Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse ajattelin lähinnä pestiä Viasatille, jossa parhaat kyvyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Selostuksista vielä... Kun on kuunnellut Mäkisen Antin änäriselostuksia vuosia, on Mertsi täys hupiukko. Ei mitään asiantuntemusta, lajitietämystä, kykyä rytmittää selostusta tai vaikkapa pitää omat ahdistustuntemukset kurissa. Mertsi selostaa kuten radioselostaja, eikä tuo mitään lisäarvoa katsojalle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mua ehkä häiritsee Mertarannassa myös tai jopa ensisijassa se, että tyyppi on jotenkin sisäistänyt tämän ajatuksen itsestään Suomen Virallisena Selostajana, jonka muotoiluista tehdään biisejä ja mitä lie. Nyt se koettaa aivan väkisin sijoittaa puheensa sekaan sellaisia hauskan nasevia ilmaisuja, jotka ovat lähinnä piinallisia teennäisyydessään. Pahimmillaan tämä johtaa siihen, että Mertaranta selostaa omaa selostustaan lisäämällä puolivillaisiin kielikuviinsa toistuvasti epiteetin "kuuluisa". Ikävää. Hyvänä puolena sitten se, että ihan puheteknisenä suorituksena Mertarannan kyky puhua hyvin nopeaan tahtiin hyvin selkeästi artikuloituja kokonaisia ja järkeviä lauseita on kyllä ihan vahva.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jääkiekko joo.
Stadilaisena ihmettelen miksi kaikki on jossain muualla vaikka Suomessa on yksi Stadi :D :)

Stadinarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 30.05.2022 9:40Hyvänä puolena sitten se, että ihan puheteknisenä suorituksena Mertarannan kyky puhua hyvin nopeaan tahtiin hyvin selkeästi artikuloituja kokonaisia ja järkeviä lauseita on kyllä ihan vahva.
Toi turbovaihteella höpötys alkulämmittelyistä lähtien on musta yksi rasittavimpia puolia Mertarannassa. Se olis ehkä ok, kun kentällä tapahtuu paljon, mutta stressaavaa, kun se on se tyyli alusta loppuun.

Mutta oliko se konsensus, että kitinä ei tykkää Mertarannasta ja joutaisi jo pois selostamasta jääkiekkoa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko jollain selostajalla siis parempi show? Voin sitten nimen kuultuani verifioida youtubesta. Nippeliniilot eivät kiinnosta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Waheebin selostuksia kuuntelee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Selostajamieltymys on kuten mikä tahansa mieltymys. Omat perustelut tulikin jo. Kyllä kai selvästi suurin osa katsojista on sitä mieltä, että Mertsin aika on mennyt ohi jo kauan sitten. Vaatimustaso on noussut. Voisin kuitenkin kuvitella, että ihminen, joka ei jääkiekosta juuri tiedä, ei sitten osa parempaa kuin Mertsi vaatiakaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En ihan usko, että keskimääräinen finaalin katsoja tietää kovin paljoa jääkiekosta. Tyttärenikin katsoi eilisen matsin, eikä hänellä ole mitään hajua siitä mikä on paitsio.

EDIT: Finaalia katsoi luultavasti ainakin 2,5 miljoonaa suomalaista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 10:21 ^ En ihan usko, että keskimääräinen finaalin katsoja tietää kovin paljoa jääkiekosta. Tyttärenikin katsoi eilisen matsin, eikä hänellä ole mitään hajua siitä mikä on paitsio.

EDIT: Finaalia katsoi luultavasti ainakin 2,5 miljoonaa suomalaista.
Tämä on ainoa syy, miksi Mertsi valittiin finaaliselostajaksi. Vähän sama kuin henkilöstöravintolat tarjoavat torstaisin edelleen sinnikkäästi hernekeittoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 10:03 ^ Onko jollain selostajalla siis parempi show?
Ei tässä mitään showta kaivata. Sehän Mertarannassakin on just se ongelma. Joku asiallinen seinätapetti johon ei kiinnitä mitään huomiota hyvässä tai pahassa olis täydellinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 30.05.2022 10:05 Waheebin selostuksia kuuntelee.
Menneen liigakauden katsoin aika paljon pelejä C Morelta. Waheebin lisäksi kiinnitin myönteisessä mielessä huomiota ehkä myös Jani Alkioon, tosin se saattoi olla vain joku yksittäinen juttu. Mertaranta oli huono, en myöskään pidä Mika Saukkosesta, mutta se oli parempi (= neutraalimpi) kuin joskus aiemmin.

Lätkä on nopea laji, jolloin asiantuntijakommentaattorin käyttö selostajan rinnalla on vähän hankalaa, mutta Sami Kapanen kertoi aina ääneen päästessään taktisten kuvioiden kehityksestä pelin sisällä asioita, joita en olisi ilman hänen selityksiään nähnyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Ei 2,5 miljoonaa suomalaista halua katsoa jonkun lajiniilon kuivaa selostusta yhtään enempää kuin jonkun ansioituneen laulunopettajan analyysia Voicen tuomarina.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Vaikka itse olenkin aika kyllästynyt Mertarantaan voi olla, että hän on just oikea valinta selostamaan ilmaiskanavalta tulevia maajoukkueen koko kansan pelejä. Sen sijaan ihmettelen, että C More tosiaan mainosti jonkin verran, että ovat rekrytoineet "sinivalkoisen äänen" selostamaan liigapelejä maksukanavapuolelle. Toimikohan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Jotenkin kuvittelisin, että maksukykyiset lätkäfanit ovat jo ostaneet cmoren ennen mertarantaa. Tällöin mertarannan avulla voisi houkutella maksukykyisiä, mutta vähemmän lätkästä innostuneita tilaajia olettaen, että "vakavasti otettavat tosifanit" eivät liputa itseään ulos. Enkä ihan usko jätkäniilojen hylkäävän mertarannan takia cmorea, koska mistä he sitten lätkänsä näkisivät? Heille lätkän arvo on mertarannan miinuksesta huolimattakin korkeampi kuin tilausmaksu.

Lätkässä harrastaja- ja katsojamäärät ovat laskussa. Liigaseurat tekevät tappiota (tosin niin tekevät melkein kaikki urheiluseurat). Eipä tässä muuta voi kuin laajentaa katsojakuntaa, jos tosifaneista ei irtoa enempää fyrkkaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 11:46 Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?
Jos muilutti omat juomat katsomoon, niin saatan vaikka äänestääkin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiiruhtakaamme kohti ensi vuoden vastaavia kisoja. Maikkarilla on vuosi aikaa suostutella Tami ja Raipe takaisin studioon antamaan sinivalkoiselle äänelle täyteläinen ja monisävyinen lisänsä. Johan tässä silmät kostuu pelkästä mielikuvasta. Me ollaan hieno kansa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 11:49
James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 11:46 Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?
Jos muilutti omat juomat katsomoon, niin saatan vaikka äänestääkin.
Onko Sanna päässyt jo samaan asemaan kuin persut? Ihan sama mitä ympärillä tapahtuu tai itse möhlää, niin se sataa Sanna Ensimmäisen laariin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 11:49
James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 11:46 Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?
Jos muilutti omat juomat katsomoon, niin saatan vaikka äänestääkin.
Demarijohtaja juo lätkämatsissa viiniä! David Cameroninkin alamäki alkoi siitä, kun se yritti esittää kansanmiestä ja kävi pubissa syömässä hampurilaisen - veitsellä ja haarukalla!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Kyllä se asema on jo pitkään fanien keskuudessa ollut pykälän jumalaa korkeammalla. Nytkin faneillä on kova ulina siitä kuinka setämiehet ovat (olemattomasti) paheksuneet juomaa katsomissa. Vain koska nuori kaunis nainen.

Kaava on aika selkeä:
1. Kun oikeasti jotain laajemmin paheksutaan = Ette voi sietää nuorta voimakasta kaunista naista vallassa!
2. Kun mitään ei oikeasti laajeemmin paheksuta = Nytkin taas paheksutaan!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.05.2022 12:09
sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 11:49
James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 11:46 Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?
Jos muilutti omat juomat katsomoon, niin saatan vaikka äänestääkin.
Demarijohtaja juo lätkämatsissa viiniä! David Cameroninkin alamäki alkoi siitä, kun se yritti esittää kansanmiestä ja kävi pubissa syömässä hampurilaisen - veitsellä ja haarukalla!
En osannutkaan ottaa tuota näkökulmaa mukaan, että voisi tosiaan paheksua nimenomaan valkoviiniä 😄
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 12:10 ^^ Kyllä se asema on jo pitkään fanien keskuudessa ollut pykälän jumalaa korkeammalla. Nytkin faneillä on kova ulina siitä kuinka setämiehet ovat (olemattomasti) paheksuneet juomaa katsomissa. Vain koska nuori kaunis nainen.

Kaava on aika selkeä:
1. Kun oikeasti jotain laajemmin paheksutaan = Ette voi sietää nuorta voimakasta kaunista naista vallassa!
2. Kun mitään ei oikeasti laajeemmin paheksuta = Nytkin taas paheksutaan!
Onko tästä kukaan puhunut mitään? En ole twitteriä eilen tai tänään seurannut.

Kun katson Marinin takana olevien vaatteita, veikkaan kyseessä olevan jonkin sortin aition. Silloinhan kaikki menisi sääntöjen mukaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Persut: Eikö muka olut kelpaa!?
Kepu: Näyttää ulkomaalaiselta!? Mitä vikaa on hyvässä kotimaisessa marjaviinissä?
KD: Sunnuntaina viini kourassa, eikä ole edes ehtoollisella!?
KOK: Kenen rahoilla on ostettu!? Veronmaksajien piikkiin ei pidä ostella Arenan kalliita viinejä. Jäävesi on juhlallinen vaihtoehto raanavedelle.
Vihreät: Kyllä pääministeri saa viiniä juoda! Mutta lätkämatsissä... Aina saa hävetä...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 12:22 Onko tästä kukaan puhunut mitään? En ole twitteriä eilen tai tänään seurannut.
Tuttu ulina on päällä. Taas on (muka) paheksuttu.
Vastaa Viestiin