Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Ok, ok, ok. Sähly on nykyajan gladiaattoreiden kamppailua jostain suuremmasta kuin vain voitosta: uhrautumisesta joukkueen eteen. Vaadittava yli-inhimillinen taito, räjähtävä nopeus, loputon kestävyys, 24x7 omistautuminen kymmeniksi vuosiksi, henkinen ja fyysinen teräksenlujuus, oivaltava strateginen osaaminen ja totaalinen kivunsietokyky tekevät sählynpelaajista jo yksilöinä supermiehiä, mutta kun näitä laitetaan viisi(?) pelaamaan hyvin öljytyn koneen lailla joukkueena niin tuloksena on maailmankaikkeuden parhainta viihdettä, jonka vivahteet ymmärtääkseen täytyy jo katselijankin paljolti omistaa samoja ominaisuuksia kuin pelaajien.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:Joko sulla on lippu Superfinaaliin ja tulet paikan päälle tsekkaamaan tunteen tason? Vai jäätkö huutelemaan puskista?
Vastaa kysymykseen äläkä kiukuttele kuin 6-vuotias.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Diddley Bow kirjoitti: Joko sulla on lippu Superfinaaliin ja tulet paikan päälle tsekkaamaan tunteen tason? Vai jäätkö huutelemaan puskista?
Ei kysytty minulta, mutta hatusta vedetyt lajit jotka kiinnostavat yleisölajeina enemmän satunnaisessa järjestyksessä:
lätkä
tennis
koris
squash
nyrkkeily
vapaaottelu
muut kamppailulajit
sulkis
lentopallo
uppopallo
vesipallo
kädenvääntö
mölkky
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei nyt tule mieleen kuin lentopallo ja pesäpallo joukkuepeleistä joissa olis vähemmän kontaktia.
:facepalm:
Koripallossa on vähemmän, myös jääpallossa, kaukalopallossa, futsalissa jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tässäkin palstaväännössä on taas kerran kyse siitä, että toinen osapuoli ei tiedä, mistä puhuu. Ylipäätään kontakti jonain ansiona tai itseisarvona on kyseenalainen mittari varsinkin joukkuelajissa. En myöskään ymmärrä termiä neitilaji, koska jokainen laji on luonteeltaan erilainen. Jos haluaa verta ja mursketta, menee UFC-matsiin!

Itse käyn paikanpäällä väijymässä monia eri joukkuelajeja ja seuraan samoja myös töllöstä. Minulla ei ole mitään syytä suosia mielipiteissäni säbää, en ole sitä kilpatasolla pelannut, eikä se minulle erityisen rakas edes ole.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 13.04.2016 8:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei nyt tule mieleen kuin lentopallo ja pesäpallo joukkuepeleistä joissa olis vähemmän kontaktia.
:facepalm:
Koripallossa on vähemmän, myös jääpallossa, kaukalopallossa, futsalissa jne.
Olen eri mieltä koripallosta. Marginaalilajit sikseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tässäkin palstaväännössä on taas kerran kyse siitä, että toinen osapuoli ei tiedä, mistä puhuu.
Eiköhän tässä ole taas siitä kyse, että säbäjätkät vetää herneitä nenään kun joku ei ajattele, että sähly on nykyajan gladiaattoreiden kamppailua jostain suuremmasta kuin vain voitosta: uhrautumisesta joukkueen eteen. Vaadittava yli-inhimillinen taito, räjähtävä nopeus, loputon kestävyys, 24x7 omistautuminen kymmeniksi vuosiksi, henkinen ja fyysinen teräksenlujuus, oivaltava strateginen osaaminen ja totaalinen kivunsietokyky tekevät sählynpelaajista jo yksilöinä supermiehiä, mutta kun näitä laitetaan viisi(?) pelaamaan hyvin öljytyn koneen lailla joukkueena niin tuloksena on maailmankaikkeuden parhainta viihdettä, jonka vivahteet ymmärtääkseen täytyy jo katselijankin paljolti omistaa samoja ominaisuuksia kuin pelaajien.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Lue mitä aiemmin kirjoitin. Minulla ei ole syytä erityisesti puolustaa juuri säbää. Täällä taitaa olla kaksi tyyppiä, jotka ovat edes nähneet livenä pääsarjasäbää ja sitten ne muut jotka luulevat tietävänsä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Lue mitä aiemmin kirjoitin. Minulla ei ole syytä erityisesti puolustaa juuri säbää. Täällä taitaa olla kaksi tyyppiä, jotka ovat edes nähneet livenä pääsarjasäbää ja sitten ne muut jotka luulevat tietävänsä.
Olen istunut ihan tarpeeksi monta kertaa Oilersin katsomossa ollakseni pitämättä säbää kontaktilajina. Vaikkapa koripalloon verrattuna. Ei mulla sitä ole mitään erityistä syytä dissatakaan, mutta jäsen B voi mun puolesta pitää sitä vapaasti neitilajina eikä se minustakaan erityisen viihdyttävä yleisölaji ole. Kuuluu lajeihin, joita on kivempi pelata kuin katsoa.
Viimeksi muokannut So Hard, 13.04.2016 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ylipäätään kontakti jonain ansiona tai itseisarvona on kyseenalainen mittari varsinkin joukkuelajissa.
No tässähän se neiteily määritelläänkin aika hyvin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16707
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kun joskus aikoinaan menin ensimmäistä kertaa katsomaan korkeimman sarjatason salibandya kentän tasolta lähietäisyydeltä, niin minulle ainakin oli yllätys pelin ilmeinen fyysinen elementti ja jopa kontaktipitoisuus, joka syntyy vähän väistämättä kun isot ja nopeat (ja nopeushan on voimaa) miehet juoksevat kovaa ja taistelevat pallosta tosissaan. En koe mielekkääksi verrata fyysisyyttä ja kontaktipitoisuutta muihin lajeihin, mutta jonkinlaisen neitilajin (mitä sitten tarkoittaakaan) kuvaa en missään nimessä salibandysta saa.

Mutta asiaan. Onko niin, että Tappara on hävinnyt kolmena edellisenä vuotena finaalit, ja kaksi edellistä vuotta vielä seiskapelin jatkoajalla? Näin olin aamun lehdestä lukevinani. Aika huimaa. Kyllähän siinä mielessä voiton Tapparalle jo soisi, mutta ei kyllä IFK:n kustannuksella. Harmi vain, että ainakin runkosarjassa näytti, että melkein mikä tahansa joukkue sopisi IFK:lle vastustajaksi paremmin kuin Tappara. Kovasti toivon IFK:n voittoa, mutta jos olisin vedonlyövää sorttia, laittaisin rahani likoon tamperelaisten puolesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Anteeksi, mutta mitä?

Mexico voittaa Bulgarian lätkässät 10 - 1?

Pohjois-Korea yllätysvoittoon - Australia vihellellen matkalla 2B-divisioonan kultaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

McJanne kirjoitti:tähtien hautuumaalle Edmontoniin
Väärin luonnehdittu. Ei niistä ehdi tulla tähtiä, kun ne hyvät ykköskierroksen varaukset järjestään pilataan ennen tähteyttä. No katotaan. McDavidia eivät vielä ole onnistuneet tuhoamaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

NHL on alkanut. Saas nähdä miten nuori Suomi pärjää isojen miesten liigassa.

Kuva Kuva
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16707
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ilmeisesti siis sekä Puljujärvi että Laine avasivat NHL-uransa maalilla heti ensimmäisessä ottelussa? Huikeaa kyllä, vaikka kai Matthews koetti vielä vahvemmin vakuuttaa Torontoa siitä, että ykkösvaraus meni oikeaan osoitteeseen.

Mutta kyllä viime päivien kovin läktäuutinen on ollut Matti Hagmanin kuolema. (Ihmeellistä ja vähän ärsyttävää muuten tämä kovasti levinnyt ihmeellinen eufemistisyys, jossa otsikoidaan, että Hagman "on mennyt pois" sen sijaan, että sanottaisiin hänen kuolleen. Mitä tässä nyt taas on takana?) Kuten tännekin olen kai kirjoitellut, minulle Hakki on suurin kaikista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Ilmeisesti siis sekä Puljujärvi että Laine avasivat NHL-uransa maalilla heti ensimmäisessä ottelussa? Huikeaa kyllä, vaikka kai Matthews koetti vielä vahvemmin vakuuttaa Torontoa siitä, että ykkösvaraus meni oikeaan osoitteeseen.
No kyllä se taisi mennä. Jos ei ekassa matsissa kypärätemppu riitä, miehestä taitaa jotain tulla..

Sinänsä hyvä että kauheissa ylihehkutuspaineissa pelanneet superjunnut saivat ravistettua apinan selästä heti.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

En ymmärrä miksei Laine tehnyt viittä maalia viime yönä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:En ymmärrä miksei Laine tehnyt viittä maalia viime yönä.
Käsittämätöntä alisuorittamista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laine teki Laineet. Pari pistettä ja eniten kiekonmenetyksiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olen nyt pari yötä valvonut ja tsekannut noita pelejä. Hämmästyttävän hyvin on kaikkien kansallisuuksien junnut aloittaneet. Ja mikä parasta, niin peli on muuttunut nuorten miesten mukana nopeammaksi sekä kiekon liikuttelun osalta, että liikkeen osalta. Havainto siis näin lyhyellä otannalla, eli jää nähtäväksi kuinka noi nuoret pojat jaksaa polkea kun on takana 70 runkosarjan peliä ja joukkuetta rassaa playoff peikko.

Pidän edelleen kiinni veikkauksestani. Dallas vie Cupin. Niemi pelasi hyvän avauspelin, mutta kyllä Texasin pojat tarttee selkeen ykkösveskarin Cupia varten. Niemi on kerran ollut sellainen – onnistuiskohan toistamiseen? Siinä on Dallasin GM:llä pähkinä purtavaksi.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pojat jaksaa polkea ehkä koko kauden, mutta montako kautta peräkkäin ilman loukkaantumista tai oikeastaan pahaa loukkaantumista. Onhan se änäri hyvin peli- ja pelimatkakeskeistä, jossa palautuminen on kortilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No poikien ei tarvitse välittää palautumisesta kun kasvuhormooni on laillinen lääke NHL:ssä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laineelta kesti näköjään hiukan kauemmin hattutemppuun kuin Matthewsilta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16707
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toi on kyllä aika huikea temppu. Toivottavasti Laineesta kasvaa oikea NHL:n pistepörssin vakio-kärkinimi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:^ Toi on kyllä aika huikea temppu. Toivottavasti Laineesta kasvaa oikea NHL:n pistepörssin vakio-kärkinimi!
Kyllähän se on 18-vuotiaalta aika kovaa settiä tehdä sekä se maali joka vie jatko-ajalle että jatkoaikamaali. Voittomaalin tekijällä kun on änärissä erityismerkitys. Winnipegissä ollaan varmaan tällä hetkellä aika pähkinöinä. 4 matsissa 4+1 ei ole ihan huono. Kyllä tässä vähän vaan huolettaa miten kasetti kestää, jatkuva mediapaine tuon ikäiselle ei liene pelkkää herkkua.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin