Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos tuo maskotti riittävästi vituttaa vanhempia, niin se myy kuin häkä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 19.12.2022 14:09 Harmi kun hihki veti tämänkin niin vihkoon
Siis tämähän on IFK:n harvoja (no, ainoita) onnistumisia tänä vuonna. Edellisessä vieraspelissä Porissa joku paikallinen oli jo tehnyt ämpäristä itselleen Buli-asun ja heilui siellä innoissaan katsomossa, ja tv-kamerakin etsi toistuvasti kuviin. Huikea tilanne, kun pitkin maakuntiakin seurataan IFK:n lastentapahtuma-maskotin toilailuja herkeämättä ja osallistutaan IFK:n show'hun.

Lisäksi musta näyttää, että IFK:n omat fanitkaan eivät ole oikein osanneet lukea kaikkia tämän Buli-hankkeen itseironisia viittauskerroksia. Vuosi-pari sitten IFK yritti omalla HIFK-TV:llään tehdä IFK-aiheista sketsisarjaa, jossa yhtenä tematiikkana oli joukkueen muka palkkaama pr-konsultti, joka esitteli joukkueelle naurettavia maskottisuunnitelmiaan, ja johtoporras oli koko ajan konsultin kanssa eri linjoilla. Yksi esitellyistä maskottikonsepteista oli just Buli. Toisaalta koko oma videosarja taisi olla itsessään aika nolo ja epäonnistunut juttu, jolloin tämän sketsisarjan sisällön oikea toteuttaminen alkaa olla jo jonkinlaista vähintään toisen kertaluvun itseironista läppää, jota täytyy jo melkein arvostaa. Ehkä lätkäjätkät eivät vain ole lukeneet tarpeeksi postmodernia ranskalaista kirjallisuusteoriaa osatakseen arvostaa tällaisia itseensäviittavuuden ironisia kerroksia. Mutta mä uskon Buliin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No jos seuraavassa vieraspelissä koko sikakatsomo heiluu punaiset ämpärit päässä niin silloin on onnistunut.

Mutta todellinen onnistuminen tulee vasta kun virallinen buli oksentaa jäälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Laurin kauden esitykset lupaavat hyvää All Stars peliä ajatellen. Jos tulee valituksi, niin Vuoden urheilija tittelin saajasta ei pitäisi olla epäselvyyttä. ATM 22,8p/game ja tilaston 22 sija. All Starsiinhan valitaan TOP 24 pelaajaa, en muista tarkkaan millä perusteella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.12.2022 10:03 Laurin kauden esitykset lupaavat hyvää All Stars peliä ajatellen. Jos tulee valituksi, niin Vuoden urheilija tittelin saajasta ei pitäisi olla epäselvyyttä.
Juu, ei pitäisi olla. Kalle "youngest ever" Rovanperä on selkeä voittaja :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 10:06 Juu, ei pitäisi olla. Kalle "youngest ever" Rovanperä on selkeä voittaja :paavi:
Laurin lajia harrastaa ammatikseen miljoona (tai satatuhatta) kertaa enemmän ihmisiä. Itsellä tuo vaikuttaa hieman valintaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.12.2022 10:28
Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 10:06 Juu, ei pitäisi olla. Kalle "youngest ever" Rovanperä on selkeä voittaja :paavi:
Laurin lajia harrastaa ammatikseen miljoona (tai satatuhatta) kertaa enemmän ihmisiä. Itsellä tuo vaikuttaa hieman valintaan.
Ei tolla ole mitään merkitystä. Valitaanhan täällä kaikenmaailman murtomaahiihtäjiä ja keihäänheittäjiä vuoden urheilijoiksi. Tyypillisesti vuoden urheilijat on vielä yksilölajien edustajia, joka sekin heikentää koripalloilijan mahdollisuuksia. Palataan asiaan kun Lauri voittaa jotain merkittävää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 10:38 Ei tolla ole mitään merkitystä.
Halusit tai et, sillä on merkitystä. Et taida oikein ymmärtää koko asiaa. Vuonna 2019 valittiin Pukki ja vuotta myöhemmin Hradecky. Kumpikin maailman suosituimmasta lajista (ehkä kriketti voi olla isompi harrastajamäärältään), eivätkä he kuuluneet maailman TOP50:iin tai saavuttaneet mitään superisoa titteliä. Koripallo on yksi suosituimmista ja kilpailluimmista pallopeleistä myös. All Star valinta on ihan päräyttävä saavutus, jos nyt ajatellaan vaikka pohjoismaita tai eurooppalaisia pelaajia tässä yhtälössä.

En sano, että Lauri valitaan vuoden urheilijaksi, mutta All Star valinnalla varmuudella TOP3.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lauri on muuten 18/24 ja viidenneksi paras eurooppalainen tällä hetkellä All Star rankingissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.12.2022 10:53
Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 10:38 Ei tolla ole mitään merkitystä.
Halusit tai et, sillä on merkitystä. Et taida oikein ymmärtää koko asiaa. Vuonna 2019 valittiin Pukki ja vuotta myöhemmin Hradecky. Kumpikin maailman suosituimmasta lajista (ehkä kriketti voi olla isompi harrastajamäärältään), eivätkä he kuuluneet maailman TOP50:iin tai saavuttaneet mitään superisoa titteliä. Koripallo on yksi suosituimmista ja kilpailluimmista pallopeleistä myös. All Star valinta on ihan päräyttävä saavutus, jos nyt ajatellaan vaikka pohjoismaita tai eurooppalaisia pelaajia tässä yhtälössä.

En sano, että Lauri valitaan vuoden urheilijaksi, mutta All Star valinnalla varmuudella TOP3.
Litmanen valittiin vuoden urheilijaksi, kun Ajax voitti mestarien liigan. Hyypiän vuonna ei tainnut olla mestarien liigan voittaja, mutta voitti kuitenkin paljon muuta sinä vuonna kun valittiin vuoden urheilijaksi. 19 ja 20 taisi olla yksilölajeissa menestyksellisesti aika heikkoja vuosia, jolloin joukkuepelaajat helpommin nousee ylöspäin.

Ralli on kuitenkin perinteisiä kansallislajeja, jossa Rovanperä on tehnyt täysin poikkeuksellisen aloituksen uralle. Jotain mihin kukaan aiemmin ei ole pystynyt ja rikkonut käytännössä kaikki ikäennätykset. Mä olen todella hämmästynyt, jos vuoden urheilija palkinto menee jollekin muulle.

Jos menee, niin Olympiakultaa voittaneelle. Silloin vaihtoehtoina on Iivo Niskanen, jolla jo monta voittoa minkä vuoksi luultavasti jää ilman voittoa tällä kertaa. Nykyisenä tasa-arvoaikakautena voitto voisi mennä myös parakultaa voittaneelle, mutta en oikein usko Suur-Hamarin tai Kiiverin mahdollisuuksiin tänä vuonna.

Sitten on toki vielä jääkiekossa tulleet Olympia ja mm kulta, josta Filppula ensimmäisenä suomalaisena kolmen kullan miehenä voi nousta Vuoden urheilijaksi.

Joka tapauksessa näin menestyksekkäänä vuonna Markkasella ei ole mitään palaa äänestyksessä vaikka on kuinka tähtipelaaja NBAn jämäjoukkueessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 11:35 Sitten on toki vielä jääkiekossa tulleet Olympia ja mm kulta, josta Filppula ensimmäisenä suomalaisena kolmen kullan miehenä voi nousta Vuoden urheilijaksi.
Ei voi.

Laurin All Star valinta muuten ratkeaa vasta urheilugaalan jälkeen, joten vaikutus ei realisoidu vielä tuoreessa VU-äänestyksessä parhaalla tavalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.12.2022 12:45
Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 11:35 Sitten on toki vielä jääkiekossa tulleet Olympia ja mm kulta, josta Filppula ensimmäisenä suomalaisena kolmen kullan miehenä voi nousta Vuoden urheilijaksi.
Ei voi.
No ei oikeesti, mutta kultamitalien ansiosta kuitenkin Lauria todennäköisempi. Todellisuudessa tää valinta on Kallen ja Iivon välillä. Olympiakultaa voittanut hiihtäjä on Suomessa aina vahvoilla, koska perinteet.

Markkasen aika voi tulla joku vuosi, mutta tämä ei vielä ole se.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuoden 1995 Litin Ballon d'orin kolmossija on mielestäni kovin saavutus suomalaisessa urheilussa kautta aikojen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.12.2022 16:21 Vuoden 1995 Litin Ballon d'orin kolmossija on mielestäni kovin saavutus suomalaisessa urheilussa kautta aikojen.
Onhan se ihan huikea tunnustus, mutta samanlainen kuin vuoden urheilija -palkinto, eli ihan kiva, mutta ei noita lasketa. Urheilu saavutukset tehdään kisoissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis mähän olen sitä mieltä, että autourheilu on nykymaailmassa jotenkin groteskia. Tätä mieltä on toki helppo olla, kun ei tule mieleenkään, että esim seuraisi lajia. Mut silti mä olen tässä Yllen linjoilla, että Rovanperä olisi monessa mielessä osuvampi valinta Suomen kulttuurisessa kontekstissa kuin Markkanen. Toki olympiahiihtäjä on samassa mielessä kova veto, kuten ehkä myös kaiken voittanut jääkiekkojoukkue. Tosin jos se pärjää just vuoden joukkue -kisassa, niin yksilöpysti mennee muualle. Eiks muuten joku tyyppi voittanut em-kultaa estejuoksussa tai jotain? Kyllä yleisurheilun arvikisavoittaja on aina kova, ja kestävyysjuoksijan palkitseminen sopisi tällaiseen menneen maailman kisaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2022 17:59 ...mä olen tässä Yllen linjoilla, että Rovanperä olisi...
Väärä henkilö, oletan?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 18:04
urpiainen kirjoitti: 21.12.2022 17:59 ...mä olen tässä Yllen linjoilla, että Rovanperä olisi...
Väärä henkilö, oletan?
Joo, nimenomaan. Mä en ole hyvä tässä puhelimella kitinöinnissä. Aina ajatus katkeaa ja sekoilen tavallistakin enemmän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2022 21:02
Vagabondo kirjoitti: 21.12.2022 18:04 Väärä henkilö, oletan?
Joo, nimenomaan. Mä en ole hyvä tässä puhelimella kitinöinnissä. Aina ajatus katkeaa ja sekoilen tavallistakin enemmän.
Sun pitää ostaa Jameksen verkkokurssi: Kännykkäkitinöinti työaikana 101 :napu:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt mä olin kuulevinani, että Wilma Murto voitti em-kultaa em-kisaennätyksellä siten, että paransi finaalissa Suomen ennätystä, ja siten myös omaa ennätystään, kolmesti. Kova suoritus, ehkä jopa vuoden kovin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.12.2022 18:53 Nyt mä olin kuulevinani, että Wilma Murto voitti em-kultaa em-kisaennätyksellä siten, että paransi finaalissa Suomen ennätystä, ja siten myös omaa ennätystään, kolmesti. Kova suoritus, ehkä jopa vuoden kovin?
Johan mä sanoin että vuoden urheilija on Murto.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tää oli erikoisen menestyksekäs vuosi. Sitä on viimeisen vuosikymmenen aikana oppinut pohtimaan mikä piirinmestari olis tänä vuonna se suomen paras, mutta nyt on kaikenlaisia olympiavoittajia, arvikisamitalisteja ja maailmanmestareita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9396
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Shiffrin pokkas just ykkössijan myös toisesta Semmeringin suurpuikasta. On se kova :ohyeah:

Se oli sit MC voitto #79. Katsellaan jatkuuko putki huomisessa pujottelukisassa. Vonnin 82 ja Stenmarkin 86 voittoa lähestyy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jazz #23 viiteen viimeiseen peliin 31,2p avg. Lämpenee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009301610.html

Jotenkin kuulostaa kyllä aika kummalta. Toki näiden venäläistaustaisten tilanne on sikäli hankala, että heille on ehkä vaikea ajatella, että Putinin sodan takia pitäisi hylätä mahdollisuus työskennellä lähellä perhettä ja sukulaisia. Mutta silti. Ja vielä Putinin KHL-propagandakoneistossa. Onko tämä edes rahasta kiinni, varmaan poika olisi voinut maksaa takaisin panostamisesta omaan uraansa ja muualtakin olisi tekemistä löytynyt. Ja on tässä vielä sekin, että vaikka poika ei ole vastuussa isänsä teoista, niin vähän menee maku koko perheestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

#23 49p :shock: AVG 24,5p/18. pisteissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin