Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Exsat kirjoitti:syöt pelkkiä hiilareita
Tätä täytyy kompata, huomasin saman mutten viitsinyt nalkuttaa. Kiva että teit sen mun puolesta :mrgreen:
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Exsat kirjoitti: Nuo sun diettiruoat, Ninni! Sä syöt pelkkiä hiilareita. Vaikka saisitkin painoa pois tuolla ruokavaliolla, niin samalla lähtevät kyllä lihaksetkin. Sitäpaitsi proteiini pitää nälän tunteen pois paremmin kuin hiilarit. Ja protskua tarttee kaikki, ei vaan urheilijat tai punttaajat.

Ja tuo 1300 kuulostaa tosi vähältä. Mitä jos söisit 1500, mutta liikkuisit ekstraa 200-300 kalorin edestä (johon riittää reipas kävelylenkki)? Silloin kroppa ei vetäisi niin helposti säästöliekille, ja päivässä saatu kalorivaje olisi kuitenkin sama kuin aiemminkin.
Kuten itsekin olen sanonut noissa ruokapäiväkirja-merkinnöissäni: aivan liikaa hiilareita, tiedän. Mutta perkele, mä en TYKKÄÄ lihasta!

Koko ikäni ollut leipä-peruna-ihminen ja koita siitä nyt muuttua. Väkisin vedän keitettyä kananmunaa mutta meinaan oksentaa. Yyyyh!
Mutta elekää hättäilkö, tänään syön kanasalaattia. Se putoo. Kunnon pihvi menee myös, mutta ei sitä nyt joka päivä ole varaa mussuttaa.
Missäs muussa olisi proteiinia paljon, kuin lihassa? Oon just lähössä kauppaan :D
Exsat

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Rahkaa, raejuustoa, soijarouhetta (esim. jogurtin sekaan).. Ja kalaa, esim. tonnikalapurkista saa paljon, ja kaloreita ei ole juurikaan.
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Exsat kirjoitti:Rahkaa, raejuustoa, soijarouhetta (esim. jogurtin sekaan).. Ja kalaa, esim. tonnikalapurkista saa paljon, ja kaloreita ei ole juurikaan.
Tonnikalaa, raejuustoa ja jugurttia on talossa aina. Noihin soijarouheisiin en koske....

No juu, jos vetäis nuudeleittensa kanssa tonnikalapurkin ja sitten sen kanasalaatin tänään. Mutta kun mä tykkään leivästä....
Ja pulkkailemaan menossa tytön kanssa, luulis kaloreitten palavan :D
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

ninnithequeen kirjoitti:Missäs muussa olisi proteiinia paljon, kuin lihassa?
Kas tässä, ole hyvä!

Mihin enää tarvitsee Googlea kun on Patz!
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Patz kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Missäs muussa olisi proteiinia paljon, kuin lihassa?
Kas tässä, ole hyvä!

Mihin enää tarvitsee Googlea kun on Patz!
Hahaa, niinpä.
Mä olen ruokarajoitteinen, hankala ihminen.

EnergyNetin mukaan mun normaalikulutus on 1900 kalorin luokkaa (paitsi työpäivinä enemmän), joten ei tuo 1300 niin kauhian vähän ole. Ja kyllähän mie lipsuakin osaan :vihelt:

EDIT: Liivatettako tässä pitäis alkaa popsimaan :shock: :lol:
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 09.01.2006 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Ja kalaa, esim. tonnikalapurkista saa paljon, ja kaloreita ei ole juurikaan.
Puhut varmaan tonnikalasta vedessä? Maku on sahajauhon luokkaa, hyi olkoon.
Tonnikalaa vedessä minä suosin. Kyllä se menee. Se öljyversio on LIIAN öljyisä, yök.
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 09.01.2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Tonnikalaa vedessä minä suosin. Kyllä se menee. Se öljyversio on LIIAN öljyisä, yök.
Unohdin mainita, että siis paloja öljyssä, ei missään nimesä hiutaleita!!!
Niistä ei öljyä saa pois vaikka kuinka valuttaisi.
No sama se, öljy maistuu kuitenkin.
Salaattikastikkeitakaan en ole koskaan käyttänyt. En vaan tykkää.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Suvinen kirjoitti:Lisäksi vielä kasvissyöjänä on proteiini usein hakusessa.
Tässä näitä kasvisyöjän proteiininlähteitä

Kyllä tietoa löytyy jos sitä vaan osaa ja viitsii etsiä. Itsellä edessä alakarppaus, johon en lähde suinpäin vaan kahlaan ensin muutaman opuksen ja saitin läpi...

EDIT: jos ruokavaliosta jättää lähes kokonaan hiilarin pois, saa sitten ihan reippaalla kädellä lisätä ns. hyviä rasvoja. Puolivalmisteita kannattaa välttää jo pelkästään ns. transrasvojen vuoksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tänään klo 17.30 Nelosella Dr. Phil:

Tänään Dr. Phililtä kysytään kaikkea painoon ja laihduttamiseen liittyvää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Laihduttajankin pitää saada niitä hyviä rasvoja, eli kala- ja rypsiöljyä! Ja syödä pähkinöitä yms.

Ninni, ootko kokeillut syödä Ehrmannin maitorahkaa? Sekoita siihen marjoja tai sitten funlightia, on ainakin mun mielestä tosi hyvää ja erittäin mainio proteiinin lähde. Raejuusto samoin.. Ja jos et tykkää lihasta, niin mites kana? Yks hyvä on kans munakas raejuustolla.

Multa on onneksi nyt parissa viikossa lähtenyt tuo järkyttävä vatsapömppö pois, tais olla ihan viinaturvotusta..
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:Laihduttajankin pitää saada niitä hyviä rasvoja, eli kala- ja rypsiöljyä! Ja syödä pähkinöitä yms.
Ninni, ootko kokeillut syödä Ehrmannin maitorahkaa? Sekoita siihen marjoja tai sitten funlightia, on ainakin mun mielestä tosi hyvää ja erittäin mainio proteiinin lähde. Raejuusto samoin.. Ja jos et tykkää lihasta, niin mites kana? Yks hyvä on kans munakas raejuustolla.
Syön kalaöljykapseleita joka aamu. Samoin tämä mainostamani Mini-Lätta on tietysti kasvismargariiniä.

Kana menee jotenkuten, kalakin vain keitossa, samoin jauheliha keitoissa tai risotossa. Lihasuikaleisiin en voi koskea, tiedä sitten miksi...

Munakas - valitettavasti - tarvitsee kunnon juustoa, ei mitään raejuustoa :roll:

Missään nimessä en aio kiduttaa itseäni, vaan syödä herkkujani, mutta vähemmän. Juusto lieneekin pahin paheeni. Ja ykkösoluesta saunan jälkeen en luovu!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ninni, munkin ykköspahe on se juusto. Nyt olen yrittänyt syödä vain raejuustoa.. Saatan kyllä joskus mennä sellaiseen "tahtoo juustoa"-tilaan jolloin kävelen Stokkan juusto-osastolle ja ostan viittä eri sorttia, mitkä vedän naamaani kahdessa illassa. Hyi mua!

Pari kesää sitten laihdutin about 10 kiloa, ja tuona aikana söin lähinnä kunnon ruokaa ilman kastikkeita, ruisleipää, luumuja, mehujäätä ja oltermannia! Söin vaan paljon vähemmän kuin normaalisti..
Chap

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Chap »

T3000 kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Yliherkkänahkainen väärinkäsittäjämarttyyri.
I rest my case, diagnoosina Manalismi.
Aika jännä juttu miten eri tavalla kirjoitukset voi kokea. Jos minun pitää asettua jonkun ”puolelle” tässä keskustelussa, niin kyllä se on Hebulin puolelle. Minun mielestäni Kreivitär on reagoinut tässä keskustelussa ihan kuten Hebuli analysoi: herkkänahkaisesti ja marttyyrimaisesti – jos asiaa niin dramaattisin sanankääntein halutaan kuvailla. Toki keskustelun muuttumista metaväittelyksi ei varmastikaan ole helpottanut Hebulin välillä provokatiivinen ja periksi antamaton tyyli. Jos vertaa Hebulin argumentointia tässä keskustelussa Manalan kirjoituksiin huonoimmillaan, IMHO isoin ero on, että Hebuli on looginen, perusteellinen ja selkeä, kun taas Manala turvautuu luvattoman usein sanalliseen masturbaatioon, mistä on vaikea ymmärtää argumenttien sisältöä ja mikä haiskahtaa kanssakeskustelijan vaikeimpien vastaväitteiden välttelyltä.

Vielä pari liennytyksen sanaa Kreivittärelle ja Manalalle, jotta he eivät toivon mukaan tunkisi ihan liian monta hernettä nenuihinsa kommenttieni johdosta. Kreivitär, olen samaa mieltä, että sait joitakin asiattomia mutu-kommentteja osaksesi tässä keskustelussa. Manala, parhaimmillasi kirjoitat ihan helvetin hyviä juttuja.

:on: Itselläni painoa on noin 75 kiloa ja pituutta 176 cm. Jotta olisin oikein timmissä kunnossa, pitäisi nykylihaksilla painostani tiputtaa noin 10 kiloa. Sitä rasvaa vaan kertyy yllättävän paljon. Yritän nyt ensin tiputtaa painoa jonnekin 70 kiloon, loppukeväästä voisi taas lihastreenin ottaa mukaan ohjelmaan.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vastapainoksi: lihotusprojekti.

Syön juuri nyt makoisaa pullaa. Tunnen kuinka sen sokerinen muhkeus kulkeutuu suoraan pakaraani.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Exsat

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Ann kirjoitti:Tunnen kuinka sen sokerinen muhkeus kulkeutuu suoraan pakaraani.
Tästä ilmiöstä johtuu se, että vaikka söisi vatsansa kuinka täyteen tahansa, niin aina on tilaa jälkiruoalle.
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

Exsat kirjoitti:
Ann kirjoitti:Tunnen kuinka sen sokerinen muhkeus kulkeutuu suoraan pakaraani.
Tästä ilmiöstä johtuu se, että vaikka söisi vatsansa kuinka täyteen tahansa, niin aina on tilaa jälkiruoalle.
Entäs se, että montaa ruokalajia syödessä mahtuu masuun enemmän ruokaa kuin vain yhtä ainutta syödessä?
AarneAnkka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Patz kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Lisäksi vielä kasvissyöjänä on proteiini usein hakusessa.
Tässä näitä kasvisyöjän proteiininlähteitä
Tuossa onkin jo paljon parempi listaus, sillä tuossa ekassa listauksessa näkyi myös liivate, jossa on kyllä runsaasti proteiinia, mutta se on ikävä kyllä sellaista jota ihmiselimistö ei kykene kovinkaan hyvin hyödyntämään (eli ei, nallekarkkeja natkuttamalla ei saa lihasmassaa :) ).

Soijapavut olisivat tosi nameja, mutta kun minä en himputti löydä niitä mistään. En ainakaan Ison Omenan Sittarista / Prismasta. Mistä niitä saisi?
nypari

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja nypari »

AarneAnkka kirjoitti:
Patz kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Lisäksi vielä kasvissyöjänä on proteiini usein hakusessa.
Tässä näitä kasvisyöjän proteiininlähteitä
Tuossa onkin jo paljon parempi listaus, sillä tuossa ekassa listauksessa näkyi myös liivate, jossa on kyllä runsaasti proteiinia, mutta se on ikävä kyllä sellaista jota ihmiselimistö ei kykene kovinkaan hyvin hyödyntämään (eli ei, nallekarkkeja natkuttamalla ei saa lihasmassaa :) ).

Soijapavut olisivat tosi nameja, mutta kun minä en himputti löydä niitä mistään. En ainakaan Ison Omenan Sittarista / Prismasta. Mistä niitä saisi?
"Syökää kanaa, syökää kanaa!"
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Soijapavut olisivat tosi nameja, mutta kun minä en himputti löydä niitä mistään. En ainakaan Ison Omenan Sittarista / Prismasta. Mistä niitä saisi?
Jaa, ainakin minä ostin oman pussini kaksi viikkoa sitten toisesta Prismasta. Oli luontaistuotepuolella. Jos ei sieltä löydy (luulisi löytyvän), niin ainakin kaikista luontaistuotepuodeista. Aion keittää niitä taas huomenna iltapalaksi.

Soijapavut ovat muuten ihan jees, mutta valmistus vaatii ennaltasuunnittelua, koska niitä pitää liottaa 10 h ja sen päälle 2 h keittäminen. Voi niitä kai koittaa idättääkin ja keittää vähemmän aikaa, mutta oma kokemukseni on että idätetyt + keitetyt pavut ovat tosi pahan makuisia, limaisia jopa. Yök en syö. (soijalla en ole kokeillut tuota, mutta kik-herneillä pari kertaa)

Lisäksi soijapavut sisältävät huomattavan paljon phytoestrogeenia. Sen ansiosta soijan käytössä tunnutaan suosittelevan varovaisuutta varsinkin poikalapsien kohdalla. Ja vaikka soijalla on todettu olevan monia hyviä terveyttä edistäviä vaikutuksia, sen epäillään osaltaan edistävän esim. dementiaa. Tästä syystä en ole ottanut soijapapuja ainakaan päivittäiseksi ravinnokseni, pikemminkin viikottaiseksi tai vähemmän. Kohtuus kaikessa. Jos proteiininsaannista puhutaan, soijan aminohappokoostumustakaan ei tunnuta pidettävän kovin optimaalisena, vaikka ihan hyvä proteiininlähde onkin.

No, aika vaikeaa soijaa tuntuu nykyisin olevan välttää vaikka haluisikin, jos yhtään erehtyy einespuolelle. Sitä tungetaan kaikkialle lihapulliin ja kananugetteihin sun muihin lihan jatkeeksi.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

hebuli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Miehillä vastaava kehonkuvahäiriö on lihasten haluaminen. Hei haloo, jotkut naiset diggaa ruipeloistakin!
Kehonkuvahäiriöinen vastaa: joku ihme blondikin se vaan puristeli ihan pyytämättä munkin "lihaksia" Bakersissa sekä pikkareissa vaikkei niistä edes tykkää. :P
Hihhih. Totta toinen puoli. Kyllä mä tykkään lihaksista, mutta ehkä vielä enemmän mua välillä sykäyttää hoikat miehet, joilla ei ole niin kauhean suuret lihakset. Välillä kun mä näen jonkun siron miehen, mun jalkoväliin tulee kumma tunne. Mitä on tää?
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Turbohaltija kirjoitti:
cardic kirjoitti:
omasta mielestani torrottavat luut ovat kauheampi naky kuin jenkkakahvat
Minusta taas molemmat ovat aivan yhtä perseestä.

Minusta ihannenainen on vartaloltaan tällainen:

http://digilander.libero.it/debibliothe ... 890040.JPG
Kääk, miten mun kuva on levinnyt tänne!!
Kikkelis kokkelis.
Herra Manala

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Chap kirjoitti:Jos vertaa Hebulin argumentointia tässä keskustelussa Manalan kirjoituksiin huonoimmillaan...
Tämä on kummallinen keskustelu. Tähän kun ei tarvitse edes itse osallistua, niin siitäkin huolimatta täällä on aiheena joka kolmannessa viestissä, ja joku metakeskustelun uuskritisoija on taas latomassa omia henkilökohtaisia paremmuusjärjestyksiään, tietenkin metakeskustellen.

Niin ja minä muuten äänestän Niinistöä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ehkä muistaakseni jossain näillä viidellätoista sivulla joku mainitsi lihasten painosta ja painon suhteesta ruumiinrakenteeseen. Asia tuli silmille kun duunin laihdutushaaste alkoi ja arvoisa kilpakumppani (meillä on kannustusparit) ilmoitti aloituspainonsa, joka kanssani vastaavalla pituudella olikin +15 kg omaani. Olisin arvioinut välisemme eron muutamaan kiloon, mutta kollega on tehty raskaammista tarpeista.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Chap

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Chap »

Herra Manala kirjoitti:Tähän kun ei tarvitse edes itse osallistua, niin siitäkin huolimatta täällä on aiheena joka kolmannessa viestissä
No eikö ole hyvä, että saat edes Kityssä kaiken sen huomion, mistä jäit lapsena paitsi?