Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 28.12.2022 15:06 Shiffrin pokkas just ykkössijan myös toisesta Semmeringin suurpuikasta. On se kova :ohyeah:

Se oli sit MC voitto #79. Katsellaan jatkuuko putki huomisessa pujottelukisassa. Vonnin 82 ja Stenmarkin 86 voittoa lähestyy.
Onhan tuo jatkunut. Yksi kisa tais lipsahtaa jollekin muulle, mutta nyt se ennätykselliset 82 voittoa kasassa. Enää 4 matkaa Stenmarkin ikuiseen ennätykseen jota kenenkään ei modernina aikana pitänyt pystyä rikkomaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ilokseni Lauri on korkealla Vuoden Urheilija spekulaatioissa. Olisihan se urheilullisuuden voitto ja raikas tuulahdus koko instituution.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2023 22:20 Ilokseni Lauri on korkealla Vuoden Urheilija spekulaatioissa. Olisihan se urheilullisuuden voitto ja raikas tuulahdus koko instituution.
Sorrun tässä urpiaisnismiin eli lainaan itseäni. Katsoin kertoimia, jota kohdetta muuten Veikkaus ei ollut ottanut edes valimoimaansa, niin homma on ihan selvä - Iivo pokkaa pystin. Toisessa aallossa kulkee Murto ja Raitanen ja heidän takanaan kakkosaallossa tasapäin Kalle ja Lauri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.01.2023 9:11 Sorrun tässä urpiaisnismiin eli lainaan itseäni. Katsoin kertoimia, jota kohdetta muuten Veikkaus ei ollut ottanut edes valimoimaansa, niin homma on ihan selvä - Iivo pokkaa pystin.
Iivolla on jo niin monta vuoden urheilija pystiä, että mä todella toivon, että antavat tän mennä jollekin muulle. Mutta onko hiihdon olympiakultaa koskaan jätetty palkitsematta vuoden urheilija tittelillä? Siis muuten kuin, että toinen hiihtäjä on vienyt sen useammalla palkintosijalla.

EDIT: Hesarin jutun perusteella varaudun pettymykseen. Jos edes pääkaupungin urheilutoimittajat ei osaa arvostaa mitään muuta kuin hiihtoa, niin maakunnista lienee turha odottaa apua: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009320548.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tämä vuoden urheilijapalkinto ole suunnattu konseptina sille yleisölle, joka haluaa nähdä hiihtäjän parhaana? NBA ei ole oikeaa urheilua, koska sitä ei tule omasta telkusta ylen lähettämänä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2023 11:05 ^ Eikös tämä vuoden urheilijapalkinto ole suunnattu konseptina sille yleisölle, joka haluaa nähdä hiihtäjän parhaana?
Emmä tiiä. Ei sitä ole ainakaan mulle suunnattu. En ole varmaan koskaan katsonut suoraa lähetystä. Yleensä aina kyllä muista dissata valintaa joka yleensä rakentuu vanhanaikaisen hikijaräkä-urheilun glorifiointiin sivistyneemmän taitoa vaativan urheilun kustannuksella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2023 11:48
sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2023 11:05 ^ Eikös tämä vuoden urheilijapalkinto ole suunnattu konseptina sille yleisölle, joka haluaa nähdä hiihtäjän parhaana?
Emmä tiiä. Ei sitä ole ainakaan mulle suunnattu. En ole varmaan koskaan katsonut suoraa lähetystä. Yleensä aina kyllä muista dissata valintaa joka yleensä rakentuu vanhanaikaisen hikijaräkä-urheilun glorifiointiin sivistyneemmän taitoa vaativan urheilun kustannuksella.
EDIT: Mä jotenkin paremmin ymmärsin palkinnon vanhanaikaisuuden, kun olin nuori ja valinnoista vastasi vanhat ihmiset. Nyt sitä on vaikeampi hyväksyä, kun olen vanha ja valitsijat alkaa olemaan järjestään nuorempia.

EDIT2: Miten tää editointi taas kääntyi uudeksi viestiksi. Sitä on näköjään tullut niin kääkäksi ettei edes internettiä osaa käyttää :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2023 11:05 ^ Eikös tämä vuoden urheilijapalkinto ole suunnattu konseptina sille yleisölle, joka haluaa nähdä hiihtäjän parhaana? NBA ei ole oikeaa urheilua, koska sitä ei tule omasta telkusta ylen lähettämänä.
Ei. Kyseessä on urheilutoimittajien liiton jäsenten äänestystulos. Tulos riippuu siis näistä liiton urheilutoimittajista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Okei, luulin toimittajien kirjoittavan yleisölle. Mutta ne tekikin sitä omaksi ilokseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2023 12:51 ^ Okei, luulin toimittajien kirjoittavan yleisölle. Mutta ne tekikin sitä omaksi ilokseen.
Ei pystiä ole kenellekään suunnattu. Pystin saaja kuvaa urheilutoimittajien mielipidettä ja toisaalta melko hyvin myös kansalaisten mielipidettä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ On ne helvetin ammattitaidottomia toimittajia, jos ne eivät keskimäärin suuntaa juttujaan ja mielipiteitään massalle. Siinä droppaa nopsaan klikit ja sitten lähtee duuni.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vuodesta toiseen mä odotan urheilutoimittajilta hieman enemmän urheilullista sivistystä kuin ne pystyy toimittamaan :tiistai:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2023 13:16 Vuodesta toiseen mä odotan urheilutoimittajilta hieman enemmän urheilullista sivistystä kuin ne pystyy toimittamaan :tiistai:
Kaikki eivät koskaan ole tyytyväisiä. Kyseessä ei ole matemaattinen yhtälö, jonka voi ratkaista. Suoritustensa perusteella Lauri on helposti kovin urheilija kuluneena vuonna, mutta tämä on vain yksi näkökulma. Nostalgia tulee aina kalliiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähänkin kun hikilankku haisee niin tuo ryhmä on polvillaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mua ei häiritse Iivon todennäköinen valinta. Mua häiritsi aikoinaan suuresti esimerkiksi Tuuli Petäjä-Sirenin (toivottavasti meni nimi oikein) valinta naisten surffin olympiahopean jälkeen. Jos olisin Tuuli, olisin palauttanyt palkinnon ja ehdottanut tilalle jotakin, joka oikeasti ansaitsee sen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Olympiakulta lajissa, jolla on aivan erityinen kullttuurihistoriallinen rooli Suomessa, on oikein hyvä peruste vuoden urheilijaksi nimeämiseen just Suomessa. (Silti ehkä Murto.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.01.2023 15:29 Mua ei häiritse Iivon todennäköinen valinta. Mua häiritsi aikoinaan suuresti esimerkiksi Tuuli Petäjä-Sirenin (toivottavasti meni nimi oikein) valinta naisten surffin olympiahopean jälkeen. Jos olisin Tuuli, olisin palauttanyt palkinnon ja ehdottanut tilalle jotakin, joka oikeasti ansaitsee sen.
Mikä siinä häiritsee? Kenelle se sitten olisi pitänyt antaa?

Musta se oli hieno valinta. Niitä harvoja perinteisen suomalaisen lajikirjon ulkopuolelle annettuja tunnustuksia. Sen vuoden paras olympiasijoitus Ja purjehduslajit on oikeasti kansainvälisesti kilpailtuja lajeja, joissa pelkkä paikka olympiaregattaan on jo saavutus. Kaikki luokat huomioiden Suomi on saavuttanut 100 vuoden aikana 11 mitalia. Ei siis tosiaankaan mitään jatkuvasti tippuvia mitaleita.

Kilpailevat suoritukset taisi olla Ruuskasen kolmossija keihäässä, Kaupin mm kulta suunnistuksessa ja Tähden parakulta kelauksessa. Vähän ohi vuosi jolloin Suomalaiset ei voittaneet juuri mitään merkittävää. Kauppi oli just muutamaa vuotta aiemmin valittu ja Tähden aika tuli muutamaa vuotta myöhemmin.

Googlaamalla löysin Hesarin artikkelin, jossa jotenkin perustellen valinta kohdistui Pekka Rinteeseen: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002603761.html

Joo, piti googlata mitä sinä vuonna tapahtui. En todellakaan muista muuta kuin että Tuuli oli suosikkivaihtoehtoni sinä vuonna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Naisten surffia harrastaa maailmassa tosissaan ehkä neljä ja puoli henkilöä. Ei tätä luulisi tarvitsevan perustella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.01.2023 16:37 Naisten surffia harrastaa maailmassa tosissaan ehkä neljä ja puoli henkilöä. Ei tätä luulisi tarvitsevan perustella.
Eli olet tietämätön ja ylimielinen :sir:

Mä en usko että yhtäkään olympiamitalia voi voittaa olematta täysipäiväinen ammattiurheilija. Ihan turha dissata yhtään mitalistia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ymmärrä mikä mittari on täysipäiväinen urheilija. Niitä on Suomessakin vaikka kuinka paljon. On sulaa tyhmyyttä sokaistua olympiamitalista tässä tapauksessa. Jos Tuuli olisi voittanut lajin MM-hopeaa, hän ei missään nimessä olisi voittanut äänestystä. Oli tosiaan kuiva vuosi ylipäätään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää. Sun asenne istuu sun taiteilijakuvaan eikä se siitä heilahda sanoin mä mitä tahansa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hyvin oli vedonlyöntitoimistot kärryillä voimasuhteista.

1.Iivo Niskanen, maastohiihto 2563 p
(166 ykkössijaa)
 
2.Wilma Murto, yleisurheilu 2305(40)
 
3.Topi Raitanen, yleisurheilu 1818 (7)
 
4.Lauri Markkanen, koripallo 1775(42)
 
5.Kalle Rovanperä, ralli 1715(28)
6.Kerttu Niskanen, hiihto 1457 (1)
 
7.Mikko Rantanen, jääkiekko 1191 (5)
8.Valtteri Filppula, jääkiekko 489 (7)
 
9.Kristiina Mäkelä,yleisurheilu 487 (0)
10.Krista Pärmäkoski, hiihto 329 (0)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

On tää taas :facepalm: Sama naama palkittiin 4 kerran. Ja ensimmäisen maailman mestaruuden voittanut Rovanperä, joka on tehnyt lajin sisällä historiallista uraa rikkomalla kaikki ikäennätykset, jää äänestyksessä viidenneksi :shock: Tälläisiä omassa lajissaan täysin poikkeuksellisia lahjakkuuksia ei ole Suomesta tullut montaa koko historian aikana.

:perse:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 8:46 On tää taas :facepalm: Sama naama palkittiin 4 kerran. Ja ensimmäisen maailman mestaruuden voittanut Rovanperä, joka on tehnyt lajin sisällä historiallista uraa rikkomalla kaikki ikäennätykset, jää äänestyksessä viidenneksi :shock: Tälläisiä omassa lajissaan täysin poikkeuksellisia lahjakkuuksia ei ole Suomesta tullut montaa koko historian aikana.

:perse:
Ei se että sinä olet nykyaikaistunut tarkoita sitä, että koko kansa ja sitä palvelevat toimittajat olisivat nykyaikaistuneet. Ralli ei peräpohjolan tuvissa ole urheilua, mutta siellä edelleen luetaan lehtiä ja niistä lehdistä halutaan lukea urheilusta. Ehkä näin? En tiiä...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 13.01.2023 8:46 On tää taas :facepalm: Sama naama palkittiin 4 kerran. Ja ensimmäisen maailman mestaruuden voittanut Rovanperä, joka on tehnyt lajin sisällä historiallista uraa rikkomalla kaikki ikäennätykset, jää äänestyksessä viidenneksi :shock: Tälläisiä omassa lajissaan täysin poikkeuksellisia lahjakkuuksia ei ole Suomesta tullut montaa koko historian aikana.

:perse:
Mun mielestä oli oikeastaan aika tasapainoinen lista siinä mielessä, että leikkiähän tällaiset listaukset ovat, ja kaikilla saakin olla vähän eri mielipteitä siitä, painotetaanko jotenkin urheilijan "objektiivista" tasoa maailmalla todella kilpaillun lajin huipulla (tyyliin Markkanen), kulttuurihistoriallisesti tärkeitä voittoja (ensisijassa olympialavoitto, toissijassa maailmanmestaruus vs. hyvä taso mitalien ulkopuolelle jääneessä joukkueessa tai em-voitto) vai vaikka suomalaisille kulttuurihistoriallisesti tärkeitä lajeja (hiihto, yleisurheilu, lätkä, autourheilu). Näiden tekijöiden tasapainottelua tuossa haetaan, ja aika hyvin minusta meni - eritoten, kun oma suosikkini Murto sitten huomioitiin muuten gaalassa aika messevästi.

Puute on ehkä just se, että Rovanperä olisi pitänyt huomioida jossain kategoriassa paremmin, mutku täytyyhän paraurheiluunkin joku pysti mennä, eikä autourheilija oikein voi se esikuvakaan olla (eikä rallisarjan voitosta sellaista sykähdyttävää hetkeäkään oikein saa). Ehkä se paraurheilija olisi voinut olla esikuva ja Rovanperä läpimurto?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin