Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 12:27
James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 12:22 Onko tästä kukaan puhunut mitään? En ole twitteriä eilen tai tänään seurannut.
Tuttu ulina on päällä. Taas on (muka) paheksuttu.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 11:46 Onko kukaan paheksunut Marinin juomalasia? Oliko hän tarjoilualueella?
Eiköhän pääministeri istu jossain aitiossa eli tarjoilualueella. Ei ainakaan TV kuvassa näyttänyt peruskatsomolta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Katsoin nyt videolta ja tosiaan selkeästi jokin aitio. Eli alkoholilakia ei ole rikottu.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paa ... #gs.1re8td
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ silti siitä saa isot pisteet, jos muiluttaa varmuuden vuoksi omat juomat vip-aitioon. Koskaan ei tiedä ryhtyykö ne siellä sniiduilemaan alkon kanssa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 12:49 ^ silti siitä saa isot pisteet, jos muiluttaa varmuuden vuoksi omat juomat vip-aitioon. Koskaan ei tiedä ryhtyykö ne siellä sniiduilemaan alkon kanssa!
Sitä paitsi valkkariin kannattaa laitaa siivu Suomi-viinaa, maistuu paremmalta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 12:50 Sitä paitsi valkkariin kannattaa laitaa siivu Suomi-viinaa, maistuu paremmalta!
Mitä mä just luin... :apuva:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä muuten olin suhteellisen tyytyväinen finaalin ruotsalaistuomareihin sikäli, että Kanadan vakiokamaa on törkeä poikittaisten jakelu, maalivahdin töniminen ja muu sääntöjen rikkominen luottaen siihen, että tuomarit eivät mielellään ratkaisupeleissä ota isoa roolia viheltämällä paljon. Ruotsalaiset uskalsivat aika hyvin antaa jäähyjä, vaikka paljon jäi nytkin rikkeitä huomioimatta. Siihen nähden oli vähän ikävää, että just se aika ratkaiseva korkeasta mailasta annettu jäähy oli niinkin kyseenalainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 12:26 ^^
Persut: Eikö muka olut kelpaa!?
Kepu: Näyttää ulkomaalaiselta!? Mitä vikaa on hyvässä kotimaisessa marjaviinissä?
KD: Sunnuntaina viini kourassa, eikä ole edes ehtoollisella!?
KOK: Kenen rahoilla on ostettu!? Veronmaksajien piikkiin ei pidä ostella Arenan kalliita viinejä. Jäävesi on juhlallinen vaihtoehto raanavedelle.
Vihreät: Kyllä pääministeri saa viiniä juoda! Mutta lätkämatsissä... Aina saa hävetä...
SDP: Suuri Johtaja ratkaisi kullan Suomelle. Lauri Nurmen kirja tulossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 30.05.2022 13:10 Mä muuten olin suhteellisen tyytyväinen finaalin ruotsalaistuomareihin sikäli, että Kanadan vakiokamaa on törkeä poikittaisten jakelu, maalivahdin töniminen ja muu sääntöjen rikkominen luottaen siihen, että tuomarit eivät mielellään ratkaisupeleissä ota isoa roolia viheltämällä paljon. Ruotsalaiset uskalsivat aika hyvin antaa jäähyjä, vaikka paljon jäi nytkin rikkeitä huomioimatta. Siihen nähden oli vähän ikävää, että just se aika ratkaiseva korkeasta mailasta annettu jäähy oli niinkin kyseenalainen.
Valitettavaa, että toi korkeamailavihellys ei mennyt ihan oikein, mutta sen verran päästivät sitten muita rikkeitä läpi sormien, että vähintään hyvittivät tilanteen. Just esim 3-2 kavennusmaalia ennen olis pitänyt antaa estämisestä tai poikkarista jäähy. Kaikenkaikkiaan Kanadalla ei ole yhtään varaa kitistä tuomareista eikä Suomellakaan suurempaa tarvetta. Ihan kelvollinen suoritus.

Kaikenkaikkiaan tuo yleinen tapa, että ratkaisupeleissä ja vallankin ottelun lopussa säännöt ikäänkuin katoaa, on perin harmillinen. Jäähyä ei meinaa saada kuin korkeasta mailasta ja pelin viivyttämisestä. Kaikki muu menee välillä läpi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 12:29
sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 12:27
James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 12:22 Onko tästä kukaan puhunut mitään? En ole twitteriä eilen tai tänään seurannut.
Tuttu ulina on päällä. Taas on (muka) paheksuttu.
:sir:
Siinä missä Sivustahuutaja tavoittaa vain kolmannen asteen paheksunnan, toveri Raatikainen menee jo ainakin viidennen kertaluvun paheksunnassa:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 30.05.2022 13:24 Siinä missä Sivustahuutaja tavoittaa vain kolmannen asteen paheksunnan, toveri Raatikainen menee jo ainakin viidennen kertaluvun paheksunnassa:
Paheksuntani oli viidettä astetta kahteen kertaan derivoituna.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mutta entäs ne rikkinäiset farkut?!

:paavi:

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan tuo vakavimman luokan silmäänpissiminen vetää elitististä viiniä rahvaan olutlätkämatsissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.05.2022 13:39 Mutta entäs ne rikkinäiset farkut?!
Totta! Stubbin shortsit olivat sentään siistit (jossain kirjaimellisen konservatiivisessa merkityksessä eikä Kekkosslovakian teinislangin mielessö).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jotain semi-piikikästä kritiikkiäkin löytyy: Marin nautti alkoholia vip-aition penkkialueella. Hän itse äänesti tuota muutosta vastaan. Mutta ehkä Sanna on aina kannattanut anniskelua penkkialueella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.05.2022 15:35 Jotain semi-piikikästä kritiikkiäkin löytyy: Marin nautti alkoholia vip-aition penkkialueella. Hän itse äänesti tuota muutosta vastaan. Mutta ehkä Sanna on aina kannattanut anniskelua penkkialueella.
Lähes yhtä pitkään kuin nato-jäsenyyttä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
28.5.2022 kaikki muuttui. Nyt oli aika. Liittyä vip-katsomoon katsomaan mm-finaalia ja juomaan vinkkua.

Ote kirjasta "Näin pääministeri päätti voittaa jääkiekon maailmanmestaruuden"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä vielä jotenkin pystyin lukemaan tätä debattia, jossa paheksuttiin kuviteltua paheksuntaa koskien kuviteltua paheksuntaa koskien Marinin ei-kuviteltua viinilasillista ja farkkuja. Mutta tää uudempi debatti koskien Havis Amandalla kiipeilyä, julkisen taiteen funktiota kapunkitilassa, ja kaiken tämän yhteyttä toisaalta Kappelin vandalisointiin ja toisaalta Elokapinan protesteihin en oikein enää hahmota. Mitkä rintamalinjat tässä nyt ovat mitäkin mieltä, ja minkä takia? Etten nyt vain vahingossa leimautuisi väärään porukkaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en tiedä muuta kuin että tää känninen mestaruuskiipeily ampuu jo pahasti yli. Siitä on tullut sellainen juntti muoti-ilmiö mielikuvituksettomalle massalle ja siitä syntyy jo kohtuuttomasti haittaa. Jotain korvaamaatonta hajoaa jossain vaiheessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.06.2022 13:29 Mä vielä jotenkin pystyin lukemaan tätä debattia, jossa paheksuttiin kuviteltua paheksuntaa koskien kuviteltua paheksuntaa koskien Marinin ei-kuviteltua viinilasillista ja farkkuja. Mutta tää uudempi debatti koskien Havis Amandalla kiipeilyä, julkisen taiteen funktiota kapunkitilassa, ja kaiken tämän yhteyttä toisaalta Kappelin vandalisointiin ja toisaalta Elokapinan protesteihin en oikein enää hahmota. Mitkä rintamalinjat tässä nyt ovat mitäkin mieltä, ja minkä takia? Etten nyt vain vahingossa leimautuisi väärään porukkaan!
Varmuudeksi paheksun kaikkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 01.06.2022 13:40 Jotain korvaamaatonta hajoaa jossain vaiheessa.
Nuoren lätkäfanin ranne mantalta tippuessa : - (
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.06.2022 13:59
Vagabondo kirjoitti: 01.06.2022 13:40 Jotain korvaamaatonta hajoaa jossain vaiheessa.
Nuoren lätkäfanin ranne mantalta tippuessa : - (
Se paranee. Selkä tai niska kappelin katolta tippuessa on suurempi ongelma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nyt kun lätkästä on toivuttu, niin olisi taas rallia tarjolla. Kalle auraa Sardiniassa ja yrittää roikkua mukana. Lappi tuli EK3 lentäen lopun rengashuolista huolimatta ja siirtyi kisan johtoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 03.06.2022 9:53 Nyt kun lätkästä on toivuttu, niin olisi taas rallia tarjolla. Kalle auraa Sardiniassa ja yrittää roikkua mukana. Lappi tuli EK3 lentäen lopun rengashuolista huolimatta ja siirtyi kisan johtoon.
Neauville keskeytti. Taas tulee todnäk lisää keulaa kokonaispisteissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllähän siitä silleen turvallinen olo tulee, että kaikkien poikkeusaikojen jälkeenkin maailma on koko lailla paikoillaan, kuun Suomen voitto viedään lisäajan kolmannen minuutin maalilla. Vähän tulee kyllä mieleen, että ehkä Suomi olisi voinut olla vähän aktiivisempi ja hyökkäävämpi maalin johdossakin. Oli pitkä matka puolustaa tilannetta, vaikka melkein onnistuikin. Olisin, esimerkiksi, odottanut Pohjanpaloa kentälle siinä 60 minuutin paikkeilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin