Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
AarneAnkka

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Exsat kirjoitti:Tarkoittaako tämä sitä, että saan syyttää Herra Ankkaa ongelmistani?
Eiq mä oon viime aikoina puhunu verensokerista. Ja liittänyt usein aiheeseen tuotteen nimeltä Guarem.
Faghag

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Exsat kirjoitti:Mun sokeriaineenvaihdunnassa on joku häiriö, diaknoosi on tehty tosin ihan itte, mutta väittäisin olevani normaalia herkempi sokerille. Eteenkin ruokosokerin syöminen saa aikaan ns. sokeripiikin, voimakkaan hyvänolontunteen, jota mielellään tavoittelisi mahdollisimman usein. Mässyttelyn jälkeen seuraa myös "lasku", jossa verensokerin heittelehtiminen aiheuttaa huimausta ja pahaa oloa.

Joskus, esim. nyt joulun aikaan tulee mussutettua herkkuja päivät läpeensä, jolloin kroppa tottuu saamaan sokeriannoksensa ja reagoi vieroitusoireilla, jos näin ei käy. Tilanne tasaantuu helpoiten pitämällä vähän sokeritaukoa, että oppii olemaan ilman.
Tiedotusvälineissä on ollut sokeririippuvuudesta aika paljon juttuja:

http://www.varputavi.com/artikkeli/index.php?id=58

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=4987

Tammelta muistaakseni ilmestyi vuosi sitten kirjakin, joka käsittelee ko. aihetta.
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Faghag kirjoitti:Tiedotusvälineissä on ollut sokeririippuvuudesta aika paljon juttuja:

http://www.varputavi.com/artikkeli/index.php?id=58

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=4987

Tammelta muistaakseni ilmestyi vuosi sitten kirjakin, joka käsittelee ko. aihetta.
Jep, eikä tässä vielä kaikki. Lisäksi aiemmin tällä viikolla tuli Simpsonien jakso joka käsitteli samaa aihetta. Marge kiinnitti huomiota että koko Springfieldin väki oli lihavoitunut ja addiktoitunut sokeriin, ja lähti ajamaan kansanliikettä sekä lakialoitetta sokerin kieltämiseksi, varsinkin kun ilmeni että takana oli ison sokeriyhtiön salajuoni ihmisten saamiseksi sokerin orjaksi. No, lopputulema oli että koko Springfield meni sekaisin kun sokerilliset tuotteen hävisivät kaupoista, ja lopulta Margekin joutui pyörtämään ehdottoman kantansa. Homer oli jossain välissä ruvennut sokerin salakuljettajaksi.

Että sellaista. Sokeri on nyt pinnalla, ei pohjalla.

Mitä vielä tulee tuohon sokeririippuvaisuuteen, on pieni ihme etten kärsi siitä ja että hampaani ovat edelleen tallella. Lapsena ja nuorena olin todellinen karkkimaha, makeaa meni melkein joka päivä suuria määriä. Jossain vaiheessa (16 v?) heräsin terveysfasistiksi, vaikka makean syöntiä en kokonaan lopettanut.

En tiedä tunnenko sokeririippuvaisia ihmisiä, mutta useita Pepsi Max-riippuvaisia tunnen. Ehkä he ovat riippuvaisia sokerinkorvikkeista?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hää hää!
Onneksi ei ole sokerihakuisuutta minussa,
Suolanhimo voi joskus yltää huikeisiin mittoihin..
Älkää ihmetelkö sitten sitä yhtä sarvipäätä nuolemassa suolakivellä ja
maantien laidassa?
Tämä on taas niitä asioita vrt. leipää ja sirkushuveja!
Ja toinen johtopäätös näin pidetään kansa aisoissa, jatkuvassa hyvän olon tunteessa? Yleensä vähiten ansaitsevat ovat lihavimpia ja rikkaimmat laihimpia, luckily not you! 8) 8)
Pyyhin Netikettiin..
Exsat

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Exsat »

AarneAnkka kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Tarkoittaako tämä sitä, että saan syyttää Herra Ankkaa ongelmistani?
Eiq mä oon viime aikoina puhunu verensokerista. Ja liittänyt usein aiheeseen tuotteen nimeltä Guarem.
Jaa, no sitten joudun syyttämään vain itseäni. Yläasteella tajusin ekan kerran, että muut eivät reagoi sokeriin samoin kuin minä.
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

No niin nyt on totuuden hetki ohi ja mitä ihmettä? Multa oli lähtenyt 900 g Bolognan mässäilystä huolimatta! :shock:

Vaaka näytti siis tasan 81 kg.
Kokonaispudotus tähän mennessä 2,2 kg eli keskimäärin 1,1 kg viikossa.
Kid

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Kid »

Angita kirjoitti:No niin nyt on totuuden hetki ohi ja mitä ihmettä? Multa oli lähtenyt 900 g Bolognan mässäilystä huolimatta! :shock:

Vaaka näytti siis tasan 81 kg.
Kokonaispudotus tähän mennessä 2,2 kg eli keskimäärin 1,1 kg viikossa.
Vähänkö hienoo! Nyt vaan jatkat samalla linjalla :cheer:
Vaikka mun mielestä sä olet upeen näkönen noinkin mitä viimeks nähtiin
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

kid kirjoitti:Vähänkö hienoo! Nyt vaan jatkat samalla linjalla :cheer:
Vaikka mun mielestä sä olet upeen näkönen noinkin mitä viimeks nähtiin
Kiitoksia kannustuksesta!
Tein juuri toimintasuunnitelman ja ensimmäisenä välitavoitteena on laihduttaa kolme kiloa aloituspainosta helmikuun alkuun mennessä eli painaa tuolloin 80,3 kiloa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Clay »

Katsoin tänään peiliin ja uskottelin itselleni vakuuttavasti, että olin laihtunut kehoni ongelmakohdista läskipää.. vaakaa en viitsi rasittaa tällaisilla tyhjänpäiväisyyksillä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Angita kirjoitti:No niin nyt on totuuden hetki ohi ja mitä ihmettä? Multa oli lähtenyt 900 g Bolognan mässäilystä huolimatta! :shock:

Vaaka näytti siis tasan 81 kg.
Kokonaispudotus tähän mennessä 2,2 kg eli keskimäärin 1,1 kg viikossa.
Mie voin kokemuksesta kertoa, että ensimmäiset 8-10kg lähtee aika helposti nesteen ja muun muodossa jos ylipainoa on selvästi. (ehkä jankkaan vanhaa virttä, mutta et sie miusta näyttänyt lain lihavalta :shock: )
Kai siinä joku prosenttiluku on olemassa, minkä jälkeen painon putoaminen hidastuu sitten jos ei ole ihan nälkäkurkidieetillä, mikä ei taas ole koskaan oikein hyvä idea.
Liikuntaa, liikuntaa, liikuntaa .. Vähän rasvaa, paljon proteiineja ja guudiksia hiilihydraatteja että jaksaa liikkua. Ei sitä sen kummempaa laihdutusohjetta kaipaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mylwin kirjoitti: Liikuntaa, liikuntaa, liikuntaa .. Vähän rasvaa, paljon proteiineja ja guudiksia hiilihydraatteja että jaksaa liikkua.
Ihana ohje! Selkeä, eikä sisällä kaloreita, pisteitä, GI-indeksejä, horoskooppeja, värejä tai vartalonmuotoja. Näin meilläkin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Melnais kirjoitti:GI-indeksejä
Onko tää joku GI-Joe-juttu?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mylwin kirjoitti: Liikuntaa, liikuntaa, liikuntaa .. Vähän rasvaa, paljon proteiineja ja guudiksia hiilihydraatteja että jaksaa liikkua.
Hmm, mua vähän arveluttaa tuo vähärasvaisuus. Rasva kuitenkin pitää kylläisenä pitkään. Minä esim. juon kevytmaitoa ja ostan aina rasvaisia juustoja, enkä niitä kevyttuotteita. Ainoa poikkeus lienee Hovi-juusto, josta ostan 13-prossaista maun vuoksi. Tietenkin rasvan syönnissä on omat ongelmansa, sen rasvan pitäisi olla hyvälaatuista, eikä noiden em. tuotteiden rasva kyllä ole...
Kikkelis kokkelis.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Keikaus kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Liikuntaa, liikuntaa, liikuntaa .. Vähän rasvaa, paljon proteiineja ja guudiksia hiilihydraatteja että jaksaa liikkua.
Hmm, mua vähän arveluttaa tuo vähärasvaisuus. Rasva kuitenkin pitää kylläisenä pitkään. Minä esim. juon kevytmaitoa ja ostan aina rasvaisia juustoja, enkä niitä kevyttuotteita. Ainoa poikkeus lienee Hovi-juusto, josta ostan 13-prossaista maun vuoksi. Tietenkin rasvan syönnissä on omat ongelmansa, sen rasvan pitäisi olla hyvälaatuista, eikä noiden em. tuotteiden rasva kyllä ole...
Totta. Pitää käyttää oikeanlaista rasvaa. Rypsiöljy on suositeltavaa. Itse otan pari ruokalusikallista päivittäin. Juustoksi raejuustoa.

Hiilihydraatteihin kannattaa todella kiinnittää huomiota jos rasvan kertymistä haluaa välttää. Kaikki valkoinen pois (esim peruna, pasta ym) tilalle vaikkapa höyrytettyä parsakaalia, joka sisältää todella paljon hyödyllisä ravinteita.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

BrianW kirjoitti: Hiilihydraatteihin kannattaa todella kiinnittää huomiota jos rasvan kertymistä haluaa välttää. Kaikki valkoinen pois (esim peruna, pasta ym) tilalle vaikkapa höyrytettyä parsakaalia, joka sisältää todella paljon hyödyllisä ravinteita.
Hiilihydraatti on elintärkeä aine jos aikoo kuntoilla muun tohinan ohessa. Tästä päästään taas tähän "en jaksa liikkua mutta haluan laihaksi" - skenaarioon joka on miusta aivan hanurista.
Pasta on hyvä hiilihydraatin lähde, kunhan sitäkin käyttää kohtuudella.
Rasvojakin täytyy tietysti olla ruoassa, sehän on selvä. Mutta joidenkin ihmisten aineenvaihdunta ja ruoansulatusjärjestelmä aiheuttavat rasvan välittömän putoamisen perseeseen, joten sitä kannattaa vältellä (ei lopettaa kokonaan) jos se on ongelmallinen.

Tuossa hyvä kirjoitus aiheesta, en kehtaa copypasteta:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... def5faa33d
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Selasin tuossa vanhoja naistenlehtiä, ja yllättävän monessa kehuttiin "Tuhannen kalorin-dieettiä". Nykypäivänähän se on ihan ehdoton nounou. Noissa artikkeleissa oli kuitenkin kielto noudattaa kyseistä dieettiä kauemmin kuin neljä viikkoa. Nauratti vaan, että "voit syödä ihan mitä haluat, kunhan kalorit pysyvät tuhannessa". Ja lisäyksenä käskettiin popsia vitamiineja. Ja ihan varmasti lähti viisi kiloa kolmessa viikossa, iiiihan varmasti!
Ja entäs tämä "lentoemäntädieetti"-sitten. Neljä päivää syöt tyyliin kananmunaa ja pinaattia, ja neljä kiloa katoaa. Sweet Jeesus.
Uskomatonta, että kyseiset lehdet ovat vasta vuosilta 1996-1998....
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mylwin kirjoitti:Rasvojakin täytyy tietysti olla ruoassa, sehän on selvä. Mutta joidenkin ihmisten aineenvaihdunta ja ruoansulatusjärjestelmä aiheuttavat rasvan välittömän putoamisen perseeseen, joten sitä kannattaa vältellä (ei lopettaa kokonaan) jos se on ongelmallinen.
Rasva perseessä ei ole ollenkaan niin huono juttu kuin rasva keskivartalolla.

Juu, kyllä olen hyväksi havainnut hyvät hiilarit kohtuullisesti käytettynä. Nimim. Lihanhimo
Kikkelis kokkelis.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Keikaus kirjoitti:Mä olen 171 senttiä pitkä ja painan 71 kiloa. Musta mä olen ihanan kokoinen! Musta löytyy puristeltavaa! Mulla on lihaksia! Ja karvoja.

Parahin Keikauttaja, tuo karvainen kiksauttaja jonka fetissi mustia rumia miehiä kohtaan on vähintäänkin yhtä suuri kuin mulla vaaleisiin..mutta ällös huoli, ainahan sitä voi tehdä täyskäännöksen ja siis vetästä sen hirveen karvakuontalon poies. Mutta et tietenkään sitä voi tehdä koska olet niin pyörryksissä noihin tummiin, ja tummat saattavat jopa ylistää kaikkea tuota mitä sinäkin ihannoit, joten pitäydy vain siinä turkissasi ja älä leikkaa karvaakaan vaan ole ihan naturalli joka paikasta.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Luulen, että olemme Mylwinin kanssa ihan samaa mieltä Tottahan hiilareita pitää syödä, jotta jaksaa.

Pointtini on, että kannattaa valita mitä hiilihydraattia syö, koska nopeat hiilihydraatit aiheuttavat ns insuliinireaktion, joka on monellatapaa huono ja edistää rasvan kertymistä. Kaikki puhdasta sokeria sisältävät tuotteet ovat em syystä pahasta.

Mutta kohtuudella kaikea ja elämästä pitää nauttia.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä päätin eilen vaihtaa tavallisen sokerin fruktoosiin. Tosiasiassa tämä ei tule näkymään oikein missään, kun en muutenkaan sokeria juuri käytä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

BrianW kirjoitti:Mutta kohtuudella kaikea ja elämästä pitää nauttia.
Nii just,,kohtuudella pitää vähän aina nussiakin ja saa siinä ihan pikkusen samalla nauttiakin.
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Päätin eilen laihtua 5 kg, mutta pipariksi meni. En sitten laihtunutkaan. Huomenna yritän uudestaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

jouden-za kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Mä olen 171 senttiä pitkä ja painan 71 kiloa. Musta mä olen ihanan kokoinen! Musta löytyy puristeltavaa! Mulla on lihaksia! Ja karvoja.

Parahin Keikauttaja, tuo karvainen kiksauttaja jonka fetissi mustia rumia miehiä kohtaan on vähintäänkin yhtä suuri kuin mulla vaaleisiin..mutta ällös huoli, ainahan sitä voi tehdä täyskäännöksen ja siis vetästä sen hirveen karvakuontalon poies. Mutta et tietenkään sitä voi tehdä koska olet niin pyörryksissä noihin tummiin, ja tummat saattavat jopa ylistää kaikkea tuota mitä sinäkin ihannoit, joten pitäydy vain siinä turkissasi ja älä leikkaa karvaakaan vaan ole ihan naturalli joka paikasta.
Et ole tainnut lukea sitä tunnustuksellista ketjuani, jossa kerroin, että bikinilinja on siistitty!

Äh, viimeisin tumma (musta) mies on taas ollut niin urpo, että voi villunkarva sentään. Se aina välillä vetää niin tyhmiä ja vainoharhaisia johtopäätöksiä elämästäni. Eilen mainitsin hänelle, että sain kummallisen tekstarin Puolasta. Kohta sain selityksen ja se oli se, että yksi työtuttu Puolasta kommentoi Suomen ja Chilen presidentinvaaleja. Yönmusta oli sitä mieltä, että tämä Puolan tuttu, joka on mies (naimisissa, en tunne vetoa), on joku minun rakastettuni. Kun sanoin, että hän on vainoharhainen yms., hän lähetti tekstarin, jossa pyysi jättämään rauhaan. Sen jälkeen hän oli soittanut yöllä 9 kertaa ja lähetti tekstareita, joissa sanoi vain vitsailleensa. Tuskinpa. En ole jaksanut kommunikoida hänen kanssaan sen jälkeen, koska hänen käytöksensä oli niin tyhmää. Jumakauta, jos tekstari poliittisesta aiheesta miespuoliselta puolitutulta saa aikaan tuon, niin mitä sitten tekstari joltain hyvältä kaverilta..
Kikkelis kokkelis.
Lilo

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Lilo »

hebuli kirjoitti:Päätin eilen laihtua 5 kg, mutta pipariksi meni. En sitten laihtunutkaan.
Joulu meni jo, mutta jos vastustamaton piparinhimo yllättää niin se on ihan piparista kiinni jotta lihottaako sen syöminen.

(Tarkemmin ajatellen, näiden laihdutusprojektien jälkeen koko Kity on täynnä yhtä lightpiparia... :roll: )
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mylwin kirjoitti:
Melnais kirjoitti:GI-indeksejä
Onko tää joku GI-Joe-juttu?
Gastrointestinaalia! Lipsahti ylimääräinen I, eli kyse on glykeemisestä indeksistä joka ilmaisee ruuan GI-arvon. Se taas tarkoittaa sitä miten nopeasti erilaiset hiilihydraatit imeytyvät vereen ja kohottavat verensokeria. Matala indeksi hyvä, korkea paha.

Periaatteessa siis hyvää asiaa mutta ihmeen vaikeasti arkipäiväinen tieto hitaasti imeytyvistä kuiduista saadaan ilmaistua. Ihan samaa purnaan kaiken laihduttamiseen liittyvän ympärillä, jännittävää miten monella tavalla "liiku enemmän, syö vähemmän" saadaankaan ilmaistua.
Elämä kantaa, jos sen antaa