahtanut korppu. Jos läskiä ei ole (mitä todennäköisesti en usko juuri löytyvän omasta terveydestään jatkuvasti huolta kantavasta ihmisestä, mutta jos sitä on niin sou not, eikun vaan) niin se pari kiloa lähtee sitten seuraavaksi (lihas-)kudoksesta.
Miusta lihaskudoksen laihduttaminen syömistä vähentämällä siksi, että pääsee johonkin tiettyyn kilomäärään (koska se tuntuu paremmalta kuin nykyinen) on jotenkin vähän kieroa. Jos on jenkkakahvoja niin liikunnalla ne lähtee.
Joo, olen samaa mieltä tuosta. Pari kiloa saattaa tosiaan heittää sinne tahi tänne ihan 'normaalistikin', mullakin asianlaita siten, tai ainakin niin epäilen, kosken vaa'alla juuri käy, mutta noin niin kuin esim. housuista päätellen - toisina päivinä tuntuvat tiukemmilta ja toisina taas väljemmiltä. Naisilla just hormonikierto vaikuttaa, ennen kuukautisia sitä on tavallaan potremmillaan, kun elimistö valmistautuu verilöylyä varten.

Liikunnallisella vaihtoehdolla haluamaansa pääseminen vaikuttaa mahdollisimman hyvältä, koska siinä sitten saa kuntoa siinä samalla.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

HellBell kirjoitti: Joo, olen samaa mieltä tuosta. Pari kiloa saattaa tosiaan heittää sinne tahi tänne ihan 'normaalistikin', mullakin asianlaita siten, tai ainakin niin epäilen, kosken vaa'alla juuri käy, mutta noin niin kuin esim. housuista päätellen - toisina päivinä tuntuvat tiukemmilta ja toisina taas väljemmiltä. Naisilla just hormonikierto vaikuttaa, ennen kuukautisia sitä on tavallaan potremmillaan, kun elimistö valmistautuu verilöylyä varten.

Liikunnallisella vaihtoehdolla haluamaansa pääseminen vaikuttaa mahdollisimman hyvältä, koska siinä sitten saa kuntoa siinä samalla.
Juu, ja se turvotus yleisimmin on juuri sen nesteen keräytymistä kroppaan .. joka poistuu sitten ajan kanssa hikoillessa ja pissatessa.
Miullakin vatsa turpoaa aivan järkyttävän kokoiseksi kun olen syönyt reippaasti, vähemmän syömisen ja salitreenin jälkeen vatsa on taas litteä kuin maapallo. (se on oikeasti litteä!)
"Laihduttamisesta" puhuminen kun paino-ongelmaa ei ole on miusta kummastuttavaa. Kropan kiinteyttämisestä puhuminen on sitten asia erikseen, sitä voi tehdä aina jos haluaa. Mie yritän pysyä kunnossa että en kuukahda kesken harjoituksen näreen juurelle, jokainen pysyköön kunnossa miksi haluaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja alja »

voe voe
tännekin tää jo tuli.... äääh. mun pitäis laihtuu reippaasti sellaset 15 kiloa, mieluiten enemmän. en syö säännöllisesti, en herkkuja muutakuin suklaata, en käytä alkoholia liikaa, en syö juuri paljoakaan, ja massaa vaan tulee lisää.... liikuntaa tietty voisi lisätä, mutta sittenhän joutuisin syömään enemmän. :cry: ei oo helppoo vähentää tästä ruokamäärästä... noh. laihdutuksen vauhdittamiseksi ostin itselleni joululahjaksi vaa'an, jonka masentavan vaikutuksen avulla luulisi jotain tapahtuvan - tietty edellyttää, että uskallan nousta sille joskus.

angita: enpä olisi uskonut että painat noin paljon, näytit silmissäni sellaiselta 65-kiloiselta noin suurinpiirtein, eli et yhtään pullerolta..... :roll: muista että tissit pienenee reippaasti ku laihduttaa noin paljon :D
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
HellBell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti: .. Kropan kiinteyttämisestä puhuminen on sitten asia erikseen, sitä voi tehdä aina jos haluaa. Mie yritän pysyä kunnossa että en kuukahda kesken harjoituksen näreen juurelle, jokainen pysyköön kunnossa miksi haluaa.
Harmittaa kun talvella ei niin pääse juoksentelemaan tonne ulos - jäinen reitti käy jo terveydelle riskaabeliksi.. mutta noin muutoin mäkin yritän pysyä kunnossa. Voisin olla vahvempi vaikka käsistä, mutta kun en jaksa nostella yli kahden kilon puntteja vaikka sarjoissa. Okei, tekosyy, voisin kuitenkin nostella niitä pikkupuntteja. Jännä että käsinojapunnerrukset kuitenkin sujuu, vaikka muuten pidän käsivoimiani suht. onnettomina. Vatsalihaspunnerruksia voisi myös tehdä, ei vain jaksaisi aloittaa. Joo, mutta voisi siiis tehdä. Nyt kun ei ole vähään aikaan tehnyt lihasjuttuja, sitä huomaa kuinka sitä on sillä lailla vauvamaisemman tuntuinen tietyistä kohdin.
Kevät! Anti tulla jo..!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

HellBell kirjoitti: Harmittaa kun talvella ei niin pääse juoksentelemaan tonne ulos - jäinen reitti käy jo terveydelle riskaabeliksi.. mutta noin muutoin mäkin yritän pysyä kunnossa. Voisin olla vahvempi vaikka käsistä, mutta kun en jaksa nostella yli kahden kilon puntteja vaikka sarjoissa. Okei, tekosyy, voisin kuitenkin nostella niitä pikkupuntteja. Jännä että käsinojapunnerrukset kuitenkin sujuu, vaikka muuten pidän käsivoimiani suht. onnettomina. Vatsalihaspunnerruksia voisi myös tehdä, ei vain jaksaisi aloittaa. Joo, mutta voisi siiis tehdä. Nyt kun ei ole vähään aikaan tehnyt lihasjuttuja, sitä huomaa kuinka sitä on sillä lailla vauvamaisemman tuntuinen tietyistä kohdin.
Kevät! Anti tulla jo..!
Mie käyn kyllä juoksentelemassa kun on hyvin hiekoitettu täällä ja jos on liian liukas niin sotken kuntopyörää tai soutulaitetta .. lisäksi kun on ilmainen hi-tech-punttis samassa rakennuksessa niin sekin helpottaa kummasti. =)
Etunojapunnerruksien helppouteen vaikuttaa myös se että kuinka luu-lihakset on kiinnittyneet, samoin kuin leuanvetoihin jne. Toki ylävartalon painokin vaikuttaa.
Jos haluat lisää voimaa käsivarsiin niin nostele progressiivisesti raskaampia puntteja aina. Käsiin pitää sattua (ts. lihaksen täytyy "hajota") jos haluaa että siitä on jotain hyötyä, keveillä painoilla tehdyt pitkät sarjat aktivoivat lähinnä I-tyypin soluja ja kehittää lähinnä (nopeus-)kestävyyttä, ei niinkään maksimivoimaa. Ja proteiinin saannista kannattaa pitää huolta notta on rakennuspalikoita.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
HellBell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mylwin kirjoitti: ..
Etunojapunnerruksien helppouteen vaikuttaa myös se että kuinka luu-lihakset on kiinnittyneet, samoin kuin leuanvetoihin jne. Toki ylävartalon painokin vaikuttaa.
Jos haluat lisää voimaa käsivarsiin niin nostele progressiivisesti raskaampia puntteja aina. Käsiin pitää sattua (ts. lihaksen täytyy "hajota") jos haluaa että siitä on jotain hyötyä, keveillä painoilla tehdyt pitkät sarjat aktivoivat lähinnä I-tyypin soluja ja kehittää lähinnä (nopeus-)kestävyyttä, ei niinkään maksimivoimaa. Ja proteiinin saannista kannattaa pitää huolta notta on rakennuspalikoita.
Ahaa! Kiitos hyvästä vinkistä, en tiennytkään tuosta jutusta.
Aion testata. Mulla vaan on aiemmin sattunut vähääkin liian raskaiden painojen kanssa jotenkin ranteisiin - ranteet ei jaksa pidellä niitä mönttejä suorassa. Mutta ehkä jos vaan yrittäisi, vähitellen.. (kauhuskenarioita mielessä ranteiden murtumisesta.. onkohan kellekään käynyt sellaista..?)
Suurin 'ongelma' punttien suhteen siis ranteissa. Mutta ehkä ne siitä voimistusvat sitä myöden.
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

HellBell kirjoitti: Aion testata. Mulla vaan on aiemmin sattunut vähääkin liian raskaiden painojen kanssa jotenkin ranteisiin - ranteet ei jaksa pidellä niitä mönttejä suorassa. Mutta ehkä jos vaan yrittäisi, vähitellen.. (kauhuskenarioita mielessä ranteiden murtumisesta.. onkohan kellekään käynyt sellaista..?)
Suurin 'ongelma' punttien suhteen siis ranteissa. Mutta ehkä ne siitä voimistusvat sitä myöden.
Interventio nro x tälle illalle. Mie oon ehtivä kaninen ja ne siniset pastillit ei lopu heti. HB, mä voisin tulla sun PT:ksi, kun jotain olen treenaamisesta vuosien varrella lukenut. Katsottais vähän niitä liikeratoja ihan kädestä pitäen. Ei pidettäis kiirettä, annettais ajan kulua ja nautittais reenaamisesta. Miltäs kuulostais?
Kittys

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Kittys »

nypari kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Aion testata. Mulla vaan on aiemmin sattunut vähääkin liian raskaiden painojen kanssa jotenkin ranteisiin - ranteet ei jaksa pidellä niitä mönttejä suorassa. Mutta ehkä jos vaan yrittäisi, vähitellen.. (kauhuskenarioita mielessä ranteiden murtumisesta.. onkohan kellekään käynyt sellaista..?)
Suurin 'ongelma' punttien suhteen siis ranteissa. Mutta ehkä ne siitä voimistusvat sitä myöden.
Interventio nro x tälle illalle. Mie oon ehtivä kaninen ja ne siniset pastillit ei lopu heti. HB, mä voisin tulla sun PT:ksi, kun jotain olen treenaamisesta vuosien varrella lukenut. Katsottais vähän niitä liikeratoja ihan kädestä pitäen. Ei pidettäis kiirettä, annettais ajan kulua ja nautittais reenaamisesta. Miltäs kuulostais?
UuuUuuuhh!
Dumari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Dumari »

nypari kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Aion testata.
Interventio nro x tälle illalle. Mie oon ehtivä kaninen ja ne siniset pastillit ei lopu heti. HB, mä voisin tulla sun PT:ksi, kun jotain olen treenaamisesta vuosien varrella lukenut. Katsottais vähän niitä liikeratoja ihan kädestä pitäen. Ei pidettäis kiirettä, annettais ajan kulua ja nautittais reenaamisesta. Miltäs kuulostais?
Kuulostaa ihan Gaydenzalta.
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

Dumari kirjoitti:Kuulostaa ihan Gaydenzalta.
Hitto, toi se sana oli, mitä äsken hain. Pitäis varmaan uittaa tota uppotukkia useammin. Helppoohan se noilla naisilla, kun niillä on hameen alla ikuinen juhannus.
Kittys

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Kittys »

nypari kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Kuulostaa ihan Gaydenzalta.
Hitto, toi se sana oli, mitä äsken hain. Pitäis varmaan uittaa tota uppotukkia useammin. Helppoohan se noilla naisilla, kun niillä on hameen alla ikuinen juhannus.
*koskeepiNppaaN*
Dumari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Dumari »

nypari kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Kuulostaa ihan Gaydenzalta.
Hitto, toi se sana oli, mitä äsken hain. Pitäis varmaan uittaa tota uppotukkia useammin. Helppoohan se noilla naisilla, kun niillä on hameen alla ikuinen juhannus.
Tuo taas kuulosti ihan Gattacalta; "muilla on aina kaikki helpompaa".
Mä taas olen Fox Mulder; "trust no one" 8)
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

Dumari kirjoitti:Tuo taas kuulosti ihan Gattacalta; "muilla on aina kaikki helpompaa".
Mä taas olen Fox Mulder; "trust no one" 8)
Hitto, tämähän näyttää jo huolestuttavalta, skitsolta. En muuten sanokaan enempää, koska taas kuulostan joltakin muulta. Olikohan joku tehnyt dosettijäynän, kahmasin meinaan kiireessä vain-jotakin-sinisiä-pastilleja. Jos ne olivatkin niitä E-logosia, hmmm...
HellBell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja HellBell »

nypari kirjoitti:
Interventio nro x tälle illalle. Mie oon ehtivä kaninen ja ne siniset pastillit ei lopu heti. HB, mä voisin tulla sun PT:ksi, kun jotain olen treenaamisesta vuosien varrella lukenut. Katsottais vähän niitä liikeratoja ihan kädestä pitäen. Ei pidettäis kiirettä, annettais ajan kulua ja nautittais reenaamisesta. Miltäs kuulostais?
Kävin suihkussa justiin. Johtuneeko taasen kuuman veden jättämästä tunteesta vai mistä, mutta hitsit vie, Nyppe.. Toi kuulostaa ihan seksin harjoittamiselta. Pakko pihdata vaan, pihtaus on kuiteskin olllut se harrastus nro 1.. *Lojaalina* ;-)
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Vadim »

nypari kirjoitti:Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan.
No minä en. Milloin kummallisten laihdutustavoitteiden ihmetteleminen on ollut majesteettirikokseen verrattava asia? Ilmeisesti ainakin silloin, kun jonkin sortin itse itsensä aateloineista on kysymys.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Vadim »

HellBell kirjoitti: Kreits: "Elämäntapani ja terveyteni ovat hyvät.Miksi en muuten saisi tehdä kuten aion tehdä, jos itse kuitenkin itseäni tässä lähinnä näen ja tiedän mikä on minulle ok?"

Vadim (tai joku muu, tarkistan tämän kohta, kirjoitan näitä ulkomuistista) : "Niin ne anorektikotkin sanovat."

Välihuomautus: Kysehän ei siis ole 20 kilon tiputtamisesta vaan parin kilon tiputuksesta, jolla ei vielä päädyttäne anorektikoksi simsalabimisti vaan.
Kiitos tästä idioottimaisesta väärinsiteerauksesta. Viitsisitkö lukea horinani ennen kuin ryhdyt tekemään moista toiste. Kiitos.

Mikäli pointti jäi havaitsematta: demonstroin, etteivät ihmiset aina tiedä, mikä heille on hyvästä. En syyttänyt tätä herkkähipiäistä neitiä anorektikoksi, vaan totesin, että anorektikko ajattelee samalla tavoin. Jos ei ole edelleenkään selvää mitä tarkoitin, suosittelen logiikan kursseja. Vaihtoehtoisesti suosittelisin yleisen ja erityisen erottelemisen itseopiskelua. Jos joku sanoo "anorektikko" jossain yhteydessä, hän EI välttämättä tarkoita JUURI SINUA tai edes hoikanlaista kaveriasi.

Terveisiä muuten baletista. Anu Viheriäranta oli hurmaava ja paremmassa lihassa kuin edelliskerralla, jolloin hän oli pelottavan laiha.
Herra Manala

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

vadim kirjoitti:
nypari kirjoitti:Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan.
No minä en. Milloin kummallisten laihdutustavoitteiden ihmetteleminen on ollut majesteettirikokseen verrattava asia? Ilmeisesti ainakin silloin, kun jonkin sortin itse itsensä aateloineista on kysymys.
Voisitko selventää?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Herra Manala kirjoitti:
vadim kirjoitti:
nypari kirjoitti:Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan.
No minä en. Milloin kummallisten laihdutustavoitteiden ihmetteleminen on ollut majesteettirikokseen verrattava asia? Ilmeisesti ainakin silloin, kun jonkin sortin itse itsensä aateloineista on kysymys.
Voisitko selventää?
Menet ajoittain hiukan henkilökohtaisuuksiin, mutta no, sitähän varten täällä ollaan. Oikeastaan tarkoitukseni ei ollut tölviä sinua, vaan puolustaa tuota hebulia, jota syyteltiin kehnonlaisesta diskurssietiikan tuntemisesta. Taisin delata lopun tuosta nyparin vuorisaarnasta, jossa kuvailtiin monisanaisesti hebulin syntejä, joita itse en ollut huomannut. Ensimmäiset kolme sanaani on siis tulkittava siten, että niissä kielletään Nyparin väitteet Hebulin parjauksen osalta, muttei sanota sinusta mitään.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HellBell kirjoitti:Muun muassa persaukseni on ihan ytyisä. Lovely lumps..
:shock: Yhtenä monien puolesta toivon todisteita kuvagalleriaasi :h:
Nighthawk

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Öistä pla plaata usvaisesta päästä:

BMI on yksi typerimmistä keksinnöistä kautta aikain. En vaan voi käsittää, miksi sitä nykyisin käytetään, siinä kun tosiaan otetaan huomioon ainoastaan pituus ja paino. Jo ala-asteen käyneen luulisi tajuan sen verran ihmisruumiista, että ymmärtäisi, miten monta muuta tekijää täytyy ottaa huomioon, jos haluaa saada edes vähän realistisemman kuvan.

Itsellä koko yläasteen ajan ja osin lukiossakin eräs kouluterveydenhoitaja painosti pudottamaan painoa vedoten BMI:hin. Indeksini taisi olla silloin päälle 24, ja tuohon aikaan treenasin 5 kertaa viikossa. Ei auttanut vaikka selvitin hänelle mitä tahansa. Hemmetin pönttö; siihen tanttaan ei olisi ihan pieni annos rautalankaa riittänyt.
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

alja kirjoitti: angita: enpä olisi uskonut että painat noin paljon, näytit silmissäni sellaiselta 65-kiloiselta noin suurinpiirtein, eli et yhtään pullerolta..... :roll: muista että tissit pienenee reippaasti ku laihduttaa noin paljon :D
Tissit oli silloin kun viimeksi olin noin hoikka vain yhden kuppikoon pienemmät... Tähän pyrimme. Kyllä mä D-kuppien kanssa voin elää. Aarne tosin on hermona. :D
Geetzu

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Nighthawk kirjoitti:Itsellä koko yläasteen ajan ja osin lukiossakin eräs kouluterveydenhoitaja painosti pudottamaan painoa vedoten BMI:hin.
Ja mulla ne ääliöt käskivät lihotuskuurille kun BMI nyt vaan näytti vähän alakanttiin. Myöhemmin kouluajan kuvia katselleena en kyllä käsitä miksi en näyttänyt täti-ihmisten silmiin hyvältä, tai ehkä näytinkin mutta luvut eivät kelvanneet... Ja kotona ihmeteltiin, että täh vieläkö enemmän sille pitäisi tunkea ruokaa suuhun?? Aina on (Kreitsun ja HB:n tavoin) BMI pysynyt alhaalla - nyt 19 - mutta olo ja tyytyväisyys omaan vartaloon jatkuvassa kasvussa.

Uudelleen en jaksa ketjua kahlata ja ehkäpä välistä jäi tärkeitä kohtia lukematta, mutta siis tuo parin kilon painonpudotushan ei sano mitään, sehän on jo nesteitä. Sen sijaan masu pois, kahvat pois --> paino sen kun kasvaa (kai, koskakohan?). Oon ite 170 senttinen ja painotavoite (hassu omassa päässäni, liikaa kai terkkareiden kakkapuheita ja taulukoita huomannut) olisi 60. Se vaan ei tule mitenkään helposti, ihmisellä on tosiaan se perustila, josta poikkeaminen suuntaan tai toiseen vaatii aivan hurjaa duunia. Vaakaa tuijottamatta, peiliin katsoen taitaa olla monelle se paras kannustin...
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

nypari kirjoitti:Saan hebulin keskustelutyylistä välittömän flashbackin manalan keskustelutapaan. Tarkoitan joka hemmetin sanaan takertumista, pääasian hukkaamista, pauhaamista, pitkien ja lukuisia lainauksia sisältävien viestin lähettämistä. Ikään kuin asia vaatisi sitä. Jo alussa tuli ilmi mielipiteet, pitkään aikaan ei ole ainakaan hebulin puolelta ollut tarkoitus ymmärtää vastapuolta tai joustaa tippaakaan. Väkisin "voittamisen" intressi paistaa läpi.
Tätä on nyt ihan pakko kompata, en jaksa vetää sooloakaan. Hepuli, let go. Myönnä tappiosi. Älä vänkää.
Turbohaltija

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Keikaus kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Että olet sitten cheerleader.
Juu. Lisäksi tuoksun hyvälle ja minulla on mukava pippeli.
Jaa. Taitaa olla unelmamiehen ainekset kasassa.
Tiedän... :jouden:
slam

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja slam »

nussikaa, niin kyl sielt kramma pihalle lentää... :roll: