Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

T3000 kirjoitti:Tätä on nyt ihan pakko kompata, en jaksa vetää sooloakaan. Hepuli, let go. Myönnä tappiosi. Älä vänkää.
Vielä kun kertoisit minkä suhteen pitäisi myöntää tappio. Kaikkien keskustelujen osalta mitä olen historiassa käynyt? Viimeisin meidän kahden välinen keskustelu jossa myötäilin sanomisiasi mutta myös totesin että mielestäni hoikkuutta yleisesti ihaillaan ja tavoitellaan ja lihavuutta ei, siitä huolimatta mitä täällä puhutaan hoikkien ihmisten sortamisesta ja haukkumisesta?

Ehkä joidenkin mielestä tuokin oli vain vänkäämistä, jankkaamista ja toisten sanojen vääntelemistä?
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

hebuli kirjoitti:Vielä kun kertoisit minkä suhteen pitäisi myöntää tappio. Kaikkien keskustelujen osalta mitä olen historiassa käynyt? .. ehkä joidenkin mielestä tuokin oli vain vänkäämistä, jankkaamista ja toisten sanojen vääntelemistä?
Ehkä. Mutta nyt olisi pienen itsereflektion paikka, teet juuri nyt samaa mistä moitit Manalaa joku aika sitten. Mielestäni Kreitsu on ihan asiallisesti ja onnistuneesti perustellut kantansa. Onko se vaikea sanoa "asia taitaa olla noin, selkis" vai pitääkö jatkaa kunnes toinen uupuu jotta voi kuvitella voittaneensa väittelyn?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

T3000 kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Vielä kun kertoisit minkä suhteen pitäisi myöntää tappio. Kaikkien keskustelujen osalta mitä olen historiassa käynyt? .. ehkä joidenkin mielestä tuokin oli vain vänkäämistä, jankkaamista ja toisten sanojen vääntelemistä?
Ehkä. Mutta nyt olisi pienen itsereflektion paikka, teet juuri nyt samaa mistä moitit Manalaa joku aika sitten. Mielestäni Kreitsu on ihan asiallisesti ja onnistuneesti perustellut kantansa. Onko se vaikea sanoa "asia taitaa olla noin, selkis" vai pitääkö jatkaa kunnes toinen uupuu jotta voi kuvitella voittaneensa väittelyn?
Eihän hebuli nyt väittele muusta kuin siitä, onko sen keskustelutekniikka fiksua vai ei.
Kevyt vittuilu vaan tuo lisää väriä keskusteluun, jos haluaa kirjoittaa pelkkää asiatekstiä niin kirjoittakoon hesarin yleisöosastolle.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Mylwin kirjoitti:Eihän hebuli nyt väittele muusta kuin siitä, onko sen keskustelutekniikka fiksua vai ei.
No jos (keskustelujen) ulkopuoliset arviot osoittavat jatkuvasti että neulat on vähän punasella, niin ei kait siinä enää mitään väiteltävää. Paitsi tietty siinä tilanteessa että koko muu maailma on väärässä ja itse oikeassa.

Edit: Tarkoitus ei ole kohdistaa Hepuliin mitään erityistä kritiikkiä. Parhaimmillaan ihan lahjakaskin keskustelija kaikilla osa-alueilla, ja ainoa joka jaksaa nykyään vängätä Manalan kanssa. Valitteva sivuvaikutus siitä on, että vaihde taisi jäädä päälle.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

T3000 kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Eihän hebuli nyt väittele muusta kuin siitä, onko sen keskustelutekniikka fiksua vai ei.
No jos (keskustelujen) ulkopuoliset arviot osoittavat jatkuvasti että neulat on vähän punasella, niin ei kait siinä enää mitään väiteltävää. Paitsi tietty siinä tilanteessa että koko muu maailma on väärässä ja itse oikeassa.

Edit: Tarkoitus ei ole kohdistaa Hepuliin mitään erityistä kritiikkiä. Parhaimmillaan ihan lahjakaskin keskustelija kaikilla osa-alueilla, ja ainoa joka jaksaa nykyään vängätä Manalan kanssa. Valitteva sivuvaikutus siitä on, että vaihde taisi jäädä päälle.
Jos on täysin varma siitä, että ei ole omasta mielestään tehnyt asioita, joista tulee syytettyä niin en miekään periksi antaisi. Itse aiheestahan tässä ei ole puhuttu pitkään aikaan, ainoastaan siitä että onko hebulilla oikeus sanoa milläkin tavalla mielipiteensä ja millä ei.
Aihe on selkeästi molemmille henkilökohtainen, joten tuskin kumpikaan "periksi" antaa tässä kisailussa.
Mie olen sitäpaitsi hebulin kanssa osittain samaa mieltä, tosin kreivitärtä en tunne enkä ole nähnyt joten siihen en ota kantaa, mutta noin yleisesti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Mylwin kirjoitti:Jos on täysin varma siitä, että ei ole omasta mielestään tehnyt asioita, joista tulee syytettyä niin en miekään periksi antaisi. Itse aiheestahan tässä ei ole puhuttu pitkään aikaan, ainoastaan siitä että onko hebulilla oikeus sanoa milläkin tavalla mielipiteensä ja millä ei.
Oikeushan on sanoa mitä lystää, mutta eri asia onko se sitten hyvätapaista tai netiketin mukaista tai sitä Laatupalstakeskustelua Jossa Ei Mennä Henkilökohtaisuuksiin™ jota Hepuli itse peräänkuulutteli. Nyt tuntuu vain Hepulin omasta perästä tässä keskustelussa kuuluvan kaikenlaista tuhnutelua, ja ilmassa alkaa leijailla lievää kaksinaismoralismin tuoksua.

Äänestän syndrooman nimeksi Manalismi.

Ja juu, en perustele kantaani sen tarkemmin enkä lähde siitä vänkäämään. Olen pahatapainen ja luovutan jo valmiiksi ehtymättömän vänkäysenergian edessä. Hähä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Onnea Angitan kamppailuihin, seuraan kiinnostuksella noita reseptijulkaisuja, herkuilta ovat vaikuttaneet.

Sitouduin itsekin työporukan kampanjaan jonka tavoitteena on poistaa hoitajista ihraa toukokuun loppuun saakka. Tosin en koe tarvetta laihduttaa, ruuvaan vain elämäntapoja. Jo tähän mennessä tehdyillä muutoksilla paino on lähtenyt tippumaan itsekseen. Lukiomitoistani olen sen viiden kilon päässä, se tuskin ihan kesään mennessä lähtee mutta muutama kilo varmasti.

Positiivista henkeä ja iloa muutokseen vaikuttamisesta kaikille osallistuville! (Erityismaininta ryhmän ulkopuolelta Aarnelle terveestä ja ihanasta suhtautumisesta asiaan.)
Elämä kantaa, jos sen antaa
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Pakko taas vuodattaa kun T3000 tekee noin suoria syytöksiä ja on mielestäni väärinymmärtänyt niin monia asioita.
T3000 kirjoitti:Ehkä. Mutta nyt olisi pienen itsereflektion paikka, teet juuri nyt samaa mistä moitit Manalaa joku aika sitten. Mielestäni Kreitsu on ihan asiallisesti ja onnistuneesti perustellut kantansa.
Ja minusta ei. Historiaa: ihmettelin ääneen miksi Kreitsu katsoi tarpeelliseksi pudottaa painoaan, jos hän on ollenkaan sellainen millainen kuva kuvagalleriasta (+ painotiedosta) minulle tuli. Tämänkö hän mielestäsi perusteli onnistuneesti ja asiallisesti? Meni kai sitten minulta vain ohi vaikka olin lukevinani kaikki hänen viestinsä. Mielestäni hän vain totesi (kiteytettynä) että kyllä hän itse tietää mitä itselleen tekee.(*) Eihän se edes ollut mikään vastaus tai perustelu esittämääni kysymykseen, vaan sille miksi kukaan ei saisi kyseenalaistaa hänen laihdutuspyrkimyksiään.

Mutta kuten sanoin jo heti ensimmäisessä vastauksessani Lolitan närkästymisviestiin, kenenkään ei toki ole pakko kertoa syistään jos ei halua. Sitä et ilmeisesti sitten lukenut? Kuten et niitäkään viestejäni joissa myötäilin Kreitsua todeten että lievä alisyöminen saattaa olla nykytietämyksellä elinikää pidentävä seikka? Tuntuu siltä että olet lukenut viestejäni kovinkin valikoivasti, ja syyttelet vain niiden perusteella.

(*)Kuten vadimin jossakin viesteissä ehkä sivuttiin, eihän tuokaan sinällään ole välttämättä mikään universaali totuus, jos lähdemme siitä että ihminen voi joko tietämättään tai muita uskomatta tehdä itselleen pahaa, vaikka pyrkii vain tekemään itseään tyytyväiseksi. Mutta tämä ei välttämättä liity tähän keskusteluun.
Onko se vaikea sanoa "asia taitaa olla noin, selkis" vai pitääkö jatkaa kunnes toinen uupuu jotta voi kuvitella voittaneensa väittelyn?
Seuraisit sinäkin vähän tarkemmin keskustelun kulkua. Totesin jo heti ekassa vastauksessani Lolitan närkästymisviestiin ettei tietenkään kenenkään ole mikään pakko kertoa miksi haluaa laihtua, vaikka sitä joku muu ihmettelisikin. Eräässä viestissä myös ilmoitin etten vastaa enää Kreitsun pitkään kirjoitukseen tarkoituksenani hillitä jatkokeskustelua osaltani, mutta ei ilmeisesti auttanut, siitä taisi itseasiassa alkaa se varsinainen vuodatus keskustelutyyliäni kohtaan.

Kun keskustelu näyttää nyt kääntyneen vain toisten keskustelutyylin ja toisten keskustelijoiden arvioimiseen, tässä henkilökohtaiset ja vastaanpanemattomat arvioni parista keskustelijasta juuri tässä nimenomaisessa keskustelussa:

T3000:
- Edustanut kovin yksisilmäistä linjaa. Ei tullut missään vaiheessa vastaan välisessämme dialogissa, vaan vänkäsi jatkuvasti vastaan asiassa kuin asiassa.
- Tuntuu myös vetävän kotiinpäin niiden osalta jotka tukevat hänen näkemystään (eli että laihoja sorsitaan ja haukutaan erityisesti), väittäen että hänen kantaansa puoltava osapuoli on keskittynyt näkemyksensä perustelemiseen asiallisesti (oma näkemykseni: kiersi koko alkuperäisen kysymyksen ja keskittyi myöhemmin lähinnä vastapuolen keskustelutyylin väärinarvioimiseen sekä vittuiluun).
- Omasi muutaman kerran myös ärsyttävän tavan tekemällä väitteitä viittaamalla tyhjyyteen, esim. "toinen perusteli asiansa onnistuneesti ja asiallisesti" (minkä niistä moninaisista asioista mistä puhuttiin? Kaikkiko? Mitkä olivat nämä pettämättömät perusteet joihin ei yksinkertaisesti ole mitään vastaväitteitä?), tai "syyllistyt samaan mistä valitit toisen keskustelijan kohdalla aikaisemmin" (kuten mistä? siitäkö että hän kutsui minua vatipääksi ja opeksi?), tai "myönnä tappiosi" (minkä suhteen? Ehdittiin jo puhua kovin monesta asiasta, mm. siitä olenko aika rasittava äijä.).

Kreivitär:
- Yliherkkänahkainen väärinkäsittäjämarttyyri. Tein virhearvion hänen paksunahkaisuudestaan kysyessäni häneltä vilpittömästi tarkemmin miksi hän tuntee tarvetta laihduttaa nykyisestä, gallerian ja painotiedon perusteella jo varsin laihasta olemuksestaan. Ehkä virhearvioon vaikutti myös muiden itsevarmempien keskustelijoiden avoimempi kertominen "ongelma-alueistaan", esim. eräs nuori neiti kertoi haluavansa tiivistää löysiä käsivarsiaan, toinen halusi eroon jenkkakahvoistaan, minä puhuin jotain kahdesta vatsamakkarastani ja josko aion tehdä niille mitään, jne. Painotan edelleen etten vaatinut vastausta, mitä hän ei sitten lopulta antanutkaan.
- Puolustuskannalla ensimmäisestä vilpittömästä kysymyksestä lähtien, tuntuen luulevan että kaikki hyökkäävät hänen kimppuunsa ja haluavat repiä hänet kappaleiksi. Myönnän että joillakin saattoi olla kärkkäämpi tyyli kyseenalaistaa hänen motiivejaan, mutta voisi harjoitella vastaraivonsa kohdistamista oikeisiin kohteisiin.
- Jos kyseenalaistaa joitakin hänen väitteitään tai näkemyksiään, se on vain "porsaanreikien etsimistä".
- Teki keskustelusta melko heti alussa metakeskustelun, ilmeisesti viitaten joihinkin aivan muihin keskusteluihin kertomatta sen tarkemmin mihin viittasi. Piilo- tai avovittuilua melko alusta lähtien.
- Omasi myös saman ikävän tavan (kuin T3000) tekemällä nollaviittauksia tarkentamatta sen enempää, esim. väitteet että olisin päättänyt jotain hänen puolestaan(?) tai halunnut osoittaa ettei vastapuoli ymmärrä asioita (mitä asioita?), tai väittämällä että on jo vastannut kysymykseeni (siihen alkuperäiseenkö? Sitten meni kyllä ohi vaikka kuinka etsin.).

Mylwin:
- Kaikkien kaveri. Jos joku saa tuon tyypin oikeasti hermostumaan, tarjoan kaljat (Mylwinille).

Meneekö tässä taas koko päivä? Nyt pitäisi kyllä käydä syömässä, jos vaikka pienempi annos tällä kertaa.
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

hebuli kirjoitti:Yliherkkänahkainen väärinkäsittäjämarttyyri.
I rest my case, diagnoosina Manalismi.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

hebuli kirjoitti: Mylwin:
- Kaikkien kaveri. Jos joku saa tuon tyypin oikeasti hermostumaan, tarjoan kaljat (Mylwinille).
Voihan ripuli sentään, oonhan mie heitellyt ärräpäitä vaikka kuinka helvetisti!
Luepa eläinsuojeluketju missä solvasin Gattacaa, tai eläinseksiketju jossa taas EW:tä. Sain ihan moitteitakin asiasta, niinkin valveutuneelta ja kokeneelta kirjoittelijalta kuin So Easy.
En jaksa enää vääntää kummastakaan asiasta, koska molemmat sisältävät turhanaikasta huomiohakuisuutta ja provoilua.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Siirryttäiskö pikkuhiljaa puhumaan ontopikkia.... :roll:
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Mylwin kirjoitti:Sain ihan moitteitakin asiasta, niinkin valveutuneelta ja kokeneelta kirjoittelijalta kuin So Easy.
En oo lukenut, mutta arvaan ettet tunne itteäsi kovin hyvin.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Avasinko Pandoran lippaan?
T3000

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja T3000 »

ninnithequeen kirjoitti:Siirryttäiskö pikkuhiljaa puhumaan ontopikkia.... :roll:
Luulekkonää. Hepuli sai taas Hepulin.
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

T3000 kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Yliherkkänahkainen väärinkäsittäjämarttyyri.
I rest my case, diagnoosina Manalismi.
Minä olen väärässä vain koska sinä sanot niin? Marttyyriasenteen epäilemiselle löytyy pätevät perustelut, esim. muka-sarkastiset heitot että toiset yrittäisivät saada hänet murtumaan tai pilata hänen iltansa, ja jo se että suivaantui niin täydellisesti alkuperäisestä kysymyksestä. Tiedän että olet eri mieltä, mutta et perustele. Eihän juristien koskaan tarvitse, he kun taitavat asiakeskustelun esim. nimittämällä toisia.
Viimeksi muokannut hebuli, 05.01.2006 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja HellBell »

vadim kirjoitti:
HellBell kirjoitti: ..

Vadim (tai joku muu, tarkistan tämän kohta, kirjoitan näitä ulkomuistista) : "Niin ne anorektikotkin sanovat."

Välihuomautus: Kysehän ei siis ole 20 kilon tiputtamisesta vaan parin kilon tiputuksesta, jolla ei vielä päädyttäne anorektikoksi simsalabimisti vaan.
Kiitos tästä idioottimaisesta väärinsiteerauksesta. Viitsisitkö lukea horinani ennen kuin ryhdyt tekemään moista toiste. Kiitos.

Mikäli pointti jäi havaitsematta: demonstroin, etteivät ihmiset aina tiedä, mikä heille on hyvästä. En syyttänyt tätä herkkähipiäistä neitiä anorektikoksi, vaan totesin, että anorektikko ajattelee samalla tavoin. Jos ei ole edelleenkään selvää mitä tarkoitin, suosittelen logiikan kursseja. Vaihtoehtoisesti suosittelisin yleisen ja erityisen erottelemisen itseopiskelua. Jos joku sanoo "anorektikko" jossain yhteydessä, hän EI välttämättä tarkoita JUURI SINUA tai edes hoikanlaista kaveriasi.

Terveisiä muuten baletista. Anu Viheriäranta oli hurmaava ja paremmassa lihassa kuin edelliskerralla, jolloin hän oli pelottavan laiha.
Ehket lukenut kokonaan virkettä, jossa nimesi mainitsin. Siinähän siis luki myös suluissa jotain. Eilen vain sattui käymään niin, etten muistanut (hui) tarkistaa olitko juuri sinä kirjoittanut aivan juuri niin vai etkö. Pahoittelen sitä, etten muistanut tsekata asiaa ja korjata sitä mahdollisesti oikeammaksi (en edellenkään ole juuri nyt tsekkaamassa asian laitaa: kiire).
Ja en ole missään vaiheessa olettanut että olisit viesteilläsi viitannut mitenkään minuun, en ole niin missään kohden väittänyt. Lähinnä kirjoitin mutkat suoriksi-referaatin, johon nimesi sattui eksymään.
Get over it.

Suosittelen rentoutumisharjoituksia.
Faghag

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Ohos, laihdutusprojekti onkin lihavoitunut sanojen osalta. Muistkaa, että jokainen palstalle päästetty sana lisää virtuaaliolemuksenne painoa!!! Läski on herkkä asia. Olkaa rauhassa sopivasti lihavia kuten minä, sillä siteeratakseni erään hyvän ystävämieheni t-paita-tekstiä: "Lihavat ovat leppoisia, mulkku!"

Eilen kamuni luona vieraillessani lukaisin vessassa viime viikon Kotiliedestä (28.12) 70-vuotiaan kulttuuripersoona Outi Nyytäjän näkemyksia ulkonäöästään. Hän oli aina pitänyt itseään rumana, kiitos oman äitinsä kommenttien ja sitten hän vain yksi päivä kyllästyi kompleksiinsa ja päätti ruveta 53-vuotiaana "upean kauniiksi". Tehkäämme samoin.
Herra Manala

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

T3000 kirjoitti:Äänestän syndrooman nimeksi Manalismi.
No haista nyt sinäkin Mr. Tuplastandardi vittu.
Dumari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Dumari »

FOODFAIGHT!!! eikusta, nyt se onkin PALSTAFAIGHT!!!! :matsi:
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuhosivat sitten laihduttajien hianon ketjun toisiaan solvaamalla.

HÄVETKÄÄ!
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

:on:

Olen laihtunut eilisestä 20 g (silmämääräinen arvio), eli hyvällä alulla ollaan. Aion illalla kaivaa nenääni, mikä laihduttaa minua ehkä 3 g. Varovaisesti pikkuaskelin.
Viimeksi muokannut hebuli, 05.01.2006 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herra Manala

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Tuhosivat sitten laihduttajien hianon ketjun toisiaan solvaamalla.

HÄVETKÄÄ!
Pidetään nyt se ninnismi poissa täältä, ettei tule hebulismi syyttämään soeasynismista. Koska kaikki tämä johtaisi siihen että käytetty gullibsmi synnyttää tixismiä, eli henkilökohtaisuuksien henkilöittämistä tuplastandardein.
Starflare

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ninnithequeen kirjoitti:Tuhosivat sitten laihduttajien hianon ketjun toisiaan solvaamalla.

HÄVETKÄÄ!
Niin tekivät, tähän loppu sekin toiminta :( .
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja alja »

Angita kirjoitti:
alja kirjoitti: angita: enpä olisi uskonut että painat noin paljon, näytit silmissäni sellaiselta 65-kiloiselta noin suurinpiirtein, eli et yhtään pullerolta..... :roll: muista että tissit pienenee reippaasti ku laihduttaa noin paljon :D
Tissit oli silloin kun viimeksi olin noin hoikka vain yhden kuppikoon pienemmät... Tähän pyrimme. Kyllä mä D-kuppien kanssa voin elää. Aarne tosin on hermona. :D
no mä uskon sen :D
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23546
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ketäs minä sitten miiteissä kuolaan jos kaikki alkaa näyttämään maratoonareilta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.