Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Pitäisi boikotoida ensi vuoden kisoja. Onhan se aivan vittua, ettei Suomi voi puolustaa kuin silkkihanskoin ja vihulle sallitaan kovemmat otteet.
Joo, mailat koko ajan kainalossa, hakataan mailat rikki ylivoimalla jne.. IIHF tuomarointi on vitsi, joka ei naurata yhtään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suomi olisi kaivannut muutamaa NHL-tähteä (tai edes lähellä tähtistatusta olevaa pelaajaa)
Suomen NHL-tähdet ovat kaikki veskareita, jos et ole huomannut.
Mjää. Vaikkapa Suomen pisteiden valossa 15 parhaimmasta NHL-pelaajasta mukana olivat siis J. Jokinen, Barkov, Komarov ja Ruutu. Kovia pelaajia ja Suomen parhaimmistoa, mutta Suomen kärki on niin kapea, että kovasti olisi kaivattu enemmän noita parhaita kenttäpelaajia. Muilla kärkimailla on enemmän ratkaisijoita, luulen. Kun NHL-starojen (siis Suomen mittapuulla) kärki ei ole mukana, joukkueessa on sitten näitä Hytösiä ja Hartikaisia, Pesosia ja Louhivaaroja. Ja Kontiola ja Immonenkin olivat vaisuja aiempiin vuosiin verratuna. Tilalle Koivua, Granlundi/eja, Filppulaa, niin parempi olisi. Toki kaikilla mailla on samaa ongelmaa, mutta siis Suomella terävin kärki on vähemmän terävä ja kapeampi (pahoittelut sekavasta, lähes ristiriitaisesta metaforasta) kuin kilpailijoilla, luulen.

Edit. No joo, kyllä mä vähän olen oikeasti samaa mieltä siitä tuomaripelistä. Vaikka minusta kyllä Kontiola itse antoi tuomareille paikan viheltää kiekottoman estämisjäähy ja hylätä maali. Mutta mailojen kanssa tuomareilla oli kyllä hankaluuksia: Kemppaisen ja Rinteen mailojen poistosta olisi voinut viheltää Tsekkijäähyt, kun taas oliko se nyt Aaltonen sai vähän kumman jäähyn rikotulla mailalla pelaamisesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylipäätään spekulointi änäripelaajilla on luokkaa haukotus. Ei menestys siihen kaatunut, ei se ole ennenkään siihen kaatunut. Jos sivuuttaa tuomaroinnin, niin Rinne olisi voinut ottaa yhden enemmän kiinni. Toinen asia oli Tsekkien valmennuksen ansiokas taustatyö, joka konkretisoitui Suomen träpin epäonnistumiseen. Lähtökohtahan oli se, että ottelu oli erittäinen tasaväkinen, kertoimet sen varmistivat. Ei Suomi juurikaan epäonnistunut. Marginaalit ovat pienet, paitsi Kanadan suhteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ylipäätään spekulointi änäripelaajilla on luokkaa haukotus.
Mä olen eri mieltä. Mun mielestä MM-kisoissa on neljä perusongelmaa, jotka nakertavat mun onnellisuuttani aivan turhaan.
1. Tasoerot maiden välillä ovat liian suuret. Jääkiekon suosio ja taso maailmalla ei oikein vieläkään perustele noin laajoja kisoja.
2. Pelisysteemi vaihtuu liian usein.
3. Kisat ovat mahdollisesti liian usein.
4. Absurdia, että MM-kisoja pelataan samaan aikaan kun maailman parhaan sarjan pudotuspelejä. Nakertaa MM-kisojen uskottavuutta ja tuo aivan turhaan mukaan tämän mylläkän siitä, keitä kukin mukaan saa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ miksi mm-kisat muuten on pakko pelata tähän aikaan?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ miksi mm-kisat muuten on pakko pelata tähän aikaan?
Epäilisin että johtuu siitä, että muut sarjat päättyvät niin paljon aikaisemmin, että pitkään aikaan pelaamattomien pelaajien raijaaminen kisoihin ei inspaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Edit. No joo, kyllä mä vähän olen oikeasti samaa mieltä siitä tuomaripelistä. Vaikka minusta kyllä Kontiola itse antoi tuomareille paikan viheltää kiekottoman estämisjäähy ja hylätä maali. Mutta mailojen kanssa tuomareilla oli kyllä hankaluuksia: Kemppaisen ja Rinteen mailojen poistosta olisi voinut viheltää Tsekkijäähyt, kun taas oliko se nyt Aaltonen sai vähän kumman jäähyn rikotulla mailalla pelaamisesta.
Mä luotan kokeneen tuomarin Jari Levosen näkemykseen, ettei tämä nyt ihan oikein mennyt:

http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/art- ... 43633.html

Noin muuten, mä en täysin tykännyt leijonien pelitavasta tässä turnauksessa. Olisin mielelläni nähnyt kovempaa karvausta, mutta ennen kaikkea se oman pään edes takaisin syöttely ärsytti, kun jatkuvasti näytti, että oikein odotetaan että vastustaja pääsee karvaamaan kiekon omassa päässä pois ja siihenhän tämä peli lopulta ratkesi. En mä pysty sanomaan onko nopeampi ja suoraviivaisempi hyökkäykseen lähtö kokonaisuudessaan parempi vaihtoehto, mutta kyllä mä sellaista nopeeta coast to coast peliä mieluummin katselen. Ja jos pelataan lyhytsyöttöpeliä omassa päässä, niin niitten syöttöjen olisi syytä mennä paljon paremmalla prosentilla perille kuin tässä turnauksessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei menestys siihen kaatunut, ei se ole ennenkään siihen kaatunut.
Niin siis historiastahan tiedämme, että Suomen mestaruus jaakiekon mm-kisoissa edellyttää kepun romahtamista edeltävissä eduskuntavaaleissa. Nyt ei ollut homma kohdallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Voi perkele, että hävettää toi Räikkönen. Olisi nyt edes jäänyt eläkkeelle, ettei tarvitsisi katsoa koko ensi kautta jatkuvaa munaamista. Toivotaan edes, että auto ei kulje niin ei ole väliä, että kuski osasi ajaa joskus viisi vuotta sitten.

Tule pois, siellä on kisa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika kovassa iskussa tuo Ilves, onkohan kultamatsit mansen paikallispelejä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja elco »

Näinköhän Jarkko Nieminen pitää markkina-arvoaan vähän turhan korkeana: kohtuullinen lippu näytöspeliin jotain käkikellohemmoa ja paria kiekkomiestä vastaan maksaa 99e. Tai sitten vaan pitää rukoilla, että tupa täytyy noilla hinnoilla, että läheisen sveitsiläisen ystävän päiväraha on varaa maksaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:Näinköhän Jarkko Nieminen pitää markkina-arvoaan vähän turhan korkeana: kohtuullinen lippu näytöspeliin jotain käkikellohemmoa ja paria kiekkomiestä vastaan maksaa 99e.
Hämmentävää. Kuvittelin elcon naureskelun olevan ihan aiheellista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ette vain kykene ymmärtämään elitistien typeryyttä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmittaa kun joulukuusimies päästettiin töpeksimään aluksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisikohan junnusta lopettamaan patonkien valtakausi?

Suomalainen Kalle, 15, näytti kokeneille kuskeille mallia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sitten saatiin oikea joukkue sarjataulukon piikkipaikalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Sitten saatiin oikea joukkue sarjataulukon piikkipaikalle.
Mikä nyt mättää?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Väsymys voisi olla villi veikkaus.
Osalla yhdeksäs peli kahdentoistapäivän sisällä, kaikilla neljäs viiden päivän sisällä. Yhden erän jaksoi valtion rautaa vastaan, sitten tuli väsy.
Viimeksi muokannut Bluntly, 14.11.2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Väsymys voisi olla villi veikkaus. Ja eilisessä matsissä joku vitun kusipää vei ajatukset jengiltä aika hyvin kyynärpäällään.
Se ei tainnut osua päähän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ai sinäkin olet näitä ipan "solisluumiehiä".

Toivottavasti tulee vähintään kymmenen ottelua kakkua, mielummin pelaajalisenssi kahtia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Ai sinäkin olet näitä ipan "solisluumiehiä".

Toivottavasti tulee vähintään kymmenen ottelua kakkua, mielummin pelaajalisenssi kahtia.
Hinkkasin edestakaisin videota ja tulkintani on, että kyynärpää osui rintakehään/olkapäähän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Teema jatkuu... veikkauksia, montako peliä tulee kovennettua Lassilalle mailalla lyönnistä?
- Veikkaan yhdeksän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistän kympin, oli aika pirun ruma tulos.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ ja ^, seiska tuli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.